Posle izvesnog broja izmena dihtunga glave, problema koji postoje i cine da isti popusti, jednostavno preuzimam stvar u svoje ruke i konstruisanjem novog alata pripremanjem nalegajuce povrsine dihtunga dolazim do konacnog resenja. Ovo resenje ce imati isto zaptivno svojstvo kao i O-ringovanje sa jednom velikom razlikom. Dodje li do knocka sa O-ringovanim blokom, za sigurno dolazi do kavarije na klipovima, cak i klipnjaca moze da se savije a to vec nosi havariju kompletnog bloka sa sobom. Ovde ipak postoji otvorena mogucnost za izbijanje dihtunga kao sigurnosnog ventila. Kako god, ovakvo resenje ima nula curenje kompresije prema kanalima za hladjenje, sve dok je motor ispravan imacete sistem za hladjenje koji funkcionise sa samo tecnosti u sebi bez stvaranja vazdusnih dzepova i slicno. Kavitacija na pumpi za vodu nece postojati jer bez prisustva vazduha ista nepostoji.
Resenje koje vam nudim je u sledecem i naziva se lavirintno zaptivanje, vrlo cesto se koristi van automotivne industrije i uvek kad je u pitanju zaptivanje za visoke temperature sa visokim pritiscima. Stvar je u sledecem: U povrsinu na glavi i na bloku treba zaparati 3 kruga razlicitih dijametara ali unutar precnika metalnog prstena dihtunga. Recimo na bloku jedan zljeb a na glavi 2 i to po sledecem principu.
Za sigurno je uzeti da je prsten zaptivaca 2 milimetra, te se u blok na jedan milimetar od ivice cilindra zasece kruzni trag minimalne debljine i dubine, recimo 0.2mm. U glavi se odradi isto ali sa dva kruzna zljeba, jedan na 0.5 mm od ivice promera cilindra a sledeci na 1 mm od njega. Sta se dobija?
Dobijemo da zljebovi koji su nastali, da se uklapaju kao jedan prst izmedju dva prsta i da ce plehani dihtung uhvacen izmedju ove dve povrsine biti izvanredno fiksiran i istovremeno trodimenzionalno deformisan, dakle, plehana povrsina ce biti naborana kao harmonicni prstenovi prilikom stiskanja izmedju ovakve dve povrsine. Ovo je bio jedini nacin da zaustavim gubitak kompresije na motorima koji se voze iskljucivo na etanol kao pogonsko gorivo i odradjen je tuning gde u zadatim uslovima dolazi do vrlo brzog porasta pritiska a izduvni gasovi nesadrze partikle koksa koji bi u normalnim uslovima potpomagali zaptivanje podvlaceci se izmedju dihtunga i glave. Problem inace prati sve tunirane motore gde se usled velike kolicine goriva ispira koks, takodje i prilikom sagorevanja gasa.
Dakle, tehnicko objasnjenje principa sam vam dao, sledi par slika gde rado mozete postaviti pitanja o izvodbi itd.. itd..
Pozz Boost i izvinjavam se sto sam bio odsutan u protekle dve godine, imao sam obaveze prema sebi samom koje nisam odradio na vreme, kako god, bolje ikad nego nikad.










Od CBCa za clanove CBC zajednice, nemam nameru da zasticujem metodu te vam dajem slobodne ruke da ovo najbolje iskoristite!
Resenje koje vam nudim je u sledecem i naziva se lavirintno zaptivanje, vrlo cesto se koristi van automotivne industrije i uvek kad je u pitanju zaptivanje za visoke temperature sa visokim pritiscima. Stvar je u sledecem: U povrsinu na glavi i na bloku treba zaparati 3 kruga razlicitih dijametara ali unutar precnika metalnog prstena dihtunga. Recimo na bloku jedan zljeb a na glavi 2 i to po sledecem principu.
Za sigurno je uzeti da je prsten zaptivaca 2 milimetra, te se u blok na jedan milimetar od ivice cilindra zasece kruzni trag minimalne debljine i dubine, recimo 0.2mm. U glavi se odradi isto ali sa dva kruzna zljeba, jedan na 0.5 mm od ivice promera cilindra a sledeci na 1 mm od njega. Sta se dobija?
Dobijemo da zljebovi koji su nastali, da se uklapaju kao jedan prst izmedju dva prsta i da ce plehani dihtung uhvacen izmedju ove dve povrsine biti izvanredno fiksiran i istovremeno trodimenzionalno deformisan, dakle, plehana povrsina ce biti naborana kao harmonicni prstenovi prilikom stiskanja izmedju ovakve dve povrsine. Ovo je bio jedini nacin da zaustavim gubitak kompresije na motorima koji se voze iskljucivo na etanol kao pogonsko gorivo i odradjen je tuning gde u zadatim uslovima dolazi do vrlo brzog porasta pritiska a izduvni gasovi nesadrze partikle koksa koji bi u normalnim uslovima potpomagali zaptivanje podvlaceci se izmedju dihtunga i glave. Problem inace prati sve tunirane motore gde se usled velike kolicine goriva ispira koks, takodje i prilikom sagorevanja gasa.
Dakle, tehnicko objasnjenje principa sam vam dao, sledi par slika gde rado mozete postaviti pitanja o izvodbi itd.. itd..
Pozz Boost i izvinjavam se sto sam bio odsutan u protekle dve godine, imao sam obaveze prema sebi samom koje nisam odradio na vreme, kako god, bolje ikad nego nikad.











Od CBCa za clanove CBC zajednice, nemam nameru da zasticujem metodu te vam dajem slobodne ruke da ovo najbolje iskoristite!

Comment