NOS u turbo motoru?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #31
    Vidi, iskreno receno nema potrebe. Ali i ja bih, sebi da radim, svakako stavio direct port Tako da ako mozes, od viska glava ne boli. Pazi, retki su oni sa takvom logikom, za pohvalu, nema sta

    A sto se tice napajanja gorivom, ako vec imas mogucnost da koristis poseban vod/pumpu za dodatno gorivo, jos bolje. Pritisak i nije toliko bitan, bitno je da je konstantan, a sistem kad se podesi na 2 ili 3 bara ili na nije bitno koliko, od tada pa nadalje on radi sa tim pritiskom, dizne se kalibrisu prema tome i to je sve.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Alex-bgd
      CBC Senator
      • 27.03.2005
      • 270
      • Beograd

      #32
      Pa to mi kazi!
      Vec mi je stigao jedan za druga...Cekamo da stigne ovih dana sinter kvacilo pa cemo ga montirati,mozes da ucestvujes ako zelis s obzirom da sa nitrom nemam iskustva a tvoje je na zavidnom nivou...
      Mislim da znam koliko ne znam

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        #33
        Ja bi ostao pri single point-u, jer ce se sa duzim crevima i razvodnikom (veca zapremina) produziti i vreme aktiviranja, tj punjenja sistema, za neznatnih 0.2s ali ipak...

        Isto tako pritisak goriva bi ostavio veci , zbog pritiska nadpunjenja, koji ce benzinu na 2 ili 3 bara sa 0.95bara drasticno da zakomplikuje zivot, a N2O na 50 bar i nece bas toliko da oseti razliku?

        Gde planiras da stavljas dizne?

        Ne rece ide li PWM ili ne? =]

        Comment

        • Alex-bgd
          CBC Senator
          • 27.03.2005
          • 270
          • Beograd

          #34
          Ja cu da kupim multi nos sistem za turbo motore koji radi na pritisku goriva od 3 bara...zato sam to rekao ...A ovo PWM ili sta si vec pitao moras malo pojasniti, nov sam ovde pa se bas ne snalazim sa vasim skracenicama koliko god one vama bile logicne
          Mislim da znam koliko ne znam

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #35
            @Gumetina

            Kad je u pitanju wet sistem, vreme aktiviranja ne igra ama bas nikakvu ulogu. Bitna stvar je da se 1) N2O i gorivo ubrizgavaju kroz istu diznu a ne na dva razlicita mesta, i 2) da je duzina pojedinacnih vodova N2O od miksera do svake brizgaljke za direct port sistem, ista, odnosno da je od miksera do u**** za cilindar 1, L(goriva)=L(N2O)<30cm; isto vazi za cilindar 2 i tako redom.

            Sistem kad se jednom napuni, to je to, odnosno kad se jednom napuni N2O linija od solenoida do u****, ona je napunjena i tu vreme punjenja ne igra ulogu. Vreme punjenja sistema bi igralo ulogu kod DRY sistema, odnosno kada bi dolazilo do neslaganja u vremenu ubrizgavanja goriva i N2O, sto se kod WET sistema ne desava, prema tome sa te strane problem ne postoji. Jedino je bitno ovo gore navedeno, i da se eventualno neiskoristeni N2O iz vodova ventilira, sto se resava ventilom na mikseru, ali ni to nije nesto bas neophodno niti ima neke BAS preke potrebe za time.

            Kao sto sam rekao, ni pritisak goriva ne igra ulogu, jer koliko sam razumeo, imas dve pumpe, i jednu ces koristiti za N2O sistem sto je MNOGO vise nego sto ti je potrebno. Stvar nije samo pritiska nego i pritiska u vezi sa kolicinom protoka. I Porscheova i Yugova pumpa daju 3 bara pritiska, ali protok pri tom pritisku koje one ostvaruju, je drasticno razlicit. Veci pritisak goriva igra ulogu kod DRY sistema kojima je to usput receno, i najmanji problem od svih problema koji nastaju kod DRY sistema. Dakle, zavrsice posao i 1 bar pritiska, jer pumpa drzi pritisak u sistemu do solenoida goriva, a sam solenoid dalje regulise potreban pritisak i protok. Koji god pritisak goriva da stavis stvar je samo inicijalne kalibracije sistema, odnosno da li ce odnos dizni goriva i N2O biti 2:1 ili 1:2 sasvim je svejedno, kad se jednom podesi ne dira se i to je to.

