Zasto je izmisljen zupcasti kais?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    Zasto je izmisljen zupcasti kais?

    Pitam ozbiljno, meni je svojevremeno pravio ozbiljne probleme sa ventilima, onda sam poceo da vozim auto sa lancima (BMW e21), prvi put su zajedno sa lancanicima menjani posle 20 godina u sklopu generalke (kad je bal...), evo proslo je i sledecih deset i jos rade i radice... Isto na drugom autu (BMW e30), kupio sam ga vozio 130.000 prodao i dalje sve radi.

    A ovamo te menjaj kais, te nije uzupceno, te... (vezano za temu ispod, od kada pumpu za vodu okrece zupcasti)
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pa i lanac i lancanike moras da uzupcis.

    Pored toga sto su bucniji i malo komplikovaniji u konstrukciji, pretpostavljam da je glavni razlog sto se i dalje koristi zupcasti umesto lanca - cena.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • uglavnom.bezopasni
      - 42 -
      • 03.02.2005
      • 2235
      • Novi Sad

      #3
      Zamena teza, prvo je izmisljen lanac, pa su onda izmislili kaiseve i pitanje je bilo zasto. Ako je samo buka onda ...

      Lance uzupcis jednom u zivotu u fabrici i ne razmisljas, tj. nemoras da brines dal ce ti majstor zeznuti kola na redovnom servisu.
      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
      11.04. 0:12 #2
      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

      Comment


      • #4
        (vezano za temu ispod, od kada pumpu za vodu okrece zupcasti)
        u toj temi moderator je pitao za proizvodjaca i oznaku motora tako da treba sacekati odgovor

        opel 1.6 16V DOHC motor X16XEL

        opel 1.6 OHC motor X16SZR

        CA=camshaft=bregasta(zubcanik)
        G=roller=klizac
        WP=water pump=pumpa za vodu
        T=tensioner=spaner=zatezac
        CS=crankshaft=radilica(zubcanik)

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #5
          Zbog para a zbog cega bi drugo?

          Jeftiniji je od lanca, konstrukcija motora je opet jeftinija, servisi imaju sta da rade a fabrika ima kome da prodaje jos jedan rezervni deo koji se redovno menja.
          Ima kais i svojih prednosti, recimo manja masa od lanca, sto dovodi do manje obrne mase motora....
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Inerciona masa kao i ukupna masa motora. Kada izmeris tezinu lancanika i lanca i uporedis sa kaisnicima i kaisem eto odgovora. Bitno za razna takmicenja i dobijanje snage. Kais moze vise da se vrti od lanca, direktno uzubljeni zupcanici vise od kaisa...

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              zupcasti kais je izmislio John Gates, jos 1917 god...
              prednost kaisa u odnosu na lanac je pored cene i tisi rad..
              sad 50-100 000 km i nije bas tako malo koliko najcesce iznose intervali zamene...
              laanci se cini mi se menjaju na nesto ispod pola miliona km
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • JAPANX
                CBC Senator XXL
                • 10.08.2006
                • 2159
                • Beograd

                #8
                Re: Zasto je izmisljen zupcasti kais?

                Originally posted by uglavnom_bezopasni
                Pitam ozbiljno, meni je svojevremeno pravio ozbiljne probleme sa ventilima, onda sam poceo da vozim auto sa lancima (BMW e21), prvi put su zajedno sa lancanicima menjani posle 20 godina u sklopu generalke (kad je bal...), evo proslo je i sledecih deset i jos rade i radice... Isto na drugom autu (BMW e30), kupio sam ga vozio 130.000 prodao i dalje sve radi.

                A ovamo te menjaj kais, te nije uzupceno, te... (vezano za temu ispod, od kada pumpu za vodu okrece zupcasti)
                stvar i jeste da redovno posecujes majstora

                a kad menjas lanac,menjas i lancanike bregaste,radilice,spanere i klizace

                lanac uljne pumpe itd

                izadje te kao generalna ili bar neko osvezenje motora

                a kais znas u kojim intervalima menjas,cak i da se duplo zeznes ne puca tako lako

                a ako si nemaran prema autu,ni lanac ti nece pomoci....

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Bas tako.
                  A samo kad se setim da je lanac zapravo stotinu pokretnih delova, stotinu osovinica, stotinu malih lezajeva... Najezim se, kao buduci inzenjer masinstva


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • uglavnom.bezopasni
                    - 42 -
                    • 03.02.2005
                    • 2235
                    • Novi Sad

                    #10
                    a kais znas u kojim intervalima menjas,cak i da se duplo zeznes ne puca tako lako

                    a ako si nemaran prema autu,ni lanac ti nece pomoci....
                    Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...

                    Sad ce te vi reci da je to do konstrukcije i bla, bla... desilo se pa pitam.
                    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                    11.04. 0:12 #2
                    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Necemo reci....jednostavno nije smeo tako brzo da pukne, ili si uzeo pogresan kais ili je ne kvalitetan, ili ga je majstor pretegao ili na neki drugi nacin lose zamenio.

                      Kao da sam stavio lanac od bicikle u motor umesto adekvatnog
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #12
                        tako je

                        na kvalitetu ne treba stedeti

                        ali ne treba ni preterivati

                        Comment

                        • JAPANX
                          CBC Senator XXL
                          • 10.08.2006
                          • 2159
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by uglavnom_bezopasni

                          Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
                          a gde je bila zastita

                          majstor bacio??

                          Comment

                          • Miljan
                            CBC Senator XXL
                            • 18.01.2006
                            • 459
                            • Nis

                            #14
                            Lanac je prevazidjen, to vise niko ne koristi.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Salis se, naravno?
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X