1116ccm-Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #46
    Cekaj znaci ti oces da max. tjuniras tvoj auto.
    Ti karburatori su skroz ne prakticni i nisu za svakodnevnu upotrebu, mnogo trosi auto, tesko je kontrolisati njihov sinhronizovani rad a pogotovu zato sto je to skroz mator sistem i tesko da se mogu naci u odlicnom stanju, a ako se nadju kostaju. Savetujem ti da se manes toga jer su oni samo za race.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #47
      Ako nadjes dva dvostruka karba u dobrom stanju ili ih remontujes pa budu potuno ispravni, moci ce lepo da se nasteluju i potrosnja ce zavisiti od nacina voznje. Sigurno ce biti veca nego sada, ali ne toliko drasticno.
      Ali problem je u tome sto je tesko naci dobre karbove pa ce raditi lose i potrosnja ce biti ko zna kakva...


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • Danilo
        CBC Senator XXL
        • 02.10.2004
        • 908
        • Beograd, Dorcol

        #48
        Pa u cemu je problem?
        Recimo, odem u neki servis za karburatore, kupim dva remontovana webera, recimo 32/34, nebitno, za usisnu granu sam rekao, izlije mi je cale... Sta mi jos treba?
        Recimo, odlijem par tih grana, ostatak prodam, i karb. me izadju DZ...
        Da li je bitno da su isti karburatori?
        Mislim, mogu li razliciti (recimo 32/32, i 40/40) ?
        www.blindmanmotorsport.com

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #49
          cekaj, cekaj... Karburatori koji imaju sekvencijalno otvaranje grla (kao DMTR DVG itd.) se mogu smatrati kao jednogrli karb. Znaci oni ti samo omogucavaju razlicit precnik difuzora pri razlicitim obrtajima. Svi motori bolje rade sa manjim difuzorom na nizim obrtajima a sa vecim na visim. Dvogrli karb otvori prvo jedan difuzor na niskim, a na visim se otvori i drugi difuzor, pa kao da imas duplo veci difuzor na vecim obrtajima. Razumes?
          Ako hoces jedno grlo po cilindru onda ti trebaju nezavisni karburatori za svaki cilindar, ili karburatori koji imaju dva grla koja nezavisno rade. Kod njih se svi leptiri otvaraju u isto vreme.
          To si na primer horizontalni Weber DCOE, Dellorto DHLA i DCOF, Solex PHH i vertikalni Weber DCNF, IDF, Dellorto DRLA i tako dalje...
          Kod nas se najcesce nalaze Dellorto DHLA i Weber DCOE, oba sa 40mm leptirima i uglavnom 32mm difuzorima. Znaci to treba da trazis. Mozes da potrazis i DCNf jer oni stoje vertikalno pa mozda neces morati da prepravljas kutiju za grejanje.

          Sto se tice grana, ja imam jednu koju mozes da kopiras, ali je odlivak ocajan. Mozda cu moci da pozajmim drugu, mnogo bolju, ali ona nema odlivene kanale nego oni treba da se buse. Da li tvoj cale moze da izlije sa jezgrom (da ubaci kanale u kalup pa da oni ne moraju da se buse posle)?


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #50
            eh, kako bi razliciti mogli da se se sinhronizuju.
            moraju da budu 2 IDENTICNA u svemu, i jos kao dodatni uslov istog protoka i istog stanja pneumatskih osobina. kada se namontiraju karburatori moraju da se specijalno sinhronizuju.

            ali pre svega, uz novu usisnu granu da bi bilo efekta od ugradnje novih karburatora veoma je pozeljno i da se zameni glava, bregasta, ventili i sve ostalo sto utice na usis prilagodi sada novom sistemu- bilo da se kupi gotovo koje je neko proracunao i konstruisao bilo da ti sam konstruises i proizvedes potrebne delove, odnosno prepravis postojece.

            uz stari usis i nove karburatore efekat ce biti marginalan, jer motor ne moze da dise onoliko dobro koliko sada novi karburatori mogu da odrade.

            ceo motor je jedan veoma kompleksan sistem i promena jednog elementa povlaci i jos mnogo drugih da se sve bilo optimalno.

            zato korektan tuning i jeste veoma skupa zanimacija i zahteva enormno znanje i vestine.
            a gde ces naci ispravan karburator tako star, pa jos 2 komada nemam ideju, pa puno srece.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #51
              Sinhronizacija podpritiska nije problem. Svaki normalan karburator servis ima uredjaj za to.
              Tacno je da ce dvostruki karburatori vise doci do izrazaja ako se odradi i glava i stavi nova bregasta, ali cinjenica je da samo razdvajanje usisnih traktova poboljsava performanse motora jer nema smetnji koje cilindri prave jedan drugom kada su svi spojeni preko jednog karburatora.
              A cos ionako hoce da radi i glavu, tako da mislim da je ovo korisna investicija.
              Brick, ako posecujes fandjo mozda si video skeniran clanak iz SAM-a koji je neko postavio. Oni su stavili jedan 1116ccm zastavin motor na dinamometar i menjali su samo usis i izduv, bez diranja glave. Koristili su standardne zastavine delove (32mm karbove sa 21 i 24 difuzorom, dvogrli 32 dmtr 20 karb, 4-1 i 4-2-1 izduvnu granu) i dva dvostruka DCOE 40 Webera.
              Rezultati su sledeci:
              IPM karb, 32 leptir, 21 difuzor, 4-1 izduv: 37kw (49.6ks)
              isti karb, 4-2-1 grana: 41kw (55ks)
              IPM karb, 32 leptir, 24 difuzor, 4-1 izduv: 40kw (53.6ks)
              isti karb kao gore, 4-2-1 izduv: 44kw (59ks)
              Weber DMTR 32/32, 4-1 izduv: 45kw (60.3ks)
              isti karb kao gore, 4-2-1 izduv: 48.5kw (65ks)
              Weber DCOE40, 4-1 izduv: 48kw (64.4ks)
              isti karbovi kao gore, 4-2-1 izduv: 53kw (71ks)

              Znaci ako cos stavi duple cevi od keca i dvotruke karbove, imace oko 70ks! Uz povecanje kompresije, malo jacu bregastu i rad na glavi 80ks ne deluje daleko.
              Obratite paznju koliko znaci dupla izduvna grana! U sva tri slucaja je dala oko 5ks, sto je ovde oko 10%!


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #52
                Cos, nadam se da si shvatio da su ovi karbovi skroz drugaciji i kad se kaze dva dvogrla da se ne misli na std. karburatore sa duplim grlom, pa takva dva.
                Ako te bas zanima kako izgledaju imam ih u podrumu pa cu slikati ili imas na Fandju cini mi se slike neke zastave sa tim DCOE
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Darko_NS
                  CBC Senator XXL
                  • 02.12.2004
                  • 557
                  • Srpska Atina

                  #53
                  urose jako dobri ovi rezultati, nisam ocekivao tolike razlike
                  nikako da odem da mi se ubaci ta grana, valjda cu ovih dana da
                  odradim i to , po ovome ja bih sa sadasnjih 62ks dosao do nekih 67ks
                  sa granom ,ekstra

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    Brick, ako posecujes fandjo mozda si video skeniran clanak iz SAM-a koji je neko postavio.

                    ne posecujem, ali secam se tog clanka pa cu pogledati original, posto ga imam.
                    samo oni nisu koristili Zastavine delove vec su skoknuli do bliskog tada Trsta i uzeli Fiatove i Abarthove kitove za taj 1116 motor.

                    slazem se sa tobom da ce novi karburatori dati neki napredak, samo meni se ne svidja ideja polovicnog upgrade-a. odnosno ulozene pare ce dati veoma mali efekat, bez pratecih radova koji bi znatno poboljsali krajnje domete prerade motora.

                    ja sam nekako vise za full varijatnu kada se pocne da se zavrsi komplet i sve kako bog zahteva
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #55
                      Znaci ako cos stavi duple cevi od keca i dvotruke karbove, imace oko 70ks! Uz povecanje kompresije, malo jacu bregastu i rad na glavi 80ks ne deluje daleko.
                      Obratite paznju koliko znaci dupla izduvna grana! U sva tri slucaja je dala oko 5ks, sto je ovde oko 10%!
                      da, ti rezultati su tada biti dobijeni uz selekciju motora i izduvnih grana.

                      nesto mi se cini iz secanja, da sam negde od nekoga cuo da je Zastava negde kasnije tokom 80tih promenila dizajn motora i da od tada izduvna grana ne daje tako dobre rezultate (da li bese zbog bregaste koja je promenjena po tipu ili nesto drugo ne secam se).

                      ne znam ni koliko je to tacno.

                      to u SAMu je radjeno kao kopija fabrickog resenja koje je primenjivano u modelu Zastava Mediteran i Zastava Specijal a to su bili italijasnki motori koliko mi se cini.

                      sigurno ce dupla izduvna grana dati poboljsanje ali mislim da treba biti oprezan u procenama na danasnjim zastavinim motorima, dali ce bas dobitak biti tako veliki. samo biti oprezan i ne ocekivati cuda za male pare.

                      kada bi bilo povoljnih Abarthovih kitova za preradu tog motora bilo bi sve mnogo lakse.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • mire
                        CBC Veteran
                        • 15.12.2004
                        • 127
                        • Beograd

                        #56
                        Originally posted by Darko_NS
                        po ovome ja bih sa sadasnjih 62ks dosao do nekih 67ks sa granom ,ekstra
                        67 extra?

                        ajde kad se vidimo da ti pokazem kako idu mojih 100
                        Mail in function again

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #57
                          Originally posted by brick
                          samo oni nisu koristili Zastavine delove vec su skoknuli do bliskog tada Trsta i uzeli Fiatove i Abarthove kitove za taj 1116 motor.
                          U clanku pise da su koristili dva tipa IPM karburatora, Weber DMTR i DCOE i Zastavinu izduvnu. Znaci to nisu italijanski kitovi nego serijski delovi koji su ugradjivani u razne Zastave.


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • Darko_NS
                            CBC Senator XXL
                            • 02.12.2004
                            • 557
                            • Srpska Atina

                            #58
                            da ne bude zabune, ovo su fabricki podaci na domacim (ne talijanskim
                            motorima)


                            motor 1.1 - 40.4kW / 55KS - jednogrli karburator IPM 32 MGV-12
                            motor 1.1 - 45kW / 61KS -dvogrli karburator WEBER 7Y 2M-RA

                            obrtni momenat raste sa 77.4 Nm/3000 na 80 Nm\3800
                            litarska snaga sa 49.29 ks/l na 54.85 ks/l

                            i najbitnije to sve dovodi do poboljsanja ubrzanja sa nekih 16.7 na 15.5
                            sekundi do 100 kmh i povecanje maksimalne brzine sa 145 na 150 kmh

                            Comment

                            • Danilo
                              CBC Senator XXL
                              • 02.10.2004
                              • 908
                              • Beograd, Dorcol

                              #59
                              Sto se tice grana, ja imam jednu koju mozes da kopiras, ali je odlivak ocajan. Mozda cu moci da pozajmim drugu, mnogo bolju, ali ona nema odlivene kanale nego oni treba da se buse. Da li tvoj cale moze da izlije sa jezgrom (da ubaci kanale u kalup pa da oni ne moraju da se buse posle)?
                              OK. Upravo sam pricao sa caletom, nije nikakav problem sto je los odlivak, to je njegova briga, naravno da lije sa jezgrom, neces valjda da je busis...
                              Da li ti je ta grana na nekom autu, i na koliko bi mogao da mi je pozajmis?
                              Koliko je teska?
                              Da li imas ljude koji bi hteli da kupe te grane, i koliko to vredi?

                              Pominjao si neku cifru od valjda 150-200E, ako se dobro secam?

                              Gde mogu da se nadju ti karb. i za koliko para?

                              Te clanke imate kod mene na www.cicak.50megs.com/SAM
                              www.blindmanmotorsport.com

                              Comment

                              • Danilo
                                CBC Senator XXL
                                • 02.10.2004
                                • 908
                                • Beograd, Dorcol

                                #60
                                Znas sta bi bilo savrseno?
                                Kada bi mogao da mi to slikas, i postavis sliku... Ili posaljes na mail...
                                Da pokazem caletu tacno kako izgleda. Ili, ako znas gde ima slika na netu...
                                www.blindmanmotorsport.com

                                Comment

                                Working...
                                X