Izolaciona "traka" za ispusnu granu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemanya
    CBC Veteran
    • 29.03.2008
    • 199
    • Beograd

    #31
    Temperatura materijala izduvne grane će izolovanjem lokalno biti povećana,jer se izoluje deo kroz koji predstavlja izvor toplote,samim tim nema mogućnost disipacije toplote u spoljašnju sredinu. Tako će materijal sigurno trpeti unutrašnja naprezanja.

    Na koju će stranu tolota biti odavana ka spoljašnjoj sredini,to je sad već pitanje termodinamike.
    Po pravilu bi trebala da se kreće ka površini koja je hladnija,odnosno ima veću površinu i bolje odaje toplotu.

    Rešenje je možda i u tome da se izoluje samo polovina izduva koja je najbliža delu kroz koji se u****va vazduh,a druga polovina da ostane gola,radi odavanja toplote i hlađenja.
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

    Comment

    • Azbest
      CBC Član
      • 28.04.2008
      • 34
      • Tarnow

      #32
      Originally posted by dranix
      Nisam primetio da se negde pominje materijal zvani AEROGEL.
      Koga ozbiljnije zanimaju izolacioni materijali neka malo progugla na ovu temu.
      Jel svi vec znamo da je AZBEST kao materijal ZABRANJEN? Mislim pre svega na onaj deo covecanstva u kome se navodno postuje ljudski zivot.
      Zasto "navodno"? Zato sto se ne postuje nigde dovoljno. Toga nikad dosta.
      Ebote, ja se najezim kad cujem rec azbest a neko danas cak ima i takav nick.
      To mi nekako dodje isto kao da je u pitanju rec "rak pluca" i sl.
      Znam da ja azbest ODLICAN materijal a i jevtin ali sam mislio da je to kao i hiljade njegovih zrtava ipak otislo u istoriju.
      Ajd da ne talasam previse i "eternit" ploce su dovoljno talasaste.
      Azbestos znači neuništiv, postoje mnogo vrsta azbesta. Naravno da može biti štetan ali te priče o njegovoj nekakvoj ekstremnoj štetnosti su proizvod američke propagande i pre svega korporacije Du Pont. U rudniku azbesta u kojima smo radili bilo je daleko manje profesionalnog oboljevanja nego u rudnicima uglja. O nekakvim žrtvama nema ni reči.
      Ali to nije tema ovog foruma pa da ne dužim. Svi vodovodi ne samo u Srbiji su od azbestnih cevi i danas ljudi piju vodu iz njih, kupaju se kuvaju ručak.

      Aerogel je materijal nama jako poznat i ne spada u grupu nekih novih materijala. Na žalost on ima tako ograničene mogućnosti primene a da ne pišem o ceni koja prelazi 1000 € za decimetar kubni.
      Mi govorimo o prizemnijim stvarima, azbest je štetan koliko i sve njegove zamene a da je nezamenjiv u nekim područjima primene to je činjenica. Cela namenska proizvodnja kako na Istoku tako i na Zapadu ga primenjuje. Zaista mislite da jedan nosač aviona ili podmornica nema u sebi azbesta?
      U svim tim zemljama zabranjena je primena azbesta u komercijalne sfrhe, znači da ga u pojedinim industrijama još uvek koriste.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Odlicni su ti tekstovi i ja bi da ti se zahvalim na doprinosu za ovaj forum u vezi jako zanimljive teme za koju postoji veoma ogranicen broj strucnjaka.
        Ih, namenska. Pa zbog toga se i kuka u Srbiji. Jel ona zrna od osiromasenog uranijuma nisu isto produkt te iste namenske? Ili je to olovo ili nesto "slicno"? A one ruske podmornice sto se same raspadaju sirom Rusije a cure reaktori?
        Zivim u zemlji gde postoji mesto gde je CEO bivsi komsiluk bolestan jer je nekada tamo bila fabrika eternit ploca. Naravno da niko to nece da prizna jer mnogo KOSTA.
        Kazes neunistiv. Pa bas to. Ne resorbuje ga organizam.
        Ovde na zapadu ne mozes naci normalnog coveka koji bi radio na restauraciji najcesce brodova gde je kao izolacija koriscena mesavina na bazi azbesta. Placa se astronomski ali niko nece da radi osim mozda Afrikanaca i pored sve obezbedjene zastitne opreme.
        Naravno da je sve propaganda i naravno da SVI prekoracuju u nuklearkama dozvoljenu godisnju dozu. Sto? Treba da ostanu bez posla mozda?
        Razumeli smo se mi odlicno ne brini. Sto sebi ne dade bar nick AZBESTOS ako nista drugo zvuci vise grcki i arhaicno-gladijatorski.
        Salim se malo. Samo nastavi da pises. Super su ti postovi.

