Detonacije i gusenje u usisnoj grani

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicolas
    CBC Veteran
    • 17.11.2007
    • 175
    • Beograd

    Detonacije i gusenje u usisnoj grani

    Probao sam da pretrazim forum u vezi svog problema, ali uglavnom se pisalo o problemima sa detonacijama kod automobila koji imaju plinski uredjaj.
    Juce sam isao do Novog Sada i nazad (sve ukupno oko 320 km) i poceo je da mi se javlja jedan problem, koji do sada nije bilo toliko upecatljiv.
    Pri kretanju, ukoliko malo jace stisnem papucicu gasa (ne volim da mucim auto i "potpisujem" gume, ali nekad situacija uslovljava brzi start), motor pocne da se gusi, kao da guta knedle, auto mili za to vreme i tek nakon par sekundi prihvati gas i krene normalno. Ako za to vreme gok se motor gusi prebacim u 2. brzinu, sve ide glatko.
    Ukoliko motor "pripremim" za kretanje - dajem polako gas i jos laganije pustam kvacilo, onda nema problema, sve ide odlicno.
    Danas, kad sam ustao, upalim malo auto da vidim kako radi na leru... i sve izgleda normalno kao do sada. Kada je postigao radnu temperaturu, naglo sam stisnuo papucicu gasa, motor je poceo da se gusi, guta klendle, onda su se zacule 3 detonacije, nakon cega je podigao broj obrtaja i nastavio da radi normalno. Tako sam probao par puta i svaki put su se cule detonacije (2-3). Otvorio sam haubu, pa je komsija pratio sta se dogadja. Ustanovili smo da se detonacija dogadja u usisnoj grani. Video sam da je gumica na grlu plasticne cevi oslabila i da je izmedju plasticne cevi i usisne grane postojao zazor (gde je verovatno vukao "fals" vazduh). Nekako smo to resili - grlic usisne grane smo oblozili unutrasnjom gumom bicikla i zalepili izolir trakom, pa navukli plasticnu cev (na mestu oznacenom na slici).



    Zazora vise nema, ali je problem i dalje tu. Na autu je pre nepunih 1000 km uradjeno sledece:

    - zupcasti kais
    - svi spaneri (srenji, veliki, mali)
    - semering radilice
    - svi filteri (ulje, gorivo, vazduh)
    - kompletno ulje
    - PK kais i njegov spaner
    - roler PK kaisa
    - homokineticki zglob (prednji desni i sve manzetne)
    - ociscene svecice, smanjeni zazori i provereni kablovi

    Naveo sam sve sto je radjeno, mada neke stvari inace nemaju uticaj na ovaj problem.

    Mozda je bitno da napomenem da sam imao problem sa paljenjem, o kome sam pisao u ovoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=29649 . Problem je nestao kada sam napunio rezervoar do kraja. S obzirom da mi je posle puta do NS i nazad nivo goriva (sipam bezolovni) spao ispod polovine, identican problem sa paljenjem se opet javio.
    Da li je u pitanju losa smesa? Skidao sam protokomer, bez njega naravno ni ne pomislja da upali. Otvarao sam kutiju filtera za vazduh, posto je filter nov, malo sam ocistio samo kuciste filtera, jer je bilo nekog trunja).
    Odakle da krenem, nemam ideju sta dalje da gledam...
  • xxx1
    CBC Član
    • 17.12.2007
    • 93
    • Batajnica

    #2
    Prema opisu a i koliko primecujem sve je provereno i sredjeno sem sistema za dovod goriva, koji se, meni se cini, javlja kao jedino logicno objasnjenje prema opisu problema. Znaci proveriti pumpu za gorivo, dovod goriva od rezervoara do motora, brizgaljke, pogledaj za svaki slucaj i step motor ler gasa iako kazes da u leru dobro radi. Kad to proveris javi nam pa onda opet da vidimo ako nesto nije u redu. Detonacije mogu da se jave kada je smesa siromasna, tj. kada je manji nego sto treba pritisak i kolicina goriva koja se ubrizgava u cilindar preko usisne grane, tako da prvo proveri i iskontrolisi gore navedeno pa javi rezultate.
    Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

    Comment

    • nicolas
      CBC Veteran
      • 17.11.2007
      • 175
      • Beograd

      #3
      Da, nakon sto sam napisao post i procitao ga, palo mi je na pamet da sistem za dovod goriva moze da bude problem... ali sam, kad sam vec pokrenuo temu, zeleo da cujem i misljenje jos nekog forumasa.
      Najvise sumnjam na pumpu za gorivo posto se, cini mi se, njeno zujanje cuje malo jace nego ranije. Do duse i nivo benzina mi je poslednjih dana nesto nizi (mada nikad nije ispod 1/4 rezervoara).
      Posto ne znam da li bih sve sam mogao da proverim, najbolje kada se vratim u Bg da odvezem auto kod svog majstora pa da vidimo. Tako da vam javljam rezultate ovih provera za 6-7 dana. U medjuvremenu, ako se neko jos necega seti neka pise, kad ga odvezem na pregled, cisto da isproveravam sve (nekad majstori nece da se potrude sami, ako im ne kazes). Npr. kada sam mu radio veliki servis, uopste nakon toga (a ni pre toga) nisu radili merenje kompresije. Ja se par dana kasnije setih i pitah majstora... a on ce: "Ne, nismo radili merenje kompresije, dovezi ga jedan dan pa cemo da proverimo". Pa mislim... posle velikog servisa, kako da mu ne meri kompresiju? To i ja kao laik znam da je dobar pokazatelj rada motora. Ali, da ne skrecem sad sa teme... cujemo se uskoro.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Detonacije u usisu su obično znak siromšne smeše, to jest nedostaje ti goriva. Treba proveriti sve od rezervoara do dizni.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • nicolas
          CBC Veteran
          • 17.11.2007
          • 175
          • Beograd

          #5
          Evo mene... pa da napisem izvestaj i postavim par pitanja.

          Odvezao sam auto kod majstora. Stvari su tekle ovako...
          Detaljno sam mu izlozio problem, pri cemu sam rekao da mi obavezno stavi odgovarajuce Motorcraft svecice, proveri stepen kompresije i zameni dihtung poklopca glave motora (tu je malo pustao ulje).
          Auto je bio kod njega 2 cela dana, sto mi je bilo malo cudno, jer nije bilo toliko posla. Ali ok... danas sam ga uzeo.
          Razocaran sam bio jer je skoro svaki moj direktan odgovor izbegao. Na kraju nisam ni saznao sta je zapravo bio uzrok gusenja rada motora i pojave detonacija. Nije mi dao nikakve rezultate merenja stepena kompresije, sto je bio duzan da uradi, vec mi je samo kao usmeno rekao... ok je sve, stepen kompresije je 11 bara u svim cilindrima.
          Uradjeno je:

          - Zamena dihtunga dekle (1000 dinara)
          - Zamenjene svecice (2400 din, 4 komada)
          - Ciscenje dizni (2000 din, 500 din/komadu)

          Rad:

          -Merenje stepena kompresije, skidanje rezervoara, skidanje dizni (sve zajedno 4000 din.)

          Suma sumarum... 9400 dinara.

          Provozao sam auto i generalno sada radi ok, nema gusenja pri naglom davanju gasa, nema detonacija. Do duse, na leru kada sam mu stisnuo papucicu gasa i broj obrtaja otisao na 4000 cule su se 2-3 detonacije. Sad, ne vozim auto nikad preko 3500 obrataja, ali opet smatram da detonacije NE SMEJU da se cuju.
          I sad krece ono najzanimljivije. Tokom voznje sam se fokusirao na ponasanje motora, kretanje, zaustavljanje i zvuk dok radi u takvim situacijama. Deluje sve ok.
          Kasnije sam ga pitao zasto je skidao rezervoar. Kaze da je crevo za dovod goriva naprslo i da je moralo da se menja, sto je uslovilo skidanje rezervoara. Na pitanje... da li da odvezem da se rezervoar malo ocisti (jer je pitanje da li je ikad ciscen), kategoricki je rekao da nema potrebe. Bilo mi je malo sumnjivo sto me odmah odgovara od toga.
          Regulisali smo sve i ja sam krenuo.
          Medjutim, tokom voznje primetio sam da se pumpa za gorivo cuje sasvim drugacije. Ranije je imalo neko tiho "zzzzzzz"... a sada se vise cuje kao da susti.
          Da li ista od navedenih stavki koje su radjene moze da dovede do ove pojave (da se zvuk promeni)?
          Napomenuo bih da je pre malo vise od godinu dana stavljena potpuno nova pumpa sa garancijom. Nadam se da mu nije palo na pamet da je skida i stavlja neku dotrajalu, jer ako se to ispostavi, ne garantujem za svoje postupke


          Drugo, vrlo vazno pitanje. Nikada nisam pristustvovao merenju stepena kompresije, ali koliko sam citao i shvatio, pri tom procesu nema nikakvog sagorevanja (posto se vade svecice), pa samim tim ni potrosnje goriva. Medjutim, tek kada sam krenuo i vec usao u gradsku guzvu, pogled mi je pao na merac na instrument tabli i nivo goriva je bio na minimumu... a predao sam auto sa oko 20 litara benzina.
          Hteo sam da se vratim da ga pitam sta je sa gorivom, ali sam se predomislio jer sve sto bih dobio je odgovor da on ne zna i da nema veze sa tim. Kapiram da je gorivo istakano tokom skidanja rezervoara (mozda je tako moralo... ali je onda isto bila obaveza da se gorivo vrati).
          Ukoliko su mi tacne gore navedene pretpostavke, ostaje samo da verujem da mi je izvukao 10-15 litara goriva, sto je krajnje jadno i bedno. A ne znam kako drugacije da objasnim to sto mi je gorivo sada na minimumu (posto ipak ne znam sve procese pri aktivnostima koje su sprovedene u servisiranju, voleo bih da mi neko ukaze na nesto sto bi bilo od znacaja). Napomenuo bih da je stanje na brojcaniku kilometar sata bilo 3 km vise... jer je i sam rekao da je provozao auto da se uveri da je problem resen i to je sasvim ok.

          Voleo bih misljenje ostalih ljudi sa foruma u vezi svega ovoga.
          Nekako mi se cini da moj Ford ovog majstora vise nece videti

          Comment

          • nemanya
            CBC Veteran
            • 29.03.2008
            • 199
            • Beograd

            #6
            Lepo ste vi to sve očistili,ali koliko vidim niste merili pritisak koji pumpa daje na ulazu u motor.
            Pumpa je osetljiva,i mala mehanička istrošenost može da uzrokuje pad pritiska goriva.

            Čišćenje i doterivanje je,očigledno,malo pomoglo ali motoru i dalje nedostaje goriva pri višim obrtajima kada ga i konzumira više.


            I, pri merenju kompresije ne dolazi do nikakvog sagorevanja u cilindrima.
            "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #7
              ..i akohoces da ti neo podesi rad motora,moras mu ostaviti goriva da bi auto mogao da radi..ja licno sve koji dodju na rezervi prvo posaljem na pumpu...

              Comment

              • nicolas
                CBC Veteran
                • 17.11.2007
                • 175
                • Beograd

                #8
                Sve je to ok... ali ja nisam ni dosao sa praznim rezervoarom, bilo je oko 20 litara, a kada sam ga preuzeo kazaljka je vec spala ispod minimuma (ne verujem da je bilo vise od 5-6 litara). Pa nije valjda da mu je potrebno 15 litara da podesi motor? (sa 15 litara predjem preko 150 km)

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  Posle ciscenja rezervoara se staro gorivo ne vreca nazad!Bice onda da smo dzabe krecili.

                  Comment

                  • nicolas
                    CBC Veteran
                    • 17.11.2007
                    • 175
                    • Beograd

                    #10
                    ... ali rezervoar i nije ciscen, samo je skidan kako bi se dovodno crevo goriva zamenilo. Cak sam ja i pomenuo varijantu da odvezem auto na ciscenje rezevoara sto je majtor kategoricki odbio (u smislu da nema potrebe), pa mi je bilo malo sumnjivo... s obzirom da ciscenje rezervoara nikako ne moze da skodi (a pitanje je da li je rezervoar ikada i ciscen na ovom autu).

                    Comment

                    • Type_R
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2007
                      • 900
                      • Valjevo

                      #11
                      Trebao si biti prisutan u toku rada

                      pod protpostavkom da je sve tako kako si napisao, pocev od kompresije do novih svecica, ja bi uradio dijagnostiku gresaka i merenje pritiska benzina u rampi.

                      Za dijagnostiku nabavi LED test lampu od 12V i objasnicemo ti kako da uradis
                      3SG(T)E EXPERT

                      MAN service

                      Comment

                      • nicolas
                        CBC Veteran
                        • 17.11.2007
                        • 175
                        • Beograd

                        #12
                        Voleo bih i ja da sam bio prisutan, ali stvari su tekle ovako...
                        Majstor mi je rekao da dovezem auto uvece, kako bi on narednog jutra uradio merenje kompresije, posto motor treba da bude hladan. Rekao je da ce uraditi i sve drugo sto smo se dogovorili do kraja dana. Ispostavilo se da je auto bio kod njega skoro 3 cala dana (sto mi je bilo sumnjivo). A zbog obaveza na poslu nisam mogao da budem kod njega sve to vreme u radionici.
                        Inace, nabavio sam pre neki dan od ortaka test diodu. Samo ne znam da li je od 12V (nigde ne pise). Dioda je crvene boje sa dva kabla (duzine oko 1m), jedan crni i drugi crveni. Hteo sam da se pripremim za uradim dijagnostiku, pa sam trazio po netu kodove gresaka za ovaj model Forda, ali nisam uspeo da nadjem. A kada si vec ponudio pomoc, vrlo bi mi dobro dosla... i hvala unapred.

                        Comment

                        • Markedjani
                          CBC Senator XXL
                          • 24.07.2007
                          • 968
                          • BG-Cerak
                          • Ford Escort RS2000 M

                          #13
                          Imam ja Autodatu... pa samo vikaj koji su kodovi u pitanju a ja cu ti ih desifrovati

                          Jel znas kako se radi dijagnostika ?
                          fordclubserbia.org

                          Comment

                          • nicolas
                            CBC Veteran
                            • 17.11.2007
                            • 175
                            • Beograd

                            #14
                            Jednom prilikom, kada sam uzeo auto mi je jedan poznanik usmeno objasnjavao, pokazivao gde kacim zicice na motoru, ali sad nema sanse da se setim
                            A sam proces dijagnostike, e to tek ne znam

                            Comment

                            • Type_R
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2007
                              • 900
                              • Valjevo

                              #15
                              kako bi on narednog jutra uradio merenje kompresije
                              U servisnom uputstvu za forda pise da se kompresija meri na zagrejanom motoru na radnoj temperaturi o skinutim relejom od benz pumpe....

                              Ta dioda ce biti dobra, probaj je na akumulator, crveni na + a crni na - da proverimo da li radi.

                              Najbolje bi bilo kada bi ceo proces radio kada se malo smraci i kada bi snimao nekim digitalcem i poslao mi snimak, jer i meni je prvi put bilo dosta tesko da razjasnim blinkanja jer EEC IV ima tri odvojene celine u prikazivanju gresaka i svaka je razdvojena sa dva blinkanja i bas se tesko snaci prvi put.
                              3SG(T)E EXPERT

                              MAN service

                              Comment

                              Working...
                              X