NOS u turbo motoru?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alex-bgd
    CBC Senator
    • 27.03.2005
    • 270
    • Beograd

    NOS u turbo motoru?

    Pitanje za upucene!!! Imam turbo motor snage 450 konjskih snaga. Sta bi mi preporucili kad je nos sistem u pitanju? da li single ili vise dizni( za svaki cilindar po jedna)...Kako se uopste odrazava na turbo motore itd...voleo bih da mi neko ko se razume u materiju malo pojasni i kaze sta da ocekujem...Inace ovo cu ugraditi samo kao (just in case) stvar...ako naletim kojim slucajem na enca u beogradu ...Pozdrav i unapred hvala na odgovorima ...Podsecam da imam obimno znanje kad je gore navedena stvar u pitanju ali nikad se ne zna sve pa sam zato postavio pitanje ne bih li naucio jos...cisto da izbegnem bespotrebno upoznavanje sa osnovnim principima rada ...moja ideja je da samo malo rashladim motor sa nitrom i eventualno smanjim turbo rupe pri saltanju kao i da dodam extra goriva svom autu koji je sa sistemom k-jetronik ogranicen kad je kolicina goriva u pitanju...dakle pitanje se odnosi na konkretan primer ...Turbo motor koji ima stepen kompresije 7,5:1 radi na pritisku vazduha od 0,95 bara pri pritisku goriva od 5.5 bari......Pozdrav
    Mislim da znam koliko ne znam
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    #2
    Hmm, mogao si reci i koji je motor u pitanju?
    A mogao si i da kazes koliko povecanje snage planiras? (u ks)

    Prvo ono sto znam:

    Nego, kad je toliki motor u pitanju, bolje je raditi sistem Direct Ported ili ti sa jednim rasprsivacem za svaki cilinda... Bolja je raspodela, pogotovo sto ce tu pretpostavljam biti veliko povecanje snage...

    Sa N2O ces tesko da ga rashladis, ali mu isto tako neces ni podici temperaturu ako je sve kako treba...

    Dodavanje extra goriva ti je u ovom slucaju pametnije putem extra reda brizgaljki, za slucajeve kad ti boca nije puna, i ako zelis jos da povecas pritisak vazduha...

    Sistem treba podesiti, sa PWM kontrlerom radi izbegavanja promene smese, kad turbina nabije vazduh i regulator povisi pritisak benzina, a N2O i dalje ide iz boce kroz istu diznu sa istog pritiska... ili staviti extra pumpu za gorivo i time sistem po pitanju mesavine ustabiliti , ali po pitanju povecanja snage rastelovati, jer ce manje svega da udje, opet kad turbo nabje...

    Mislim da je PWM kontroler, ne neki pros nego neki sa mapom pozeljan, pogotovo sto bi sistem najbolje radio kad bi N2O aktivirao u nizim obrtajima da zaletis turbinu lakse i pojedes rupe...

    Drugo ono sto sam procitao:

    Nitro sistemi na turbo masinama imaju bolji ucinak nego na ATM masinama, kazu ljudi provereno empirijski, na motornoj kocnici!


    Problemi:

    Pretpostavljam da je masina naostrena i da se vrti, sto za NOS i nije dobra stvar, dakle, potrebno je hladnije paljenje, bogatija smesa itd... sve radi izbegavanja detonacije...

    Neophodne stvari:

    Hladjenje klipova uljem, Hladjenje ulja, sto pretpostavljam vec sve imas...

    Daj malo detaljnije informacije...

    Poz

    RAle

    P.S. Ja sam sto kaze Sale "jedan od onih likova" uz razliku da ja nisam spalio nista na mojoj maloj mashini,...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Da si pito na motor odelenju kako izbeci turbo rupu bez nosa sa takvim odzivom turbine da klizis poprechke 200m pri saltanju reko bi ti , ovako neznam

      Poz: lud i originalan

      BTW: Sad ce uskoro i Sale, da uskoci
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Alex-bgd
        CBC Senator
        • 27.03.2005
        • 270
        • Beograd

