TUNING POLO 1.4 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #16
    Ma razujmijemo se... Naravno da onaj ko kupuje VW od 60 KS nema ni ideju da ga tunira... Bar u Njemackoj, jer ga nije kupio zbog toga... Ista je situacija i sa Fiatovim malim FIRE motorima, koji su zamisljeni kao pali i vozi... I slicne snage istiskuju za te male aute...

    A sto neko provodi vrijeme pod haubom...? E tu bi se tek mogla napisati doktorska disertacija...

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #17
      Izvini ale, ti sad pricas kako je 1.4 motor bolji od fire motora, a pri tome 1.4 ne mozes da pipnes i dobar je samo u stock formi, a fire mozes i da budzis ako volis...
      Pa dobro... mozda neko i razume sta si hteo da kazes


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #18
        ma dobri su i jedan i drugi sigurno, samo kazem da kod tih motora uopste nije hendikep sto se ne mogu nasviravati niti prednost sto se mogu nasviravati.
        ja jednostavno ne vidim smisao budzenja tih malih motora, jer nisu namenjeni da budu trkaci.
        na kraju mnogo vremena, truda, i cesto i para, i sta.. sreca je ako neko prebaci 100 ks..
        ako ces sportsku masinu zna se sta se uzima..
        zasto si ti uzeo deltu 2.0 a ne naprimer 1.6 pa je radio, ili pak nekog malenog punta turba i slicno ?
        moze i taj punto lepo da se uradi ali poenta je na kraju kad sve saberes da si sa boljom osnovom u startu mogao daleko vise al si dosao do tacke gde ti se ne isplati da ides nazad, jer si vec mnogo vremena i para potrosio... to je moje vidjenje nadam se da ste me razumeli
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #19
          Razumem te, ali sam ja malo drugacija razumeo pricu. Naravno da nije isplativo budziti nijedan mali motor ako mozes da uzmes veci. Ali postoje takmicenja u kojima je zapremina motora ogranicena, ili je cak dozvoljen samo odredjani tip motora (obicno vise njih). U tom slucaju je jako bitno da li taj mali ekonomicni motor moze da se nasvira. Niko ne koristi vw motore u takvim klasama, a cesto se koriste fiatovi jer su pogodni za friziranje.
          Sto se tice delte, uzeo sam je jer je volim. Mogao sam da uzmem Dedru integrale koja ima dobru aerodinamiku (bolju od kalibre!), mnogo savremeniju konstrukciju (bezbednija) i isti motor i pogon kao delta. Znaci sve u svemu bolji auto.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #20
            1. Fire motoru moze i kais da opizdi , nataknes drugi i teraj , a na ovaj vw mozes samo da sednes i places !!!

            2. vw 1.4 i npr tipo ili uno 1.4 koji je bolji, jaci i manje trosi ?

            3. Ale bre, pa sta cemo sa 1.4 klasom N ? zasto 106 dere pola kad hoce?
            (znaci ima smisla budziti)

            A taj 1.4 60ks se ne sme budziti, uzasan je . . .
            (jedan probao pa se ....)

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              ljudi ja ne razumem o cemu pricate...
              ko je kupio Fiata ili VW sa tim malim motorom (bilo kojim, ili cak bilo koja marka, model slicne kategorije auta) to je uradio zato sto A) nema para za skuplje/jace/bolje, B) nema potrebe za vise konja jer je to auto za lokalnu voznju po gradu sa max briznom do 80tak km/h a tih konja ima za to i previse pa auto savrseno odgovara, C) hoce jeftino i pouzdano da se vozi 365 dana godisnje i da ne dize haubu svako malo da se igra ispod.

              za tuning se (valjda je to nesporno) treba pripremiti resursima- novcem i znanjem (alatima pozeljno takodje) i postaviti realno dostupan cilj tog tuninga koji prati te resurse.
              ovde se pominjalo stotinu evra ili slicno za tuning, po meni to je toliko malo (i nerealno) da se uradi bilo sta.

              trkanje, takmicenja, neke specijalne verzije veoma ogranicene upotrebe nisu u kategoriji koja podrazumeva svakodnevnu voznju od A do B.

              ko hoce da ima sto vise KS taj nece pokusati da kupi "tanku" osnovu pa da onda ulaze gomiletinu para da dostigne prosek, obicno ce potraziti kvalitetnu osnovu koaj vec sama po sebi daje mnogo.

              1.4 kategorija motora u proseku (danas) je oko 90-100KS bez ikakvog tuninga, budzenja, bez ijednog evra dodatnih ulaganja.
              raspoloziva na polici.

              npr, Lada 1.5 motor ima 94KS.
              pretpostavljam da taj ceo motor kao nov kosta manje nego sto bi kostao tuning tog VW 1.4 da od pocetnih 60KS dostigne do 70-80KS (sto je celih +25% vise).

              trudim se da ukapiram u cemu je motiv, potrositi brdo para u edukativne svrhe da se nauci kako se konstruise/ maximizira novi motor ili po svaku cenu tuning samo da se kaze da se radilo pa i kad su rezultati nepovoljni (ulozeni euro vs dobijeni Nm).

              a i to sa KS je cudno- za voznju se trazi sto veci Nm na tocku, papirnati boj maximalnih KS na max obrtajima ne govori mnogo o kapacitetu motora sam po sebi.

              hocu da kazem, 1.4 i 60KS nije nista slabiji u uobicajenoj voznji od 1.4 od 90KS, ili u prevodu razlika je u okviru 10tak % razlike u Nm tj vucnoj sili.

              tako da se slazem sa @ale rezonom- kome trebaju perfomanse za manje para dobice daleko vise opredeljenjem za adekvatni (jaci, veci motor) u startu nego budzenjem atmosferca do krajnjih granica.

              a ima i jos nesto, tako tuningovan motor (opet nebitna marka) je dovoljno razlicit od fabrickog da ne moze da se servisira u redovnim servisima a time otpada i podrska.
              opet se vracamo na pocetak, svrha tog auta je...trkanje na pisti ili voznja 24/365 dana.
              a kolicina para je 100 evra ili 5.000 evra sto odredjuje i limit dokle se ide.

              tehnicki limiti obicno nisu kocnica, pre ponestane para za finansiranje
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #22
                Ali postoje takmicenja u kojima je zapremina motora ogranicena, ili je cak dozvoljen samo odredjani tip motora (obicno vise njih). U tom slucaju je jako bitno da li taj mali ekonomicni motor moze da se nasvira
                pa nisam skapirao da covek planira da vozi neke zvanicne trke

                Imam VW POLO 1.4 MPI , 60 ks,
                interesuje me dali bih mogao da uradim tuning
                (ne razumem se u tuning),
                koliko bi bilo moguce da pojacam motor tj da dodam ks.
                i koliko bi to kostalo ?
                dakle moja preporuka: ne diraj nista! bilo kakva intervencija na tom motoru ce ti izbiti pare iz dzepa a samom autu smanjiti trzisnu vrednost koja je prilicno visoka. taj model sa tim motorom je izuzetno trazen i cenjen i to bas u originalnoj fabrickoj varijanti.
                ako nisi zadovoljan sa njime, kad god pomislis mozes ga prodati za dobre pare i uzeti daleko jacu masinu. (cak se ni zamena motora na njemu finansijski ne isplati vise od zamene celog auta)
                ako si ljubitelj pola i hoces bas polo da vozis, za iste (a mozda i manje) pare mozes uzeti polo 1.6 od 100-tinak konja.
                u igri su i corsa 1.6 gsi, punto turbo koje mozes uzeti i za manje para, tj. dati pola i dobiti kesh+auto ili ako ces da dodas pare moja preporuka nesto u vidu fiat coupe-a atmo ili turbo koji je bas zver u odnosu na pola.
                ima i jos milion drugih opcija, ali poenta je da taj polo takav kakav je sad najvise vredi (pod uslovom da nije neki lom) i da je to auto koji uvek mozes prodati za dobre pare i uzeti neki od "manje popularnih" a ne toliko manje (ako uopste) kvalitetnih jacih automobila ako je to ono sto trazis.
                naravno mozes i tezim putem doci do ovog saznanja...
                A taj 1.4 60ks se ne sme budziti, uzasan je . . .
                (jedan probao pa se ....)
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • Rubi
                  CBC Senator XXL
                  • 06.05.2005
                  • 519
                  • Beograd

                  #23
                  Pravo zbori ale944!

                  A ja otvorih temu ovde nacetu temu, al' prodjoh bez odgovora... Kao sto je Uros spomenuo, postoje situacije kada je potrebno "budziti" iz kog god bilo razloga, mali motor. A za FIRE motor i kais, ne bih se bas opkladio (pu, pu, daleko bilo, evo pomeram se s mesta...), ali nadam se da je Gumetina u pravu (i jos malo pljuckam i pomeram se s mesta)...
                  (\__/)
                  (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                  (")_(") your signature to help him gain world domination.

                  http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #24
                    @ale944: Ni ja nisam skapirao da ce da vozi trke . Vidi moj prvi odgovor u ovoj temi, isto smo mu preporucili.
                    ALI, da neko hoce da vozi trke, fire je bolja osnova
                    Evo primera http://www.guy-croft.com/viewtopic.php? ... light=fire
                    i http://racingaspirations.com


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #25
                      Originally posted by Uros Piperski
                      Dedru integrale koja ima dobru aerodinamiku (bolju od kalibre!),
                      Jeste off ali moram da pitam.
                      Od kada to dedra integrale ima bolju aerodinamiku od calibre
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #26
                        Dedra - Cd=0.29
                        Calibra - Cd=0.29

                        Ne mogu da nadjem frontalnu projekciju. Ko ima manju povrsinu pobedio je.


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #27
                          Nema sta da trazis calibra 0.26 a dedra sigurno ne manje od 0.29
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Saby
                            CBC Senator XXL
                            • 25.11.2004
                            • 408
                            • Horgos

                            #28
                            idi na carfolio.com pa vidi oboje imaju isti
                            Fun starts @ 3000 RPM
                            Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #29
                              I jos par sajtova...
                              Zato sam rekao da onaj sa manjom frontalnom projekcijom ima bolju aerodinamiku.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X