        Comment

        • Azbest
          CBC Član
          • 28.04.2008
          • 34
          • Tarnow

          #34
          Uglavnom na tim brodovima je ugrađivan jedan od mojih materijala, on je imao trgovački naziv "jumpet" i to je bila mešavina cementa i azbestnog vlakna u težinskoj razmeri 1:1 i 1% aditiva koji je proizvodila fabrika "sika". Služio je kao protivpožarna brana i brodovi su dolazili u luke, najviše u Tivat u remontni zavod na oblaganje tim materijalom.

          Čudime da se ljudi plaše da ga skidaju. Kad smo mi radili nismo se videli od azbestne i cementne prašine. Uglavnom oni koji su umrli među nama umrli su od loše rakije, od azbesta niko.
          Zubi kod svakog čoveka sadrže uglavnom istu formulu kao i azbest.

          Inače postoji metoda koja je jako jednostavna za razlaganje azbesta. Niko neće da je primeni a sastoji se u tome što bi se napravila jedna mikrotalasna rerna. Azbest ima istu formulu kao i talk stom razlikom što ima jedan molekul vode i on ga čini vlaknastim. U toj rerni izbio bi se taj molekul i on bi prelazio u bezopasni talk. I tu je problem što to neće niko da izmisli.

          Što se tiče komšiluka bolesnog od etrnit ploča, sve te bolesti od kojih oni boluju, boluju i ljudi u cementarama, betonjarama, rudnicima uglja u mlinovima gde se melje žito, na strugarama. Azbestoza je isto što i silikoza. Problem kod nas je što smo od jakih aromatičnih rastvarača otkačinjali, tad se još nije znalo za duvanje lepka a mi smo radili sa vezivima koji su doslovno bojni otrovi, čuli ste za fenole.

          Comment

          • vujke
            Admin
            • 29.09.2004
            • 1673
            • Mladenovac
            • Daewoo Lanos 1.5SX

            #35
            kad se vec pominje duvanje..neki radnici iz Jugoazbest-a (Cobest) su prilicno predozirani, posledice su da danas ne podnose ni miris uljanog razredjivaca, a kao posledica cestog udisanja trichloretylene-a.
            while(!asleep()) {sheep++;}

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Auuuu. Koje su ovo informacije. To je bas zanimljivo.
              Ja se secam svojevremeno kad se menjala unutrasnja obloga ili su to bili isto protivpozarni panoi u zgradi evropske unije u Briselu. Znam da se radilo o nekoj veoma impozantnoj sumi od koje se vrti u glavi za tu renovaciju. Prakticno to znaci da su lazovi jer je bas "argument" azbest bio "presudni" faktor da se to uopste radi.
              Skoro je bilo reci o unistavanju nekih francuskih vecih ratnih brodova i o parama koje su potrebne za to a BAS zbog takvih obloga. Prikazase cevi u unutrasnjosti oblozene takvom ili slicnom izolacijom.
              Obicno se brodovi kasape u Indiji ali ne mogu svi zbog navodno odredjenih tajni pa to posebno komplikuje postupak.
              Cudno je malo to sto se bar javno prakticno stavlja u isti kos opasnost od nuklearnog reaktora i azbesta prilikom unistavanja brodova.
              Da se tu okrece OGROMNA lova to je sigurno a sta je bas prava istina ne moramo mi obicni smrtnici bas da znamo.

