Cekaj, polako. Mesaju se neke stvari ovde, a Raleta ocigledno mrzi da cita ono sto sam mu poslao.
Postoji vise vrsta i tehnika konstruisanja alu blokova, odnosno Alusil blokova - tehnika koju, izmedju ostalih, Audi koristi - Nikasil se na 4.2 nikad nije koristio posle BMW-ovog zajeba sa M3 gde se Nikl u kombinaciji sa sumporom iz goriva ljustio i upropastavao blok...Porse je ranije takodje koristio Nikasil, kasnije presao na Lokasil...elem, postoje 3 varijante Alusil blokova vezane za dati slucaj: Alusil blok sa celicnim hilznama, alusil blok sa integralnim alusil hilznama, i alusil blok bez hilzni.
U prvoj varijanti fabrika je potrosila dosta vremena i novca da upari celicne hilzne i aluminijumski blok, odnosno da resi probleme koji nastaju grejanjem bloka i razlicitim koeficijentima sirenja 2 razlicita materijala. U slucaju da vec nemas celicne hilzne u tom bloku (a pretpostavljam da nemas), neces ni uspeti da ih naknadno ubacis - odnosno hoces, ali ce pucati. Koliko klirensa ostaviti izmedju hilzne i bloka, koju povrsinsku obradu bloka pre ubacivanja hilzni upotrebiti, koji materijal hilzne - sve su to stvari koje ne znas niti mozes znati, te se nemoj ni zezati s time.
Dalje, ako je u pitanju alusil blok bez hilzni, odnosno varijanta da se klip krece direktno po prethodno obradjenoj povrsini bloka - tu si malo u maleru, posto su kod tih motora zidovi cilindara preterano tanki da bi se uradilo bilo kakvo smisleno "razbusivanje" na nadmeru. Ne verujem da je ova varijanta u pitanju, noviji V8 i V6 motori su radjeni ovako, ali ne menja stvar. Reparacija ovakvih blokova moze da se radi (klasicno razbusivanje bloka i naknadno ubacivanje alusil hilzne) ali ne na nadmeru koju si ti planirao, 2,3,4mm sire. Dakle, to otpada. Uostalom, evo ti jos jedan PDF, ali ga ovaj put PROCITAJ, jer ni ja ne pricam i pisem ovo sto pisem zato sto izmisljam ili sam se naucen rodio - imam dosta svog iskustva upravo oko ove stvari, ali vecinu sam PROCITAO, koristi ponekad
www.kspg-ag.com/pdfdoc/kspg_produktbros ... _zkg_e.pdf
Ostaje treca varijanta, koja pretpostavljam da je u pitanju, odnosno alusil blok i alusil hilzna. U tom slucaju moze da se radi obrada na nadmeru jer su zidovi cilindara deblji, ali ti treba alusil hilzna, koja nije bas ni jeftina, dakle ona varijanta sa celicnim hilznama otpada. Samo ubacivanje i razbusivanje nije problem, niti bi imao problema sa faktorima sirenja materijala kod zagrevanja (jer je isti kao blok), ali bi i dalje imao navedeni problem pucanja hilzni kod velikog boosta, odnosno uradio si nadmeru, ali problem nisi resio.
U prevodu, osim ako nije u pitanju celicna hilzna (a 99,9% nije), taj blok mozes eventualno da repariras i vozis kao atmosferac bez preteranog boosta i dizanja snage.
Ako do sada vec nisi odustao, za svaku dalju pricu treba prvo da odredis pre svega je koju varijantu uopste imas - mada ja 99,9% sigurno mogu da pretpostavim da nije u pitanju varijanta sa celicnim hilznama. Kako proveriti? Uzmi srafciger, i na delu hilzne kuda ne prolazi karika (dakle prema karteru) - zagrebi hilznu. Ako uspes relativno lako da napravis zarez, radi se o alusil bloku bez celicnih hilzni. Ako uspes samo da napravis neznatan trag, u pitanju je celicna hilzna.
