206 je dobro objasnio, ali ima nekoliko detalja...
Tacno je da sto je vazduh hladniji, vise ga stane u cilindre i explozija je sa istom kolicinom goriva veca, pa je samim tim i snaga veca. Poenta je da se sa istom kolicinom goriva i vecom kolicinom vazduha dobije veca snaga sto rezultira manjom potrosnjom.
Gorivo se opet cesto zagreva, narocito kod dizela (i starih i novih) posto se ono ubrizgava pod ogromnim pritiscima i vazno je da bude toplo jer se bolje rasprsuje/rasplinjuje u cilindrima.
To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.
===============
I neki savremeni motori imaju salter/ventil na ususniku vazduha, ispred ulaza u filter, koji kod startovanja potpuno hladnog motora uzima topaoo vazduh sa izduvne grane i cim se motor malo zagreje, preko bimetala se zatvara dotok toplog vazduha, a motor ponovo (i po najvecem mrazu) uvlaci hladan vazduh.
Zasto?
Zato, sto je hladnom motoru i onako potrebna bogatija smesa (bogatija gorivom) pa mu ne treba hladan vazduh i drugi, da bi se ubrzalo zagrevanje motora.
Napola razmisljam da zatvorim temu zbog nepoznavanja elementarnih stvari i navodjenja pogresnih cinjenica i objasnjenja... Da li se moje reci namerno ili slucajno tumace pogresno...?
The difference between men and boys is the price of their toys
Tacno je da sto je vazduh hladniji, vise ga stane u cilindre i explozija je sa istom kolicinom goriva veca, pa je samim tim i snaga veca. Poenta je da se sa istom kolicinom goriva i vecom kolicinom vazduha dobije veca snaga sto rezultira manjom potrosnjom.
kolicina goriva je definisana kolicinom vazduha kod svakog krstenog auta.... dakle hladan vazduh=vise vazduha sto trazi normalno i vise goriva da bi imao stehiometrijsku smesu... inace ode u siromasnu
To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.
Kod karburatorskih motora (koji nemaju komp, kao kod mog Peugeot-a 205GT sa Solex karburatorom) obicno se stavlja pre filtera vazduha mala sklopka, koja ima ulogu da u hladnim uslovima u****va topao vazduh, koji se formira iznad izduvne grane, i tako prilagodi temperaturu leptira i usisne grane da ne bi doslo do formiranja kapljica goriva u istoj i da bi sagorevanje bilo potpuno.
Posle izvesnog vremena temperatura toplog vazduha koji se formira iznad izduvne grane motora prelazi odredjenu temperaturu. Tada mehanizam zatvara sklopku koja pusta topao vazdug u usisni sistem i samo hladan vazduh prolazi ka filteru.
Evo i isecka iz "Haynes Peugeot 205 service and repair manual"-a:
"Air inlet heating system
This system is fitted to certain carburettor and all single-point fuel injection models, and assists the vaporisation of the fuel, providing more complete combustion of the fuel/air mixture (see illustration). This is achieved by controlling the temperature of the air entering the engine.
The air drawn through the air inlet pipe from the engine compartment is mixed with hot air drawn from a shroud around the exhaust manifold. The proportions of hot and cold air are controlled by the position of a flap valve, which in turn is controlled by a wax thermostat and a vacuum capsule (connected to the inlet manifold)."
Evo i slike da vidite kako sve funkcionise:
Kao zakljucak: topao vazduh ima svoju svrhu dok se ne postigne zeljena temperatura komponenti, tada pocinje da remeti stohiometrijski odnos vazduha i goriva (bogata/siromasna smesa). Manje-vise svaki automobil je opremljen nekim sistemom za kontrolu toplog vazduha, bilo elektronski, bilo mehanicki, a sve u cilju potpunog sagorevanja.
To sa hladnim vazduhom uopste nije naivno jer motori sa intercoolerom oslobadjaju 10% snage vise u odnosu na klasican atmosferski motor.
Onda bi se na svaki atmo motor stavljao IC, bar on nije skup... a ja ih ne vidjam po atmo motorima ?! Cak i pojedini turbaci ih nemaju.
Zakljucak se sam po sebi namece!
Comment