Zasto stariji motori imaju manju fabricku kompresiju od novijih motora sa istom kubikazom konkretno fiat,al kapiram i ostali i sta je bolje i zasta,mislim na obrtni momenat,radni vek i kasnije budzenje, motori sto imaju uzi klip a duzi god ili motori sa sirim klipom i kracim hodom?
ZASTO?
Collapse
X
-
Ranije se koristilo gorivo nize oktanske vrednosti, lisiji materijali, i nije bila ovako strogo propisana cistoca izduvnih gasova.
Veca kompresija je bolja, ali ne moze mnogo da se povecava. Najvise zavisi od goriva.
Sto se hoda tice, i jedno i drugo je dobro, samo zavisi sta hoces. Ako je u pitanju motor koji razvija moment na nizim obrtajima (grad, brdo, reli) onda je to lakse uraditi sa vecim hodom jer on daje veci moment. Mana je sto mali klip daje manju silu na radilicu i moze da primi manje ventile.
Motor sa kracim hodom razvija moment na vecim obrtajima, pa je time i snaga veca (snage ja proizvod momenta i brzine okretanja). Ali takve motore je tesko voziti an nizim obrtajima pa nisu pogodni za ulicu (na primer) i uglavnom se srecu na kruznim trkackim stazama.
Ajde umesto sto davis sa tim opstim pitanjima kazi nam koji je motor u pitanju, ili barem koji auto, pa cemo ti reci sta i kako.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
-
-
Zasto stariji motori imaju manju fabricku kompresiju od novijih moto
ranije je to bilo labavije regulisano (platine npr kao nacin odredjivanja kada ce varnica) pa su sigurnosne margine bile postavljene ka granici nize kompresije.
stariji motori su predvidjeni za upotrebu benzina sa vecom otpornosti na dtonacije (brojem oktana) nego danasnji, i zbog tih sigurnosnih margina.
po pravilu motor koji pominjes je predvidjen za tzv super olovni, a on je 98-100 oktana.
za razliku, danasnji prosecni motori su predvidjeni da rade sa benzinom od 92 oktana a problem sigurnosne margine je resen upotrebom elektronike koja prati i vodi precizno proces sagorevanja (elektronsko ubrizgavanje i elektronsko paljenja sa mnogoborjnim senzorima i povratnom spregom).
tu je i elektronsko u****vanje vazduha (VVT, i ostali komercijalni nazivi).
osim toga, raniji motori su imali drugacije oblike unutrasnjosti glave (nije se znalo/moglo bolje) koja nije optimizovana za sagorevanje koliko je to danas sa tehnologijom izrade moguce odraditi.
najvazniji faktor koji odredjuje dokle moze da ide kompresija je geometrija glave/ komore sagorevanja, pa onda nacin upotrebe motora( uslovi eksploatacije i tu najvazniji faktor klima-temperatura vazduha) a i benzin ima ponekada uticaja.
sve se odnosi na benzinske motore sa u****vanjem gorive smese, indirektno ubirzgavanje dok za one sa direktnim ubirzgavanjem koji u****vaju cist vazduh ( kao dizeli) vaze strozija pravila regulacije rada.
i ti motori rade po pravilu sa kompresijom 12>1 ili vise i koriste visokooktanski benzin 98-100 oktana samo sada bezolovni.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Zasto bas taj 1.6?
Ja bih ti preporucio 1.6 nove generaciaj sa klipom od 84mm (prakticno isti motori) ako si vec zapeo za 1.6. Ali posto ces vec da seces kos i da pravis nosac i adapter plocu da spakujes taj motor, onda ti je mnogo bolej da stavis 1.8 ili 2.0 jer su spolja isti (razlika je samo u visini bloka).
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
da ali cale nije vozio nove fiate sa rdugacijim odnosom R klipa i hodom klipa,jebiga nije ih bilo! a sad imam pogucnost da biram pa pitam vas, koji je zasta bolji i ostalo,da znam nebi pitao,logicno. dal pasuje ritmo tc u juga?a ipak cu ja de se izivljavam na tom autu i valjda malo po malo budziti motor pa me interesuje kako sta sa tim matorim lesinam
Comment
-
-
Ono sto je Uros hteo da ti kaze je da bi se ubacio taj 1.6 sa dve bregaste potrebno da seces kos i da pravis nosac i adapter plocu. Za novije 1.6 motore to sve nije potrebno i mnogo je jednostavnija ugradnja.Ako vec hoces da se mucis sa secenjem kosa,pravljenjem nosaca i adapter ploce,zasto samo 1.6? Jer sa kad vec uradis sve to vise isplati da ides na 1.8 ili 2.0 jer su spolja isti (razlika je samo u visini bloka). To je ukratko to.Turbos make torque,and torque makes fun
Comment
-
Comment