            @Alex-bgd

            Sta god radio NE UZIMAJ NoS ili Zex, ili NX ako BAS ne moras! Solenoidi su KATASTROFALNI, injektori takodje, sistem odmeravanja N2O je uradjen krajnje glupavo, izbegavaj po svaku cenu.

            Mogao bi i da das neku sliku motora da se vidi otprilike gde staviti solenoide a gde injektore.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #36
              @Alex
              PWM ili ti Pulse Width Modulation,

              ili ti kontroler kolicine, u nasem slucaju, da li da dodaje postepeno (progresivno ili kako vec)

              Da li ces kupiti sistem sa ili bez kontrolera?

              @206

              Ma care nisi me razumeo... Ako podesis sistem na 1 bar u vodu za gorivo i kalibrises dizne, izvrsis staticki test, i onda kad sve to prikljucis na granu, i pustis bez turba, problema nema, a kad turbo nadruka 1 (0.95 bara) u granu sta ce se desiti sa protokom goriva? Zato kazem da bi bilo bolje da se pritisak samo odvoji sa onih 5.6 bara i problem smanjen... uistinu problem nije drastican, ali koliko sam razumeo covek u motoru ima i previse kiseonika, pa bi ovim jos da obogati smesu...

              E sad zapremina svih creva za i razvodnika je sigurno 10x ili vise , veca nego zapremina single point sistema, sto ce sigurno produziti vreme aktivacije, doduse za 0.2s ali ipak auto je vrhunski i cenim da bi ipak trebalo ici na single point sistem...

              Poz

              RAle

              Comment

              • Alex-bgd
                CBC Senator
                • 27.03.2005
                • 270
                • Beograd

                #37
                Potrudicu se da postavim sliku,ako uspem...auto ima usisnu granu tako lepu( kao da je pravljena za nos) tako da cu montirati sistem direktno iznad cilinra...pored originalne dizne...Videcete...A kupicu najbolje sto postoji...ionako idem za englesnu do kraja godine pa cu uzeti won...
                Mislim da znam koliko ne znam

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #38
                  @Gumetina

                  Ti mene izgleda nisi razumeo Turbo moze da druka koliko hoces, to nema apsolutno nikakvog uticaja na snabdevanje gorivom. Jedino ako ne mislis da ce gorivo poslato u brizgaljke da bude nekako "gurnuto" nazad pritiskom iz usisne grane? To bi MOZDA i moglo da se desi na DRY sistemu, ali na WET sistemu, kao sto rekoh, pritisak u diznama kojima se ubrizgava goriva ne kontrolise pritisak u samom sistemu, vec SOLENOID goriva, koji na dizne salje daleko veci pritisak od 1 bara. Pritisak pumpe od 1,2,3 bara, nebitno, koristi se za odrzavanje konstantnim pritiska od pumpe DO solenoida, dok sam solenoid dalje vodi racuna o pritisku za ubrizgavanje. Tako da je potpuno nebitno koliki je pritisak sa pumpe goriva i neba potrebe zezati se s time.

                  Alex, koliko sam JA shvatio nema problem sa viskom kiseonika vec sa turbo rupom na nizim obrtajima koja bi trebala da se ispegla, za sta je N2O idealan, kao i za eventualno dodavanje snage na visim obrtajima.

                  Opet, vreme aktivacije ne igra NIKAKVU ulogu, sve dok god je interval kasnjenja aktivacije isti i za gorivo i za N2O, to ti pricam A kod ovakvo resenog sistema, isti je.

                  @Alex

                  Oeeeee, WoN Razmisli o kontroleru, za sve preko 75KS na nizim obrtajima, trebao bi ti jedan. Imam jedan viska, WoN-ov Minimax, pa ako ti zatreba, vici, meni ionako treba Maximiser posto planiram da ga stalno koristim, a za punjenje "rupa" Minimax bi bio OK.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #39
                    @206:

                    Izgleda ja onda nisam upucen... Po svojoj koncepciji SOLENOID aka Eletro-Magnetni Ventil je VENTIL a ne PUMPA?!?

                    Kako moze solenoid da kontrolise pritisak osim PWM-om ? I to samo da ga snizava....

                    A vreme aktivacije , pa ne znam bas, 6x 30cm +razvodnik u odnosu na 1x 10cm.....