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #37
                ja mora da napisem ovo. Azbest, alal ti pisaljka ... odavno neko nije bio ovako kratak a jasan.
                stvarno svaka cast i samo tako nastavi.
                pozz
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  ta birokratska "mafija" u Briselu je već više puta uhvaćena na friziranju troškova i izmišljanju tako da priča o pločama azbesta i pranju novca/friziranju iznosa se uklapa u "sistem". i Komisija kao izvršna vlast je već jednom uhvaćena u kradjama i posmenjena, a ti isti ljudi su i danas opet u politici.

                  političari su svuda isti, javno mnenje ih malo prikoči da se primire

                  azbest kao takav nije sam po sebi opasan, tek specifična primena mehaničkog oštećenja (trenja , rezanja, brušenja itd) kada se fizički razara može da dovede do problema.

                  slična je priča kao sa staklenom vunom.

                  dok je stacionarno stanje nema nikakvih problema po zdravlje ljudi, po okolinu ili bilo šta slično.

                  svojevremeno je bila prava medijska hajka oko gasa radona koji postoji u unutrašnjosti zemlje kao strašno opasnoj pojavi po živto ljudi u kućama, danas to skoro niko i ne pominje.

                  sada je CO2 u modi kao tema.

                  i voda je opasna po život ljudi kada bi pojedinac za jedan dan popio recimo 10 litara vode. sve se može prikazati kao opasno...
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #39
                    dok je stacionarno stanje nema nikakvih problema po zdravlje ljudi, po okolinu ili bilo šta slično.
                    malo skrenusmo sa tebe ali mi je ova prica vrlo zanimljiva. kazes da dok se ne "dira" ne skodi. cemu onda nolika halabuka oko azbestnog naselja na belim vodama? ja jos nevideh nekog odozdo da svetli ili da je umro a da mu vreme nije bilo...
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • Azbest
                      CBC Član
                      • 28.04.2008
                      • 34
                      • Tarnow

                      #40
                      Originally posted by vujke
                      kad se vec pominje duvanje..neki radnici iz Jugoazbest-a (Cobest) su prilicno predozirani, posledice su da danas ne podnose ni miris uljanog razredjivaca, a kao posledica cestog udisanja trichloretylene-a.
                      Evo neka vam Vujke potvrdi, ciklon od azbesta, nalazi se 70 metara udaljen od gradske pekare u Mladenovcu i kad je sunčano a ciklon ne odradi kako treba ideš po pekari i vidiš kako lebdi azbest svud redom. Ja mislim da niko osim u Korlaću i Petrovom nije pojeo toliko azbesta koliko mladenovčani.

                      Ali da se vratim na temu, imam staklenog platna, a ovo na slici je staklo i ako neko hoće da proba da utopli granu ja ću da mu secnem, on neka ugradi pa da nam kaže šta je postigao.
                      Staklo je ovde najbolje, čist je silikat i nema organskih materija kao u azbestu ili keramici i bez opasnosti da će da se zapali možete ga staviti pod haubu. Daću mu detaljna upustva kako je najbolje da iseče platno na trake.
                      Nisam da se haldom utopljava, jer postoji opasnost od usijanja ispusta i prenošenja temperature na glavu motora što bo ugrozilo zaptivku na samoj glavi. Staklo bi sigurno podiglo temperaturu ali ne previše.

                      Comment

                      • cvrle
                        CBC Senator XXL
                        • 11.06.2006
                        • 1008
                        • Beograd,Banovo brdo

                        #41
                        A zasto ne bi to odmah moglo da se kupi na trake, recimo sirine 50mm i debljine 2-3mm kao ovo,

                        nego mora da se sece platno? Zasto potenciras na staklu a ne recimo na keramici sa celicnim vlaknima kad joj je veca toplotna otpornost. Drugo kad vec potenciras sa staklenim platnom i jos pominjes da moze da se isece na trake odredjene sirine, da li si pomenuo da se to platno rasparuje prilikom secenja i da nece biti ni lepo za gledanje a ni jednostavno za umotavanje,ups , a da nepominjem o mogucem pretvaranju u froncle . Zato se i koriste trake, koje su industrijski zavrsene na krajevima po sirini i namenjene za umotavanje cevi i sl.

