Biranje svecica...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka.l
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 490
    • Beograd
    • ВАЗ 21213

    Biranje svecica...

    Bilo je vec neke price o svecicama, ali ono sto mene zanima je biranje svecica za neki motor "od nule". Uzmimo da nemamo fabricku preporuku ili da je motor daleko drugaciji od onoga kako je izgledao kad je izasao sa trake.

    Dakle imamo motor i treba da mu stavimo svecice...kako da odredimo koje svecice treba staviti? Sta nam sve treba od podataka vezanih za motor i kako da ih uklopimo da nam kazu sta da kupimo? Takodje, sta sve imamo od podataka bitnih da "opisu" jednu svecicu? Kako sta funkcionise i sta ima koje znacenje?

    Zaista ne znam puno o ovome, a zanima me i voleo bih da se makar malo upustim u to...Naravno, bespredmetno je pricati o ceni svecica i ceni motora. Dakle pricamo o "pure performance".

    "Ma, za taj motor...samo Super Bosnu i vozi..."... Ali i ta "Super Bosna" ima nekakve specifikacije...
    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
    - "I vi ste dobro."
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #2
    Zasto mi ovo zvuci kao recenica koju je izgovorio nama poznati tjuner "kani"
    Naravno da svaka ima oznaku, odnosno karakteristike, e sad i mene ovo zanima, ja samo znam da je ta oznaka na svecici valjda temperaturna.

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #3
      Vrlo zeznuto.
      treba ti:
      toplotni broj (hladna,normalna,topla, ili eksteremalne varijante)
      plitko ili duboko "sediste"-deo koji se zavrce
      razmak medju elektrodama
      Boost or bust...

      Comment

      • luka.l
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 490
        • Beograd
        • ВАЗ 21213

        #4
        Originally posted by Nenad
        Vrlo zeznuto.
        treba ti:
        toplotni broj (hladna,normalna,topla, ili eksteremalne varijante)
        plitko ili duboko "sediste"-deo koji se zavrce
        razmak medju elektrodama
        Ok.

        Da krenemo od toplotnog broja:

        Za koje uslove i sta odredjuje koja bi trebala da se stavi? Po cemu znamo da li nam treba hladna, normalna itd?


        Sediste:

        Plitko ili duboko, ako su samo da dva u igri, tj. ako se proizvodjaci drze nekog standarda onda dakle mozemo vizuelno da odredimo kakvo sediste ima?


        Razmak medju elektrodama:

        Sta odredjuje razmak i kako biramo koliki nam razmak treba?

        Pozdrav.
        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
        - "I vi ste dobro."

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Da probam ja
          Sediste svecice se bira po glavi motora. Znaci uzeces svecicu sa sedistem za koje je predvidjena glava. Postoji konusno u ravno, koliko ja znam.
          Zazor elektroda bi trebao da zavisi od 'snage' bobine i sistema za paljenje. Sto je bolji sistem za paljenje moze se koristiti veci zazor pa je i varnica veca.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Pozicija elektrode u odnosu na vrtlozenje gorive smjese.
            [/url][/img]

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Re: Biranje svecica...

              Originally posted by luka.l
              Dakle imamo motor i treba da mu stavimo svecice...
              Koliko sam ja shvatio, biraju se svecice za postojeci motor. Znaci oblik sedista i polozaj svecice u kompresionoj komori su parametri koje ne mozemo (jednostavno) da menjamo.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • luka.l
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 490
                • Beograd
                • ВАЗ 21213

                #8
                Ok. Šta je sa toplotnim vrednostima. Kako njih biramo?

                Sve je ovo suviše apstraktno, je l' bi mogli da uzmemo neki primer...recimo jugićev motor ili tako nešto? Dakle koje su to toplotne vrednosti...koji je zazor potreban i sl.
                - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                - "I vi ste dobro."