        #4
        Idemo redom,
        BOOST: nisam tamo postavio pitanje zato sto bi se umesao sijaset nestrucnih da me uce o osnovnim principima rada motora,lupetali bi svasta itd ...nemam snage za to,racunao sam da ce ovde doci samo pravi,neko od koga nesto mogu i nauciti...Dakle,prvo da vam objasnim o cemu se radi...U pitanju je porsche 964 turbo...tranutno sastavljam motor,unutra je stavljeno sledece:
        1: carello titanijumske klipnjace (olaksane)
        2: olaksani zamajac + sinter kvacilo
        3: hibrid turbina( bila kkk27 sada je kkk 29 sa pogonskim rotorom 27-ice koja neverovatno odgovara na gas) a planiram da stavim cim mi iz italije stigne turbinu sa duplim usisom koja ce jos smanjiti turbo rupu koja je inace vec prepolovljena u odnosu na fabricku...
        4: pritisak vazduha je dignut sa fabrickih 0,75 na 0,95 bara
        5: bregaste osovine RCG 12 (otvaranje usisnog ventila krece 3mm pre gmt-inace najbolje ikad napravljene za 964 turbo) tvrde da mogu da predju 1000 km bez dovoda ulja i da nema ostecenja...
        6: nosac za impulsgeber ili ti citac na radilici koji pomera paljenje unapred(auto je k-jetronik tako da nema drugog nacina da se optimizira paljenje)...
        7: nema katalizator kao ni lonac auspuha,ima cist free flow posle turbine...
        8: dignut pritisak goriva sa 5,0 na 5,6 bari i to je maksimum koji dizne podnose...
        9: Bolesno uradjene glave motora kao i povecan protok vazduha na svim kriticnim tackama gde je fabricki bio smanjen precnik u****...

        Eto, ukratko o tome sta je u motoru...Sto se tice snage, auto ce po svim proracunima imati izmedju 430 i 450 konja i okvirno 600 nm sto cu i izmeriti kad ga sastavim na dynu sto je i maksimum koji moj sistem ubrizgavanja dozvoljava zbog ogranicene kolicine goriva...ne zelim da dizem pritisak turbine preko 1.0 bara...Sa nitrom ne zelim da dodam 200 ili vise konja vec mozda 100 i to ne zbog performansi koje su vec zavidne vec cisto kao rezervu ukoliko se sretnem sa nekim "konkurentnim" pa da ne bude iznenadjenja ...mada u bgd tesko...inace,auto vozim iskljucivo na v-power shell od 100+ oktana i ne postoje nikakve detonacije ni u kom rezimu rada kao ni nedostatak goriva ili ti povecane temperature izduvnih gasova...Auto ima 1300 kg i prezadovoljan sam performansama ali poucen dugogodisnjim iskustvom zelim da budem spreman i za eventualna iznenadjenja na ulici posto sam svalio brdo para u njega ...Inace, ovih dana ocekujem i keramicke kocnice od 996 gt2 koje su duplo lakse od fabrickih i samim tim mi je zamajna masa na tocku manja...Moj prijatelj iz razvojnog odeljenja porschea iz Stutgarta mi tvrdi da samo sa njima imam sekundu brzi auto od 100-200 po svim njihovim testovima kao i sekundu brze zaustavljanje od 200-0...Pozdrav svima
        PS: keramicke kocnice se nadam da cu dobiti posto ih oni satiru svaki dan na testovima a inace kostaju oko 6000 eura...obecao covek
        Mislim da znam koliko ne znam

        Comment

        • Alex-bgd
          CBC Senator
          • 27.03.2005
          • 270
          • Beograd

          #5
          A ako treba da postavim pitanje za turbo lag na forumu motor i upravljacka jedinica to cu i uciniti,mada mislim da nisam promasio temu ni ovde s obzirom da je osnova mog pitanjna bila vezana za nitro
          prema tome, pomno pratim i slusam sta imas da mi kazes BOOST...vezano za turbo rupu,bez obzira na nitro...
          Mislim da znam koliko ne znam

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Sorry za delay, ali na putu sam, ali evo otprilike na sta treba paziti.

