Zasto je izmisljen zupcasti kais?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #31
    [quote=uglavnom_bezopasni]
    Originally posted by JAPANX
    Originally posted by "uglavnom_bezopasni":1srmfi3g

    Primer koji se meni desio, promenjen i zupcasti i klinasti kais (bio je stojadin u pitanju) i posle manje od 1000km pukne klinasti podvuce se pod zubcasti i napravi puno stete...
    a gde je bila zastita

    majstor bacio??
    Bio je najkvalitetniji (najskuplji, iz proverene radnje) kais i opet se desilo, a bio je stitnik, ali ima dole prorez na toj zastitnoj plastici...[/quote:1srmfi3g]


    To je ne moguce. Napravljen je da radi kako godinama na svim ostalim automobilima mpouzdano
    Znaci negde se dogodio zaeb, ili u kaisu, ostecen ili remenica...ne strucna ugradnja ili slucajan peh.
    Ali sam od sebe i to originalan i kvalitetan...ma daj....sto sledeci koji je stavljen nije odmah pukao?
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #32
      Daj Power šta si zapo ko pijan za tarabu, reč je o stojadinu i to se kod njega često dešava da pukne ili se pocepa klinasti pa se podvuče pod zupčasti i eto belaja...

      Takva je konjstrukcija.
      Lanac je moćna sprava, kaiš je sranje. Zamena kaiša na Alfi 300 evra a za te pare se napravi generalna na jugu.

      Neko je spomenuo kaiš za jugo 45, taj je imao prečnik od 10 cm i nije mogao preskočiti i da je hteo. Stavljao se iz razloga što je original lanac trajao oko 45k pa se menjao jer nema zatezača a posle bilo koji da se stavljao je trajao maksimum 5K pa je bilo isplativije staviti zupčasti koji traje 50K.
      Druga ugradnja je bila očaj kvalitet ma koji da si stavio a mana u konjstrukciiji je što nije bilo zatezača i što je od motora od 18KW napravljen motor od skoro 40KW a lanac ostao potpuno isti.
      Takodje znam da za primer na BMW-u gde je preskočio lanac i napravio pičvajz ali znam za taj jedan primer, ima još koji sigurno, ali zato znam za stotine primera gde je preskočio ili pukao zupčasti i takodje napravio pičvajz.

      Ono što je bitno u ovoj priči je da vlasnik auta treba da strepi jel kaiš original (kao da on ne može da pukne) i kad dodje do negde servisnog intervala za zamenu da se svaki dan pita oćel stići na posao ili neće.

