ZASTO?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rastamanijak
    CBC Član
    • 27.09.2006
    • 28
    • Novi Beograd

    ZASTO?

    Zasto stariji motori imaju manju fabricku kompresiju od novijih motora sa istom kubikazom konkretno fiat,al kapiram i ostali i sta je bolje i zasta,mislim na obrtni momenat,radni vek i kasnije budzenje, motori sto imaju uzi klip a duzi god ili motori sa sirim klipom i kracim hodom?
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Ranije se koristilo gorivo nize oktanske vrednosti, lisiji materijali, i nije bila ovako strogo propisana cistoca izduvnih gasova.

    Veca kompresija je bolja, ali ne moze mnogo da se povecava. Najvise zavisi od goriva.

    Sto se hoda tice, i jedno i drugo je dobro, samo zavisi sta hoces. Ako je u pitanju motor koji razvija moment na nizim obrtajima (grad, brdo, reli) onda je to lakse uraditi sa vecim hodom jer on daje veci moment. Mana je sto mali klip daje manju silu na radilicu i moze da primi manje ventile.
    Motor sa kracim hodom razvija moment na vecim obrtajima, pa je time i snaga veca (snage ja proizvod momenta i brzine okretanja). Ali takve motore je tesko voziti an nizim obrtajima pa nisu pogodni za ulicu (na primer) i uglavnom se srecu na kruznim trkackim stazama.

    Ajde umesto sto davis sa tim opstim pitanjima kazi nam koji je motor u pitanju, ili barem koji auto, pa cemo ti reci sta i kako.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Rastamanijak
      CBC Član
      • 27.09.2006
      • 28
      • Novi Beograd

      #3
      motor je iz fiata 125 1600cc precnik klipa 80mm i hod klipa 80mm,koliko sam upucen. ima 2 bregaste,8 ventila i 100ks. motor je za juga,verovatno jugov menjac,voznja svakodnevna,najvise u gradu al u fazonu nepustaj gas ni za zivu glavu

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Zasto stariji motori imaju manju fabricku kompresiju od novijih moto
        staticka kompresija danas je veca jer je daleko preciznije upravljanje procesom sagorevanja, i po pitanju trenutka paljenja varnice i po pitanju tacno potrebne kolicine goriva.
        ranije je to bilo labavije regulisano (platine npr kao nacin odredjivanja kada ce varnica) pa su sigurnosne margine bile postavljene ka granici nize kompresije.

        stariji motori su predvidjeni za upotrebu benzina sa vecom otpornosti na dtonacije (brojem oktana) nego danasnji, i zbog tih sigurnosnih margina.
        po pravilu motor koji pominjes je predvidjen za tzv super olovni, a on je 98-100 oktana.

        za razliku, danasnji prosecni motori su predvidjeni da rade sa benzinom od 92 oktana a problem sigurnosne margine je resen upotrebom elektronike koja prati i vodi precizno proces sagorevanja (elektronsko ubrizgavanje i elektronsko paljenja sa mnogoborjnim senzorima i povratnom spregom).
        tu je i elektronsko u****vanje vazduha (VVT, i ostali komercijalni nazivi).

        osim toga, raniji motori su imali drugacije oblike unutrasnjosti glave (nije se znalo/moglo bolje) koja nije optimizovana za sagorevanje koliko je to danas sa tehnologijom izrade moguce odraditi.

        najvazniji faktor koji odredjuje dokle moze da ide kompresija je geometrija glave/ komore sagorevanja, pa onda nacin upotrebe motora( uslovi eksploatacije i tu najvazniji faktor klima-temperatura vazduha) a i benzin ima ponekada uticaja.

        sve se odnosi na benzinske motore sa u****vanjem gorive smese, indirektno ubirzgavanje dok za one sa direktnim ubirzgavanjem koji u****vaju cist vazduh ( kao dizeli) vaze strozija pravila regulacije rada.
        i ti motori rade po pravilu sa kompresijom 12>1 ili vise i koriste visokooktanski benzin 98-100 oktana samo sada bezolovni.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Zasto bas taj 1.6?
          Ja bih ti preporucio 1.6 nove generaciaj sa klipom od 84mm (prakticno isti motori) ako si vec zapeo za 1.6. Ali posto ces vec da seces kos i da pravis nosac i adapter plocu da spakujes taj motor, onda ti je mnogo bolej da stavis 1.8 ili 2.0 jer su spolja isti (razlika je samo u visini bloka).


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Rastamanijak
            CBC Član
            • 27.09.2006
            • 28
            • Novi Beograd

            #6
            pa na taj sam naleteo povoljno,a taj motor je isti kao motor iz ritma 1600tc a kolko znam on pasuje u juga,mada kapiram da se moze jednog dana razbusiti na siri klip i podici tako kubikaza. a i cale je imao taj auto davno kaze da ide ko blesav.

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Pa sta da ti pricamo onda kad sve znas


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • Rastamanijak
                CBC Član
                • 27.09.2006
                • 28
                • Novi Beograd

                #8
                da ali cale nije vozio nove fiate sa rdugacijim odnosom R klipa i hodom klipa,jebiga nije ih bilo! a sad imam pogucnost da biram pa pitam vas, koji je zasta bolji i ostalo,da znam nebi pitao,logicno. dal pasuje ritmo tc u juga?a ipak cu ja de se izivljavam na tom autu i valjda malo po malo budziti motor pa me interesuje kako sta sa tim matorim lesinam

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  #9
                  Ono sto je Uros hteo da ti kaze je da bi se ubacio taj 1.6 sa dve bregaste potrebno da seces kos i da pravis nosac i adapter plocu. Za novije 1.6 motore to sve nije potrebno i mnogo je jednostavnija ugradnja.Ako vec hoces da se mucis sa secenjem kosa,pravljenjem nosaca i adapter ploce,zasto samo 1.6? Jer sa kad vec uradis sve to vise isplati da ides na 1.8 ili 2.0 jer su spolja isti (razlika je samo u visini bloka). To je ukratko to.
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • Rastamanijak
                    CBC Član
                    • 27.09.2006
                    • 28
                    • Novi Beograd

                    #10
                    znam ali sam bio ubedjen da za taj motor tj za ritmo tc netreba prepravka ali da za recimo tipo i ostale treba prepravka. znaci da nepase menjac od juga na ritmov 1.6tc?

                    Comment

                    Working...
                    X