            Na turbo motorima se obicno rade single port sistemi, znaci ne direct port, iz prostog razloga sto za direct portom nema potrebe na motorima sa nadpunjenjem. Praksa je pokazala da razlike i prednosti i mane single port prema direct port sistemima su MNOGO jace izrazene na atmosferskim motorima, i na njima ima smisla raditi direct port. Na turbo motorima u 99,999% slucajeva nema apsolutno nikakve prakticne koristi i maltene nikakvih propratnih kontraefekata ako se koristi single port jer se radi sa nadpritiscima u usisnoj grani a ne vakuumom, i u tom slucaju dolazi do mnogo bolje homogenizacije smese nego kod atmosferaca, i bolje distribucije po cilindrima. Naravno, uvek je bolje biti 101% siguran, ali ako Skyline/Supre sa po 600KS+ koriste single port, i sami proizvodjaci ne vide potrebe za direct portom, a i praksa pokazuje isto (sto nijeslucaj na atmosfercima, na njima praksa i teorija jasno kazu da je direct port daleko bolji i sigurniji), preporuka je dakle, single port.

            Da se razumemo, radi se SAMO I ISKLJUCIVO WET SINGLE PORT SISTEM! Znaci, doziranje dodatnog goriva i N2O se radi u istoj tacki, putem iste dizne, i odvojenih solenoida za gorivo i N2O. Dakle, NIKAKO putem reda extra brizgaljki! Dodavanje dodatnog goriva putem extra brizgaljki je vec dry sistem, i tu se vec postavlja pitanje dobre homogenizacije smese. Dakle, dry sistemi nikada ne mogu imati toliko dobro sjedinjenu smesu kao wet sistem, jer se na wet-u gorivo i N2O mesaju odmah, na jednom mestu, i onda se ta smesa dalje "uklapa" u tok vazduha, znaci mesate vec homogenu smesu N2O/gorivo sa vazduhom u usisnoj grani, znaci mesanje 2 smese ukupno - velika razlika u odnosu na dry gde imate prvo gorivo, pa N2O, pa vazduh u usisu, znaci 3 odbojena toka, sto naravno ne valja, pogotovo na turbo motorima. Dalje,kod ovakvog dry sistema sa extra diznama postavlja se i pitanje pravovremenog tajmina aktiviranja dodatnih dizni i N2O sistema, gde bi bilo jako tesko sve namestiti da radi "u milisekund". Dalje, nema kontrolera za dodatne dizne i potpuno nepotrebnih komplikacija, regulatora pritiska goriva, druge pumpe...Dakle, wet single port sistem, sa diznom postavljenom posle kompresorskog kola, sto je moguce dalje od glave, naravno vodeci racuna i o duzini vodova, izvorima toplote itd...

            Naravno, da bi se osigurao dovoljan dotok goriva, potrebno je ismeriti protok i kapacitet postojece pumpe, jer solenoid goriva vuce gorivo iz fuel rail-a u kome uvek treba da je konstantan pritisak i protok, sto naravno zavisi od kapaciteta pumpe. Znaci, max flow svih injektora na 100% duty cycle, +max. flow solenoida goriva, +10% sigurnosne margine, pa ako pumpa ima toliki kapacitet, onda OK. Ako ne, onda jaca pumpa ili dodatna na postojeci fuel rail, naravno voditi racuna da jedna nadopunjuje drugu, sto je malo komplikovano, tako da je ipak bolja jaca pumpa, samo 1 komad, zar ne?

            Sto se tice paljenja, treba proveriti da li postojeci sistem paljeja moze da da dovoljno jaku struju da upali bogatiju smesu, mada ako se sistem koristi samo za punjenje turbo rupe jasno je da je sistem sposoban to da upali (ako pali smesu za 450KS, a turbo rupa postoji u rezimu rada gde motor daje 20-300KS, plus 100KS N2O, jasno je da ima kapacitet za to ), medjutim ako bi se islo na povecanje snage u kompletnom rezimu rada, mora se testirati paljenje, za sta postoji tester koji kosta 2-3 EUR, pozajmicu ti moj ako ti treba

            @Gumetina

            Kako tacno mislis to da N2O ima bolji ucinak na turbo nego na ATM masinama? Daje vecu snagu? Bolje iskoristen? Pojasni mi ovo malo, ne razumem najbolje sta si mislio ovim...?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              @206:

              npr projektovano povecanje snage od +100ks na atm motoru bude izmereno na motornoj kocnici kako +100ks , na turbo motoru ce biti izmereno vise... (kazem to je ono sto sam procitao)

              Za Saletov savet, wet single port za +100ks, nemam sta da dodam...


