Blok motora, reparacija cilindara i povrsinska obrada...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Blok motora, reparacija cilindara i povrsinska obrada...

    Pozdrav,

    Ova me muka muci vec duze vreme, nesto sam citao na netu ali nista preterano jasno/bitno/pametno....

    A sve me sramota da pitam, izgleda mi kao da to svi vec znaju sem mene

    Dakle ako imam blok ciji su cilindri ovalni, izlizani, izgrebani, ili slicno, ili pak imam std klipove za blok koji je ALU a ima Nikasil cilindre koji su popushili....

    Kako napraviti cilindre bolje od fabrickih ?

    Postupci koje ja poznajem su kod gusanih blokova, razbusivanje na sledecu specijalu, honovanje, i gotovo. (klasika)

    A sta sa Alu blokom ? citao sam 206-icino mucenje, ali on covek nije imao mesta da uvlaci hilzne ...

    E sad to , Kako i od cega se prave hilzne, koji je redosled operacija, obrade, i sta je bolje od dole ponudjenog:

    Nitriranje
    Tvrdo hromiranje
    Nijedno od gore navedena dva a ima ga u Srbiji...

    pouzdanost hladnog nitriranja, pouzdanost tvrdoh hromiranja....

    da li hilzne prvo nitrirati pa ih onda uvuci u cilindre ili obrnuto ?

    koliko mesa u bloku trazi hilznovanje ? debljina kosuljice? oblici kosuljice ?

    Imati u vidu velika naprezanja overload, itd.

    Nemam iskustva a zeleo bi da krenem sa novim poduhvatom na nepoznatom motoru, pa da budem spreman na opcije i mogucnosti domace mashinogradnje.


    hvala ! =]
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Uf, sta bi ti bez Junuza, banderasu jedan

    http://www.msi-motor-service.com/ks/en/ ... ren_en.asp
    http://www.msi-motor-service.com/downlo ... 02_WEB.pdf
    http://www.msi-motor-service.com/ks/en/ ... nzeigen=ks


    E sad, ako ti i DALJE ne bude jasno, upucaj se

    Salim se, ajd ukratko par pitanja i napomena:

    - pretpostavljam da je blok o kome pricas aluminijumski?
    - ako sam dobro razumeo, imas blok sa losim hilznama, i dobre klipove od drugog bloka koji su malo veci, pa bi da uparis to dvoje? Kolika je razlika u velicini? Konkretno za moj auto, kasnije sam saznao da je bezbedno razbusiti 85mm plivajucu celicnu hilznu u alu bloku na 88mm i to radi sasvim lepo.
    - kakva je hilzna u tom bloku koji mislis da razbusujes - celicna ili aluminijumska?
    - ne postoje klipovi za alu blok (alusil, nikasil, lokasil, borasil, itd...), postoje samo karike koje su uparene sa vrstom materijala kojom je hilzna pokrivena, podatke koje karike koristiti dobijas od proizvodjaca uz kupovinu samih hilzni. Hrom karika uz kromiranu hilznu, nitrirana uz nitriranu hilznu, itd.
    - posle menjanja hilzni na alu bloku nema potrebe da se hilzne presvlace bilo cime, da se nitriraju, hromiraju ili bilo sta slicno. Koristis ih onakve kakve su, uz honovanje silikonskom pastom, i to je to.
    - jedna napomena, koju nisam video u ovom pdf-u, a koju ili nasi masinci ne znaju, ili zaboravljaju ili misle da nije bitno - kod obradjivanja alu bloka, odnosno izbacivanja hilzni, honovanja, razbusivanja i bilo kakvog drndanja sa masinskom obradom - OBAVEZNO koristiti stres ploce koje imitiraju glavu motora i menjac!!!. Bez njih dobijas ovalne hilzne, provereno, jedan prob'o pa se usr'o

    Ajd' malo detaljnije - sta u stvari hoces? Razbusujes blok koji imas, izbacujes hilzne, kupujes nove na nadmeru i ubacujes; pravis hilzne; nesto trece...?

    Pozz
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Ajd da otkrijem,

      hocu pravim V8 turbo,

      dakle audi a8 v8 4.2l precnik klipa 84.5 atmo motor 300ks

      zelim da na njega nakalemim 2x t3 nasiroko dostupan i guram koliko bude moglo... (max 2x 290ks)

      blok je ALU sa nikasil hilznama. Posto nemam para za aftermarket klipove kontam da iskoristim neke siroko primenjivane, a meni su najdostupniji od LANCIa-e 16v turbo, koja vozi 84mm , ili opel let motor 86mm ili slicno sta nabasa da se uturi unutra

      te bi radio hilzne u blok, u kojem ima mesta da se razvali na 90mm

      nitriranje i tvrdo hromiranje sam spomenuo iz prostog razloga sto je stoka v8 te da malo smanjim trenje itd . ima radionica u pazovi ili indjiji zaboravio sam koje selo po redu, zove se NITRO JON rade nitriranje u vakuumu plazmom nekom ili sl. na 50 stepeni....

      Ukratko to bi bilo to...

      Da ne bi pitali zasto to, kako to, V8 sam uzeo jer ga imam za Dzaba, ima zapreminu i nije tezak, i staje u porhea 924 944 sto cu sledece da pravim...

      A kad vec pravim da napravim kako treba....

      pozz

      rale

      p.s. Junuze u svakom slucaju, imas pivu ili sok od kole, za ovu informaciju THANKS

      Comment

      • srdjan_p
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2004
        • 1915
        • ZR

        #4
        Da, ipak kreces sa tim! Ajd pa srecno i javi kad krene poso da dodjem da smetam...
        V8 muscles yeah man!

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Ako se ne varam, taj Audijev V8 motor u atmo verziji ima oko 415 Nm.

          Koliko mislish da ce sa dva turbo punjacha da razvija obrtnog momenta?

          Mozhda greshim, ali nisam siguran da ce se klipovima i/ili klipnjachama sa Lancie to "svideti"

          Ako nameravash da razbushish blok na odredjenu specijalu, koji materijal za hilzne nameravash da upotrebish, obzirom da se radi o alu-bloku?
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Zaboravljas jednu stvar - V8 je u pitanju. Dakle 415Nm na 8 klipova je 50-ak Nm po klipu, odnosno ekvivalent od nekih 200Nm u 4-cilindrasu. U prevodu, zanemarljivo. Ista stvar je sa klipnjacama jer one trpe najvecu silu u motoru, ali takodje ne bi trebalo da bude bilo kakvih problema. Jedino ne znam kako ces da ukomponujes i pronadjes odgovarajucu duzinu klipnjaca i velicinu pesnice za Audijevu radilicu, i pesnice za bolcnu klipa koji planiras, ali pretpostavljam da si valjda razmisljao nesto na tu temu.

            Ja bih kao sugestiju dao da se koriste 2 nesto manje turbine, koje god da si imao u vidu, recimo TD04 ili GT25, ima ih gde hoces.

            Nikasil hilzne se nikad i nisu slagale preterano dobro sa gorivom sa viskom sumpora, tako da uzmi lepo malo ih razburgijaj, ishonuj i teraj pa dok ne pukne
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #7
              Originally posted by Gumetina
              hocu pravim V8 turbo,

              dakle audi a8 v8 4.2l precnik klipa 84.5 atmo motor 300ks

              zelim da na njega nakalemim 2x t3 nasiroko dostupan i guram koliko bude moglo... (max 2x 290ks)
              bilo je dosta pokusaja turbo koverzije na tom motoru (makar u PL) i bili su veliki problemi upravo s hilznama - redovno su pucale. koliko se sjecam bilo je jeftinije da se uzme gotov motor od RS6 nego da se ovaj konvertuje i prilagode svi potrebni elementi.
              potrazicu po netu pa cu da napisem o cemu se tacno radi.
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                @ 206:

                Slazhem se, cirka 53-54 Nm po klipu, ali to je za stock verziju (V8 atmo).

                Ono na shta sam mislio je koliko ce sa dva turbaka biti pojedinachno opterecenje po klipu odnosno klipnjachi?

                U svakom sluchaju, i ja sam nailazio na neke "pokushaje" konverzije V8 u turbo, bash ovo shto pominje mirdza, ali nisam prvi hteo da izigravam "pticu zloslutnicu" jer su se ti pokushaji uglavnom zavrshavali odustajanjem ili...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #9
                  Fabrichka Lancia turbo izlazi sa oko 290-300Nm na 4 cyl i ima prostora za vishe (do nekih 380Nm).
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #10
                    evo ovako:
                    1) pucaju hilzne
                    2) slabi sarafi glave (kida im se navoj pri nadpunjenju)
                    3) pri promjeni sarafa na jace ne izdrzi glava (puca, deformise se)
                    to sam nasao za 5min
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • Gumetina
                      Banovan
                      • 12.12.2004
                      • 1082
                      • Novi Sad

                      #11
                      eto problema...



                      Ljudi bolje da me odmah upozorite nego da pocnem nesto da radim, elem, boost mi je isto rekao, previse nezna konstrukcija da bi se terala superchargerom...

                      Ali ja ne odustajem bas tako lako!

                      Sto se tice hilzni, namera mi je bila da se ugura hilzna od sivog liva ta da se sa tim resi pucanje
                      Za srafove sam citao i ja da su problematicni, posebno sto je blok iz 2 dela, tj odozdole se srafi ploca ciji srafovi upiru u srafove glave... Tu se verovatno moze preci na veci precnik i eventualno da se produbi rupa...
                      Sto se tice pucanja glave, tu sam se skenjao skroz...

                      Za bolcne pesnice klipove klipnjace sve se da nekako regulisati, tu su bolcne 20-22mm itd. to je sve manji problem u odnosu na sam blok....

                      E sad, moje vidjenje ovog motora je u pocetku bilo samo da se spakuje, i vozi, mislim 924 sa 400nM na zadnju osovinu, dosta zabave i srece...

                      posle mi se javila ideja da ga poteram na NOS, a onda sam shvatio da cu da bankrotiram puneci boce pa rekoh, aj da probamo turbo, t3 da ista valja je 100-200e polovan i ima je svuda, a dobra je do 290ks. Lancia thema turbo 16v sa 200 na 240-50 ks ide prostim chiptuningom pa sam se malo polakomio....

                      pitanje je sta je sad pametnije raditi, tj ne raditi nego samo spakovati...

                      posto nemam sanse da nabavim neki drugi v8 a zeeelim v8, a ovaj od a8 mi stoji na tanjiru

                      pozz

                      RAle

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #12
                        Pakuj ti to u seriji, pa se malo vozi a kad se priviknesh na snagu i kada dosadi - smislicesh vec neshto.

                        Problem vezan za hilzne, predpostavljam mozhesh reshiti 'vako... (skup sport do 00)

                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          kod tog motora je daleko bolje

                          ima solidan alu blok, u kojem su Alusil ili Nikasil hilzne, tj povrsinska obrada... (nalazim na 2 mesta razlicit podatak)

                          izgleda ovako:

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Daj sliku glave sa pogledom na ventile i sa digtungom postavljenim na glavu u svojoj poziciji za montiranje.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #15
                              nazalost nemam bas neke potpune slike, ovo sto sam iskopao je nesto sa 32-ventilca nesto sa 40ventilca

                              blok bi trebao da je isti od audi-a V8 pa sve do novog A8

                              4.2 40v


                              3.7 32v



                              Otezava mi posao i nepostojanje podatka za audi v8 klipove od 84.5mm ni kod mahle ni kod kolbenschmidt-a

                              Jos kad bi znao da li postoji neka krucijalna razlika izmedju a8 i s8 motora, to bi se mozda moglo i iskopati, skuplje...

                              pozz

                              Comment

                              Working...
                              X