Radilica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Radilica

    Ja lagano krenuo da nabrajam svaki deo motora poimence...

    Kako se radilica ponasa i kako trpi dizanja snage? Osim sto moze da pukne...Kako je spreciti u tome? Salu na stranu, koji je neki limit koji radilica moze da podnese? Trebalo bi da trpi dosta veca opterecenja od projektovanih za taj i taj motor, ali...dokle?
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Odmah da znas da ti necu reci nista konkretno
    Ja nisam sretao niti cuo za probleme sa radilicom ako je ona pravilno uravnotezena i obradjena.
    Fiatov 1.5 sohc (cela sohc serija) ima radilicu od sivog nodularnog liva. To je liveno gvozdje ali kvalitetnije od obicnog gusa. Jedan tip iz Finske ima u Fiatu 127 taj 1.5 motor sa turbinom i po onome sto ja znam razvija oko 250ks na zamajcu.
    Fiatova twin cam serija (osim nekih ranijih 1.4 i 1.6 modela) imaju jako kvalitetne kovane radilice. One su poznate po svojoj cvrstoci. Provereno znam da jedna takva 2.0 radilica trpi 400 konja, a kruze razne price i o vecoj snazi...
    Dakle, ono sto je pisac hteo da kaze je da su obicno radilice jako izdrzljive ali mozda neki konkretan motor ima manu na tom delu. Sve u svemu, nista pametno
    Poz


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • Retardinjo
      CBC Član
      • 15.10.2004
      • 28
      • NBGD B70

      #3
      Originally posted by Uros Piperski
      Dakle, ono sto je pisac hteo da kaze je da su obicno radilice jako izdrzljive ali mozda neki konkretan motor ima manu na tom delu.
      Komssinici je na mazdi 323 1.6GTi pukla radilica pre nekoliko godina...Postavlja se dakle pitanje kako je jedna krhka zena mogla da slomi celicnu radilicu!? Ako je ona uspela da je skrcka sta onda da ocekuju "neki" koji se "izivljavaju" sa kolima!? (mislim da su joj rekli u servisu da je radilica imala fabricku gresku...ali je to informacija koju treba primiti sa velikom rezervom jer je davno bilo)

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Mozda ta mazda ima jako slabu oprugu na gasu pa i jedna krhka zenica moze da patosira gas i tu ga drzi duze vreme


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Ma ima mali milion razloga zasto je pukla radilica. Prvi i najveci je sto ga vozila zena.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #6
            Re: Radilica

            Originally posted by 206
            Ja lagano krenuo da nabrajam svaki deo motora poimence...

            Kako se radilica ponasa i kako trpi dizanja snage? Osim sto moze da pukne...Kako je spreciti u tome? Salu na stranu, koji je neki limit koji radilica moze da podnese? Trebalo bi da trpi dosta veca opterecenja od projektovanih za taj i taj motor, ali...dokle?
            Evo ti preimer za SAAB 9000 Turbo

            Fabricka snaga auta oko 165 KS

            Boost daje podatke o izdrzljivosti:

            U bloku, klipnjache trpe do 1380KS ,klipovi u B202 550KS , radilica 800KS.
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Hm, pa mislim da SAAB ne predstavlja ono sto bismo nazvali reprezentativan primerak
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Od kog materijala ti je radilica i kako je napravljena? Imas neku sliku mozda?


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Ne jos, sutra rasturam donji deo, napravicu koju slikicu
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Ok. Neki detalj (spoj na kalupu/alatu) da vidimo da li je kovana ili livena. Ali siguran sam da je kovana.
                    Sta kazu po netu za te radilice?


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Pa ne kazu nista jer ovaj motor generalno se ne uzima kao osnova za neki ozbiljan tunung, ali ulgavnom iz razloga jer je jos relativno nov. Stariji XU9 i XU10 motori se budze na sve strane i nikad nisam cuo da je radilica zveknula...
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Pazi vamo: Kad sam dao primer koliko SAAB delovi trpe, onda je to kad je sve navodjenje motora pod 100% kontrolom procesa.
                        I nezaboravi : U SAAB livenom i stabilnom H bloku!!!

                        Prva osnovna stvar koja ce da dovede radilicu da pukne je nestabilna konstrukcija bloka. Kad se "usuche" od prevelikog obrtnog momenta (da dobro ste procitali ) nema leka ni za celichnu radilicu

                        Jedan dobar primer kako je jedan redni 6-ak stabilisan je Nissan Skyline gde se sve pesnice od lezecih lezajeva nalaze u jednom celicnim ramu zbog prevelike duzine bloka koji bi koliko god da je cvrst popustio u geometriji radilice.

                        Puno toga treba da se zna pre nego li se krene na ozbiljan tuning, orva su studiranja bazirana na proceni kvaliteta materijala i osnovne geometrije u izvodbi.

                        SAAB 234 blok je jedan od najstabilnijih na svetu ali ga je konstruiso inzinjer koji je presao iz Volva , koji je konstruisao najstabilniji H blok, poznati RED-One .
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Boost, znas li nesto o Fiatovim sohc i dohc blokovima?
                          Postoji li neki zahvat koji ce smanjiti deformacije bloka?
                          U kom delu bloka su deformacije najvece?


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Vidi, u sustini stari liveni blokovi nemaju problema kad su kratki, a posebno kad je kratak hod klipa. Sa aluminijumskim blokovima dolazi i problemi , dok cak ni stari "gusani" nisu imuni na preko 400-500Nm ako su R6 modeli.
                            Kratak blok i kratak hodi idu zajedno i daju stabilitet.
                            Ako bi se izrazio o Fiat bloku, onda da dam neko kvalifikovano pogadjanje i cifra pada na od 250-350Nm sto vec zahteva TuRbo.
                            Ako se dobro secam da je sa izlaskom UNO TuRbo modela, odliven blok od specijalne legure.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Znaci svi R4 blokovi se mogu smatrati kratkim, zar ne? A sta se smatra kratkim hodom? Uno turbo ima 63.9/67.4mm hod, sto nije tako kratko u odnosu na 55.5 kod 1.1/1.3 motora. A tu je i 2.0 dohc koji ima cak 90mm hod. Sta raditi sa tim blokom da bi preziveo jedno 400ks odnosno odgovarajuci moment (ne znam napamet koliki bi mogao da bude)?


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X