DIZEL GORIVO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #16
    Kod nas zvanicno postoji D2,Eko3dizel i evrodizel(koji treba da je kao eko4).Ovako se klasifikuju dizeli kada ih kupujete od rafinerija.Znam ovo pouzdano,jer mi povremeno kroz ruke prolaze papiri od goriva pa cu se sledeci put potruditi da prepisem podatke od Jugoinspekta koji se uvek nalaze uz fakturu(sadrzaj sumpora,filtrabilnost,...)

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #17
      Baš tako D-2, Eko 3 dizel i Evro dizel!
      Ajde vidi molim te, D-2 smo u principu apsolvirali, ali ta dilema Eko 3 ili Evro dizel(Eko 4, neki ga i tako obeležavaju) i dalje ostaje.Znači, vidi šta su razlike i čemu u stvari uopšte Eko 4, da li zbog svojih superiornih karakteristika ili je u pitanju samo ekologija odnosno činjenica da novi katalizatori sa filterom čestica jednostavno ne mogu da svare Eko 3???
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        izmedju D2 i euro 4 dizela nema nikakve razlike sto se samog dizela kao goriva tice. obicno loz ulje.
        ono sto se razlikuje je stepen filtriranja, i ekoloske posledice.

        i D2 moze da ima cetanski broj 50 ako se zeli (kao sto ima zimski D2, tj D1 tzv ekstra lako loz ulje).


        ono u cemu smetaju posledice su razni filteri na vozilu, pocevsi od oxi kata (dizeli nemaju redukcioni kat), raznih zamki za cadj.

        Ad Blue dizeli ne mogu da idu ni na cisti euro4 dizel, treba im poseban aditiv zbog posebnog filtra.

        vec prema gorivu koje je predvidjeno su i fabrike motora odabirale materijal motora, pumpi, brizgaljki i ostaloga prema hemijsko mehanickoj otpornosti na osobine goriva.

        sam diesel princip rada motora je takav da moze da koristi sve sto se sipa a da moze da se samozapali a to ukljucuje i najobocnije motorno ulje ili bilo sta sto lici na gorivo.

        moze i jestvi ulje, recimo Dijamnat ili neki drugi brend...
        kao sto su radili u Nemackoj posle naftnog soka sredinom 90tih kada je litar dizela bio skuplji od litre jestivoj ulja u Aldi supermarketu

        "nafta" ko nafta, u dizel motoru. ni potrosanja se ne menja jer je sadrzaj energije isti...
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          kod nas na pumpam ima D2 letnji, D2 zimski, eko 3 (dizel po euro normi :2000) i euro dizel (dizel po euro normi:2004)

          poreklo im je domace i uvozno, vec prema zelji trgovca/prodavca sta mu se vise isplati da nudi (doveze, transportuje).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • deki_mg
            CBC Član
            • 21.06.2006
            • 13
            • Beograd, Julino Brdo
            • Golf Mk1 GTD (trenutno otudjen)

            #20
            nali OT, izvinjavam se...
            @brick:
            Gde ima zimski D2 da se sipa? (pretpostavljam da to zimski znaci da zimi sipaju u njega aditiv protiv smrzavanja)

            posto, ako se dobro secam, D1 je zimska nafta

            poz

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              zimski D2 bi trebalo da ima na svim pumpama, gde ga poruce.
              pitanje distribucije, i politike vlasnika pumpe.

              zimskom dizelu nisu potrebni aditivi, vec iz rafinerije izlazi sa snizenom tackom stinjavanja.

              kao i dizeli, i benzini imaju razlicite letnje i zimske formulacije.

              zimski benzin se podrazumeva takodje da drze pumpe u ovom periodu godine.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • TETAK
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3034
                • Čačak, Srbija

                #22
                Brick, znači razlika kod ovih dizel goriva je samo u nivou filtracije i količini sumpora po jedinici mere??Tako sam razumeo!
                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                Comment

                • ĆOMI
                  CBC Senator XXL
                  • 31.08.2006
                  • 1705
                  • Braće Jerković,Vozd
                  • Stilo JTD 16V

                  #23
                  Jeste,gledao sam ja u SAT-u.Razlika je u koncentraciji sumpora.D2 ima ubedljivo najvise sumpora,dok ovaj najnoviji Euro4,ili kako se vec zove ima najmanje,mnogo manje od D2.
                  OPEL CLUB SERBIA

                  Comment

                  • Miljan
                    CBC Senator XXL
                    • 18.01.2006
                    • 459
                    • Nis

                    #24
                    D2 ima 10000, Eko3 ima 350, a Euro ima 50 ppm sumpora.

                    Comment

                    • djunta
                      CBC Član
                      • 22.01.2007
                      • 60
                      • Beograd

                      #25
                      Evo mene, novajlije na forumu.Dugo sam vozio dizela, starog golfa a sada sam presao na fiestu dizel sa E3 motorom.

                      Stare generacije sam vozao i na loz ulje cak i na novom Golfu 3 TD.Kroz godine, bilo je i prljavstine i vode u gorivu ali su ti motori to podnosili bez problema.Uglavnom sam sipao zimi benzin, i pokazao mi se delotvoran Kastrolov aditiv.

                      Preprosle godine, bila je neka nestasica dizela i sipao sam gorivo na bivsoj Ciklon pumpi.Bukvalno posle 5 kilometara auto mi je stao, zaribala je Bos pumpa i zalepile se dizne, a nije proslo mesec dana od remonta.

