Izolaciona "traka" za ispusnu granu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Azbest
    CBC Član
    • 28.04.2008
    • 34
    • Tarnow

    #46
    Razlog da se upali je upravo to što se u azbest dodaje celulozno vllakno radi upredanja i kad se desi da se nađe u atmosferi cel se zapali, zato ja insistiram na potapanju u neki od samogasećih materijala. Da si je makar u rastvor kuhinjske soli potopio to se ne bi desilo.
    Za takve intervencije isključivo treba koristiti alu foliju onu malo deblju za konzerve od paštete. Namotase više slojeva i zategne šelnama i vozi dok se ne kupi nov auspuh. Meni je jednom progoreo na reno trafiku usred Crne gore. Onda sam popio par onih njihovih piva iz konzerve a konzerve iskoristio da saniram rupu na auspuhu i dođem do moje Srbije.

    Imam ja i pletenice keramičke sa inkonelom pa ću da je probam brenerom da vidim kako reaguje na otvoreni plamen, ako se pokaže dobro može neki dobrovoljac da proba i nju.

    Meni nije jasno, zar nije bolje da se od vatrootpornog prohroma napravi za svaki cilindar ispust i onda dva po dva odvedu ispod automobila i tu bi imali samo fiziku. Ovde se plašim da ne dođe i do hemije a ona je najgore nešto što bi moglo da se desi.

    Comment

    • cvrle
      CBC Senator XXL
      • 11.06.2006
      • 1008
      • Beograd,Banovo brdo

      #47
      @ Dranix - U pravu si 1000 posto ali ovo ce biti vrlo kratkotrajno, cak prilikom merenja (od 15 sekundi ) se nemora ni gasiti motor, tako da mislim da nema bojazni za motor, bitno mi je da se izmeri temperatura i vidi da li ima neke razlike razlike.
      Temperaturu plamena izdrzava, ne gori, topi se posle izvesnog vremena, ali realno je to mozda manje bitno jer priliko plamena nedaj boze ce pre otici vakum creva, kablovi i ostala guma i plastika u motornom prostoru nego traka zar ne?

      @ Azbest - Pitanje: Koliko bi se realno povecala toplotna otpornost keramicke trake ili staklene ako bi se impregnirala sa necim od materijala koje pominjes, i kakav uticaj ima nakon duze eksplatacije u toplotnoj sredini taj impregnat, tj. jer menja stanje,isparava ili vec?
      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

      Comment

      • vujke
        Admin
        • 29.09.2004
        • 1673
        • Mladenovac
        • Daewoo Lanos 1.5SX

        #48
        Malo sto se tice Cobest-ovih keramickih pletenica sa inkonelom: 'padaju' vec na 800C a 1000C nema sanse da dostignu, ne znam kakve Azbest ima i da li su testirane na tim temperaturama.


        Meni nije jasno, zar nije bolje da se od vatrootpornog prohroma napravi za svaki cilindar ispust i onda dva po dva odvedu ispod automobila i tu bi imali samo fiziku. Ovde se plašim da ne dođe i do hemije a ona je najgore nešto što bi moglo da se desi.
        Ovo vec prelazi u domen zahteva za turbo setup. Potrebno je blizu pod haubom montirati turbinu radi odrzanja temperature izduvnih gasova, veceg efekta, razvodjenja creva do interkulera...
        while(!asleep()) {sheep++;}

        Comment

        • Azbest
          CBC Član
          • 28.04.2008
          • 34
          • Tarnow

          #49
          Originally posted by cvrle
          @

          @ Azbest - Pitanje: Koliko bi se realno povecala toplotna otpornost keramicke trake ili staklene ako bi se impregnirala sa necim od materijala koje pominjes, i kakav uticaj ima nakon duze eksplatacije u toplotnoj sredini taj impregnat, tj. jer menja stanje,isparava ili vec?
          U praksi se pokazalo da povećava izdržljivost, naravno da nema isparenja, najsličniji tim materijalima naćićete u prodavnici boja, oni to zovu silikon za peći i deklarisan je za 1200C a cena je oko 300dinara. Bele je boje i tubu treba razmutiti u VODI, čistoj vodi ne u nekakvim rastvaračima. Onda tretirati traku i još vlažnu namotati. Kad se osuši to je to i izvrsno je. Ja sam probao sa termocementom, razmutim ga u vodi i provučem platno i postižu se izvrsni rezultati ali mora da se suši dugo. tu je i diamon hidrogen sulfat, izvrstan je ja sa njim tretiram rukavice kojima se vade užareni komadi metala iz peći i nema gorenja isparavanja i slično.

