Biranje svecica...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #16
    Konkretno me zanima na primer za ovaj 903ccm, ali opet, ono sto me zanima je na primer, kada se obradi glava, zameni na primer karburator itd. dakle motor malo odskoci od serijale, da li ima potrebe menjati i svecice odnosno moze li se njima nesto postici...
    [/quote]

    Koliko ces spustati glavu, koji kompresioni omjer, koje gorivo u kojem omjeru, koliko dobar rashladni sistem, kakav sistem za palenje i dali hoces samo malo osladiti taj motor ili ides na Pike's Peak?
    Slozi motor i probaj s originalnim svjecicama. Eksperimentiraj s malo vecim zazorom i idi dalje od tog momenta. Obrati paznju na detonaciju. Ako trebas jedan stupanj hladnije nebi trebao biti problem.
    Kakav imas sistem za palenje na tom modelu? Platine ili elektronika?

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Huhh.. vi ste ovde raspisali a ja spavam

      Dobro, u svakom slucaju da imas referentnu tacku sa kojom polazis, da nebi sad morao da pisem referat i razlaganja dijagrama koji su nabaceni, sta znaci sta itd.. toliko je komplexna tema da nisam siguran da bi i imalo smisla ulaziti i u 10% od nje da bi se dobio odgovor na prvobitno pitanje.

      Sad, dobio si jedan niz odgovora koji usmeruju u pravcu izmene svecice u slucaju menjanja fizickih parametara.

      Prvo sto me interesuje je da li su menjani ventili, obradjivani sicevi i slicno ili taj segment ipak ostaje standardne forme?
      Vrlo bitno da bi nastavili uopste potrebu za hladnijom svecicom i eventulanom izvodbom elektrode i katode/da.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • luka.l
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 490
        • Beograd
        • ВАЗ 21213

        #18
        Pa moras i ti nekad da spavas...

        Jos treba da odlucim da li ce glava da ide odmah na obradu ili ne, a zavisi iskljucivo od finansija.

        U glavnom, za pocetak ce da budu platine. Da stavim elektronsko sa 55ice zahteba mnogo pretumbacija za koje nemam uslova tako da ce morati da padne serijala, ali cu gledati makar da uzmem novo paljenje.

        Elem, kad smo dotakli temu paljenja, zanima me da cujem misljenje o ovako necemu:

        http://www.mikroelektronika.co.yu/domes ... broj12.htm

        Meni makar deluje kao da ima smisla u tome...mada, pitam, da li je neko mozda probao tako nesto?
        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
        - "I vi ste dobro."

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Originally posted by luka.l
          http://www.mikroelektronika.co.yu/domes ... broj12.htm

          Meni makar deluje kao da ima smisla u tome...mada, pitam, da li je neko mozda probao tako nesto?
          To je nekad bilo popularno i prodavalo se za skupe pare
          Efekat toga je da imaš paltine koje traju beskončno ili bar dok se ne potroši fiber koji naleže na osovinu razvodnika.
          Takodje dobijaš i sigurniju varnicu na svećicama jer nema onog povremenog "preskakanja " varnice na samim platinama i time gubitka te varnice na svećici.
          Ako imaš koga ili znaš da napraviš, vredi staviti.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • luka.l
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 490
            • Beograd
            • ВАЗ 21213

            #20
            Ok, hvala...mozda se i upustim u to kad zavrsim ostale stvari. Nije mi problem da napravim, samo je pitanje vremena, a Radio Klub d.o.o. je tu za materijal... Bas me zanima rezultat spravice...
            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
            - "I vi ste dobro."

            Comment

            • Ivvan
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1574
              • Nis
              • SAAB 9000

              #21
              luka , moj drugar je pravio to za stojadina iz 78. i vec dve godine radi odlicno ,decko ima samo reci hvale za to paljenje tako da ja ne bi mnogo razmisljao , znaci pravi ga
              Turbos make torque,and torque makes fun

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #22
                Luka, glavu mozes sam da odradis. Ako imas vremena i jednu rucnu busilicu, ja cu ti dati par alatki sa kojima mozes da zavrsis posao. Za jednu operaciju bi dosao kod mene na stonu busilicu. Prakticno ce ti sve izaci dzabe osim ravnanja glave i frezovanja siceva.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • luka.l
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 490
                  • Beograd
                  • ВАЗ 21213

                  #23
                  Originally posted by Uros Piperski
                  Luka, glavu mozes sam da odradis. Ako imas vremena i jednu rucnu busilicu, ja cu ti dati par alatki sa kojima mozes da zavrsis posao. Za jednu operaciju bi dosao kod mene na stonu busilicu. Prakticno ce ti sve izaci dzabe osim ravnanja glave i frezovanja siceva.
                  Vidi, vremena imam vise nego sto bi trebalo, a imam i busilicu. Tacnije nije busilica vec akku zavijac, ali dovoljno brzo okrece. Koliko bi me doslo frezovanje siceva i ravnanje glave? Ajde zvacu te sutra da se ispricamo po tom pitanju...

