@Painter
Druže, bavim se u firmi već 5 godina obnovljivim izvorima energije i proputovah sajmove i fabrike. U Srbiji sam upoznao preko privredne komore i raznih klastera sijaset domaćih inovatora sa više ili manje uspeha u ovoj oblasti. Veruj mi, ima dosta inovacija čiju komercijlaizaciju tek očekujem. Ono što hoću da ti kažem je da na pogrešnom mestu tražimo poboljšanje performansi zastarelog principa. Energija postoji i ona se ne stvara, energija se samo pretvara iz oblika u oblik. SUS motori su zastarali pretvarači energije koji su dogurali do maksimuma efikasnosti. Pogledaj pretvarače kao vodom pogonjenje elektro turbine (hidroelektrane), efikasnost je davno prešla npr 94%, da ne navodim dalje...
Najveći problem kod eksperimenata je ponovljivost uslova i merni instrumenti, a to je ono što nemamo bez prave laboratorije.
U SUS motorima se došlo do skoro najvišeg mogućeg iskorišćenja goriva i energija se vadi iz njega, ali je način pretvaranja zastareo i tu nastaju gubici. Linearno pada prirast efikasnosti daljim pomacima u pravilnoj distribuciji goriva. Elektrolizom H2O se dobija vodonik i kiseonik i ništa drugo. Probaj neograničen broj puta da istu količinu vode hidrolizuješ, pa onda sagorevaš, pretvaraš na koji god hoćeš način u električnu energiju da bi opet dobijenu vodu hidrolizovao, pre ili kasnije dolazi kraj zbog gubitaka u efikasnosti i tu nema priče. TI tvrdiš da je moguće suprotno. Znači kupim 1000 kubika vode i na tržištu npr 1000 Ah i za godinu dana ja proizvodim megavat sate i imam linearni prirast proizvodnje. Hm, to je nemoguće, jer sam morao energiju iz nečega da stvorim. To što kažeš da vodonika ima u nekoliko oblika, za sagorevanje nije bitno, jer vodonik može da nosi maksimalno energije koliko je u njega uloženo elektrolizom.
Da ne bude da sam glupi teoretičar i da ne verujem empiričarima. Kada na vozilu budeš uspeo da rekuperiš svu otpadnu energiju i pretvoriš je u korisnu, čak i radi elektrolize, to će biti dobitak, u suprotnom, teorija iz mog prvog maila je neoboriva. Inače, kada govorim o SUS motoru kao pretvaraču, mislim da je kod ubrizgavanja savršenost dostigla skoro maksimalne razmere, ali da su gubici ovog pretvarača na svim mestima trenja i sl.
Da se vratimo na istraživanja da ne bi bilo da ih nisam pročitao svojevremeno. Sva istraživanja su vršena na starijim vozilima kojima je sistem ubrizgavanja bio ili mehanički ili prva verzija elektronskog, gde je poboljšanje naravno moglo da se izvrši boljim ubrizgavanjem i preciznijim doziranjem. Tu je HHO mogao da ima značajan doprinos, jer je pomagao kompletnom sagorevanju. Daj da vidimo da li ima poboljšanja u nekom modernom motoru, benzinskom ili dizel sa direktnim ubrizgavanje goriva u cilindre. Takvih uspešnih ispitivanja nema.
Druže, bavim se u firmi već 5 godina obnovljivim izvorima energije i proputovah sajmove i fabrike. U Srbiji sam upoznao preko privredne komore i raznih klastera sijaset domaćih inovatora sa više ili manje uspeha u ovoj oblasti. Veruj mi, ima dosta inovacija čiju komercijlaizaciju tek očekujem. Ono što hoću da ti kažem je da na pogrešnom mestu tražimo poboljšanje performansi zastarelog principa. Energija postoji i ona se ne stvara, energija se samo pretvara iz oblika u oblik. SUS motori su zastarali pretvarači energije koji su dogurali do maksimuma efikasnosti. Pogledaj pretvarače kao vodom pogonjenje elektro turbine (hidroelektrane), efikasnost je davno prešla npr 94%, da ne navodim dalje...
Najveći problem kod eksperimenata je ponovljivost uslova i merni instrumenti, a to je ono što nemamo bez prave laboratorije.
U SUS motorima se došlo do skoro najvišeg mogućeg iskorišćenja goriva i energija se vadi iz njega, ali je način pretvaranja zastareo i tu nastaju gubici. Linearno pada prirast efikasnosti daljim pomacima u pravilnoj distribuciji goriva. Elektrolizom H2O se dobija vodonik i kiseonik i ništa drugo. Probaj neograničen broj puta da istu količinu vode hidrolizuješ, pa onda sagorevaš, pretvaraš na koji god hoćeš način u električnu energiju da bi opet dobijenu vodu hidrolizovao, pre ili kasnije dolazi kraj zbog gubitaka u efikasnosti i tu nema priče. TI tvrdiš da je moguće suprotno. Znači kupim 1000 kubika vode i na tržištu npr 1000 Ah i za godinu dana ja proizvodim megavat sate i imam linearni prirast proizvodnje. Hm, to je nemoguće, jer sam morao energiju iz nečega da stvorim. To što kažeš da vodonika ima u nekoliko oblika, za sagorevanje nije bitno, jer vodonik može da nosi maksimalno energije koliko je u njega uloženo elektrolizom.
Da ne bude da sam glupi teoretičar i da ne verujem empiričarima. Kada na vozilu budeš uspeo da rekuperiš svu otpadnu energiju i pretvoriš je u korisnu, čak i radi elektrolize, to će biti dobitak, u suprotnom, teorija iz mog prvog maila je neoboriva. Inače, kada govorim o SUS motoru kao pretvaraču, mislim da je kod ubrizgavanja savršenost dostigla skoro maksimalne razmere, ali da su gubici ovog pretvarača na svim mestima trenja i sl.
Da se vratimo na istraživanja da ne bi bilo da ih nisam pročitao svojevremeno. Sva istraživanja su vršena na starijim vozilima kojima je sistem ubrizgavanja bio ili mehanički ili prva verzija elektronskog, gde je poboljšanje naravno moglo da se izvrši boljim ubrizgavanjem i preciznijim doziranjem. Tu je HHO mogao da ima značajan doprinos, jer je pomagao kompletnom sagorevanju. Daj da vidimo da li ima poboljšanja u nekom modernom motoru, benzinskom ili dizel sa direktnim ubrizgavanje goriva u cilindre. Takvih uspešnih ispitivanja nema.
Comment