                        Sledeca stvar, vezano za izduvne grane, temperatura nije ista za sve motore i u svim rezimima voznje, a veruj mi da moze da ide i do 800-900 stepeni na fabrickim putnickim vozilima, tako da ti opet tu ta staklena igra ali samo u nekim normalnim rezimima voznje, a da bi nekome nesto prodao moras da budes sto i jedan posto siguran da ga neces ugroziti, da vrsis ispitivanja kako se traka ponasa u maksimalnim momentima eksplatacije, i da imas lufta i rezerve, a sa staklenom trakom nemas mnogo rezerve u recimo nekim sportskim automobilima, sa turbinom i sl. jer nema dovoljnu temperaturnu izdrzljivost.
                        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                        Comment

                        • Azbest
                          CBC Član
                          • 28.04.2008
                          • 34
                          • Tarnow

                          #42
                          Zato što nemam traku nego platno, i ja ništa ne prodajem nego poklanjam.
                          Da je teže za sečenje jeste, ali to se rešava jednostavno. To što je keramika otpornija u praksi mi se pokazalo da je za ovakve primene bolje staklo.
                          I očigledno da nepoznajete materijale, staklo koje je bezalkalno mnogo je izdržljivije nego keramika, to je čist SiO2, ali ga je teško naći kod nas ima ga firma Vetrex, temperatura mu je do 2000C za razliku od AlO3 koji je tu do 1200.
                          Problem kod keramičkih traka je što se dodaje celuloza radi lakšeg uvijanja oko inkonela i ona hoće da se upali u oksidacionoj atmosferi, sa staklom nema tih problema ono se u najgorem slučaju raspadne ali neće da gori.
                          Uostalom imam keramičku pletenicu sa inkonelom, inkonel nikad nije čeličan kako gospodin cvrle navodi već mesingani. Čelični bi odreagovao sa O2 i raspao bi se kao ništa. Imao sam neki sa čeličnim inkonelom kineske proizvodnje, sve mi ruke izbolo a u primeni nikakvo. A imam i staklenu pletenicu, jako finu i ona je idealna za uvijanje oko cevi, samo malo strpljenja.

                          Comment

                          • vujke
                            Admin
                            • 29.09.2004
                            • 1673
                            • Mladenovac
                            • Daewoo Lanos 1.5SX

                            #43
                            Valjalo bi probati varijantu sa staklenim platnom pa videti da li ce izdrzati ukoliko ima voljnih za test. Najbolje neki auto sa turbinom posto dostize vece temperature nego atmosferac.
                            Silom prilika sam radi zaptivanja gibljivog dela auspuha koji je produvao a nalazi se na ~1m od izduvne grane namotao azbestnu pletenicu u vise slojeva a rezultat je bio zalezanje pod auto posle 10km voznje i skidanje. Beli dim kao da imam dimnjak od toplane ispod auta, odvratan smrad i raspadnuta pletenica, skrunila se u prah. Na toj daljini od izduvne grane je ocigledno bilo mnogo preko 300ºC na koliko je deklarisana suva azbestna pletenica kada u 7-8min nastane haos pod haubom.
                            while(!asleep()) {sheep++;}

                            Comment

                            • cvrle
                              CBC Senator XXL
                              • 11.06.2006
                              • 1008
                              • Beograd,Banovo brdo

                              #44
                              Prvo nisam gospodin i nema potrebe za tim u pisanju jer je ovo forum gde treba svi nesto da naucimo i da razmenimo misljenja, a ne da se prepucavamo, i ovde smo svi na TI,osim ako neko izricito ne zeli drugacije.

                              Mozda se nerazumem dovoljno u pojedine materijale, nisam hemicar, ali imam jednu prednost posto slucajno radim u institutu za ispitivanje materijala pa mogu da ucim i da ispitam sta pozelim i sto me interesuje, i da pravim razne analize. Znaci da sam covek od prakse . A mislim i da su kod mene radjeni i atesti za to sto imas .

                              Elem ja sam ispitivanje vec pokrenuo i to sve u cilju da saznam da li je moguce proizvesti nesto po mnogo manjoj ceni a da bude isto ako ne i bolje nego sto se prodaje na trzistu a vezano za auto industriju.Kod mene je u kolima vec mesec dana staklena traka ( znaci vec se isprobava), obmotana oko izduvne grane, i upravo vrsim ispitivanje kako ce da se pokaze, na plamen ne gori to sam probao , nakon odredjenog perioda se samo topi itd. Mislim da ce zbog toplotne izdrzljivosti biti bolja keramicka. Nemogu da tvrdim ali po svim karakteristikama tako deluje. Kada mi stigne ta keramicka proces ispitivanja ce biti sledeci:
                              1.Nakon perioda agresivne voznje (primer 1 krug ostre voznje po Kosutnjaku) merim temperaturu na obmotanoj traci na izduvnoj grani i u prostoru oko KN filtera.
                              2.Skidam staklenu traku, ponovo krug ostre voznje, merenje na goloj izduvnoj grani i u prostoru oko KN filtera.
                              3.Obmotavanje keramicke trake sa celicnim vlaknima oko izduvne grane, eksplatacija mesec dana u svakodnevnoj voznji.
                              4.Ponavljam proces iz stavke 1.