      E onda će pametni majstori i prodavci reći "e pa ko zna gde si kupio, što nisi došao na vreme" i slične izgovore za otimanje para jadnom narodu
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Ops, stanite. Jedna primedba za cenu zamene seta kaisa sa rukama.
        Neko je rekao da je kais jevitniji od lanca. Pa zavisi, mnogo zavisi od konstrukcije. Neki setovi kostaju sitnih 500-600 eura. Ja volim kais vise od lanca ali je lanac zakon. Naravno da oba mogu da prezupce a kais i da pukne sto je skoro isto. I to zavisi od konstrukcije da li ce biti havarija ventila ili jednostavno samo pukao kais. Ogromna vecina korisnika automobila i ne zna sta vozi a inzenjeri i kasnije majstori su uvek spremni na kojekakve tehnicko-finansijske kompromise. Pouzdanost je negde tu izmedju.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #34
          Moram drugi post u vezi kaiseva i moderne tehnologije.
          Ne zaboravite da neki kaisevi imaju armaturu od aramid vlakana (citaj kevlar) kao i tzv. Dynema. To drugim recima znaci da nema sanse da kais pukne. Mozda samo teoretski. Sta to ustvari znaci? Pa znaci da bi mi kao vozaci morali da znamo zasto kais prezupci osim od istrosenosti zubaca, loseg zatezaca itd. To opet znaci da bi ako izbegnemo paljenje na guranje naglo kocenje motorom, i bilo kakvu "sportsku voznju" ako je kais vec star sveli na minimum preskakanje kaisa. Mozda se nekome i desi peh iz "cistog mira" ali to je jedan u milion ili manje. Uvek postoji realan razlog za sve sto se desava na koji mi nismo skloni da mislimo ne samo na vreme, nego nikako. E, pa, ne moze to bas uvek da prodje a steta ume da bude prilicno velika i skupa.
          Neko je jos rekao da je kais tisi od lanca. Slazem se samo neka mi taj isti objasni kakva je razlika u zvuku kod jednog dizel motora ako ima lanac umesto kaisa osim sto prakticno ne bi bilo odrzavanja dizel motora uopste kad bi imao lanac jer je glavno ozbiljnije odrzavanje bas zamena kaisa kod dizela. Druga je stvar sto je neko hteo da ne "traje vecno" no to je druga tema koja ima veoma malo veze sa tehnikom osim tehnike zavlacenja ruke u kupcev dzep i dalje, sve dok auto traje.
          Sto se cene kaisa vs. lanca tice i tu ne treba preterivati jer kais moze da kosta recimo 30-tak eura a lanac recimo 50-tak. Neka to bude skoro dupla razlika ali se radi o malim sumama. Ruke su te koje kostaju i naravno pojedini nezgodni i komplikovani sistemi koji su i skupi u svakom smislu a ne radi se o egzoticnim masinama uopste. E to je nesto sto ja ne mogu da shvatim jer ne verujem da su inzenjeri budale a posto je tako znaci da nas potrosace smisljeno ebu i zdrav mozak.
          Sta i koga onda treba ceniti? Npr. ako neko iz firme Porsche kaze "Jeste prosto ali je pouzdano a skupo je jer je brand" to je bar posteno receno a ne koristiti tudje neznanje za prodavanje tople vode koja je odavno izmisljena. Ne koristi se dzabe ona engleska skracenica KISS "Keep it simple stupid". Nisam staromodan uopste ali sam za to da se koriste stara oprobana znanja dok se stvarno ne smisli nesto ocigledno bolje. Ja volim da bacim ili poklonim, ili cak i sacuvam iako ne koristim staru a ISPRAVNU spravicu a ne da svakog dana bacam jevtino djubre i da nikad nemam nesto sto valja. Kazem jevtino u smislu kvaliteta jer je to ustvari mnogo skuplje. U Belgiji je cena recirklaze za jedan tv ili ves masinu 5-6 eura a za mobilni telefon ili za nesto isto tako jako sitno oko 1,5-2 eura. Jevtino, a?

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #35
            E upravo to što sam i napisao, treba da strepim i vozim ko po jajcima... Izem ti auto i takvu vožnju...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Rubi
              CBC Senator XXL
              • 06.05.2005
              • 519
              • Beograd

              #36
              Originally posted by brick
              sve vise motora dobija danas lanac, i to ne samo u visokoj klasi gde se ne gleda na cenu vec i kod malih gradskih auta kao sto su Opel Korsa, Fiat Punto, Nisani skoro svi itd, gde cena igra faktor kod kupca.
              Benzinski FIRE motori iz Punta nemaju lanac. Mislim da cak i dizeli imaju zupcasti kajis (JTD i MultiJet), ali nisam siguran.
              (\__/)
              (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
              (")_(") your signature to help him gain world domination.

              http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

              Comment

              • Miljan
                CBC Senator XXL
                • 18.01.2006
                • 459
                • Nis

                #37
                Gospoda inzenjeri nisu napravili zastitu zupcastog remena kako treba. Samo jedna u nizu gluposti na Zastavinim motorima...
                Pa to su gospoda italijani napravili.

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #38
                  Originally posted by Rubi
                  Originally posted by brick
                  sve vise motora dobija danas lanac, i to ne samo u visokoj klasi gde se ne gleda na cenu vec i kod malih gradskih auta kao sto su Opel Korsa, Fiat Punto, Nisani skoro svi itd, gde cena igra faktor kod kupca.
                  Benzinski FIRE motori iz Punta nemaju lanac. Mislim da cak i dizeli imaju zupcasti kajis (JTD i MultiJet), ali nisam siguran.
                  sto se tice JTD motora,

                  ako je ovaj moj u Vectri na koncepciji JDT motora onda imaju lanac
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #39
                    @Miljan
                    Da,mislio sam na italijanske inzenjere -samo nisam napisao Fiat/Zastavinim motorima.

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #40
                      Da li ja to "vidim" staru zabludu da ce nesto da "prezupci" ako se pali na gurku.
                      Sto se tice kaisa ili lanca, stvar je konstruktora. Obicno se lanac koristio za motore do 8000 obrtaja (ogromna vecina), dok je kais omogucavao vece obrtaje uz laksu konstrukciju.

                      Pouzdnost oba mehanicka prenosnika je veoma dobra, u konstruktivnom i eksploatacionom smislu. Tako da argument o duzini voznje nije konzistentan, vise vek zavisi od korisnika i kvaliteta komponente, nego da li je lanac ili kais. Sve "preko" 100 000 km je nepotrebno razmatrati, jer je vec nastao trenutak za "veliki" pregled motora.

                      Argumenti da BMW ili Mercedes koriste nesto ili ne, takodje treba uzeti sa rezervom. Naime, ta "uobrazena" gospoda nisu zadnjih 15 godina nista fundamentalno (ili neki veci zahvat) radili na motorima (u smislu konstrukcije, ne pribora ili sminke).
                      Da li je razlog to sto je njihovo radno vreme skupo, pa im se raniji razvoj nije otplatio, ili im se nesto ne isplati, uglavnom, neki su ih debelo "pregazili" sa razvojem.

                      Poz.

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #41
                        Trenutacni interval zamjene remena na Hondama je 186 K kilometara.
                        Iznimno je rijetko da pucaju prije tog intervala, prelaze lako i vise. Dizajn remenica, zatezaca i tehnologija materijala konkuriraju lancima bez problema.

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #42
                          Ma japanci su posebna prica. Oni su usli snazno u 21 vek. Toyota krece sa hibridom, Mitsubishi plasira motor sa zavarenom glavom, koji se menja na 150000 kao akumulator, auto se tretira kao mobilni telefon, par godina pa drugi...
                          Jedino ako ih Kinezi ne preplave djubretom i udave na trzistu

                          Poz.

                          Comment

                          • Bansha
                            CBC Veteran
                            • 09.01.2006
                            • 101
                            • Kragujevac

                            #43
                            Originally posted by Miljan
                            Pa koji savremen motor nastao u poslednjih nekoliko godina koristi lanac ?
                            Mislim (procitao sam na jednom stranom forumu poodavno) da najnoviji toyotin motor od 1000 kubika koristi lanac. Oni kazu "timing chain" - valjda je to to. Inache motor od pre mozda dve godine, metju ga u Aygo, a mozda i u novi Yaris 1.0.
                            Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

                            Comment

                            • Rubi
                              CBC Senator XXL
                              • 06.05.2005
                              • 519
                              • Beograd

                              #44
                              Da, lanac, promenljivo otvaranje ventila i 68ks na 6000rpm :-)
                              (\__/)
                              (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                              (")_(") your signature to help him gain world domination.

                              http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                              Comment

                              • Inovator
                                CBC Član
                                • 27.08.2006
                                • 64
                                • Bjelovar

                                #45
                                Originally posted by Vladd
                                Ma japanci su posebna prica. Oni su usli snazno u 21 vek. Toyota krece sa hibridom, Mitsubishi plasira motor sa zavarenom glavom, koji se menja na 150000 kao akumulator, auto se tretira kao mobilni telefon, par godina pa drugi...
                                Jedino ako ih Kinezi ne preplave djubretom i udave na trzistu

                                Poz.
                                nažalost to je budućnost, auto će biti nešto što ćemo mjenjati svake 3 godine, barem u teoriji. standard nam ne dopušta takvu praksu

                                Comment

                                Working...
                                X