A zaboravih da spomenem da je Mostly Harmless sklopio jedan lep CANUSB interfejs, tako da sam mozemo citati real-time podatke iz Trionica, ubacivati mape, menjati sta nam vec treba. Naravno, Boost napravio probni, pa mi iskopirali
Pa mu sad ovaj Trionic sad dodje nesto kao najstariji programabilni standalone ECU na trzistu, godiste '94
The difference between men and boys is the price of their toys
E sad, jedna veeeeelika boljka ovog auta, i ono sto je mene "zvakalo" jako dugo - su kocnice. Jednostavno nije bilo mesta za servo setup, sa 2 kociona cilindra i ovim pedalbox-om, pa su kocnice ostale bez serva. Mozete misliti na sta to lici kad morate praviti trade-off izmedju sile kojom se pritiska pedala (odnosno da je napravite makar malo mekanom da uopste mozete da je pritisnete) i pritiska koji je potreban u sistemu da auto uopste stane. Trenutno je sila za max. zaustavnu moc preko 100kg na pedali (klasican servo je ne vise od 30kg), a i dalje postoji osecaj da gurate nogom u betonski zid, a nista se ne desava...e onda ZAISTA pritisnete i auto normalno koci. Jbg, 2x6 klipova napred i 2x4 klipa pozadi su ozbiljne kocnice kojima treba ozbiljan pritisak da prorade, a jadna noga vise ne moze da trpi.
Resenja ima, na svu srecu, samo je pitanje kako to izvesti. Postoji varijanta sa elektricnim servo boosterom, ali ako crkne elektromotor koji pravi pritisak, gubite sve, nema kocnice, uopste, jer nema sanse da pritisnete dovoljno jako da savladate otpore u sistemu.
Druga varijanta je tzv. Hydroboost, odnosno koristenje pumpe serva za pravljenje pritiska u sistemu za servo letvu i kocnice. Mana sistema je takodje nepouzdanost, komplikovana instalacija i uvezivanje 2 kljucna sistema u jedan veci - ako omane jedna mala stvar, nemate ni kocnice ni servo volan.
Treca varijanta, i ona na koju se ide, je kombinacija ova dva sistema - elektropumpa sa dopunskim rezervoarom hidraulicnog pritiska. Radi tako sto umesto klasicnog cilindra postavljate cilindar koji je malo modifikovan, u smislu da na sebi ima rezervoar za tecnost, malo je gabaritniji, i vezan je ne direktno za kocnice vec za hidraulicni rezervoar u kojem (po inicijalnom stiskanju kocnice) hidraulicna pumpa pravi pritisak. Pumpa i rezervoar mogu biti izmesteni bilo gde u auto. Pomenuti rezervoar uvek je pod pritiskom i pumpa ga nadopunjuje po potrebi, a pritisak iz njega se koristi za kocenje auta. Dobra stvar sistema je sto uvek postoji "bafer", odnosno odredjena kolicina ulja vec stavljena pod pritisak, dovoljna za ~10 kocenja auta - sve i da se desi da pumpa crkne, imate uskladistenog pritiska dovoljno da stanete 10 puta - a sistem je konstruisan tako da ne zahteva dodatan pritisak na pedalu ako sistem nije u funkciji, uvek vam na kraju ostaje klasicna kocnica bez serva, koju nije nista teze pritisnuti nego sad.
Izgleda otprilike ovako:
Pa cemo videti sta ce od toga ispasti...
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment