Projekt: zadnja izmena dihtunga glave

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Projekt: zadnja izmena dihtunga glave

    Posle izvesnog broja izmena dihtunga glave, problema koji postoje i cine da isti popusti, jednostavno preuzimam stvar u svoje ruke i konstruisanjem novog alata pripremanjem nalegajuce povrsine dihtunga dolazim do konacnog resenja. Ovo resenje ce imati isto zaptivno svojstvo kao i O-ringovanje sa jednom velikom razlikom. Dodje li do knocka sa O-ringovanim blokom, za sigurno dolazi do kavarije na klipovima, cak i klipnjaca moze da se savije a to vec nosi havariju kompletnog bloka sa sobom. Ovde ipak postoji otvorena mogucnost za izbijanje dihtunga kao sigurnosnog ventila. Kako god, ovakvo resenje ima nula curenje kompresije prema kanalima za hladjenje, sve dok je motor ispravan imacete sistem za hladjenje koji funkcionise sa samo tecnosti u sebi bez stvaranja vazdusnih dzepova i slicno. Kavitacija na pumpi za vodu nece postojati jer bez prisustva vazduha ista nepostoji.

    Resenje koje vam nudim je u sledecem i naziva se lavirintno zaptivanje, vrlo cesto se koristi van automotivne industrije i uvek kad je u pitanju zaptivanje za visoke temperature sa visokim pritiscima. Stvar je u sledecem: U povrsinu na glavi i na bloku treba zaparati 3 kruga razlicitih dijametara ali unutar precnika metalnog prstena dihtunga. Recimo na bloku jedan zljeb a na glavi 2 i to po sledecem principu.

    Za sigurno je uzeti da je prsten zaptivaca 2 milimetra, te se u blok na jedan milimetar od ivice cilindra zasece kruzni trag minimalne debljine i dubine, recimo 0.2mm. U glavi se odradi isto ali sa dva kruzna zljeba, jedan na 0.5 mm od ivice promera cilindra a sledeci na 1 mm od njega. Sta se dobija?
    Dobijemo da zljebovi koji su nastali, da se uklapaju kao jedan prst izmedju dva prsta i da ce plehani dihtung uhvacen izmedju ove dve povrsine biti izvanredno fiksiran i istovremeno trodimenzionalno deformisan, dakle, plehana povrsina ce biti naborana kao harmonicni prstenovi prilikom stiskanja izmedju ovakve dve povrsine. Ovo je bio jedini nacin da zaustavim gubitak kompresije na motorima koji se voze iskljucivo na etanol kao pogonsko gorivo i odradjen je tuning gde u zadatim uslovima dolazi do vrlo brzog porasta pritiska a izduvni gasovi nesadrze partikle koksa koji bi u normalnim uslovima potpomagali zaptivanje podvlaceci se izmedju dihtunga i glave. Problem inace prati sve tunirane motore gde se usled velike kolicine goriva ispira koks, takodje i prilikom sagorevanja gasa.

    Dakle, tehnicko objasnjenje principa sam vam dao, sledi par slika gde rado mozete postaviti pitanja o izvodbi itd.. itd..

    Pozz Boost i izvinjavam se sto sam bio odsutan u protekle dve godine, imao sam obaveze prema sebi samom koje nisam odradio na vreme, kako god, bolje ikad nego nikad.





    Od CBCa za clanove CBC zajednice, nemam nameru da zasticujem metodu te vam dajem slobodne ruke da ovo najbolje iskoristite!
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Ok, znaci centralni kroz svecicu za centriranje alata a obodne rupe za nozeve za urezivanje kanala. Da li je opet nekako proracunato da takav prsten harnomika na dihtungu moze u extremu da bude izbijen i da ne bude veceg loma kao kod o-ringovanog bloka?
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      "Harmonika" je verbalni opis da bi se shvatila poenta dok je dubina zljeba od 0.2mm nedovoljna da zadrzi dihtung prsten na mestu u punoj geometriji prilikom samodetonacije. Centriranje koje si primetio je : Svecica, izbacen porculan i elektroda, razbuseno na 9.8mm pa brotch od 10.02mm proteran. Isto tako je odradjena centralna rupa a vodjica koja ide kroz alat i "svecicu" je promer 10.000mm

      Testirao sam u SolidWorksu odrzivost geometrije i znam da ce popustiti pod jakim knockom, sa druge strane, sve blage oscilacije u temperaturi cine da spoj glava/blok bude ziv i ovde se pokazalo da je ovo perfektno resenje.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Haha eto I neke koristi od koksa.

        Zasto se ne napravi svecica koja bi usled jače detonacije prosvirala mesto dihtunga ili klipova?

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Verovao ili ne ali otvor je premali da bi napravio znacajan pad pritiska. Ovo sa dihtungom uvek funkcionise jer se desava u toku rasta pritiska, za izbiti svecicu trazilo bi puno veci pritisak zbog inretne mase, kad se sve desava u milisekundama, nema se vremena za gubljenje. Nekada, 80-ih godina proslog veka, BMW 4 cilindrasi su imali velikih problema sa dihtunzima jer glave pri termickom napadu nisu uspevale da zadrze ravnocu te su dihtunzi popustali. Prve 318ke 320ke i isti motori u seriji 5. za iole normalan rad prilikom izmene bregastih na neke sa vecom duracijom moralo se prelaziti na dihtung od DrSCHRICK tuning kuce. Dihtung je imao umesto plehanog prstena celicni sa piramidom na gore i na dole. Problem je ostajao da prilikom samodetonacije stradaju klipovi dok glava posle toga nije bila upotrebljiva jer je upresana piramida tretirana kao nesto sto se mora ravnati a to je bilo previse duboko te je kompresija posle ravnanja bila previsoka. Danas kad znam bolje, jer tada su sve radionice za masinsku obradu piramidalni usecak smatrale defektom, ostavio bih ga i iskoristio po ovom modelu.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Nisam mislio da izleti svećica nego da ima u sebi neki rasteretni ventil, recimo membranu koja bi popustila pod detonacijom.
            Sta je sa srafovima glave nakon detonacijadetonacija?
            Last edited by b_samardzic; 12.01.2014, 12:42.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Propusna moc kroz bilo kakav otvor na svecici nije dovoljna. Dihtung je velika deformaciona zona te su mu predispozicije za pad pritiska puno bolje. Navoj kod benzina opstaje, kod etanola zna da povuce navoj i napravi blagu kupu oko njega na bloku te je ravnanjem bloka eliminisana deformacija. Sa metanolom, glava dize haubu. Sa nitrom takodje ( pod uslovom da su O-ringovani). Ceo niz simulacija sam sproveo i ovo nije rezultat slucajnosti vec gotov i korektno osmisljen produkt za upotrebu. Jednostavno i kompletno resenje. Ovaj alat je sa fiksnim dijametrom za promer cilindra od 90mm, sledeca verzija ce imati T profilisan zljeb za strane po radijusu koji ce biti moguce stelovati sa fiksiranim umetcima HSSa za urezivanje. Malo komplikovaniji za izradu, ne nesto posebno ali ideja za daljnje usavrsavanje je dosla iz mogucnosti fleksibilnosti da bi odgovarao za sve motore na trzistu. Prvobitno ce hardware tuneri imati koristi iz ovoga.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #8
                Poz, skroz korisna i interesantna tema!

                Moze li fotografija HHS umetka? Da li je spicast ili kako si napisao 0.2x0.2

                Da li ima svrhe ovo raditi a ostaviti OEM srafove glave?
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                Working...
                X