Da li motor i zasto uvek trazi hladan vazduh

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Ima jedan koji jeste (pogodi koji ), dovodjenjem rashladne tecnosti motora do leptira.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #17
      A jeeeeeste...doveo mu sada i do leptira...nauzna fantastika
      Necu da kazem koji
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • TECA
        CBC Senator XXL
        • 14.10.2007
        • 2355
        • Oz

        #18
        Dovodjenje tople vode ponekad nije dovoljno...

        Comment

        • boki01
          CBC Veteran
          • 27.10.2005
          • 100
          • Jugoslavia

          #19
          206 je dobro objasnio, ali ima nekoliko detalja...

          Tacno je da sto je vazduh hladniji, vise ga stane u cilindre i explozija je sa istom kolicinom goriva veca, pa je samim tim i snaga veca. Poenta je da se sa istom kolicinom goriva i vecom kolicinom vazduha dobije veca snaga sto rezultira manjom potrosnjom.

          Gorivo se opet cesto zagreva, narocito kod dizela (i starih i novih) posto se ono ubrizgava pod ogromnim pritiscima i vazno je da bude toplo jer se bolje rasprsuje/rasplinjuje u cilindrima.

          To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.

          ===============

          I neki savremeni motori imaju salter/ventil na ususniku vazduha, ispred ulaza u filter, koji kod startovanja potpuno hladnog motora uzima topaoo vazduh sa izduvne grane i cim se motor malo zagreje, preko bimetala se zatvara dotok toplog vazduha, a motor ponovo (i po najvecem mrazu) uvlaci hladan vazduh.

          Zasto?

          Zato, sto je hladnom motoru i onako potrebna bogatija smesa (bogatija gorivom) pa mu ne treba hladan vazduh i drugi, da bi se ubrzalo zagrevanje motora.
          Ljubitelj Francuza i dizela

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #20
            Napola razmisljam da zatvorim temu zbog nepoznavanja elementarnih stvari i navodjenja pogresnih cinjenica i objasnjenja... Da li se moje reci namerno ili slucajno tumace pogresno...?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #21
              Tacno je da sto je vazduh hladniji, vise ga stane u cilindre i explozija je sa istom kolicinom goriva veca, pa je samim tim i snaga veca. Poenta je da se sa istom kolicinom goriva i vecom kolicinom vazduha dobije veca snaga sto rezultira manjom potrosnjom.
              kolicina goriva je definisana kolicinom vazduha kod svakog krstenog auta.... dakle hladan vazduh=vise vazduha sto trazi normalno i vise goriva da bi imao stehiometrijsku smesu... inace ode u siromasnu

              To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.
              ....khmmmm
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • demios
                CBC Član
                • 03.12.2007
                • 76
                • Beograd

                #22
                Kod karburatorskih motora (koji nemaju komp, kao kod mog Peugeot-a 205GT sa Solex karburatorom) obicno se stavlja pre filtera vazduha mala sklopka, koja ima ulogu da u hladnim uslovima u****va topao vazduh, koji se formira iznad izduvne grane, i tako prilagodi temperaturu leptira i usisne grane da ne bi doslo do formiranja kapljica goriva u istoj i da bi sagorevanje bilo potpuno.

                Posle izvesnog vremena temperatura toplog vazduha koji se formira iznad izduvne grane motora prelazi odredjenu temperaturu. Tada mehanizam zatvara sklopku koja pusta topao vazdug u usisni sistem i samo hladan vazduh prolazi ka filteru.

                Evo i isecka iz "Haynes Peugeot 205 service and repair manual"-a:

                "Air inlet heating system


                This system is fitted to certain carburettor and all single-point fuel injection models, and assists the vaporisation of the fuel, providing more complete combustion of the fuel/air mixture (see illustration). This is achieved by controlling the temperature of the air entering the engine.

                The air drawn through the air inlet pipe from the engine compartment is mixed with hot air drawn from a shroud around the exhaust manifold. The proportions of hot and cold air are controlled by the position of a flap valve, which in turn is controlled by a wax thermostat and a vacuum capsule (connected to the inlet manifold)."

                Evo i slike da vidite kako sve funkcionise:



                Kao zakljucak: topao vazduh ima svoju svrhu dok se ne postigne zeljena temperatura komponenti, tada pocinje da remeti stohiometrijski odnos vazduha i goriva (bogata/siromasna smesa). Manje-vise svaki automobil je opremljen nekim sistemom za kontrolu toplog vazduha, bilo elektronski, bilo mehanicki, a sve u cilju potpunog sagorevanja.

                Pozdrav!
                Peugeot 205GT '89.

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #23
                  To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.
                  Onda bi se na svaki atmo motor stavljao IC, bar on nije skup... a ja ih ne vidjam po atmo motorima ?! Cak i pojedini turbaci ih nemaju.
                  Zakljucak se sam po sebi namece!
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #24
                    Tema je mogla da bude naucnog karaktera, ali je izneto toliko gluposti, da je tesko ocistiti je, a da se ne desi da na kraju ostanu samo 3 posta.
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      A kad se lupi ovako nesto kao sto Prolupator uradi, onda se tema momentalno zakljuca da vise nikoga ne dovodi u zabunu .
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      Working...
                      X