Probao sam da pretrazim forum u vezi svog problema, ali uglavnom se pisalo o problemima sa detonacijama kod automobila koji imaju plinski uredjaj.
Juce sam isao do Novog Sada i nazad (sve ukupno oko 320 km) i poceo je da mi se javlja jedan problem, koji do sada nije bilo toliko upecatljiv.
Pri kretanju, ukoliko malo jace stisnem papucicu gasa (ne volim da mucim auto i "potpisujem" gume, ali nekad situacija uslovljava brzi start), motor pocne da se gusi, kao da guta knedle, auto mili za to vreme i tek nakon par sekundi prihvati gas i krene normalno. Ako za to vreme gok se motor gusi prebacim u 2. brzinu, sve ide glatko.
Ukoliko motor "pripremim" za kretanje - dajem polako gas i jos laganije pustam kvacilo, onda nema problema, sve ide odlicno.
Danas, kad sam ustao, upalim malo auto da vidim kako radi na leru... i sve izgleda normalno kao do sada. Kada je postigao radnu temperaturu, naglo sam stisnuo papucicu gasa, motor je poceo da se gusi, guta klendle, onda su se zacule 3 detonacije, nakon cega je podigao broj obrtaja i nastavio da radi normalno. Tako sam probao par puta i svaki put su se cule detonacije (2-3). Otvorio sam haubu, pa je komsija pratio sta se dogadja. Ustanovili smo da se detonacija dogadja u usisnoj grani. Video sam da je gumica na grlu plasticne cevi oslabila i da je izmedju plasticne cevi i usisne grane postojao zazor (gde je verovatno vukao "fals" vazduh). Nekako smo to resili - grlic usisne grane smo oblozili unutrasnjom gumom bicikla i zalepili izolir trakom, pa navukli plasticnu cev (na mestu oznacenom na slici).

Zazora vise nema, ali je problem i dalje tu. Na autu je pre nepunih 1000 km uradjeno sledece:
- zupcasti kais
- svi spaneri (srenji, veliki, mali)
- semering radilice
- svi filteri (ulje, gorivo, vazduh)
- kompletno ulje
- PK kais i njegov spaner
- roler PK kaisa
- homokineticki zglob (prednji desni i sve manzetne)
- ociscene svecice, smanjeni zazori i provereni kablovi
Naveo sam sve sto je radjeno, mada neke stvari inace nemaju uticaj na ovaj problem.
Mozda je bitno da napomenem da sam imao problem sa paljenjem, o kome sam pisao u ovoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=29649 . Problem je nestao kada sam napunio rezervoar do kraja. S obzirom da mi je posle puta do NS i nazad nivo goriva (sipam bezolovni) spao ispod polovine, identican problem sa paljenjem se opet javio.
Da li je u pitanju losa smesa? Skidao sam protokomer, bez njega naravno ni ne pomislja da upali. Otvarao sam kutiju filtera za vazduh, posto je filter nov, malo sam ocistio samo kuciste filtera, jer je bilo nekog trunja).
Odakle da krenem, nemam ideju sta dalje da gledam...
Juce sam isao do Novog Sada i nazad (sve ukupno oko 320 km) i poceo je da mi se javlja jedan problem, koji do sada nije bilo toliko upecatljiv.
Pri kretanju, ukoliko malo jace stisnem papucicu gasa (ne volim da mucim auto i "potpisujem" gume, ali nekad situacija uslovljava brzi start), motor pocne da se gusi, kao da guta knedle, auto mili za to vreme i tek nakon par sekundi prihvati gas i krene normalno. Ako za to vreme gok se motor gusi prebacim u 2. brzinu, sve ide glatko.
Ukoliko motor "pripremim" za kretanje - dajem polako gas i jos laganije pustam kvacilo, onda nema problema, sve ide odlicno.
Danas, kad sam ustao, upalim malo auto da vidim kako radi na leru... i sve izgleda normalno kao do sada. Kada je postigao radnu temperaturu, naglo sam stisnuo papucicu gasa, motor je poceo da se gusi, guta klendle, onda su se zacule 3 detonacije, nakon cega je podigao broj obrtaja i nastavio da radi normalno. Tako sam probao par puta i svaki put su se cule detonacije (2-3). Otvorio sam haubu, pa je komsija pratio sta se dogadja. Ustanovili smo da se detonacija dogadja u usisnoj grani. Video sam da je gumica na grlu plasticne cevi oslabila i da je izmedju plasticne cevi i usisne grane postojao zazor (gde je verovatno vukao "fals" vazduh). Nekako smo to resili - grlic usisne grane smo oblozili unutrasnjom gumom bicikla i zalepili izolir trakom, pa navukli plasticnu cev (na mestu oznacenom na slici).

Zazora vise nema, ali je problem i dalje tu. Na autu je pre nepunih 1000 km uradjeno sledece:
- zupcasti kais
- svi spaneri (srenji, veliki, mali)
- semering radilice
- svi filteri (ulje, gorivo, vazduh)
- kompletno ulje
- PK kais i njegov spaner
- roler PK kaisa
- homokineticki zglob (prednji desni i sve manzetne)
- ociscene svecice, smanjeni zazori i provereni kablovi
Naveo sam sve sto je radjeno, mada neke stvari inace nemaju uticaj na ovaj problem.
Mozda je bitno da napomenem da sam imao problem sa paljenjem, o kome sam pisao u ovoj temi http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=29649 . Problem je nestao kada sam napunio rezervoar do kraja. S obzirom da mi je posle puta do NS i nazad nivo goriva (sipam bezolovni) spao ispod polovine, identican problem sa paljenjem se opet javio.
Da li je u pitanju losa smesa? Skidao sam protokomer, bez njega naravno ni ne pomislja da upali. Otvarao sam kutiju filtera za vazduh, posto je filter nov, malo sam ocistio samo kuciste filtera, jer je bilo nekog trunja).
Odakle da krenem, nemam ideju sta dalje da gledam...
Comment