          Problem za ovakvu vrstu izolacije nije pronaći materijal koji trpi veliku temperaturu, nego pronaći materijal koji osim temperature trpi vibracije.

          Postoji firma zove se metaltim ima je i na internetu i oni imaju materijale koji trpe ekstremno visoke temperature. Problem je što su oni bez veziva i netkani, sa njima može da se izvrši termička izolacija a onda da se bandažiraju tkanim tekstilom, staklom ili keramikom. Za to je idealna keramička halda i ona bez problema izdržava dugotrajnu temperaturu od 1650C ušta sam se uverio.

          Kvalitetnu pletenicu prodaje firma Sealing u Beogradu i imaju zagarantovan kvalitet, to što piše u certifikatu to je to. Ja trenutno imam samo keramički papir, on bez problema izdržava dugotrajno 1600C ali nikako mi nije jasno kako bi se sa njim manipulisalo. Mislim i da je skup, metar kvadratni je oko 9€ debljine 3mm.

          Imam i keramičke i staklene pletenice pa ću da ih lepo po jedno parče raznim hemikalijama istretiram isprobam na peći u livnici i napišem šta se dešava.

          Comment


          • #50
            Raspisaste se ovde, a ono sto mene laika za ovo zanima, je da li ja imam koristi od toga, da na svoj 1.6 16v DOHC u Hyundai Elantri 2000 god, stavljam?

            Ja imam THERMOTEC brand u ponudi, za moj auto ce me izaci jeftinije nego sve te vase kombinacije, ali ako mi ne znaci nesto puno, do sminke, da dzabe ne bacam pare...?

            Od nekog tuninga imam samo Pipercross filter i karbon izduv, ostalo je sve stock i nemam sad u planu da se igram po tom pitanju...

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #51
              Kao shto je vec ranije recheno, svrha ove izolacije je da snizi nivo toplotne radijacije u motornom prostoru, chime se usisna grana/plenum manje greje, kao i vazduh u njoj, a to ima vec poznate pozitivne efekte po rad motora...

              Posledichno, izoliranje izduvne grane na ovaj nachin dovodi do veceg lokalnog zagrevanja iste shto znachi veca termichka opterecenja, odnosno veca strukturna naprezanja. Disipacija toplote, onemogucena ili drastichno smanjena na ovom mestu, se deshava dalje u sistemu za odvod izduvnih gasova, dalje od motornog prostora gde je toplota "nepozheljna pojava".

              Sve ovo je proizvodjach imao na umu pri konstruisanju izduvne grane, i ako je ovakav vid termoizolacije bio predvidjen onda je to za posledicu moralo imati i lokalno ojachanje izduvne grane kako bi povecana termichka i strukturna opterecenja bila anulirana, bilo debljim zidovima izduvne grane, bilo pospeshivanjem toka fluida u njoj, bilo pogodnijim materijalnom iste. Ako tvoj auto tj. izduvna grana nije bila inicijalno konstruisana sa ovom izolacijom, i ako je nije bilo na "originalnoj" postavci, mislim da nije dobra ideja da to radish naknadno, jer izduvna grana na tvom automobilu nece moci (bar ne neko duzhe vreme) da izdrzhi povecanje opterecenja i imacesh vrlo brzo problem. Naravno da bi stavljanje ovakve izolacije kratkorochno dovelo do nekih pozitivnih, koliko god malih, efekata u smislu snizhenja temperature vazduha u usisu, ali mislim da ti nije cilj da na svom autu uradish neshta po principu: "drzhi bure vodu..."