Eto, to je to, pa ti vidi sta ti je raditi
Postoji vise vrsta i tehnika konstruisanja alu blokova, odnosno Alusil blokova - tehnika koju, izmedju ostalih, Audi koristi - Nikasil se na 4.2 nikad nije koristio posle BMW-ovog zajeba sa M3 gde se Nikl u kombinaciji sa sumporom iz goriva ljustio i upropastavao blok...Porse je ranije takodje koristio Nikasil, kasnije presao na Lokasil...elem, postoje 3 varijante Alusil blokova vezane za dati slucaj: Alusil blok sa celicnim hilznama, alusil blok sa integralnim alusil hilznama, i alusil blok bez hilzni.
U prvoj varijanti fabrika je potrosila dosta vremena i novca da upari celicne hilzne i aluminijumski blok, odnosno da resi probleme koji nastaju grejanjem bloka i razlicitim koeficijentima sirenja 2 razlicita materijala. U slucaju da vec nemas celicne hilzne u tom bloku (a pretpostavljam da nemas), neces ni uspeti da ih naknadno ubacis - odnosno hoces, ali ce pucati. Koliko klirensa ostaviti izmedju hilzne i bloka, koju povrsinsku obradu bloka pre ubacivanja hilzni upotrebiti, koji materijal hilzne - sve su to stvari koje ne znas niti mozes znati, te se nemoj ni zezati s time.
Dalje, ako je u pitanju alusil blok bez hilzni, odnosno varijanta da se klip krece direktno po prethodno obradjenoj povrsini bloka - tu si malo u maleru, posto su kod tih motora zidovi cilindara preterano tanki da bi se uradilo bilo kakvo smisleno "razbusivanje" na nadmeru. Ne verujem da je ova varijanta u pitanju, noviji V8 i V6 motori su radjeni ovako, ali ne menja stvar. Reparacija ovakvih blokova moze da se radi (klasicno razbusivanje bloka i naknadno ubacivanje alusil hilzne) ali ne na nadmeru koju si ti planirao, 2,3,4mm sire. Dakle, to otpada. Uostalom, evo ti jos jedan PDF, ali ga ovaj put PROCITAJ, jer ni ja ne pricam i pisem ovo sto pisem zato sto izmisljam ili sam se naucen rodio - imam dosta svog iskustva upravo oko ove stvari, ali vecinu sam PROCITAO, koristi ponekad

www.kspg-ag.com/pdfdoc/kspg_produktbros ... _zkg_e.pdf
Ostaje treca varijanta, koja pretpostavljam da je u pitanju, odnosno alusil blok i alusil hilzna. U tom slucaju moze da se radi obrada na nadmeru jer su zidovi cilindara deblji, ali ti treba alusil hilzna, koja nije bas ni jeftina, dakle ona varijanta sa celicnim hilznama otpada. Samo ubacivanje i razbusivanje nije problem, niti bi imao problema sa faktorima sirenja materijala kod zagrevanja (jer je isti kao blok), ali bi i dalje imao navedeni problem pucanja hilzni kod velikog boosta, odnosno uradio si nadmeru, ali problem nisi resio.
U prevodu, osim ako nije u pitanju celicna hilzna (a 99,9% nije), taj blok mozes eventualno da repariras i vozis kao atmosferac bez preteranog boosta i dizanja snage.
Ako do sada vec nisi odustao, za svaku dalju pricu treba prvo da odredis pre svega je koju varijantu uopste imas - mada ja 99,9% sigurno mogu da pretpostavim da nije u pitanju varijanta sa celicnim hilznama. Kako proveriti? Uzmi srafciger, i na delu hilzne kuda ne prolazi karika (dakle prema karteru) - zagrebi hilznu. Ako uspes relativno lako da napravis zarez, radi se o alusil bloku bez celicnih hilzni. Ako uspes samo da napravis neznatan trag, u pitanju je celicna hilzna.
Eto, to je to, pa ti vidi sta ti je raditi

Comment