Izolaciona "traka" za ispusnu granu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Azbest
    CBC Član
    • 28.04.2008
    • 34
    • Tarnow

    #16
    Bavim se zaptivanjem u procesnoj industriji i mogu ako ste zainteresovani da vam dam bar desetak jeftinijih i efikasnijih rešenja nego što je ovo na slici.

    Grafit nije termoizolacioni materijal, naprotiv on odlično provodi i toplotu i struju a i nije nešto otporan na temperaturu kako ljudi misle. Karbonska vlakna ili vlakna od ekspandiranog grafita sa kisonikom stvaraju ugljen dioksid na 500 C. Grafit znači otpada.
    Azbest nije dobar, ne iz razloga koji neko navodi, navodno ekoloških, već zato što ima u sebi organska vlakna i ona bi se u ovom slučaju raspala.

    Ostaje keramika i staklo.
    Najbolje je uzeti keramičku vatu, lepo je upakovati oko ispusne grane i onda trakom od staklenog platna sve to lepo bandažirati. Siguran sam da bi takvo rešenje bilo efikasnije nego i ovo na slici.

    Profesionalno se koristi paramidno platno koje je jako skupo a ne daje u ovom slučaju ništa bolje efekte.

    Problem je koliko treba da bude dobra izolacija ? Opasno je preterati u tome. Ja sam ispitujući termoizolacione karakteristike pojedinih materijala tako uništio mnoge izvore energije jer sam ih preterano "utopljavao" pa bi ona stradala od sebe.

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      Re: Izolaciona "traka" za ispusnu granu

      Originally posted by VR6
      Moze li neko pojasniti, sta se zapravo dobija ovim rjesenjem?
      Efikasniji i ekonomichniji motor.

      Izduvna grana, tj. njeni zidovi, predstavljaju izvor velike toplotne radijacije "ispod haube". Toplota u motornom prostoru zagreva usisnu granu/plenum, chime se posledichno zagreva i vazduh koji prolazi kroz usis na putu do komora za sagorevanje u cilindrima. Topao vazduh znachi malo kiseonika u komori za sagorevanje, tj. narushene performanse i smanjenje ukupne efikasnosti motora.

      @ Azbest:

      Dobrodoshao na Cannonballforum, na pravom si mestu

      Poseti sobu za predstavljanje i napishi dve-tri rechi o sebi, tek reda radi =] Nadam se da si se upoznao sa pravilnikom foruma, nece oduzeti puno vremena a nece shkoditi

      Prijatan boravak na forumu
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Azbest
        CBC Član
        • 28.04.2008
        • 34
        • Tarnow

        #18
        Hvala na dobrodošlici.
        Kako se "ide" u sobu za pretstavljanje?
        Prvi put sam na nekom forumu, pa dok se ne snađem treba mi malo pomoći od vas.

        Comment

        • Pug
          CBC Član
          • 12.03.2008
          • 29
          • Beograd

          #19
          Postoji firma koja se zove Thermotec koja pravi gomilu raznih termo shildova, pocev od shildova za intake, exhaust, cat i muffler pa do zastite za akumulator, kablove, cevi itd. Materijali su razliciti ali na nekoliko mesta se pominje da ne sadrze azbest sto je dobro.

          Na njihovom sajtu je objasnjeno i koje su po njima prednosti ovakve aplikacije. Neki od materijala dozvoljavaju da se manji deo toplote ipak propusti cisto da ne bi doslo do pregrevanja cevi i ostalih povezanih delova.

          Evo ti nekoliko linkova.




          heat shield, exhaust wrap, sound dampening, heat wrap, insulation, rv insulation, heat barrier, insulating wrap, heat sleeve, exhaust insulation, sound barrier, heat protection, exhaust protection, sound protection, heat tape, rv restoration, turbo cover, header blanket, turbo insulation, wire insulation, wire protection, heat sleeving, high heat protection, basalt, lava rock

          Peugeot 306 XT 1,8 16V '98, CAI JR, de-cat pipe, 112 HP.

          Comment

          • Azbest
            CBC Član
            • 28.04.2008
            • 34
            • Tarnow

            #20
            Sve je to lepo upakovano, u principu su to isti materijali. Nema potrebe da se ide u inostranstvo po to i da se preplaćuje, sve ima ovde i daleko jeftinije. Problem je što su ovde namenjeni za industriju pa im je na primer traka metar širine a ne pet centimetra. Makaze i iseče se lepo i eto.

            Comment

            • kilson
              Moderator
              • 09.10.2004
              • 3216
              • NoviBGD
              • AR 75 GT

              #21
              Azbest: Gde se mogu potrazhiti/kupiti te poslastice od keramichke vate i staklenog platna i da li moramo naruchivati na tonu ili mozhe i neka pilicarska kolichina?

