pitanje u vezi Bregaste osovine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepSIJA
    CBC Veteran
    • 01.02.2005
    • 173
    • Sarajevo

    pitanje u vezi Bregaste osovine

    Zasto bolji efekt ima ventil koji je otvoren nize, a dulje ?

    P.S.
    Povjerio sam tuniranje motora jednom "tuneru" koji stoji kao najbolji tuner/serviser/trkac .... u BiH (Rijec je o Suadu Hoti , poznatom rally vozacu u BiH i sire s svojom Lanciom Integrale) za talijanska auta...
    radi se svasta nesta i izmedju ostalog moje bregase je "poslao" u neku tunersku firmu da se "obrade/dorade" kako bi postigao bolji efekat s njima...

    Meni nikako nije jasno kako ce prepraviti moje bregaste da budu "bolje" ili da nakon prepravke imam vise koristi od njih.

    Cijeli projekat sredjivanja motora je stao zbog gore navedenih bregastih, koje cekaju da budu (ne znam kako se tacno kazu) "zasticene" dodadnim slojem u nekoj posebnoj pecnici, nakon cega ce biti otpornije na trosnje/habanje....

    Citam sve sto nadjem u vezi bregastih i zato postavim gore ovo pitanje...
    ( da li je bolje da ventili -u mome slucaju- budu otvoreni isto vrijeme ali da su "NIZE OTVORENIJI" )

    Usput moj motor ( HGT 1,8 16V) ima onaj sistem za varijabilno otvaranje ventila nesta slicno kao V-TEC, VVT..

    Unaprijed Velika hvala na odgovorima
    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
    http://www.tuningshop.ba/
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    #2
    Re: pitanje u vezi Bregaste osovine

    Originally posted by tepSIJA
    ( da li je bolje da ventili -u mome slucaju- budu otvoreni isto vrijeme ali da su "NIZE OTVORENIJI" )
    Malo ti je nerazumljivo pitane
    Nize otvoreni , mislis na litf ( hod ) vetila ?
    ...zivi , Franjo je ziv !!!

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Hm, pa malo nekompletna prica, i nije bas tako jednostavno.

      Otvaranjem ventila vise (veci lift) pravi se veci prostor kuda se smesa ubacuje odnosno sagoreli gasovi izbacuju iz komore. Otvaranjem ventila duze produzuje se vremenski interval tokom kojeg se gasovi ubacuju ili izbacuju. Idealno za kolicinu punjenja je sto veci lift sa sto duzim trajanjem, te se na trkackim atmosfercima koriste upravo ove bregaste.

      Naravno, postoje i mane, odnosno bregaste sa dugackim trajanjem imaju i veliko preklapanje faza, samim tim i nemirniji rad. Bregaste sa velikim liftom mogu ponekad preterano usporiti brzinu punjenja, te imaju dobru funkciju samo na visokim obrtajima. Balansiranje duzine punjenja i lifta nije, dakle bas tako jednoobrazno, sto vise i sto duze - treba uzeti u obzir i mane i napraviti dobar kompromis, u skladu sa namenom auta.

      E sad, ima i jos dodatnih komplikacija - na turbo motorima takodje je jako bitno da se smesa zadrzi u komori sto duze da bi se sto bolje iskoristila toplotna energija punjenja, tako da preklapanje faza u**** i izduva imaju los efekat po performanse. Takodje, nije bas preterano dobro ni da bregasta traje predugo, jer je onda period zadrzavanja smese u cilindru kratak, a period praznjenja kroz izduvne ventile brzo dolazi, te se jedan deo energije opet gubi...opet, kljucno je napraviti dobar kompromis.

      Dakle, za ekstremne atmosferce, sto veci lift i sto duze trajanje daju najbolje rezultate, uz dosta losih posledica ako se BAS ode u ekstreme. Za turbo motore, ne treba insistirati na predugackom trajanju, ali veci lift takodje pomaze.

      Na konto onoga sto je tebi receno, ja koliko mogu da vidim receno ti je malo pogresno, odnosno ventil koji je otvoren nize nego standardan u svakom slucaju NECE imati bolje performanse nego vise otvoren ventil. Dobice se nesto na produzenju trajanja, ali da se ja pitam, NIKAKO ne bih za poboljsanje performansi isao na SMANJENJE lifta, jer to se na atmosfercu jednostavno NE radi. Ovo sto ti je receno mozda bi imalo neki bolji efekat na turbaku, na atmosfercu - NE.

