Grejanje kucista klapne gasa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • low rider
    CBC Senator XXL
    • 03.04.2006
    • 613
    • Beograd

    Grejanje kucista klapne gasa...

    Nedavno sam se dobro opekao o kuciste throttle-a, to me je motivisalo da konsultujem google da vidim zasto to kuciste leptira ima grejanje.

    Odgovor je da se leptir gasa ne bi smrznuo ili cak zaledio zbog hladnog vazduha i brzog strujanja.

    Ustvari vecina odgovora na guglu za ovaj upit su razni sajtovi sa uputstvima za pravljnje bajpasa oko kucista klapne. Tj. ukidanje grejanja, skidanje cevi i njihovo direktno spajanje tako da tecnost za hladjenje vise ne greje kuciste klapne.

    Poenta je kao neko malo povecanje performasi (verujem da je to malo u smislu mikro ili nano). Jer vreo throttle bespotrebno zagreva vazduh koji ulazi u motor. Sa druge strane svi koji su skinuli grejanje nemaju probelma sa ledjenjem klapne iako su neki i iz Kanade (bar po njohovim recima).

    Dakle da li se ovo grejanje kucista klapne jos uvek primenjuje i kod novih motora. Koliko je realna opasnost od ledjenja. Da li je neko bajpasovao creva, iskustva, itd...
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    #2
    to da se greje da se nebi zaledilo prvi put cujem , koliko mi je poznato sa se hladi antifrizom a ne da se greje , pogotovo ako je EGR ventil tu skopcan
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

    Comment

    • Saabo
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1724
      • Vrbas
      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

      #3
      Kod karburatora se isto koristi grejanje... da li zbog prvog starta motora ili neceg drugog nemam pojma
      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        bash ce kod prvog starta da mu pomogne
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Koliko je realna opasnost od ledjenja.
          grejanje se koristi kod karburatora, gde se koristi venturi efekat i gde se vrsi isparavanje benzina (greje se benzin a hladi se vazduh, prenos toplote usled promene agregatnog stanja benzina) u kucistu leptira.

          vlazna i hladna klima uz pad temperature (nagli) i eto prilike za stvaranje leda tj inja.

          Kanada je zemlja klime sa malo vlaznosti (osim u podrucjima uz obale) a zimi je vlaga to sto je problem a ne suv vazduh ma koliko da je niska temperatura.

          kod injection sistema isparavanje benzina se ne odvija u kucist leptira vec duboko u usisnoj grani pa se stoga greje usisna grana prevashodno a ne leptir.

          realna opasnost od ledjenja kod injection motora je vrlo mala, pogotovu sto je mesto isparavanja benzina po pravilu vrlo blizu glavi motora, na nekih 10tak cm a udaljeno oko 40tak cm od leptira.

          prica o dobitku snage jer se ne greje leptir je skoro pa besmislena, jer vazduh je sam po sebi jako los termicki provodnik i ima jako mali termicki kapacitet pa stoga i prenosi jako malo toplote.

          a vecina modernih auta ima termostat za dovod vazduh u leptir, i nikada se ne dovodi vruc vazduh niti leti niti zimi, vec blago zagrejan na oko 15C.
          dakle, upravo na optimalni temperaturni nivo za mesanje sa benzinom kroz njegovo isparavanje, blago hladjenje i optimalno sagorevanje.

          jednom recju, fabrike su po obicaju odlicno odradile posao a pojedinci napamet uglavnom pokvare ceo sistem do faze da posle izmena radi losije nego original resenje.

          kriticne temperature za zamrzavanje su +3 do - 4C kada je najveca relativna vlaznost u****noga vazduha i cesto dostize 100%.

          sto je dalje hladnije u minus vazduh je sve suvlji, jer je vlaga vec presla u cvrsto agregatno stanje (sneg i led) i natalozila se na povrsini zemlje u obliku sloja/ taloga/ belog pokrivaca.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • low rider
            CBC Senator XXL
            • 03.04.2006
            • 613
            • Beograd

            #6
            Prvenstveno sam mislio na injection motore.
            Ja imam DmB-ov 1.3 sa sa efi sistemom, na kucistu leptira je samo TPS u nastavku plenum. Kroz kuciste cirkulise vreo antifriz iz motora.

            Da li je poenta posredstvom tela klapne ugrejati i plenum (kod mene je metalni), pa tako i vazduh kada je niska temp. ili zastiti leptir od ledjenja pri vrlo niskim temp. kao sto pisu na nekim sajtovima, npr.
            http://www.mazda6tech.com/index.php?opt ... 3&Itemid=1
            http://www.dragsource.com/index.php?nav ... letoview=1

            Mozda i jedno i drugo. Opet mnogi injection motori nemaju ovakav sistem na kucistu letira gasa...

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              Brick,lepo si to objasnio,ali se bojim da neko ne zakljuca temu jer se to skoro desilo sa slicnom.

              Comment

              • low rider
                CBC Senator XXL
                • 03.04.2006
                • 613
                • Beograd

                #8
                I meni deluje da je kritican opseg od -4 do + 4C. Ispod nule u vazduhu se mogu naci sitne kapljce prehladjene vode koje u dodiru sa metalom prelaze u led, a mozda udela ima i efekat potpritiska u usisu, voda u tecnom stanju iz vazduha prelazi u gasovito, apsorbuje toplotu i dodatno hladi okolinu, pogotovo pri prelazu sa leptira u plenum...

                Comment

                Working...
                X