                Comment

                • srdjan_p
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2004
                  • 1915
                  • ZR

                  #9
                  Evo ti npr. za mog juga(1100ccm)
                  FE65
                  Ovo E oznacava dugi navoj(one sa kratkim nemaju tu oznaku nego samo F) a 65 toplotnu vred. A zazor koliki treba 'bem li ga moram da pogledam, ne znam napamet. E sad ja imam trokrake pa one imaju neku dodatnu oznaku na ovo fe65 samo moram da pogledam ne znam napamet.
                  E sad za te oznake treba neka tablica jer se oznake razlikuju kod svakog proizvodjaca (ovo gore je za Bosna Super)

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    biranje svecica za neki motor "od nule".
                    Sta nam sve treba od podataka vezanih za motor
                    pricamo o "pure performance".
                    Za koje uslove i sta odredjuje koja bi trebala da se stavi? Po cemu znamo da li nam treba hladna, normalna itd?
                    Sta odredjuje razmak i kako biramo koliki nam razmak treba?
                    Ok. Šta je sa toplotnim vrednostima. Kako njih biramo?
                    Pitanja koja zanimaju svakog dizajnera svjecica ili tjunera. Za optimalan dizajn ili izbor potrebna ti je gomila podataka o dizajnu motora i njegovoj namjeni. Kompresija, temperatura, kontrola krivulje paljenja. Kao sto Piperski rece, sistem za palenje je limitiran s obzirom na krajnji energetski kapacitet. Namjena svjecice ogranicena je tim kapacitetom.
                    Ukoliko zelis poceti "od nule", moras proci kroz cjelokupni proces testiranja. Laboratorijski dinamometar bi dobro dosao.
                    Metoda pokusaja i pogreske je domaca opcija.

                    Comment

                    • luka.l
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 490
                      • Beograd
                      • ВАЗ 21213

                      #11
                      Hm...a je l' ima nekih jednostavnijih "uputa" za biranje svecica, ili makar nekakav spisak fabrickih preporuka?

                      Problem je jednostavan...kako izabrati svecicu za auto ako nemas fabricku preporuku?

                      Hm...problem...
                      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                      - "I vi ste dobro."

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Dimenzije kao dimenzije to se da i videti. Moras znati makar da li motor ima vodeno ili vazdusno hladjenje. Tu je najveca razlika u toplotnoj vrednosti svecica. Obicno je zazor oko 0,6 do nekih 0,8mm za klasicna paljenja. Ako je motor recimo polovan (star) i ne zna se stanje moguce je pretpostaviti da ce trositi mozda i malo ulja pa zato krenemo sa recimo malo toplijom svecicom nego sto bi mozda trebalo (to je recimo 5 kod NGK) ako je motor sa vodenim hladjenjem. Onda se malo vozi pa se pregleda boja i na osnovu nje se vrsi korekcija. Boje imas na vise mesta na netu a i ovde je postavljeno negde. Znaci, bez merenja i opreme to bi bilo to.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by luka.l
                          Hm...a je l' ima nekih jednostavnijih "uputa" za biranje svecica, ili makar nekakav spisak fabrickih preporuka?

                          Problem je jednostavan...kako izabrati svecicu za auto ako nemas fabricku preporuku?

                          Hm...problem...
                          Ne znam da li sam razumeo pitanje ali...
                          Svaki proizvodjač ima neki katalog u kome preporučuje svećice za odredjena vozila.
                          Ako tog vozila nema na spisku, morao bi imati makar jednu svećicu koja je bila u motoru pa na osnovu nje, naći zamenu.

                          Bitno je da ima dužinu i prečnik navoja istu, da je sedište (kraj navoja) do tela svećice isti. Ostaje toplotna moć koja može da se proba ili odredi prema nekom sličnom motoru.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • luka.l
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 490
                            • Beograd
                            • ВАЗ 21213

                            #14
                            Ok.

                            Konkretno me zanima na primer za ovaj 903ccm, ali opet, ono sto me zanima je na primer, kada se obradi glava, zameni na primer karburator itd. dakle motor malo odskoci od serijale, da li ima potrebe menjati i svecice odnosno moze li se njima nesto postici...
                            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                            - "I vi ste dobro."

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Originally posted by luka.l
                              Ok.

                              Konkretno me zanima na primer za ovaj 903ccm, ali opet, ono sto me zanima je na primer, kada se obradi glava, zameni na primer karburator itd. dakle motor malo odskoci od serijale, da li ima potrebe menjati i svecice odnosno moze li se njima nesto postici...
                              Normalno da može i moraćeš da menjaš svećice jer si promenio uslove rada motora. Samo.... To su ti već rekli, za to ti treba malo veća laboratorija i malo veće iskustvo.
                              Ostaje ti da prdvidiš odnos goriva i paljenja što će rezultirati drugom temperaturom sagorevanja pa ti onda trebaju i hladnije svećice recimo.
                              Probaš da se igraš sa toplotnom moći, malo košta ali je najednostavnije.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X