NOS u turbo motoru?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alex-bgd
    CBC Senator
    • 27.03.2005
    • 270
    • Beograd

    #46
    Gospodo, samo da vas podsetim da cemo se u mom slucaju "igrati" sa motorom koji nov kosta 35000 eura ...A ja sam samo u tuning mog do sada svalio desetak...Meni je NOS samo back up varijanta u slucaju da mi zafali snage, ne planiram da idem na drag,niti da ga palim svaki cas, mozda ni svaki mesec...kapirate....samo i samo ako naletim na nekog koga sa 12 sekundi do 200 ne mogu da "oderem" a verovatnoca za to je mala ...206,ajde kad budes imao vremena osmisli neku konfiguraciju koja bi po tebi bila adekvatna mojim potrebama pa mi otprilike kazi sta i kako i koliko...Treba to poruciti,dok stigne evo proleca
    Pozdrav svima
    Mislim da znam koliko ne znam

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #47
      OK, ali od tebe mi i dalje fale 2 bitne informacije 1) da li se sistem koristi samo za popunjavanje "rupe" na nizim obrtajima ili kroz ceo radni rezim 2) koliko povecanje snage planiras sa N2O sistemom?

      Ja ne znam koliku sigurnosnu toleranciju ima taj motor, iako sam siguran da je velika, tako da ne znam moze li da istrpi +50KS ili +150KS? Znaci, nivo povecanja snage moras sam da odredis, i od toga zavisi puno, odnosno dalja potreba za progresivnim kontrolerom ili nekim sistemom odlaganja paljenja, i slicno. Shodno s time, kad se odlucis koliko povecanje u stvari hoces i u kojem rezimu rada, bice lakse i da ti i preporucim kakav tacno sistem da uzmes.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Alex-bgd
        CBC Senator
        • 27.03.2005
        • 270
        • Beograd

        #48
        Tacno znam sta hocu, hocu 100 konja i ne treba mi vise...turbo rupu ne mogu sa nitrom da popunim s obzirom da je vec toliko mala da mi ne znaci nista...Motor ima 450 ks,600 nm, a trpi bez problema 600 ks...za vise idu drugi klipovi itd....ali ima vremena, sta da radim za par godina ako sad sve uradim
        Mislim da znam koliko ne znam

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #49
          Dobro jasno je.
          Izvini Alex sto ti brljam po temi al samo jos nesto da razjasnimo.

          Originally posted by Gumetina
          tj ulazi manje N2O-a, a vise goriva i smesa postane prebogata, te stvari za sekund dva resi lambda sonda tamo gde je ima, tj smanji gorivo jer se to uvek moze... ono sto se ne moze jeste da se poveca gorivo.... Tako smesa ostaje priblizno idealna ali performanse padaju....
          Ovo gore sa lambdom ne ide. Nos se uglavnom koristi pri full- gasu te tada lambda sonda ne vrsi nikakvu regulaciju tj. ne moze smanjivati impuls brizgaca. Samim tim pad pritiska dovodi do sve veceg odnosa u korist goriva.

          A sto se tice kompenzacije pritiska i poremecaja odnosa (izuzmimo sada pracenje impulsa kroz obrtaje). Zar se ne moze jednostavno resiti taj problem da se izbegnu troskovi dodatnih kontrolera i gluposti postavkom jednog regulatora pritiska izmedju boce i selenoida. Tako bi na primer ako je u boci pritisak na pr. 70bara a regulator pusta na pr. 40 bara do selenoida, imali dosta dobro resenje i dug period koriscenja NOS-a sa istim povoljnim odnosom kalibriranim kroz same dizne. Onda kada pritisak padne ispod donje granice koriscenja ide se na dopunu. A ne ovako od samog pocetka ispucas 2,3 X NOS i pritisak padne sa 70 na 50bara te odmah mozete matematicki proracunati gubitak samog odnosa i poremecaj onoga sto ste kalibrirali u startu. Po meni najbitnija vaznost je ta koju i Alex zahteva da uvek zna koliko cega se pusta.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #50
            Vidi, ovo za lambdu nisam ni video

            Naravno, lambda se izbacuje iz svakog razmatranja i nije faktor u celoj ovoj prici. Sta da auto radi na obican karb i nema lambdu? Sve i kad ima, lambda osiromasuje smesu jedino u cruise modu a pri punom gasu kao sto rece M, nema nikakvog efekta na regulaciju smese.