                    Poz

                    RAle

                    Comment

                    • Alex-bgd
                      CBC Senator
                      • 27.03.2005
                      • 270
                      • Beograd

                      #40
                      Polako vas dvojica, meni treba da se slozite oko toga a ne da ja sad lupam glavu ko je u pravu...Znaci argumentovano objasnite svoje vidjenje,svi smo ovde sa istim ciljem, da zajedno jedni od drugih naucimo sto vise i da svoje znanje podelimo...Ja imam 33 godine,ozbiljan posao iz sebe i najblaze receno mnooooogo iskustva kad su automobili u pitanju pa nemam problem sa tim da pitam da mi se nesto objasni ako u to nisam siguran ...
                      Dakle, nemojte mi razbijati koncepciju nego idemo dalje
                      Evo vam slika motora sa leve strane cisto da vidite kako izgleda usisna grana i da ima mesta za doradu...uokvireno crvenim...Ajd i dogovorite sta da kupujem,ja sam dosao k vama da me naucite...


                      edit link by Ranko 05.04.06
                      Mislim da znam koliko ne znam

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #41
                        @Gumetina

                        Vidi, ne znam da li uopste citas ovo sto pisem, ili jednostavno samo biras da to jednostavno ne uvazis? Rekoh vec da pritisak sam po sebi uopste ne igra ulogu u sistemu goriva, jer je cak i samo 1 bar u sistemu napajanja gorivom (a ima 3x puta toliko, najmanje) koji Alex ima na autu sasvim dovoljno da zadovolji potrebu N2O sistema za gorivom. Pokusavam da objasnim da uopste nije bitan pritisak u sistemu dodatnog napajanja gorivom, vec samo da je taj i takav pritisak KONSTANTAN i da ne dolazi do padova ili prekida u napajanju - a za to je bitan kapacitet same pumpe, ne samo prosti pritisak koji ona pravi. Problem bi nastao kada bi se solenoid goriva napajao sa pumpe jako malog KAPACITETA a ne PRITISKA - upravo ovde izgleda pravis zabunu jer te dve stvari posmatras odvojeno! Dakle, kada bi se koristila pumpa koja, sad lupam, moze da stavi na 1 bar pritiska 100ccm goriva u sekundi, a sistem trosi veliki deo tih 100ccm ili vise u sekundi, dolazilo bi do nedostatka goriva. Cak da se koristi pumpa koja pravi 3 bara pritiska za 100ccm goriva u sekundi postojao bi problem ako je zahtev za gorivom blizu ili veci od 100ccm/sec. Dakle PRITISAK sam za sebe, uopste ne igra ulogu! Ako se koristi pumpa koja pravi 1bar pritiska za 500ccm goriva u sekundi (ili 3 ili 5 bar pritiska za 500ccm/sec), a sistem iskoristi 20% toga, onda je cak i 1bar sasvim dovoljno i nema apsolutno nikakve potrebe igrati se time - ovo su elementarne stvari... Skoro SVI sistemi za koje sam ja cuo su 3bar ili vise, tako da ne vidim dalje poentu pravljenja problema tamo gde ga nema. Znaci, NIKAKO ne posmatrati pritisak i protok u sekundi kao dve odvojene stvari. Ako se premeri KAPACITET pumpe (ccm/sec), i utvrdi da moze da odgovori zahtevu za dodatnim gorivom koje pred nju stavlja N2O sistem, i to sa 20-30% kapaciteta na primer (sto verujem da ce biti slucaj), onda lepo stavis tu pumpu, vezes solenoid goriva za taj vod, i ne komplikujes dalje, i to ce da radi, kraj price.

                        Da li je SAD jasno, Rale? Ne vidim potrebu ovo dalje objasnjavati, ako ti i DALJE nije dovoljno jasno, ja da bolje pojasnim, ne umem. Nadam se da makar Alex razume o cemu pricam.