              Tako da, moj ti je savet da batalish ideju. Ionako je ovo reshenje uglavnom prisutno kod nekih "sportaka" gde je svaka KS bitna po svaku cenu, a ne verujem da ti ni vozish svoj auto tako da bi puno rizikovao za dve ili tri KS snage vishe.
              http://www.bmw.tv

              Comment


              • #52
                Bravo, bas to, bolje je te pare potrositi na nesto drugo, a ako budem se ikad zamajavao sa nekim swapom, tuningom i slicnom, razmislicu o ovome..

                Thanks.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  da li ja imam koristi od toga
                  nemas, to je pre svega za termicki opterecene motore reda 100+ KS na 1000 ccm zapremine.
                  pre svega turbake i to benzinske.

                  kod modernih motora su ionako izduv i usis potpuno fizicki razdvojeni i koristi se tzv cross flow metod odnosno usisna je uvek na kontra strani od izduvne grane tako da nema termickih dodira niti ikakvih zagrevanja u****.

                  tako se konstruisu motori vec jedno 50tak godina.

                  na velikim turbo kompresorima je problem odrzati dovoljnu visoku temperaturu, tj dovoljno energije zadrzati unutar turbine da bi mogao da pokrece, mehanicki pogoni, kompresorski deo a stoga sto veliki turbo ima brz prolazak vrelih gasova pa ne stigne da se termicki odrzi vrelina.

                  pravilo je da sto je veci turbo radna temperatura je manja, tj turbina radi hladnije, i tu pomaze utopljavanje turbine da bi se brze zavrtela, da se smanji periodtzv turbo rupe.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • cvrle
                    CBC Senator XXL
                    • 11.06.2006
                    • 1008
                    • Beograd,Banovo brdo

                    #54
                    Da li to znaci da nema nikakve veze ako imas filter - pecurku za vazduh, koja nije full izolovana od motornog prostora, i sto ti je temperatura ispod haube 30 i vise procenata manja nego bez trake. Da to nece da utice na rad motora, tj. to sto ulazi hladniji vazduh je valjda bolje nego da ulazi topliji ?
                    Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                    Comment

                    • Azbest
                      CBC Član
                      • 28.04.2008
                      • 34
                      • Tarnow

                      #55
                      THERMOTEC ti je malo deblja traka od stakla pomešanog sa mineralnom vunom. U Poljskoj sam video, jer više sad živim tamo, zamotavaju njome auspuhe na motorima kojima voze spidvej. Ima je u raznim bojama i košta 15m dužnih a 5cm širine ovde u Poljskoj 75€. Za te pare dobiješ preko 100m iste te trake od čistog stakla ili 50m pletenice 10X10mm. Moguće da je u Srbiji jeftinija ta ista traka.

                      Mislio sam da ih umotavaju da se ne opeku na auspuhe a sad mi je jasno kad čitam šta pišete, da ih umotavaju da bi dobili u brzini i kvalitetnijem radu motora. To isto piše i na pakovanju jer me zanimalo šta je po sastavu pa sam se razočarao kad sam video da je bojeno staklo. Najčešće su crvene jer ih boje rastvorom kazeina u koji dodaju FeO a on povećava temperaturnu izdržljivost. Ima ih i crnih, narandžastih i drugih boja.

                      Comment


                      • #56
                        U Poljskoj sam video
                        Pa naravno, kad je moj dobavljac iz Poljske..

                        Koliko sam ja shvatio, uopsteno govoreci, sve te sitne stvarcice imaju logike, i smisla, ako se prvo odradi ozbiljniji tuning, a ovako je prica kao o pecurci, lepo izgleda, lepo zvuci i to je to, nema viska snage, a u paketu sa ostalim modifikacijama se moze dobiti nesto..

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #57
                          Na atmosfercu nema nekakvih pozitivnih efekata. Na turbo motoru ima.