                              Ceo proces cu meriti bez kompletnog otvaranja haube radi postizanja tacnijih rezultata.
                              Nakon toga ce se znati sta je bolje od ta dva i kakvi su generalno dobitci ili gubitci.
                              Posedujem i mernu opremu za to tako da nece biti odokativnih metoda, osim vizuelnih utisaka.

                              Do sada vezano za staklenu traku utisci su mi sledeci:

                              - debljina od 3mm je velika za obmotavanje i lepo slaganje oko fabrickih izduvnih grana i nezgodno jer prilikom preklapanja se dobije 6mm na pojedinim mestima i ume da bude guzva. Na custom izduvnim granama tipa 4 u 1 gde ima vise prostora moze lepo da se slozi.
                              - Nakon obmotavanja potrebno je neko vreme da traka nagori i tad dimi sacivaj boze, ali kad nagori tad prestaje sa dimom, menja boju,i vremenom potamni.
                              - Zvuk u motornom prostoru se promenio, i nezvuci isto kao bez trake, sad je nekako drugaciji, nemogu da objasnim mada i ima logike jer je sada osim toplotnog taj deo i zvucno izolovan.
                              - Opsti utisak toplotne izoacije je primetan, u motornom prostoru je hladnije i nakon voznje odnosno kad se stane i otvori hauba moze se rukom pipnuti grana preko trake bez opekotina.sto znaci da izoluje dobro.

                              Zasto sve ovo radim? Generalno me zanima a i hocu da dokazem da se nesto moze proizvesti ovde duplo i vise jeftinije nego sto nam stize sa zapada. I da moze biti dostupno svima za relativno malo novca.Ali da bi saznao sta je dobro proces je malo dug, ali nadam se da ce kasnije biti koristan. To mi je uzivanje kad nesto radi sa 1500-2000 dinara umesto sa 80-120 eura

                              Trenutno sam malo zastao oko traka posto se bavim sportskim oprugama za kola i nacinom proizvodnje po fabrickim karakteristiama TRD-a, Eibach-a, H&R-a, ali zavrsicu i ipitivanje traka do kraja.

                              Nakon pronalaska odgovarajuceg tipa trake dobicete telefon i adresu gde mozete kupiti to, i znacete tacno sta je odgovarajuce bez lutanja. To je i cilj...

                              Kupujmo domace...

                              Malo sam udavio ali ce valjda da koristi...
                              Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                Ma kakvi.
                                Treba da izdrzi to pod haubom sigurno temperaturu plamena za svaki slucaj. Obicno se ne radi o obicnim automobilima pa u toku eksperimentisanja moze da dodje do usijavanja izduvne grane.
                                Sve to sa gore pomenutom opasnoscu od otvorenog plamena.
                                Nisu to neki zahtevi kakvih sve ima u industriji a cena tih traka "namenjenih" za automobile je malo veca SAMO zato sto su elegantni za primenu.
                                Sve u svemu nije svuda izduvna grana izlozena prevelikom udaru svezeg vazduha u voznji tako da se ne treba racunati da ce se temperatura bas ekstremno povecati unutar cevi ali ni to da ce motorni prostor biti posebno hladniji nego da nema izolacije.
                                Sigurno je samo jedno a to je da je smrt za motor kad usijan stoji nepokretan (da se odjednom stane) bilo da je hauba podignuta ili ne. Zato je preporucljivo da se zestoko vozen auto pripremi za pauzu ili silazak na pumpu i slicno tako sto se malo rashladi nekoliko minuta normalnom krstarecom brzinom i umerenim obrtajima.

                                Comment

                                Working...
                                X