              Poz

              RAle

              Comment

              • Alex-bgd
                CBC Senator
                • 27.03.2005
                • 270
                • Beograd

                #8
                Hm...ima jos jedna caka...ne znam kako cu najjednostavnije da vratim paljenje,s obzirom da imam mehanicki zaranjeno paljenje pomeranjem citaca na radilici unapred ...Treba mi ranije paljenje kad vozim bez nitra a kasnije kad hocu da koristim nitro...Moram da napravim neki klizac i elektromagnet...da mogu dugmetom da stelujem paljenje iz auta...
                Mislim da znam koliko ne znam

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Sta mislis da kupis neki dobar aftermarket sistem za ubrizgavanje kad si vec toliko para skrkao u kola?


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    2 senzora i switch medju njima, jedan brz rele koji okines sa signalom koji skines sa .. znas vec
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Alex-bgd
                      CBC Senator
                      • 27.03.2005
                      • 270
                      • Beograd

                      #11
                      Ne rece mi nista za turbo rupu ...koju turbinu mi preporucujes...A razmisljao sam i o tome da stavim dva...pa po potrebi da palim kad mi koji treba...ne znam jos...hocu prvo da zavrsim sa zapocetim,bez nos-a...a to je 8 sekundi od 100-200, zadnja merenja su bila vise nego obecavajuca...sa fabrickim pritiskom turbine(0,75bara),tegom od 100 kila(moj drug iz stutgarta) benzin loseg kvaliteta(pumpa kod sava centra) i slabijim bregastim osovinama,fabricki tezak zamajac,pritisak goriva fabricki,klipnjace skoro kao fabricke,malo lakse ali nisu ove sada, isao je 10 sekundi od 100-200...recimo da mi je falilo jedno 80 konja u odnosu na sada,,100 kila vise i gorivo ...mislim da ce 8-ca biti realna za ocekivati...a da, blow off ventil mi je bio pokvaren...kupio sam monzu sada...
                      Ako te ne mrzi da mi postavis sliku eventualne turbine koju bi mi preporucio...i da li je mozda imas ?
                      Mislim da znam koliko ne znam

                      Comment

                      • Alex-bgd
                        CBC Senator
                        • 27.03.2005
                        • 270
                        • Beograd

                        #12
                        Sto se tice aftermarket menagment-a, svi koje sam do sada gledao( lenz-motorentechnik,motec,itd) su suvise skupi...Da dam 4000 eura samo za par kablova,6 dizni,tri senzora i kompjuter ...Nekako mi se kosi sa moralnim ubedjenjima...Ja sve to mogu sam da napravim,nista losijeg kvaliteta od njihovog...samo mi treba mnooogo vremena da sve ustelujem...A vreme je najskuplje i nemam ga bas na pretek
                        Inace,sa efi sistemom ubrizgavanja...kad je moj auto u pitanju,samo nebo je granica...ne znaci da jednog dana necu poludeti pa uzeti tako nesto...ali to samo kad me neko "obrije" u sta sumnjam...jer kad dodjem na 8 sekundi,onda ide nos...pa onda ide carbon fiber body kit...skida 250 kg ...Imam ja jos asova u rukavu,a i psihopata sam kad su performanse u pitanju ...Pa slupace valjda ovi u stutgartu neki na testu,pa ce pre nego li ode na presu doci kablovi i ubrizgavanje kod chiche...
                        Mislim da znam koliko ne znam

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Injection system, NIRA i3 (U just gona love it ) oko 1600? ispunjava SVE tvoje zahteve.

                          O TuRbo zezalicama, hehe.. chini mi se da si rekao da ako treba da ces da otvoris temu? Nisam je primetio NHF but radi nesto




                          http://www.niramotorsport.com/index.php ... e=i3-index
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Alex-bgd
                            CBC Senator
                            • 27.03.2005
                            • 270
                            • Beograd

                            #14
                            E ako je ovo ono sto mi se cini da jeste...Imas (ne znam sta volis) ali smisli nesto...
                            Mislim da znam koliko ne znam

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Da, to je to sto ti treba, sve u jednom, radjen po nachelju SAAB Trionica, dakle Ignition , Injectio, Advanced Boost controler.
                              Potpuna sloboda, jos nemamo ni jednu motorhavariju i frekventno se koristi na STCC autima i u krugu izvesnih koji zele demokratiju ispod haube.
                              Nadam se da si pregledao opcije, nema sta da se patis, to je SVE , ima i par AUX kanala za razna upravljanja, mislim da nozes prestati da trazis da si nasao
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X