                        I dalje, oko vremena aktivacije, mislim da sam i TU bio sasvim jasan, ali hajde opet. Dakle, kakvu ulogu ima vreme aktivacije? U stvari pricamo o DELAY izmedju pritiskanja dugmeta i dobijanja efekta, je li tako, vreme koje protice u punjenju sistema (creva i miksera, itd...)? Znaci uopste nije bitno da li ce proteci ukupno 0.1 ili 0.4 sekunde, ono sto JESTE bitno je da 1) izmedju pritiskanja dugmeta i aktiviranja sistema snabdevanja N2O protekne, npr. 0,1 sekundu 2) izmedju pritiskanja dugmeta i aktiviranja sistema snabdevanja dodatnim gorivom protekne TAKODJE 0,1 sekundu, a ne manje, a NIKAKO ne vise od toga. Znaci vreme aktivacije N2O i aktivacije dodatnog goriva mora biti ISTO, TO je bitno, a ne prosto vreme koje protekne izmedju pritiskanja dugmeta i dobijanja efekta. Upravo ovo se i osigurava WET sistemom, odnosno istom duzinom vodova N2O i goriva kao sto sam vec objasnio u vise navrata, kao i pravilnom inicijalnom kalibracijom sistema. Cisto primera radi, meni je ukupna duzina vodova od solenoida do usisne grane oko 40cm, pa je reagovanje na aktivaciju sistema maltene bez ikakve pauze, ili makar bez pauze koju sam ja u stanju da primetim.

                        Dakle, nadam se da je i ovo jasno?

                        Sto se tice slike...ufff, boxer, onako bas rasiren na stranu, cini mi se da ce ovde duzina linija biti duza od 30cm...Ali ako vec alternative nema, onda sta da radis...Mikser dakle ide u sredinu (otprilike gde se vidi ona sajla, ne znam od cega je ono...) i od njega se vuku linije do usisne grane levo i desno. Sto se tice solenoida, moraces da biras neko mesto dakle sto blize uzduznoj osi motora, na sto hladnijem mestu, sto bi pretpostavljam bilo takodje negde oko sredine, mada to moras sam da vidis...Obicno se bira mesto sto dalje od izduvne grane i drugih izvora toplote, dakle sto blize nekom ventilacionom otvoru, mozda direktno ispod skrga na zadnjem spojleru, ili mozda cak i na protivpozarni lim, iznad zamajca? To vec moras sam da vidis, ili kad to vidim uzivo onda je malo lakse reci gde sta staviti.

                        Moraces da pazis sa usrafljivanjem injektora, da ne bi izleteli napolje. Znaci Loctite u navoj. Dizne obavezno u usisnu granu pre samih injektora goriva. Mada ovo treba da se vidi uzivo pre nego sto se bilo sta sa 100% sigurnosti kaze, tako da prvo kupi sistem, pa cemo lagano Znaci, i dalje ostajem pri istom, ako imas cime, kupi direct port.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Alex-bgd
                          CBC Senator
                          • 27.03.2005
                          • 270
                          • Beograd

                          #42
                          Gospodo, a zasto se ne vidi fotka nego samo link...mora da sam negde pogresio...Na ovoj maloj slici sa linka ne mozete nista da vidite...
                          Mislim da znam koliko ne znam

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #43
                            Originally posted by 206
                            @Gumetina

                            Ti mene izgleda nisi razumeo Turbo moze da druka koliko hoces, to nema apsolutno nikakvog uticaja na snabdevanje gorivom. Jedino ako ne mislis da ce gorivo poslato u brizgaljke da bude nekako "gurnuto" nazad pritiskom iz usisne grane? To bi MOZDA i moglo da se desi na DRY sistemu, ali na WET sistemu, kao sto rekoh, pritisak u diznama kojima se ubrizgava goriva ne kontrolise pritisak u samom sistemu, vec SOLENOID goriva, koji na dizne salje daleko veci pritisak od 1 bara. Pritisak pumpe od 1,2,3 bara, nebitno, koristi se za odrzavanje konstantnim pritiska od pumpe DO solenoida, dok sam solenoid dalje vodi racuna o pritisku za ubrizgavanje. Tako da je potpuno nebitno koliki je pritisak sa pumpe goriva i neba potrebe zezati se s time.

                            .
                            206.
                            Meni je malo ne jasno ponesto.
                            Kako selenoid goriva moze da regulise gorivni pritisak tj vodi racuna o pritisku kako si naveo. Zar to nije samo ventil a pritisak je regulisan pritiskom iz boce.
                            Da li taj sistem koji se preporucuje za Alex-ov auto ce imati 2 odvojena selenoida. Posebno za gorivo i posebno za NOS ili dovodi idu u jedan zajednicki selenoid.
                            Ako su 2 odvojena ok (ili ti 2 odvojena voda u zajednickom selenoidu kao na slici ). jasno mi je. Kalibrises dizne prema pritiscima zasebno. Ako je princip takav onda mi nije jasno samo, sta se dogadja prilikom pada pritiska boce NOS-a prilikom aktiviranja i njenog postepenog praznjenja i gubljenja prvenstvenog pritiska. Kako se onda vrsi pravilna kalibracija protoka. Kako se to kompenzuje.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #44
                              Idu svakako dva solenoida (ventila) jedan za n2o i drugi za gorivo...
                              o tome nema price, posle se to dovodi u mixer tj rasprsivac i schlusz..