              Thx!
              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #22
                I mene interesuje, znaci 2 pilicarske narudzbine
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  i meni treba traka, ili još bolje šuplja cev tog platna /vate za temperaturu 1100-1300C trajno i kratkotrajno do 1350C.

                  takodje tražim i žicu, provodnik, kabl sa izolacijom otpornom na temperaturu do 800C-900C.
                  napon je reda 0,05V tako da to nije kritičan faktor.(treba mi za senzor temperature).

                  isto tako treba mi i termometar za opseg do 400C, koji može da izmeri t dimnih -izduvnih gasova.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #24
                    za pilicare zna se gde se kupuje samo sto pita od ..khm... ne biva
                    niti od babe devojka

                    evo bicu slobodan da prenesem moju prepisku sa Azbestom preko PP.

                    Originally posted by Azbest
                    Pozdrav

                    Imam tih materijala, samo nisam siguran koliko je to mudro raditi. Kad neko projektuje kola sigurno misli o tome.

                    Najednostavnije uzmeš staklenu pletenicu ona je 700 dinara kg debljine 10mm ima u 10 dužnih metara oko 800g i umotaš ispust, krajeve vežeš šelnom, premažeš bronzom i to je to.

                    Keramika je skuplja i cena je oko 1500 dinara kg i nešto je malo lakša.
                    Azbest je kao i staklo.
                    Možeš čak i ono uže za dimnjake da kupiš na stovarištu i uviješ, na kraju uzmi prskalicu za prozore i sipaj u nju staklenu vodu, dobro pofajtaj i eto ti rešenje za njihova skupa rešenja.

                    Možeš još i da provučeš pletenicu preventivno i da bi lepo zalepila kroz dijamonijum peroksid fosfat, on se kupuje u termohemiji spada u samogaseće materijale i litar je oko 2500 dinara, imaš iz litra za dvadeset automobila.
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • Azbest
                      CBC Član
                      • 28.04.2008
                      • 34
                      • Tarnow

                      #25
                      Ne postoje nekakvi čudesni materijali, za nas koji radimo sa njima znamo sve o tim materijalima i tu nema neke tajne.
                      Isti materijal drugačije upakovan prodaće vam po deset puta većoj ceni. Najeftiniju keramičku vatu možete da kupite u livnici u Adi. Ja im prodajem rolne u koje oni motaju forme usijane na 1650C i mogu samo jednom da ih upotrebe jer fizički nisu više u stanju da ih koriste. Pre su to bacali a sad su se setili pa prodaju jako jeftino.

                      Platno keramičko sa inkonelom od žice ili stakla imam u velikim rolnama ali bi mogao da ga malo i secnem. Ono je debljine do 3mm. Staklenog platna i azbesta uvek imam.
                      Za manipulisanje najboljaje i najefikasnija pletenica. Temperatura koju izdržava je 1100C ali ja uvek predlažem da se provuče kroz neki od samogasećih materijala a najbolji su sulfidini koji služe u industriji tapisona da bi tapisone učinili samogasećim. Zamislite bacite pikavac u hotelu na tapison a on se zapali. Te tečnosti prodaje termohemija. Razlog što one ako ima a ima celuloznih materija u svim tim proizvodima osim aramida i stakla, praktično ih umrtve i izdržljivost im se popne bar za 200C.

                      Jedini skup materijal iz grupe termoizolacionih materijala je aramid ili kevlar ali je besmislica koristiti ga u ovakvim slučajevima, oni se koriste ako postoje pritisci a ovde ih nema.

                      Interesuje me gde su te temperature od 1000C ?
                      Imajte u vidu da čelici počnu da "padaju" na 600C, oni menjaju agregatno stanje na 1600 ali na dužem vremenskom udaru od 600C on počne da kako mi kažemo da pada ako nema nekakvo hlađenje.

                      Napišite mi konkretno šta izolujete jer ja imam i papire koji su namenjeni za temperaturu od 1200C. To je papir od keramike debljine 3mm i bukvalno je kao papir imam i kartone, ali nije mi jasno šta bi na automobilu sa tim moglo da se radi?

                      Comment

                      • Azbest
                        CBC Član
                        • 28.04.2008
                        • 34
                        • Tarnow

                        #26
                        Originally posted by sw.brick
                        i meni treba traka, ili još bolje šuplja cev tog platna /vate za temperaturu 1100-1300C trajno i kratkotrajno do 1350C.

                        takodje tražim i žicu, provodnik, kabl sa izolacijom otpornom na temperaturu do 800C-900C.
                        napon je reda 0,05V tako da to nije kritičan faktor.(treba mi za senzor temperature).

                        isto tako treba mi i termometar za opseg do 400C, koji može da izmeri t dimnih -izduvnih gasova.
                        Te cevi su drugačije tehnologije, one se rade od mikanita ili liskuna i koriste se za zaštitu namotaja na induktorima u livniciama. Njih je prodavala jedna firma zove se aktiv 2000 ali ne mogu da ti pomognem jer davno nisam sa njima ništa radio, te cevi su gibljive i dozvoljavaju savijanje. Za krute cevi koristi se staklolitne cevi, one imaju fenola u sebi kao veziva i stakla i ja ih ne preporučujem jer spadaju u kopozitne materijale sa kojima niste nikad 100% načisto.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          ok, razumeo sam da je to praktično nedostupno.
                          imaš li ideju kako da se reši na neki drugi način.
                          treba električni signal senzora temperatura (ili signal termo prekidača, kao što je onaj na hladnjaku auta npr) da se sprovede žicom kroz atmosferu izduvnih gasova koji su vreli ali ne prelaze temp od nekih 800C-1100C.

                          pitao sam za cev od izolacionog materijala da bi kroz nju eventualno ubacio običan silikonski kabl.

                          treba da po osnovu temperature vode u posudi upravljam pumpom za crikulaciju vode kroz posudu, a posuda se nalazi direktno u vatri, tj ložištu. sam senzor nije problem ali jeste kako strujni signal transportovati kroz vatru.

                          pitao sam kod profi električara oko kabla i za sada našao sam kabl koji najviše izdržava do nekih 300C, s tim što ima i varijanta nekog kabla za jednokratnu upotrebu do 1100C gde se istopi izolacija ali ne dolazi do kratkog spoja.

                          ipak nije za trajnu upotrebu na visokim temperaturama, a cenu nisam saznao što je možda i dobro da se ne šokiram
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Azbest
                            CBC Član
                            • 28.04.2008
                            • 34
                            • Tarnow

                            #28
                            Moraš malo da se pomučiš.
                            Uzmeš keramičku pletenicu fi 6mm i provučeš je kroz koloidni rastvor ili hidrogen sulfat i onda polako namotaš oko te žice, ja upravo radim jednu zaptivku na cevovodu kojim se transportuje vazduh zagrejan na 1100C i to velikom brzinom. U tvom slučaju je lakše jer nema kiseonika pa su smanjene mogućnosti redukcije. Koloidni rastvori ili hidrogen sulfat štite od agresivnih gasova, mada su njihove količine u tvom slučaju zanemarljive, ali je dobro provući kroz njih i iz drugih razloga.

                            Ja imam i mogu ti poslati da probaš parče ponjave pa da uviješ neko parče žice u nju i gurneš u vrele gasove.
                            Bitno je da nikako ne koristiš ništa na bazi grafita niti materijale koji mogu sagorevanjem da se pretvore u neki oblik grafita i onda će da ti prave kratak spoj jer je grafit odličan provodnik.
                            Takođe možeš žicu kroz koju provodiš struju da daš firmi u Vučju, tu je moj dobar prijatelj direktor, i ako ima keramičkog prediva može da je oplete na mašini pa bi ona ostala unutar keramike. Tako sam nekad ja oplitao gumena creva sa azbestom koja su se koristila u livnicama.

                            U tvom slučaju nije dobro koristiti kaučuke, bilo da su silikonski ili fluorni, oni i uz najbolje naprezanje neće izdržati tu temperaturu. Ja sam postigao kopmbinacijom polimerskih materijala na mojim eksperimentima najviše 400C, naravno postoje silikoni za livenje i njih prodaje u Rakovici neki gospodin, od njih se prave kalupi i uliva rastopljen metal. Ali ja mislim da osim olova teško da se drugi metali liju u njima. Moguće je nije problem raspitati se.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              Nisam primetio da se negde pominje materijal zvani AEROGEL.
                              Koga ozbiljnije zanimaju izolacioni materijali neka malo progugla na ovu temu.
                              Jel svi vec znamo da je AZBEST kao materijal ZABRANJEN? Mislim pre svega na onaj deo covecanstva u kome se navodno postuje ljudski zivot.
                              Zasto "navodno"? Zato sto se ne postuje nigde dovoljno. Toga nikad dosta.
                              Ebote, ja se najezim kad cujem rec azbest a neko danas cak ima i takav nick.
                              To mi nekako dodje isto kao da je u pitanju rec "rak pluca" i sl.
                              Znam da ja azbest ODLICAN materijal a i jevtin ali sam mislio da je to kao i hiljade njegovih zrtava ipak otislo u istoriju.
                              Ajd da ne talasam previse i "eternit" ploce su dovoljno talasaste.

                              Comment

                              • zoranbg
                                CBC Senator XXL
                                • 23.03.2005
                                • 4098
                                • Rooster's Hill , Beog
                                • Grande Punto 1.2

                                #30
                                postavlja se pitanje,dali ce se "izolovanjem" izduvne grane povecati temperatura na spoju izduva i motora i taj deo motora?
                                mislim da hoce.
                                izduvna grana ce biti usijana i u normalnim uslovima upotrebe,ali to nece da se vidi...
                                smanji ce joj se vek.
                                a mozda i izduvnih ventila,zbog povecane temperature.

                                sad koliko ce tu doci do povecanja temperature..??
                                pa lako moze da se desi da dodje do velike "lokalne" temperature..u predelu oko spoja motora sa izduvnom granom.

                                kakva su iskustva nekog ko je to dugotrajno koristio kao resnje..i dali ima bilo kakvih efekata? .. ili je extra kad se vidi pod haubom..ko KN filter
                                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                                Comment

                                Working...
                                X