      Doduse, jasno mi je zasto ti je ovo rekao, jer kazes da je slao tvoje bregaste - ako je slao tvoje bregaste na preradu, sve sto ce uraditi je da ti prebruse bregove, cime ce na konto smanjenja lifta dobiti duze trajanje otvaranja. Znaci, umesto "spicastog" vrha na bregastoj koji visoko dize i kratko traje, dobices "tup" vrh koji manje dize ali duze traje. Po mom misljenju, nije i nece ti odraditi neki dobar posao.

      Bregaste ti verovatno cekaju na cementaciju, odnosno kaljenje, i/ili nitriranje - to se obavezno radi inace bi bregasta trajala nekih 5 minuta

      Nadam se da mu nisi platio za ovaj "zahvat"?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        Znaci, umesto "spicastog" vrha na bregastoj koji visoko dize i kratko traje, dobices "tup" vrh koji manje dize ali duze traje. Po mom misljenju, nije i nece ti odraditi neki dobar posao.
        ako se samo obrusi vrh, nece dobiti veci duration, samo manji lift...
        za duration je potrebno da novi breg bude "siri" od starog, a to jedino ako navaruju materijal na postojeci breg...
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • tepSIJA
          CBC Veteran
          • 01.02.2005
          • 173
          • Sarajevo

          #5
          ja mislim isto kao i ale944, kad mi obrusi vrh necu dobit veci duration nego manju otvorenost ventila - manji lift. i da, jel moguce da mi na postojece breagste vari jos materijala kojeg ce na kraju obraditi i u finalu imam veci brijeg - veci duration



          nesta sam razmisljao i posto nisam neki ekspert jeli moguce i ovo... ?

          da mi ove fabricke bregaste obradi i da budu "tupe" da mi smanji LIFT brijegova tj ventila, kako se ventili ne bi puno otvorili , da bih mogao povecati kompresiju brusenjem/poliranjem glave (mozda cak i bloka motora ?, da ventil i klip ne dodju u sukob zbog blizine


          @Van
          da mislim na LIFT
          Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
          http://www.tuningshop.ba/

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            Originally posted by tepSIJA
            jel moguce da mi na postojece breagste vari jos materijala kojeg ce na kraju obraditi i u finalu imam veci brijeg - veci duration
            Jeste moguce. Cesto se tako i radi
            Problem je samo sto mora da bude dobro nitrirano, ili cime vec ucvrsceno, jer se inace "izlizu" poslije nekoliko hiljada km...
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Iz moje dopiske pre 5 godina, saznajem i ubedjen dam da sve sto je vredno pomena po pitanju bregastih osovina radi Famos - Koran na Palama a angazuju Dr-ing. Milosa Cvetica sa Masinca iz BGa za nacrt bregastih.

              Nenalazim forum kao mesto gde se moze opisati kako izvesne izmene na bregastim osovinama menjaju VE motora i u kojem opsegu. Previshe varijabla igra ovde i bez simulacije na recimo DYMOLA programu ili nekom slicnom sve biva na otpilike. Nadam se da nikome neije cilj da izmene imaju negativan karakter.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • tepSIJA
                CBC Veteran
                • 01.02.2005
                • 173
                • Sarajevo

                #8
                eh da tu je stalo sve... bregaste su "obradjene" ali cekaju nitriranje

                @BOOST
                bregaste se ne obradjuju u BiH - ne daj Boze , vec je doticni "tuner" poslao na obradu i doradu moje bregaste u neku profi firmu u njemackoj koja se bavi time...

                Usput on je sebi slagao auto (lancia integrale) koja vozi 11,2 sec na 402 metra pa vjerujem da zna o cemu se radi i kako treba da bude..

                kako god, ja cu se opet javit s detaljnim opisom kad mi auto bude slozeno..
                Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                http://www.tuningshop.ba/

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Pazi vamo, uobicajena operacija je smanjenje Baznog kruga nebi li se izmenom profila dovio veci diferencijal tj veci otvor ventila.

                  Nemoj da podcenjujes ove u BIH , imaju cime i imaju dobru tehnicku podrsku (navedoh ko) problem im je materijal.

                  Kako god izmenom baznog kruga doci ce do povecanoh akseleracionog momenta na ventilima, povecanog habanja u celom trainu.

                  Odraditi bregaste od novog komada je za preporuku.

                  Slaba vajda od nitriranja itd itd ukoliko je bazni krug premali.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Sta je hteo reci i koja je moguca varijanta obrade tvojih bregastih.
                    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ste&t=5439
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • tepSIJA
                      CBC Veteran
                      • 01.02.2005
                      • 173
                      • Sarajevo

                      #11
                      hvala M-Power

                      to je to 100% nema druge

                      pozdrav
                      Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                      http://www.tuningshop.ba/

                      Comment

                      • NickRP
                        CBC Senator
                        • 19.10.2005
                        • 263
                        • Serbia - Germany

                        #12
                        Verujem da se radi o standardnoj operaciji "regrinding", znaci bregovi ce da se prebruse, da im se smanji bazni krug i na racun toga izvuce koliko je moguce iz date visine i profila brega. Ja nemam pojma sada kolike su mogucnosti za smanjenje baznog kruga, ali svakako da postoje ogranicenja, narocito ako ti je rastojanje izmedju kraja ventila i ose rotacije bregaste fiksirano (ne poznajem taj motor).

                        Inace, jedan od najindikativnijih parametara kod bregaste je tzv. lift integral, odnosno koliku povrsinu pod liftom imas. Ovaj parametar ne moze bitno da se poveca brusenjem postojeceg brega, jednostavno jer nema materijala za tako nesto. Ali izvuci ce se koliko je moguce.

                        Osim toga, profil brega se opisuje polinomom cetvrtog ili petog stepena. Koeficijenti tog polinoma poznati su inzenjeru (ili inzenjerima) koji su bregastu projektovali i proizvodjacu koji je bregastu proizveo odn. prebrusio.

                        Ukoliko slucajno mozes da dodjes do ovih koeficijenata, posalji mi ih, ili ih objavi ovde, a ja cu ti reci koliki je za njih akceleracioni/deakceleracioni maksimum, gde je maksimalna brzina otvaranja, koliki je dwell itd.

                        Pozz,
                        Nikola
                        p.s. Pozdravi puno Hotu, kazi samo Nikola IAW ga pozdravlja

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Usput moj motor ( HGT 1,8 16V) ima onaj sistem za varijabilno otvaranje ventila nesta slicno kao V-TEC, VVT
                          ne kapiram bas zasto je onda bregasta (e) isla na doradu ako se ne planira i da se ova kontrola modifikuje.

                          koliko mi je poznato sistem varijabilnog otvaranja regulise protok-kolicinu vazduha koju u****va motor u funkciji obrtaja motora, na nacin da "otvara" i "zatvara" bregastu.

                          sa novom bregastom ce raditi isto to, i ako su isti parametri bice i isti protok vazduha, tj nikakav napredak i uzaludan posao.

                          da li obe bregaste imaju varijabilni rad ?

                          ako ima samo jedna, jos i ima osnova da se ona fiksna bregasta promeni.

                          a sve u svemu, sta ti je osnovni cilj po pitanju ponasanja motora po izmenama. (juris visoke obrtaje ili vozljivost auta).

                          da mi ove fabricke bregaste obradi i da budu "tupe" da mi smanji LIFT brijegova tj ventila, kako se ventili ne bi puno otvorili , da bih mogao povecati kompresiju brusenjem/poliranjem glave (mozda cak i bloka motora ?, da ventil i klip ne dodju u sukob zbog blizine
                          limit kompresije nisu ventili i njihov hod vec osobine goriva. (prevashodno, ima tu i oblik komore sagorvanja, polozaj svecice, itd itd).

                          planiras da promenis vrstu benzina koju ces koristiti u tom motoru, posto glavu po konstrukciji neces menjati (ne pominjes drugaciju glavu motora) ?

                          sta bi rekao ECU na visu kompresiju, trebalo bi i to pretresti i nanovo programirati radne tacke motora.

                          hm, ima dosta ozbiljnog posla ispred tebe.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • tepSIJA
                            CBC Veteran
                            • 01.02.2005
                            • 173
                            • Sarajevo

                            #14
                            NickRP, tj Nikola ? cuo sam za tebe , kod Hote idem za vikend mozda, pa prensem pozdrav.

                            @sw.brick
                            -u vezi sistema varijabilnog otvaranja ventila, nisam siguran ali Mislim da je samo to za bregastu koja je zaduzena za otvaranje usis-a a ona druga je je "obicna".

                            sto se tice ECU-a za pocetak ide reprogramiranje standardnog neko vrijeme onda nakon toga ide nesta ozbiljnije , neki PiggyBack kompjuter tipa, MegaSquirt, VEMS, Mozda - najprije Dastek Unichip Q da se sve fino optimizira i sredi, pripremi za nadolazece stvari =]
                            Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                            http://www.tuningshop.ba/

                            Comment

                            • NickRP
                              CBC Senator
                              • 19.10.2005
                              • 263
                              • Serbia - Germany

                              #15
                              Samo mala ispravka - VEMS i MS nisu piggyback upravljacke jedinice, vec se radi o standalone uredjajima.

                              Pozdrav,
                              Nikola

                              Comment

                              Working...
                              X