DYNO test

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Kakve veze ima sto je 4-ta ili bilo koja druga, direktna?

    To sto je brzina direktna, ili bilo koji drugi odnos da ima, moze da ima uticaja samo na brzinu, odnosno odnos brzine okretanja tockova i obrtaja motora, ni na sta vise, a pogotovo ne na manje ili vece gubljenje snage pri merenju. U kojoj god brzini da meris, imas otpore i gubitke snage od motora do tocka. Na obicnim menjacima to je obicno oko 15%, dok je na trkackim menjacima sa ravnim zubima gubitak oko 7% ako se dobro secam, bilo je reci na forumu i o tome.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Darko_NS
      CBC Senator XXL
      • 02.12.2004
      • 557
      • Srpska Atina

      #17
      moze li da se meri za 4x4????

      Comment

      • micko
        CBC Član
        • 08.05.2005
        • 72
        • novi sad

        #18
        Meri se u 4-toj zato sto je tada direktan prenos motora na tockove,
        hocu da kazem da nemozes da meris u bilo kojoj brzini jer su 1,2,3 redukovane brzine a 5 multiplicirana
        Pitao sam nesto drugo: U svim automobilima 1,2. i 3. brzina su redukovane (bar ja ne znam ni jedan kod kojeg nije ovako), a od 4. brzine prenosni odnos (u menjacu) iznosi 1:1 ili manje, tj. motor (tj. 'input shaft') se okrece sporije nego 'output shaft' koja ide ka diferencijalu. Medjutim, kada se u ukupan prenosni odnos uracuna i redukcija u diferencijalu (final drive ratio) izlazna brzina poluosovine (tj. samog tocka) je uvek redukovna, tj. motor se uvek okrece brze nego sami tockovi. Kol'ko je meni poznato automobil sa najmanjom redukcijom, tj. sa najmanjim ukupnim prenosnim odnosom je Viper koji u 6. brzini ima odnos 1.54:1, tj. za svaki obrtaj tocka motor se okrene 1.54 puta (odnos u menjacu je 0.5:1 X final drive ratio 3.07:1 = overall 1.54:1). Nego, ono sto mene zanima je sledece: Svaki redukovani prenosni odnos multiplicira izlazni obrtni momenat za velicinu prenosnog odnosa, tj, npr, u slucaju Vipera motor ostvaruje 712Nm pri 4.200 o/min, ali velicina obrtnog momenta na samom tocku (u 6. brzini pri tih 4.200 o/min) iznosi 712 X 1.54 = 1.096Nm (ukoliko zanemarimo gubitke). U 1. brzini sa ukupnim prenosnim odnosom od 8.17 to iznosi nepojmljivih 5817Nm na tocku!!! To je tako u teoriji. Ukoliko gresim, molim ispravite me, svakako ne zelim da i dalje zivim u zabludi. Zanima me da li se i snaga multiplicira isto kao i obrtni momenat? I ako se zaista ovo multipliciranje desava (a desava se) kako onda dyno meri 'prave' izlaze/performanse motora, znaci kako 'zanemaruje' ovo 'vestacko' povecanje snage kroz prenosni mehanizam?

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          rekao bih da isto posmatram stvari, uvek postoji multiplikacija izmedju samog motora i tocka na ancin koji si opisao.

          snaga je samo na drugi nacin prikazan obrtni momenat, tako da i ona raste sa multiplikacijom prenosa.
          ali i mene zanima kako se tacno odredjuje ta sanga na tocku, i da li se uzima u obzir i ta redukcija po osnovu merenja (a to ukljucuje i obim guma, odnosno tocka sto je promenljiva kategorija usled pritiska pumpanja i stepena istrosenosti gume) ili se uzima neka pretpostavljena fabricka nominalna vrednost ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #20
            U reduktoru broja obrtaja, obrtni moment se povecava a broj obrtaja smanjuje. U multiplikatoru se moment smanjuje a broj obrtaja povecava.
            Zbof finalnog odnosa, kod automobila se uvek radi o redukovanju, a velicina redukciej zavisi od stepena prenosa. To sto je cetvrta oko 1 nema veze jer posle nje postoji finalni odnos koji ima redukciju recimo 3.
            Znaci moment se u reduktoru povecava, a snaga se sa druge strane smanjuje za velicinu koeficijenta iskoriscenja zupcanog para (u ovom slucaju). To je oko 0.98 u komercijanim velikoserijskim menjacima. Znaci smanjenje snage ce biti oko 2% u jednom paru, pa puta broj zupcastih parova. Treba dodati i gubitke u lezajevima, aerodinamicke gubitke delova itd...
            Zato je snaga na tockovima manja i ne zavisi od stepena prenosa jer su gubitci gotovi isti za sve brzine...


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #21
              Originally posted by Uros Piperski
              U reduktoru broja obrtaja, obrtni moment se povecava a broj obrtaja smanjuje. U multiplikatoru se moment smanjuje a broj obrtaja povecava.
              Zbof finalnog odnosa, kod automobila se uvek radi o redukovanju, a velicina redukciej zavisi od stepena prenosa. To sto je cetvrta oko 1 nema veze jer posle nje postoji finalni odnos koji ima redukciju recimo 3.
              Znaci moment se u reduktoru povecava, a snaga se sa druge strane smanjuje za velicinu koeficijenta iskoriscenja zupcanog para (u ovom slucaju). To je oko 0.98 u komercijanim velikoserijskim menjacima. Znaci smanjenje snage ce biti oko 2% u jednom paru, pa puta broj zupcastih parova. Treba dodati i gubitke u lezajevima, aerodinamicke gubitke delova itd...
              Zato je snaga na tockovima manja i ne zavisi od stepena prenosa jer su gubitci gotovi isti za sve brzine...
              ...ma koliko god da se trudim ne mogu da razumem... ...ti si gore objasnio gubitke snage motora kroz transmisiju ali ono sto meni nije jasno je kako da se promenom finalnog prenosa rezultat dobijen na dyno-u ne menja?
              ...iako su mi vec rekli hocu ponovo da proverim...da li se kao parametar za izracunavanje snage uzimaju podaci o transmisiji ( odnos stepena prenosa, finalni odnos, obim tocka ) ili se samo dodaje tih 20% ( ili koliko proizvodjac propisuje )???
              ...malo je nelogicno to (po onome sto ti kazes) da je, bez obzira na stepen prenosa, dobijeni parametar uvek isti...
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #22
                Hajde da sacekamo Egona da vidimo sta on ima da kaze, posto on radi na dajnu u Centru.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Pa i meni nije jasno, zato sam i prvi zapoceo pricu okolo naokolo i cekao da mi se neko pridruzi .
                  Znaci prvo mi nije jasno kako on na dynu izvlaci krive snage po obrtajima kad dyno nije povezan sa mojim motorom ili mozda jeste.
                  Ili sta, dal ubacuje parametre obima tocka, ali ako i to ubacuje onda mu je bitan svakakav podatak o prenosu.
                  Mislim ako krecem prvom imacu snage da zavrtim valjak i ispade da cu dobiti bolju krivu snage nego u 5 -toj. Ali ako se valjak brze vrti pa po tome gleda snagu onda mu je svakako potreban svaki prenosni odnos.
                  Isto mi nije jasno, pitao sam te Egone ako merite u 4,-toj zasto to radite, dal zbog direktnog prenosa, a onda sam te pitao kako bi merili M-a sa 5-tom direktnom a ti si mi odgovorio da bi isto u 4-toj merili. Zato mi nije jasno kakve onda ima veze merio u 1-voj ili 4-toj kad nije bitan prenosni odnos.
                  Nalupetao sam se ovde al ajde da sacekamo egona da objasni sve kako radi i koji podaci su mu potrebni od auta
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #24
                    Originally posted by micko
                    Zanima me da li se i snaga multiplicira isto kao i obrtni momenat?
                    Snaga ti je ulazni podatak i ona je jedna i jedina (tj. može da se smanji, pustiš papučicu gasa i smanjiš obrtaje motora ).

                    Obrtni moment može da se transformiše, ali ne i snaga.

                    moment T = snaga P / omega ugaona brzona

                    Dakle, za određeni broj kW, obrtni moment se može povećati ili smanjiti, pri čemu se ugaona brzina mora smanjiti ili povećati, respektivno.
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Koliko znam, ovaj dyno je najobicnija kocnica, odnosno valjak odredjene mase, za koji je tacno poznata sila da bi se zavrteo odredjenom brzinom. Tako i meri snagu. Dalje, dyno kompjuter ima zakacen senzor na bobinu, odakle dobija podatke o obrtajima motora. Dalje je samo stvar programa, prati obrtaje i prati eventualno promene u rotiranju tocka, na osnovu cega pravi poredjenje obrtaje i krive snage.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Saby
                        CBC Senator XXL
                        • 25.11.2004
                        • 408
                        • Horgos

                        #26
                        Egon, dali mozes da meris 4x4?
                        Fun starts @ 3000 RPM
                        Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                        Comment

                        • *Egon*
                          CBC Senator XXL
                          • 31.12.2004
                          • 1232
                          • Beograd, Dorcol, N 44

                          #27
                          Originally posted by Darko_NS
                          moze li da se meri za 4x4????
                          Nas ovom nasem Dynojet ne.
                          Garaza
                          1996 SAAB 900 NG Cabrio

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Originally posted by saby
                            Egon, dali mozes da meris 4x4?
                            Najblizi 4x4 dyno je, koliko ja znam, u Hrvatskoj.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • don
                              CBC Senator XXL
                              • 13.04.2005
                              • 483
                              • Beograd

                              #29
                              Kako se krecu cene, da li zavise od modela automobila,snage ili je za sve ista, i koji je raspon cena?
                              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                              Comment

                              • -Vedran-
                                CBC Senator XXL
                                • 03.10.2004
                                • 3255
                                • Beograd

                                #30
                                Koliko ja znam...po jednom merenju je 30 eur!
                                Power of dreams !!!

                                Comment

                                Working...
                                X