            M-Power:

            Pa za pocetak, 40 bara ne ide jer vec na oko 50 bara N2O vise nije tecan, i onda vise nije iskoristiv. Reci ces, pa dobro, zasto onda ne iskoristimo limiter na 50 bara? Pa iz makar tri razloga koji mi u ovom trenutku padaju na pamet, verovatno ih ima jos: prvo, zbog efekta hladjenja jer mnogo je veci efekat hladjenja pri prelasku sa 70+ bar na atmosferski pritisak ( u realnosti ide i do 80bar kad je boca puna, ali 70 je neki optimalan pritisak) nego sa 50bara. Razlika uopste nije zanemarljiva. Drugo, reduciranjem pritiska negde na dovodnoj liniji stvara se povratni pritisak u sistemu do boce, sto bi imalo za posledicu zadrzavanje izvesne kolicine N2O u vodu od boce do reducira, sto bi mu dalo dodatno vreme da se zagreje, rasiri i parcijalno ispari, sto opet ne valja. I trece, ako se dizne podese na manji pritisak, mora se racunati sa uzimanjem dosta jaceg sistema za neku snagu koju hocemo da ostvarimo. Ako je sistem, odnosno sami solenoidi, predvidjen da daje max. 150KS na optimalnom pritisku od 70+ bar, a ti tom sistemu udaris reducir na 50bar, automatski ga ogranicavas na manje od 100KS. Iako je 50bar za oko 30% manje od 70bar, gubitak snage sa 150KS bio bi veci od 30% jer pritisak i maksimalna snaga jesu proporcionalni, ali taj grafikon proporcionalnosti nije prava linija nego od izvesne tacke pocne jako strmo da opada, tako da bi gubitak snage na 50bar, po mojoj nekoj proceni, bio oko 50%, odokativnom metodom mereno na osnovu vlastitog iskustva

            Sistemi se uvek podesavaju sa pocetnom snagom od 25KS da bi se odredio pravi odnos dzetova N2O i goriva, pa se zatim snaga postepeno dize i proverava se stanje svecica, dim na auspuhu kao indikator zasicenosti smese, itd...Uvek se ostavlja odredjena margina sigurnosti sa blago vecim dzetom goriva nego to je potrebno. Bolje previse goriva nego za trenuak premalo istog. I generalno, sistem se podesi za snagu na koju se planira ici, i kad pritisak toliko opadne da je primetan gubitak (ili neisporucivanje deklarisane) snage, boca se dopuni i ne komplikujes dalje. Okamova ostrica, najjednostavnije resenje je, po pravilu, ono pravo

            @Alex

            Dakle, WoN sistem DP 150i (do 150KS max, moze se unaprediti cak do 300KS), sa bocom od 11lb, preporuka sa Minimax kontrolerom, ili ako bas zelis potpunu kontrolu (sto bix i preporucio na tim novoima snage) Maximiser digitalni kontroler. Obicno nema potrebe za pancirnim crevima za vodove ispod haube, ali ako su temperature dosta visoke, razmisli i o tome. Ceo sistem bi te kostao, ovako otprilike gledano, oko 2.000 EUR, isporucen i instaliran na autu. Sad nesto petljam sa varijantom da mi se sistemi donose da neplacam ni carinu ni porez, pa ako nesto ispetljam umanji sve to za troskove carine i poreza, znaci oko 1.500 EUR. A mozes i sam da ga narucis pa da ti pomognem oko instalacije, kako god ti odgovara.

            Nije jeftino, ali GARANTOVANO radi bez ikakve opasnosti po motor. Za neku jako malu cifru, ako ti bude potrebno, mozes da dobijes i garanciju na motor, mislim da je WoN JEDINA firma na svetu koja nudi takvo nesto za svoje proizvode.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #51

              Necu nista reci....samo pitam jer ne znam, i pomalo ispravljam gde uvidim ne slaganje sa principima osnovnog rada nekih sistema . Tu sad malo fizika, hemija. Znam da spremas doktorat na tome.
              Thanks
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • Gumetina
                Banovan
                • 12.12.2004
                • 1082
                • Novi Sad

                #52
                Ljudi ne lupam gluposti, merio sam davanje sa lambde dok przim nitro i ecu regulise vreme dizni, nisam merio vreme dizni, ali cu i to morati jer niko ne zna da mi kaze okvirna vremena... cak se i oseti...

                Samo jos jednom, Alex, da li si se odlucio za Single point ili "Multi point"?

                Ljudi molim vas , kad to stigne pustite mi poruku , da svratim do BG samo da vidim to cudoviste od mashine...

                Poz

                RAle

                Comment

                • Alex-bgd
                  CBC Senator
                  • 27.03.2005
                  • 270
                  • Beograd

                  #53
                  Definitivno multi,kao sto sam naglasio...Ne zelim da lupam glavu da li mi je svaki cilindar dobio pravu kolicinu smeshe u istom trenutku i slicno...Ne smem da se igram sa motorom posto ga pre svega volim a dosta me cela ova zajebancija kosta...A i smatram sebe suvise ozbilljnim da bih dozvolio luksuz da nesto previdim...
                  Zato puno i pitam...
                  Mislim da znam koliko ne znam

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #54
                    Originally posted by Gumetina
                    Ljudi ne lupam gluposti, merio sam davanje sa lambde dok przim nitro i ecu regulise vreme dizni, nisam merio vreme dizni, ali cu i to morati jer niko ne zna da mi kaze okvirna vremena... cak se i oseti...
                    Rale, kako si merio davanje sa lambde. Mislis pratio promenu napona. To je normalno u zavisnosti od stanja smese. Koristis nitro a l vrednost se normalno menja kako se menja i iskoriscenje smece kroz ubrzanje. Znaci potrebno je pratiti vreme otvaranja.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Alex-bgd
                      CBC Senator
                      • 27.03.2005
                      • 270
                      • Beograd

                      #55
                      Dobro vece, 206 pitanje za tebe...s obzirom na tvoje iskustvo sta mogu da ocekujem sa mojim autom, priveo sam ga kraju pa me zanima sta konkretno izrazeno u sekundama mogu ocekivati do 200 na sat...Da podjemo od "predpostavke" da mi sada auto ide 8 sekundi od 100-200... Do 100 na sat ne merim zato sto moram biti tiranin prema svom autu a to nisam da bih da valjano poterao od nule,u principu ide oko 4 sekunde do 100 u zavisnosti od starta...Znas auto,znas motor i njegov kapacitet...dakle, sa nekom bezbednom "dozom" na mom autu sta mogu da dobijem po tebi? Blizi se mart mesec pa ne bih da sacekam nespreman lepe dane
                      Pozdrav
                      Mislim da znam koliko ne znam

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #56
                        Hm, malo teze pitanje koje sam morao proslediti gospodinu koji i pravi jedan od poznatijih sistema. Elem, kaze da sistem od 75KS verovatno nece praviti nikakve probleme, 100KS neces moci da koristis osim za 100-200, sto te u principu i interesuje, tako da ni tu nema problema. Dalje, niko ne moze da ti kaze da li tvoj motor moze da podnese dodatnih 100KS, ali usudicu se da kazem da moze, jer pretpostavljam da si imao u vidu i neke sigurnosne margine kad si pravio auto. Jedina stvar o kojoj ces morati voditi racuna je izbor svecica jer to ce i biti najkriticnija tacka, paljenje. Prvo, vidi da li sistem paljenja ima kapacitet da upali bogatiju smesu. Za napajanje gorivom smo vec utvrdili kako i koji kapacitet moras da imas.

                        Dakle koliko...pa, ako se sve uradi po PS-u, trebalo bi da dobijes izmedju 0.5-1 sec. Siroko, ali tako idu iskustva korisnika koji su imali slican setup, a otprilike nesto realno i najpribliznije sto je mogao da mi kaze je negde izmedju, dakle oko 0.7 sec. Naravno, znas i sam da zavisi od mnogo faktora, ali otprilike je to to sto mozes ocekivati od 100KS.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • Alex-bgd
                          CBC Senator
                          • 27.03.2005
                          • 270
                          • Beograd

                          #57
                          Originally posted by 206
                          Hm, malo teze pitanje koje sam morao proslediti gospodinu koji i pravi jedan od poznatijih sistema. Elem, kaze da sistem od 75KS verovatno nece praviti nikakve probleme, 100KS neces moci da koristis osim za 100-200, sto te u principu i interesuje, tako da ni tu nema problema. Dalje, niko ne moze da ti kaze da li tvoj motor moze da podnese dodatnih 100KS, ali usudicu se da kazem da moze, jer pretpostavljam da si imao u vidu i neke sigurnosne margine kad si pravio auto. Jedina stvar o kojoj ces morati voditi racuna je izbor svecica jer to ce i biti najkriticnija tacka, paljenje. Prvo, vidi da li sistem paljenja ima kapacitet da upali bogatiju smesu. Za napajanje gorivom smo vec utvrdili kako i koji kapacitet moras da imas.

                          Dakle koliko...pa, ako se sve uradi po PS-u, trebalo bi da dobijes izmedju 0.5-1 sec. Siroko, ali tako idu iskustva korisnika koji su imali slican setup, a otprilike nesto realno i najpribliznije sto je mogao da mi kaze je negde izmedju, dakle oko 0.7 sec. Naravno, znas i sam da zavisi od mnogo faktora, ali otprilike je to to sto mozes ocekivati od 100KS.
                          Pa gde si do sad.... Ovako, moj motor bez ikakvih prepravki podnosi do 600 ks a za preko idu druge klipnjace,veci intercooler,extra hladnjak za ulje itd...ja sam negde oko 500 sto cu utvrditi kod egona kad otklonim neke decije bolesti a klipnjace sam stavio najbolje...znaci,misljenja sam da 100 ks vise nece imati nikakav los uticaj na moj motor a pri tom ne planiram da ga "akam" po ceo dan trkajuci se sam sa sobom po gradu vec cu nitro koristiti samo u slucaju da osetim da imam dostojnog protivnika pored sebe sto ce u srbiji biti vrlo retko...
                          Mislim da znam koliko ne znam

                          Comment

                          • Igor
                            CBC Senator XXL
                            • 30.12.2004
                            • 394
                            • DORCOL REPUBLIKA

                            #58
                            khm... sta sam ja ovde ?
                            a i nas prijatelj majstor kvaris...sa nitro- usisivacem? i jos necim
                            videces ti... samo da i ti ne uzmes saab-a... mada i onda ...
                            ovo znaci rat heheheheh
                            Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
                            Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

                            Comment

                            • civi
                              CBC Senator XXL
                              • 26.07.2005
                              • 1492
                              • Pozarevac

                              #59
                              Kad ce da bude neko merenje?
                              Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                              - Kako to misliš, kočim?

                              Comment

                              Working...
                              X