                      Poceo sam da sipam gorivo na OMV pumpama i tu je lose iskustvo.Prosle godine su mi sipali benzn ali sreca da je bila JP blizu i supruga je dopunila rezervoar i sipala dvotaktol.Mesec dana kasnije, meni su sipali vodu i mulj i auto je stao, na srecu, bio je dizel servis blizu i ocistili su mi filter i pred filter.Izvadio sam iz rezervoara jedno 7l splacina.Da je bio recimo Ren,Dacia DCI, odmah bi bacio dizne, steta jedno 1000e.Inace vozim uvek do kraja tako da nije moguce toliko talozenje.Zalio sam se OMV-u, nisu mi ni odgovorili.Po savetu iz servisa, presao sam na JP.Sad kad je bilo hladno,reko da sipam ponovo na OMV-u zbog aditiva, to uradim dva puta i ponovo prljav predfilter.

                      Inace, stari dizeli koji koriste D2, to moraju zbog podmazivanja pumpe.Bosova pumpa, recimo nema lager vec se rotor vrti u kucistu i ono strada.Popravi se doduse i to kod nas.Inace auto mi je isao losije na Evro 3 dizel, zato sto je druga tacka paljenja,cetanski broj jer prema njemu se podesava "paljenje".Sadasnji eko i evro dizeli su i znatno posniji od D2 pa se ne preporucuju.Ako je nuzda, valja se dodati dvotaktol koji inace i dobro cisti pumpu i dizne.

                      Iz dizel servisa sam upozoren da imaju veci broj kvarova kod korisnika koji koriste OMV.Takodje, aditiv koji oni sipaju u naftu, nagriza semeringe u dizel pumpama koji procure, odu na kais koji prokliza i onda je lom.

                      Za moju fiestu 1,8 TD DI,2000., preporucen mi je eko dizel i 100gr dvotaktola na 50l.Vece kolicine bi ble bolje verovatno, ali bi se preko erg ventila mnogo cadji ubacivalo u motor, a to bi se desilo ako bi se sipao obican D2.Jednostavno se zapuse usisni kanali skroz.To je bio problem sa vozilima od E2 standarda koji su imali erg ventil.

                      Comment

                      • Ivvan
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1574
                        • Nis
                        • SAAB 9000

                        #26
                        djunta dobrodosao
                        bilo bi lepo kad pi popunio lokaciju u PROFILU
                        i kad bi se predstavio u temi predvidjenoj za to
                        Turbos make torque,and torque makes fun

                        Comment

                        • Dragon
                          CBC Senator XXL
                          • 15.11.2006
                          • 963
                          • Beograd

                          #27
                          Originally posted by djunta
                          Za moju fiestu 1,8 TD DI,2000., preporucen mi je eko dizel i 100gr dvotaktola na 50l.Vece kolicine bi ble bolje verovatno, ali bi se preko erg ventila mnogo cadji ubacivalo u motor, a to bi se desilo ako bi se sipao obican D2.Jednostavno se zapuse usisni kanali skroz.To je bio problem sa vozilima od E2 standarda koji su imali erg ventil.
                          Ti imaš motor sličan mom. Moj je 2.0 TDDi, Mondeo 2001.
                          Ko ti je preporučio da sipaš dvotaktol i da li bi bilo dobro da i ja to počnem da primenjujem?
                          Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            znači razlika kod ovih dizel goriva je samo u nivou filtracije i količini sumpora po jedinici mere??Tako sam razumeo
                            birokratija kaze da je komplikovano to kategorisanje, ja kazem i nema bas neke krucijalne razlike.

                            kao sa votkom, filtriras 1-6 puta za zeljeni krajnji kvalitet pica.
                            pardon goriva

                            za sumpor onaj izraz 50ppm znaci 50 milionitih delova,
                            0.000050 ako je lakse za predstavu u glavi.

                            nego jednu stvar sam zaboravio za vas koji vozite dizele zimi.

                            dizel gorivo u rezervoaru je odlicno staniste za mikroorganizme koji obozavaju sumpornu sredinu.
                            nije zgoreg s vremena na vreme sipati aditiv protiv gljivica, bakterija, lisajeva kako se vec zove to sto raste u rezervoaru na dnu gde je mesavina vode i nafte. posle toga na 500-1000km obavezno zameniti filter za dizel, bice pun taloga ako je bilo tih mikroorganizama.

                            ko cesto trosi rezervoar do kraja lako moze da povuce taj stvoreni mulj i zapusi glavni filter.

                            za to nije kriva pumpa, to je ugradjena osobina dizela kao goriva u uslovima stajanja u rezerovaru i za resenje toga postoje posebni biocidni aditivi.

                            dizeli se voze tako da je u rezervoaru uvek najmanje 60-70% zapremine rezervoara...tada se i kondenzuje manje vode iz vazduha.

                            mozda deluje glupo i suludo, male tajne kako dizel dugo voziti bez kvara od prljavstine i vode
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • djunta
                              CBC Član
                              • 22.01.2007
                              • 60
                              • Beograd

                              #29
                              Pa u dizel servisu.

                              Comment

                              • djunta
                                CBC Član
                                • 22.01.2007
                                • 60
                                • Beograd

                                #30
                                Dragon,slicni su motori.Jedno pitanje, kad das kontakt, jel ti se pali lampica za cekiranje motora, nacrtan motor.

                                Comment

                                Working...
                                X