                  Nego, sad sam video nesto...

                  FALE DVA SRAFA koja drze glavu motora...i fali mi ono najbitnije: kilo kljuc. Prvo, ne mogu da odvrnem ni jedan od srafova koji drze glavu motora, a naravno, ne mogu ni da ih zavrnem kad nemam kilo kljuc.

                  Dakle trenutni problemi su mi sledeci:

                  1. Treba mi kilo kljuc....ne znam ko ga ima i gde moze da se kupi?
                  2. Moram da saznam kojom silom i kojim redosledom treba da se srafe srafovi koji drze glavu.
                  3. Treba da nadjem dva srafa za glavu. (mada, mogao bih da kupim i sve pa da ih zamenim...ne bi skodilo).

                  4. Kad uspem da skinem glavu, za sta mi treba neka nadljudska snaga ili samo mnogo veca poluga, onda cu da je obradim po urosevim uputstvima...
                  - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                  - "I vi ste dobro."

                  Comment

                  • Ivvan
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1574
                    • Nis
                    • SAAB 9000

                    #24
                    Evo ti slicica , trebalo bi da bude 50 Nm za stezanje
                    Turbos make torque,and torque makes fun

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Hehe.. kad se setim

                      50Nm , COOL .. kod mene 60Nm prvi korak, 80Nm drugi pa 90 stepeni (odgovara zavrsnih 210Nm - nije cudo sto me ramena bole ) .
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Originally posted by BOOST
                        Hehe.. kad se setim

                        50Nm , COOL .. kod mene 60Nm prvi korak, 80Nm drugi pa 90 stepeni (odgovara zavrsnih 210Nm - nije cudo sto me ramena bole ) .
                        He, he, ja stezao glavu na 250 kila
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • luka.l
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 490
                          • Beograd
                          • ВАЗ 21213

                          #27
                          Hm, a to je bash za ovu glavu motora? Tacnije, postoji li neko univerzalno pravilo? Meni nesto logika nalaze da svaki motor ima svoje precizne podatke o zatezanju?

                          E i jos nesto...kilo kljuc moze li da pristupi ovom srafu (zelena boja)? U kakvoj je on izvedbi?

                          - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                          - "I vi ste dobro."

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Originally posted by luka.l
                            Hm, a to je bash za ovu glavu motora? Tacnije, postoji li neko univerzalno pravilo? Meni nesto logika nalaze da svaki motor ima svoje precizne podatke o zatezanju?

                            E i jos nesto...kilo kljuc moze li da pristupi ovom srafu (zelena boja)? U kakvoj je on izvedbi?

                            http://img253.echo.cx/img253/4449/glava8wh.jpg
                            Kilo ključ je ključ kao recimo ručica od gedore (usadni kluč) i na njega se stavlja obična gedora 17 u tom tvom slučaju sa produžetkom. Kilo ključ je samo ručica koja je baždarena da steže na odredjenu meru koju mu zadaš. Obično to javlja nekim klikom kad se stegne koliko treba. Znači koristi se standrdna gedora kao izvršni alat.
                            Ukratko, može.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • luka.l
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 490
                              • Beograd
                              • ВАЗ 21213

                              #29
                              Hm, ja sam nesto mislio da on jednostavno onemoguci dalje stezanje kad se dosegne podešena sila...tj. da "oblajza"...ne znam kako da opišem ono na šta mislim...stežeš, stežeš i kad si stegnuo dovoljno, a on samo nastavi da se vrti bez da prenosi silu na šraf...

                              Kako god, ostaje mi da kupim i jedan set "gedora"...(ne moraju obavezno da budu Gedora)
                              - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                              - "I vi ste dobro."

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Ma jok, kakva gedora, uzmi Kammasa Tools , pola posla radi sama , moze i Bahco ili Scandic Tools

                                Zezam, uzmi bilo sta sto radi posao

                                Moment kljuc klikne, dakle kao da preskoci ali moras imati osecaja za to jer moze da se nastavi preko

                                Dora? Na cemu si stezao 250 kila
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X