                          Samo mala napomena, omotavanje izduva na turbo motoru se ne radi da bi se motorni prostor izolovao od toplote izduva, to je sekundarni pozitivan efekat - primarni je zadrzavanje toplote u samom izduvu, turbo ne radi samo na izduvne gasove nego na sto toplije izduvne gasove.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • POTR
                            CBC Veteran
                            • 11.01.2008
                            • 129
                            • Beograd

                            #58
                            Na mom motoru se izduvna i usisna grana nalaze u liniji i cilj je "izolovati" kolektor.Na serijskom kolektoru od liva ovo nisam koristio.Inace izolaciono platno sam porucio,15m oko 40evr

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              sto ti je temperatura ispod haube 30 i vise procenata manja nego bez trake. Da to nece da utice na rad motora, tj. to sto ulazi hladniji vazduh je valjda bolje nego da ulazi topliji ?
                              vazduh koji ulazi u motor se zahvata spolja, van haube.
                              prolaskom kroz cevovod se veoma malo zagreje a po pravilu se cevovod postavlja na način i mesto da je udaljen od izduvnog sistema.

                              pečurka je nešto što ja barem još nisam čuo da je ugradjeno u bilo koji auto u fabrici.

                              ako misliš na varijantu da je neko pokvario usisini sistem tako da umesto hladnog spoljnog vazduha dovodi motoru vreli vazduh ispod haube a onda to što je pokvario pokušava da popravi tako što se hladiti vazduh ispod huabe smanjenjem zračenja izduva- a mislim da je to pitanje onda samo mogu da konstatujem da taj neko u startu je promašio koncepciju.


                              u motor na radnoj temperaturi se nikada ne ubacuje topli vazduh i to bi trebao da zna svako ko se upusti u konstuisanje nekih svojih sistema vezanih za rad motora.
                              ako i pored svega ipak uzima topli vazduh ispod haube i rezultati pogoršanja rada motora neće izostati.

                              ta tema je davno razrešena i ne vidim mnogo razloga vraćanju dilemama da li topli ili hladni vazduh prija motoru.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • cvrle
                                CBC Senator XXL
                                • 11.06.2006
                                • 1008
                                • Beograd,Banovo brdo

                                #60
                                Sto se tice turba 206 je u pravu i najvise se dobija upravo tu, prvi primeri ugradnje su i bili upravo na motorciklima na kojima je montiran turbo i trebalo je izduvne gasove dodatno utopliti,posto se jelte ceo motorni sistem nalazi napolju.


                                @ Brick Ocigledno me nisi bas najbolje razumeo, i ispada da da pametujem, a ustvari nekom svojom logikom nalazim primenu,mozda i gresim ali i to cu utvrditi i dokazati,ali ajmo redom. Ogranicicu se sad samo na moj primer i moju logicnost primene na atmosfercu.
                                Sledeca slika prikazuje fabricku postavku dovoda vazduha na Toyoti AE86, sama rupa gde ulazi vazduh se nalazi na istoj strani gde i izduvna grana( odmah ispod razvodne kape). Ocigledno topliji vazduh nego da ga uvlaci negde spolja ulazi u rupu i ide do filtera, potom preko protokomera ulazi u usis.

                                U sledecoj slici se vidi gde sam kompletan taj deo za uvlacenje vazduha izbacio, i sa pecurkom jednostavno skratio i pomerio ulaz vazduha na drugu stranu, dalje od izduvne grane, a samu izduvnu granu izolovao trakom.

                                To nisam ja izmislio nego sam video sta rade ljudi iz inostranstva na mom tipu vozila.
                                Ono sto sam primetio a vezano za toplotu je da je osetno temperatura ispod haube manja, jedan od pokazatelja je i da je ranije po kisi hauba dimila, a sad vise nedimi.A na dodir onda, i sad se oseti razlika takodje.U voznji osim zvuka koji je malo drugaciji nisam primetio neke gubitke ni dobitke, jer su verovatno mali, to bi jedno merenje na dinu daleko bolje pokazalo. To je sledeci korak. A posto mi danas nije instrument tu u firmi ( vrse se neka merenja u elektrani) sutra cu se potruditi ako nadjem vremena da malo izmerimo neke stvari na grani sa trakom, bez trake, unutar trake, na filteru, na cevima posle grane, pa eto za pocetak da vidim tu razlike, pa onda idem dalje.

                                A negde sam procitao i ovo : Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster! Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower.
                                Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                                Comment

                                Working...
                                X