Re: Beograd - Bukurest, kolima
Slazem se u potpunosti. Metro je zaista izgradjen prema sovjetskim standardima onog vremena, te mu jedino nedostaje renoviranje svih stanica sto ne sumnjam da ce uskoro doci na red. Vozovi su novi, vagoni su bolji od onih u Atini i od bilo kojih u nemackim U-bahn linijama. Napravljeni da podnesu guzvu (stolice su okrenute naslonom ka prozorima, a same kompoziije su jako siroke). Vidi se da je neko koristio mozak kada je kupovao te kompozicije. Zanimljiva je i cena voznje koja iznosi samo 35 evro centi. Pri tome, vozovi idu tacno na vreme, postoji info tabla sa obavestenjem kada dolazi sledeci voz, i tako dalje. Prosto, stvari koje se u Beogradu nece videti jos 30 godina.
Dalje, ocigledno je da je grad moderniji nego Beograd na svakom koraku. To sto se meni posle 2,3 dana nije odmah dopao sa stanovista mesta za zivot ne znaci da tako ne bi bilo kada bi tokom leta dosao tamo
Vidi se da neko u tom gradu radi za gradjane. Zanimljiv detalj se tice parkiranja. Citao sam na netu da je parkiranje veliki problem, i zaista sam gledao preko StreetView (da, da, i Rumunija je pokrivena sa tim, welcome to EU...) i video da je situacija sa parking mestima cupava. Medjutim, kada smo dosli u nasu ulicu, koja je 500m od Trga Revolucije, bilo je sasvim suprotno i tokom novogodisnjih praznika je bilo sasvim lako pronaci parking mesto. Pritom parking servis u smislu banditske organizacije koju Srbi kolektivno mrze uopste ni ne postoji u Bukurestu. Dakle, parkiras gde hoces i bez brige...i to besplatno! Da ne spominjem da nema ni traga od namrstenih polu-kriminalnih lica, koje ni uz malo truda nisam uspeo da uocim.
A da li znas da ce iza Palate biti sagradjena druga najveca katedrala/crkva u Evropi? Dok smo razgledali palatu, pitao sam vodica sta ce biti na onom ogromnom proplanku iza, i ona je odgovorila "Chatedral" ali posto su Rumuni pravoslavci, verujem da je htela da kaze crkva
Potpuno sam zapanjen bio Causeskuovim rezimom i njegovim stilom - svaka od soba unutar palate ima dekoracije koje se slazu na zidovima, okovima od radijatora, podu i tepisima
Pitam se zaista koliko ih kosta da to odrzavaju, jer je na -8 kada smo mi bili u palati unutra bilo sasvim toplo. Ocigledno je da ne smeju da kazu koliko to sve kosta da ih neko ne bi rastrgao jer je cifra verovatno ogromna
samo zamisli koliko treba vremena da se pod prebrise - a ocigledno je da to neko redovno radi jer u palati nema ni traga od prljavstine i prasine!
Slazem se u potpunosti. Metro je zaista izgradjen prema sovjetskim standardima onog vremena, te mu jedino nedostaje renoviranje svih stanica sto ne sumnjam da ce uskoro doci na red. Vozovi su novi, vagoni su bolji od onih u Atini i od bilo kojih u nemackim U-bahn linijama. Napravljeni da podnesu guzvu (stolice su okrenute naslonom ka prozorima, a same kompoziije su jako siroke). Vidi se da je neko koristio mozak kada je kupovao te kompozicije. Zanimljiva je i cena voznje koja iznosi samo 35 evro centi. Pri tome, vozovi idu tacno na vreme, postoji info tabla sa obavestenjem kada dolazi sledeci voz, i tako dalje. Prosto, stvari koje se u Beogradu nece videti jos 30 godina.
Dalje, ocigledno je da je grad moderniji nego Beograd na svakom koraku. To sto se meni posle 2,3 dana nije odmah dopao sa stanovista mesta za zivot ne znaci da tako ne bi bilo kada bi tokom leta dosao tamo

A da li znas da ce iza Palate biti sagradjena druga najveca katedrala/crkva u Evropi? Dok smo razgledali palatu, pitao sam vodica sta ce biti na onom ogromnom proplanku iza, i ona je odgovorila "Chatedral" ali posto su Rumuni pravoslavci, verujem da je htela da kaze crkva

Potpuno sam zapanjen bio Causeskuovim rezimom i njegovim stilom - svaka od soba unutar palate ima dekoracije koje se slazu na zidovima, okovima od radijatora, podu i tepisima


Comment