                              e sad mi raspravljamo o tome koje je resenje bolje, da li single point ili direct port?

                              a kompenzovanje pritiska u boci.... xmmm padom pritiska opadnu i performanse, tj ulazi manje N2O-a, a vise goriva i smesa postane prebogata, te stvari za sekund dva resi lambda sonda tamo gde je ima, tj smanji gorivo jer se to uvek moze... ono sto se ne moze jeste da se poveca gorivo.... Tako smesa ostaje priblizno idealna ali performanse padaju....

                              Jedan od nacina je da se smisli opseg radnog pritiska u boci i da se dizne kalibrisu VECE nego potrebne i da se visak kompenzuje smanjenjem putem PWM-a koji ce 10-20 puta u sekundi da pali - gasi solenoid i regulise protok... medjutim, za to je potreban digitalni merac pritiska (transmiter, neki industrijski ~ 200e) pa dalje kontroler (na bazi nekog mikro kontrolera, koji ocitava transmiter i prema njemu secka , naravno uz mogucnost kalibracije), takav uredjaj ja jos uvek nisma video.... Ali evo pocinjem polako da ga pravim.....

                              Poz

                              RAle

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #45
                                2 solenoida, naravno.

                                Jos jedna mala napomena da ne bude zabune, mikser u stvari nista ne mesa nego samo deli dovod N2O na 4 dela, isto vazi i za gorivo. Znacu tu ne dolazi do mesanja N2O i goriva, vec u usisnoj grani.

                                Kompenzovanje pritiska...pa postoje posredni nacini. Receno je u uvodnim textovima da ako pritisak padne ispod odredjene vrednosti, jako opada efikasnost sistema. U praksi, ispod 50% radnog pritiska je vrlo primetan pad performansi.

                                Ovo oko PWM-a sto Gumetina objasnjava je slican princip rada prostijem progresivnom kontroleru, s tim sto kod progresivnih kontrolera koji se danas mogu naci postoje 3 nacina rada, preko modulacije sirine pulsa, preko modulacije intervala pulsa uz odrzavanje sirine pulsa konstantnim, i kombinacija ova dva. Topla preporuka je ovaj prvi ili treci jer se u slucaju ove druge varijante (za neverovati ali ona je cesca od ove prve, princip rada NoS-ovih kontrolera), iako se isporucuje prosecno manja kolicina N2O i goriva, javlja velika oscilacija u snazi za vreme aktiviranja i pauziranja sistema. Treca varijanta sistema uskladjuje sirinu pulsa, interval pulsa i obrtaje motora, tako da se moze isporucivati varijabilna kolicina snage od 10-100% uz koristenje istih dizni, uz kompenzovanje pada pritiska u boci, pa sve zajedno uskladjeno sa obrtajima motora. Znaci, kako motor ubrzava i solenoidi pulsiraju brze sto znaci da je kolicina isporucenog N2O po radnom taktu uvek konstantna. Znaci linearnija isporuka snage, nema pada snage sa povecanjem obrtaja motora i vrrrrlo "mekano" doziranje bez naglih udaraca. Jako skupa varijanta.

                                Za PWM, odnosno prvu varijantu, koriste se vece dizne uz napomenu da se radi oversize do najvise 300%, odnosno za 30-35% mogucnosti redukcije snage putem PWM-a. Drugim recima, nabace se dizne za 300KS, pa se koristi kontroler za koristenje samo 30% snage, odnosno 100KS, pa kako pritisak opada moze da se ukljuci i 100% snage koje je u tom trenutku zbog pada pritiska samo 100KS. Da li je iko razumeo ovo? Poenta je da redukcija snage ispod 30% putem progresivnog kontrolera i oversize dizni nije prakticna jer dolazi do problema sa preciznim odmeravanjem smese.

                                Mada, meni licno je jednostavnije da koristim bocu od 5kg i kad pritisak dovoljno opadne i primeti se gubitak snage, ja odem i napunim je umesto da se zahebavam sa PWM-om i diznama
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X