Protokomer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    to sa blink kodovima je jako daleko od prave dijagnostike, nema TACNOG podatka u obliku cifre koliko je necega odstupanje date merne velicine u mernim jedinicama vec onako samo nagadjanje- smesa siromasna ali koliko se ne zna.

    nema mogucnosti da se iz kompjutera izvadi tokom probne voznje dijagram citavog niza radnih parametara itd.

    prilicno primitivni sistemi koji zahtevaju puno daljeg rada na dijagnostici veoma iskusnog poznavaoca konkretnog motora.

    na to sam mislio, u poredjenju sa danasnjim pojmom dijagnostikepreko laptopa gde je sve skoro kristalno jasno na prvi pogled.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #32
      Originally posted by brick
      to sa blink kodovima je jako daleko od prave dijagnostike, nema TACNOG podatka u obliku cifre koliko je necega odstupanje date merne velicine u mernim jedinicama vec onako samo nagadjanje- smesa siromasna ali koliko se ne zna.

      nema mogucnosti da se iz kompjutera izvadi tokom probne voznje dijagram citavog niza radnih parametara itd.

      prilicno primitivni sistemi koji zahtevaju puno daljeg rada na dijagnostici veoma iskusnog poznavaoca konkretnog motora.

      na to sam mislio, u poredjenju sa danasnjim pojmom dijagnostikepreko laptopa gde je sve skoro kristalno jasno na prvi pogled.
      Automobilska kompjuterizacija i dijagnosticka oprema imali su svoj razvojni put. Rani sistemi, na kojima su serijski podaci bili nedostupni,
      zahtjevali su dosta "kopanja" ispod haube. OBD1 nivo je pruzao podatke na vecini modela, no osjetlivost sistema je bila daleko ispod pozeljnog i cesto je promasio i ono za sto je bio dizajniran. OBD2 je veliki korak napred, no daleko od kristalne jasnoce. Na primjer, rani modeli so davali gresku PO300 (nasumicno trokiranje) za vrijeme voznje bijelom cestom.
      Ista greska bila bi prouzrocena losom benzinskom pumpom. Poznavanje
      doticnog sistema i nacina na koji isti "razmislja" zaista je nezamjenjivo.
      OBD3 je vec u pripremi.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        slazem se, danas su mogucnosti daleko vece.
        ali i skuplji uredjaji za dijagonistiku, a fabrike cuvaju podatke tajnim koliko god mogu da bi mogli da naplacuju bezobrazne tarife u servisima za proste stvari.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Deki
          CBC Senator XXL
          • 18.02.2005
          • 307
          • Beograd

          #34
          C20XE ima mogucnost samo-dijagnostike.
          Dakle porebno na konektoru za prikljucivanjhe racunara dijagnostike skinuti poklopac i prespojiti par zica. Videti na slici. Zatim ce lampica na tabli blinkati u odredjenim razmacima (koji ustvari predstavljaju kod) . Na osnuvi broja koda i tabele se moze videti sta je kvar. Dakle, nije neophodno ici do servisa (iako mislim da vvecina servisera nebi naplatila iscitavvanje koda kvara).

          Sve potrebne podatke za ovo sto sam naveo mozete naci na netu

          Provericu da li ih ima negde bolje obajsnjenih ali u AutoDATA ih ima sigurno.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            pa to je taj stari primitivni sistem iz 80tih. imam ga i ja na autu i tek je sporadicno upotrebljiv ako je bas nesto krupno u totalnom autu.
            nista se sa tim ne moze saznati oko stvarnih vrednosti paramatera u radu motora.

            ali bolje i to nego nista.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Djole
              CBC Član
              • 24.03.2005
              • 88
              • Beograd

              #36
              Odradio sam dijagnostiku u svojoj reziji (znaci kratak spoj na konektoru u motornom prostoru i blinkanje lampice, pa citanje kodova u Autodati) i prijavljuje mi se kvar na jednom od injektora (trecem).
              Kakva intervencija ima najbolji odnos cena-kvalitet - ciscenje (ako je moguce), zamena ulozaka ili zamena kompletnog injektora (koja je i najskuplja)? A trebalo bi uraditi isto na svim injektorima...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                ako ti je pokazao kvar, to znaci da je kvar elektricni injektora (mehanicki potrosenost, prljanje i ostalo dijagnostika ne zna da "vidi") odnosno da je crkao.

                resenje je zamena.

                kako se po pravilu to radi sa sva 4 istovremeno, znaci 4 nova injektora da bi se stanje dovelo u fabricke tolerancije.

                eventualno moze zamena samo tog jednog sa polovnim pa sta ispadne,
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment


                • #38
                  Dijagnostika i prikljucenje na neki diag. se ranije naplacivalo .
                  Ali na danasnji dan je toga sve manje . Ima slucajeva da se naplati ....... ali uz to ide i tacna dijagnoza za kvar , tako da vlasnik vozila moze i sam da nabavi te isti deo zameni .
                  Mislim da je sve ostalo oko naplate daleko iza nas .

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #39
                    Originally posted by ZDRAVKO N.S.
                    Dijagnostika i prikljucenje na neki diag. se ranije naplacivalo .
                    Ali na danasnji dan je toga sve manje . Ima slucajeva da se naplati ....... ali uz to ide i tacna dijagnoza za kvar , tako da vlasnik vozila moze i sam da nabavi te isti deo zameni .
                    Mislim da je sve ostalo oko naplate daleko iza nas .
                    Zasto se dijagnostika nebi naplacivala, narocito ako se posteno odradi. Osim toga postoje situacije gdje nije moguce napraviti kompletnu procjenu situacije odjednom, vec je potrebno ici korak po korak. Vlasnik servisa ima investiciju u alatu, prostoru, radnoj snazi itd. Da ne zaboravimo vrijeme ulozeno u obrazovanje. Nebi li trzisna situacija trebala odrediti cijenu. Ovaj stav ce biti vrlo nepopularan, no da vidimo reakcije!

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #40
                      Kako kad i kako gde....

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #41
                        Naravno ne treba samo naplacivati reset
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #42
                          [quote=Valent Vudriga]
                          Originally posted by "ZDRAVKO N.S.":247zvh5n
                          Dijagnostika i prikljucenje na neki diag. se ranije naplacivalo .
                          Ali na danasnji dan je toga sve manje . Ima slucajeva da se naplati ....... ali uz to ide i tacna dijagnoza za kvar , tako da vlasnik vozila moze i sam da nabavi te isti deo zameni .
                          Mislim da je sve ostalo oko naplate daleko iza nas .
                          Zasto se dijagnostika nebi naplacivala, narocito ako se posteno odradi. Osim toga postoje situacije gdje nije moguce napraviti kompletnu procjenu situacije odjednom, vec je potrebno ici korak po korak. Vlasnik servisa ima investiciju u alatu, prostoru, radnoj snazi itd. Da ne zaboravimo vrijeme ulozeno u obrazovanje. Nebi li trzisna situacija trebala odrediti cijenu. Ovaj stav ce biti vrlo nepopularan, no da vidimo reakcije![/quote:247zvh5n]

                          juce...
                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            #43
                            Resenje DIY dijagnostika

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #44
                              Originally posted by Wiz
                              Resenje DIY dijagnostika
                              Na koji se nacin radi DIY dijagnostika na OBD2 sistemu, a pogotovo ako je problem izvan domasaja jeftinog generickog testera, ili citaca gresaka koji nemoze ni parametre citati. Dodaj takvom instrumentu amatera i imas sve preduvjete za komediju zabluda.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                jeste da je OBD 2 prilicno zahtevniji od prastarih sistema ali ni automehanicari ( u proseku) nisu nista sposobniji a pocesto i manje sposobni od vlasnika auta i amatera koji hoce da nauce ako imaju odakle s obzirom da je vecina automehanicara i uopste servisera (koje sam ja upoznao) uglavnom nepismena za strane jezike i niti je u stanju da cita a niti se trudi da prati literaturu fabrika na tu temu.

                                ipak, OBD 2 je napunio 10 godina na trzistu i dovoljno je razbijen i objasnjen do detalja tako da i amateri mogu bez mnogo muke da kompletno ovladaju tim sistemom dijagnostike.

                                glavno je da ko ima jaku zelju moze da nauci, a ko bas i nema naci ce stotine izgovora kako je tesko
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X