mislim da je sam svakog inzenjera a i zaljubljenika u performanse imati tlak ispred haubesvogaauta 1014 KPa... makar vecina ovdje nebi imala sta radit jer bi turbo izumro... hehehe...
nema nikakvih problema sa pritskom sta se tice ljudskog organizma, 80% vode u nama je nestlacivo, suhe tvari isto, a u ono malo zraka sta je jedino stlacivo u nasme tijelu (sinusi, disni putevi) bi bilo na istom tom pritisku i nema problema... tu sam, kao, chovek s mora, prilicno siguran..
a sad, ne vidim zasto bi povecan pritisak u karteru uzrokovao probleme-trebao bi bit isti sistem kao sa sinusima, dok nema razliek u tlakovima, nema problema...
ali u litri zraka ima vise kisika koji se da sagorijeti... tako funkcionira i sa nadmorkim visinama... pritisak u karteru se mijenja sa pritiskom u atmosferi, ali ipak ima razlike u performansama...
Da, samo sto ce efekat guranja klipa na dole pod pritiskom (razlika pritiska iznad i ispod klipa izostati) + sto bi bilo vrlo vrlo tesko imati ler gas ispod 2000rpm...
Zamisli taj trotel koji treba da upravlja snagom i kompresija bi morala biti 4:1 , sve bi moralo nanovo da se radi
Dakle, opet fali TuRbo
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Pa zato sto u danasnjim motorima u cranckhouse (kucistu motora) vlada atmosferski pritisak.
Razlika u pritisku koji TuRbina nabija naprimer na 1 bar overloada koji postoji iznad klipa a ne i ispod, je dakle ako uzmemo, povrsinu klipa od 10cm u precniku , znaci 5*5*3,14= 25*3,14= recimo 75cm2 , znaci da jedan bar/cm2 gura klip sa 75kg na dole.
Motor koji u****va ima takozvani pumping efekat i gubitak (vrlo vrlo izrazen na diesel motorima) i to je najveci gubitak koji postoji u sva 4 takta.
Ovde imamo dakle umesto gubitka , dobitak kroz guranje klipa a ne kochenje istog.
Jasnije?
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Samo sto nadpritisak koji pravi turbo ne ucestvuje toliko u povecanju pritiska u cilindru koliko u snabdevanju cilindra vazduhom. Za pritisak je zaduzeno sagorevanje.
Ako imamo u vidu da je kompresioni pritisak na prosecnom motoru koji ima stepen komprecije 9:1 oko 13bar, jasno je da ce se prilikom sagorevanja javiti mnogo veci pritisak, tako da mislim da ipak ne bi bilo toliko problema sa pritiskom od 10bar u karteru...
Osim sto bi sipka za merenje ulja proletela kroz haubu, ulje bi prskalo na sve strane kao iz fontane itd
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
imam 10x veci tlak ispod klipa, ali imam i iznad klipa tokom u**** deset puta veci tlak...
to je isto kao kod ljudskih pluca... ako odamh stavsi nekog u komoru di je 10 bara jednostavno nece moc udahnut jer ce razlika tlakova unutar i van prsnog kosa biti 9 bara, ali ako iams u plucima zrak stlacen na 10 bara, nastavit ce disat, jer razlike u tlaku nece biti...
sipka od ulja isto nebi izletila van jer i van kartera deset puta veci tlak.. ne kazem da sam upravu, sigurno negdje griesim, ali ne vidim di...
Urose, izgleda da nisam bio dovoljno jasan , kad sam reko izmedju ostalog, naravno da je 75Kg extra potiska ili recimo 150Kg dobrodoslo, izrazeno u Njutnima 10x vishe.
Posto nije bezznachajno zato sam napomenuo. Pumping gubitci su veliki
Na 75kg koji su 750N , na vratilo koje je recimo 4cm (80mm hod) to je 1/25 deo od 750N ili ti blize 25Nm.. (ovo je gruba racunica bez igre sa uglovima da bi svi koji citaju imali laksu predstavu).
Inache da, masa kiseonika koji je spreman da sagoreva je ta koja je aktuelna
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment