Najveca kubikaza za 4-cilindricni motor ima Toyota,e sad nemogu da se setim modela,terenac je samo za japansko trziste,ima 4.1L.
Najveca kubikaza za 4-cilindricne redna motore
Collapse
X
-
Kako se meni cini,negde sam procitao da je optimalno da zapremina cilindra bude od 300 do 400 ccm po cilnidru.Originally posted by djape1977kazu da je optimalno oko 0.5l po cilindru.
neko pametniji od mene ce znati zasto.
godinama sam vozio fiat 132 2500ccm diesel, cetvrtak redni i lepo je radio
To bi znacilo da su idealni cetvorocilindrasi od 1200 do 1600 ccm,sto mi se cini i da jeste.
Comment
-
-
osnovni parametar je potpunost sagorevanja.po kojim je to parametrima
mnogi izvori iz prakse navode da je optimum tu negde oko 500 ccm zapremine s obzirom na fizicko hemijske uslove tog procesa kao i dimenzije prostora u kome treba da se izvrsi oksidacija goriva.
preveliki cilindri imaju otezano mesanje goriva i vazduha, nehomogenu smesu u nekim delovima, time teze paljenje smese od strane varnice.
premali cilindri imaju prebrzo sagorevanje pa ne stigne da se zadrzi toplota optimalno (nas motor je toplotna masina u osnovi i radi na toplotu koja se konvertuje) pa ima vecu specificnu potrosnju goriva za dati efekat.
itd, mogu se naci razna objasnjenja manje ili vise razumljiva kao stvarna u nasem motoru, tek autoindustrija se nekako uklopila da pravi cilindre sa 400-600 kubika i to je prakticno norma zadnjih decenija.
ako je lakse pojednostaviti 500+-100 kubika je opsti trend pri izradi motora.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
102mm x 130mm

Comment