Blok motora, reparacija cilindara i povrsinska obrada...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Cekaj, polako. Mesaju se neke stvari ovde, a Raleta ocigledno mrzi da cita ono sto sam mu poslao.

    Postoji vise vrsta i tehnika konstruisanja alu blokova, odnosno Alusil blokova - tehnika koju, izmedju ostalih, Audi koristi - Nikasil se na 4.2 nikad nije koristio posle BMW-ovog zajeba sa M3 gde se Nikl u kombinaciji sa sumporom iz goriva ljustio i upropastavao blok...Porse je ranije takodje koristio Nikasil, kasnije presao na Lokasil...elem, postoje 3 varijante Alusil blokova vezane za dati slucaj: Alusil blok sa celicnim hilznama, alusil blok sa integralnim alusil hilznama, i alusil blok bez hilzni.

    U prvoj varijanti fabrika je potrosila dosta vremena i novca da upari celicne hilzne i aluminijumski blok, odnosno da resi probleme koji nastaju grejanjem bloka i razlicitim koeficijentima sirenja 2 razlicita materijala. U slucaju da vec nemas celicne hilzne u tom bloku (a pretpostavljam da nemas), neces ni uspeti da ih naknadno ubacis - odnosno hoces, ali ce pucati. Koliko klirensa ostaviti izmedju hilzne i bloka, koju povrsinsku obradu bloka pre ubacivanja hilzni upotrebiti, koji materijal hilzne - sve su to stvari koje ne znas niti mozes znati, te se nemoj ni zezati s time.

    Dalje, ako je u pitanju alusil blok bez hilzni, odnosno varijanta da se klip krece direktno po prethodno obradjenoj povrsini bloka - tu si malo u maleru, posto su kod tih motora zidovi cilindara preterano tanki da bi se uradilo bilo kakvo smisleno "razbusivanje" na nadmeru. Ne verujem da je ova varijanta u pitanju, noviji V8 i V6 motori su radjeni ovako, ali ne menja stvar. Reparacija ovakvih blokova moze da se radi (klasicno razbusivanje bloka i naknadno ubacivanje alusil hilzne) ali ne na nadmeru koju si ti planirao, 2,3,4mm sire. Dakle, to otpada. Uostalom, evo ti jos jedan PDF, ali ga ovaj put PROCITAJ, jer ni ja ne pricam i pisem ovo sto pisem zato sto izmisljam ili sam se naucen rodio - imam dosta svog iskustva upravo oko ove stvari, ali vecinu sam PROCITAO, koristi ponekad

    www.kspg-ag.com/pdfdoc/kspg_produktbros ... _zkg_e.pdf

    Ostaje treca varijanta, koja pretpostavljam da je u pitanju, odnosno alusil blok i alusil hilzna. U tom slucaju moze da se radi obrada na nadmeru jer su zidovi cilindara deblji, ali ti treba alusil hilzna, koja nije bas ni jeftina, dakle ona varijanta sa celicnim hilznama otpada. Samo ubacivanje i razbusivanje nije problem, niti bi imao problema sa faktorima sirenja materijala kod zagrevanja (jer je isti kao blok), ali bi i dalje imao navedeni problem pucanja hilzni kod velikog boosta, odnosno uradio si nadmeru, ali problem nisi resio.

    U prevodu, osim ako nije u pitanju celicna hilzna (a 99,9% nije), taj blok mozes eventualno da repariras i vozis kao atmosferac bez preteranog boosta i dizanja snage.

    Ako do sada vec nisi odustao, za svaku dalju pricu treba prvo da odredis pre svega je koju varijantu uopste imas - mada ja 99,9% sigurno mogu da pretpostavim da nije u pitanju varijanta sa celicnim hilznama. Kako proveriti? Uzmi srafciger, i na delu hilzne kuda ne prolazi karika (dakle prema karteru) - zagrebi hilznu. Ako uspes relativno lako da napravis zarez, radi se o alusil bloku bez celicnih hilzni. Ako uspes samo da napravis neznatan trag, u pitanju je celicna hilzna.

    Eto, to je to, pa ti vidi sta ti je raditi
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #17
      Sale mislim da si se malo zbrzao sa ovim pdf-ovima.

      u jednom od njih ks_5000380... ima bas audi v8 blok i lepo pise da se u ALU blok moze ubaciti celicna hilzna, da se ide na malo veci overlap dimenzija precnika rupe i spoljnog precnika hilzne itd.

      isto tako u pdf-u pise da je audi v8 napravljen sa alusil a ne nikasil hilznama, ono sto je mene bunilo je sto na svapskom forumu audiv8.com (mislim da je taj) ima par thredova bas o hilznama u funkciji velike potrosnje ulja.... i tamo ljudi lepo kazu nije alusil nego nikasil, e sad mozda je stvar pogresno protumacena, ali sam sasvim siguran da pricaju o Nickel Coating-u koji se pojede i onda ode sve u propast....

      dakle nema integrisanu hilznu u blok vec je blok busen i nanosen je coating...

      E sad, mesta za 1.5-3mm debelu hilznu ima i to bez problema, mene vise muci ko ce da ih ubaci , posto ne smeju da se presuju vec na grejanje/hladjenje....

      a dali je hilzna ili coating se sa sigurnoscu moze reci tek kad se motor otvori...

      svestan sam problema sa razlicitim termickim koeficijentima sirenja, opet, u kolbenschmidt pdf-u lepo pishe da se takva operacija moze izvrsiti, i to bas tako i tako...

      Sacekacemo sta ce TATA da kaze

      Pozz

      RAle

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        E sad ti pises ono sto ti odgovara. Ne pise da se u Audijev V8 Alu blok moze ubaciti celicna hilzna, vec da se generalno, celicna hilzna moze ubaciti u Alu blok. Zaista i moze, ali ako je uopste PREDVIDJENO da se celicne hilzne na odredjenom bloku menjaju, a to se lako vidi po postojanju ili nepostojanju "falca" na vrhu same hilzne, odnosno ako postoji "falc" od aluminijuma koji drzi celicnu hilznu pritisnutu u blok, u pitanju zaista jeste celicna hilzna u alu bloku - ali NIJE predvidjena za zamenu. Nema nadmeru, nema servisnu dimenziju.

        Kod tebe se jasno vidi da postoji taj falc koji drzi hilznu u bloku. Kod alu blokova sa celicnim hilznama predvidjenim za reparaciju, ovaj falc ne postoji, hilznu sa gornje strane drzi glava. Sto opet znaci da ili imas alu hilznu, koja je izmenjiva ali ne resava ti problem, ili celicnu hilznu koja NIJE izmenjiva jer nije moguce odraditi preparaciju povrsine bloka na odgovarajuci nacin.

        E sad, ti naravno uvek mozes izbusiti postojecu hilznu, ako je celicna u pitanju, i heatshrinkingom ubaciti novu hilznu po merama koje vec mislis da treba, iako taj blok nije predvidjen za celicnu hilznu - ali bojim se da ne napravis uzaludan posao ni zbog cega.

        Ali radi sta mislis da je najbolje
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #19
          Daj kodove motora za koje te interesuju teh.podaci ili bar zapreminu i godiste.
          Boost or bust...

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #20
            Sale ja tebe apsolutno razumem, nije predvidjeno ali je takva rabota moguca...

            Motor je 4.2l audi a8 1998. godiste...

            nemam kod pri ruci kod devojke sam....

            Comment

            • Laki GSi
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2006
              • 2426
              • Beograd-Vozdovac

              #21
              JOOOOOOJJJ ludaka majko moja mila

              Pa bre ti stvarno nisi normalan! Svaka ti cast covece na tolikoj upornosti i
              strpljenju sa svim tim zezovima oko motora.
              Sta drugo da ti kazem osim da ti zelim puno srece i uspeha u ovom tvom novom projektu
              Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Hm.. na F1 se koriste na alu lajneri, Wuasi-Linieri , debljine 0,15mm

                Problem sa sirenjem dve vrste materijala, posebno kad je alu u pitanju chini da se nesme stavljati lajner koji je deblji jer ce se isti siriti samo prema pozadini.

                Tanki lajneri su skoro neutralni te odatle i upotreba istih.

                Kako god, imaces problema tipa sa pokretanjem lajnera i po visini - ovaj deo je kriticniji. Drugo je kad fabrika ulije lajner na deonoj povrsini da nebi doslo do istiskivanja i nabadanja u dihtung.

                Trazio sam sliku glave odozdo i dihtunga glave, kako god, zamisao je da se nebusi blok, vec da se smanji promer, radi sto stabilnijeg klipa u GMT i DMT jer su tada opterecenja na lajner najveca i frikcioni momenat takodje.

                Moze to da se odradi, ali, da ce da kosta budi ubedjen
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #23
                  sta to u praksi znaci ?

                  da se lajner ne uzlebljuje gore kod glave nego dole ? ne kontam bas...

                  smanjenje precnika mi godi skroz, mogli bi onda klipovi od s2 81mm....

                  ne znam, dajte mi malo detaljnije sta kako zbog cega ... posto dosta stvari ovde kod nas ne mogu da se naprave, tj urade....

                  znaci 100% problem ako se uguraju sivi liv hilzne u alu blok ma koliki overlap bio ?

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #24
                    Hvala, to i pokusavam da objasnim...

                    Rale nisam ni rekao da ne moze, ali tvrdim da nece raditi upravo zbog pomeranja lajnera, sto gore-dole sto zbog sirenja, odnosno pucanja uzrokovanog time.

                    Upravo zbog ovog sam i odustao od ubacivanja novih lajnera u moj blok, koji je takodje od Alusila sa celicnim hilznama - bilo mi pouzdanije, a i jeftinije kupiti nov blok nego se zezati s time sa diskutabilnim rezultatima.

                    RS6 motor koliko znam, iako takodje V8 4.2, je novija generacija tog bloka koji nema lajnere, vec klipove koji klize po pripremljenoj povrsini samog bloka, tako da nema hilzne koja moze da pukne, a blok da pukne - to malo teze

                    Dakle, ili ostavi taj blok takav kakav je jer turbo konverziju verovatno ne bi podneo - ili trazi drugo resenje.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Originally posted by Gumetina
                      sta to u praksi znaci ?
                      Znaci da ostavis motor takav kakav je.

                      Originally posted by Gumetina
                      ...da se lajner ne uzlebljuje gore kod glave nego dole ? ne kontam bas...
                      Fabricki celicni lajner u alu bloku "sedi" na falcu sa donje strane bloka, koji mu ne da da ispadne sa donje strane. Sa gornje strane takodje postoji falc koji mu ne da da se pomera na gore i udara u glavu. U fabrici je celicna hilzna, pri ulivanju u blok pokrivena tankim slojem aluminijuma, tako da pri ulivanju u sam blok postaje maltene njegov integralni deo, te su problemi razlicitog sirenja minimizirani. Efekat koji nema sanse da reprodukujes, sto u prevodu znaci da ces imati 2 problema: pomeranje hilzne unutar bloka, odnosno nestabilnost zbog sirenja debelih celicnih zidova hilzne koju bi ubacio; i problem pomeranja hilzne po vertikali, odnosno njegog udaranja u glavu koja ga drzi da ne iskoci na gore, jer vise ne postoji fabricki falc odozgo koji ga drzi.

                      Dakle, da li razbusivao postojeci lajner pa ubacivao novi, ili ako u postojeci blok bez izbacivanja starog lajnera ubacis novi radi smanjenja precnika, imas isti problem - nemas nacin da sprecis pomeranje lajnera po vertikali i njegovo zabadanje u dihtung i glavu.

                      Originally posted by Gumetina
                      znaci 100% problem ako se uguraju sivi liv hilzne u alu blok ma koliki overlap bio ?
                      101%
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #26
                        Nisam nista nasao konkretno u citabama.

                        Mozes ove http://www.turbotechnik-grossholz.de da pozoves/napises mejl,imaju iskustva sa turbirovanjem V8. Mada je tamo 3.6L a to je potpuno drugi blok.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #27
                          sad ovo citam po drugi put sve zajedno da mi nije negde nesto promaklo, i kontam, sve i da platim F1 tehnologiju, F1 je i dalje Atmo motor.... ili ti popishaj ga....

                          ako nista drugo i 300ks nije loshe ali nije ono sto sam zeleo, nazalost tesko cu naci motor iz rs6 to je ipak skupa roba....


                          posto ce mi to biti iskljucivo project car, bice tu raznog experimentisanja nos itd. pa kad pukne nece mi biti zao..

                          u svakom slucaju hvala ljudi

                          pozz

                          RAle

                          p.s. a da je blok od gusa onda hilzna od gusa ne bi mrdala ? ili opet bi, mislim to generalno sa hilznama vec pocinje da me nervira.....

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Naravno da ne bi mrdala, zato svi i koriste te proklete SAAB-ove motore
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #29
                              a jes, da nadjem v8 sa tuchanim blokom, i onda mogu slobodno da kupim i kamionsku shasiju

                              ne znam koji motor v8 ima da nije skrnavi 2-ventilac

                              mrzim sebe i svoje ideje....

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                V8 ipak ne ide u bilo kakvu konzervu od sasije cak i kad je lenj zato je sestak i najbolji kompromis samo sto ih nema na svakom koraku.
                                Plus sto je redni 6 veliki a koji v6?
                                Da je situacija malo drugacija znas sta bi se sve lepo vozilo.

                                Comment

                                Working...
                                X