Upravo sam se vratio sa Miseluka gde sam ga bachio na muke... (par krugova uz i niz most do "dragg sastajalista")
Zapazanja su sledeca...
- Dok je na 1/3 temperaturne skale ma sta mu radio ne zvecka uopste
- Kad dodje na 1/2 skale (normala, dokle god ne stojim u mestu - onda ode i malo vise, pa se ukljuci ventlator i vrati ga na 1/2) onda zvecka kad dam gas skoro do daske (80-90km/h, 4. brzina, uz most), dok niz most pri istim uslovima zvecne samo na trenutak u trenutku kad mu naglo nabijem gas opet skoro do daske.
- Na ravnom isto tako, u 4. brzini kad mu naglo nabijem gas zvecne na 1-2s, a onda pri istom tom konstantnom gasu skoro do daske nista. U 5. brzini isto - zvecne u trenutku kada se da jaci gas, dok je pri konstantnom gasu sve OK.
Da li da diram ista ili da ostavim ovako?
p.s. Uz most u 4. brzini tesko mogu iznad 95-100km/h, dok u 3. relativno fino vuce, al' necu bas toliko da ga mucim...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Detonacije su JAKO stetne po motor pa bih ti preporucio da preduzmes nesto. Za pocetak, obelezi poziciju razvodnika, otpusti onaj sraf 13 ispod i samo malo okreni razvodnik na levo. Zategni sraf i onda probaj auto.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
U karburatoru ima mala pumpica koja svaki put kad napravis naglo stiskanje gasa treba da bogati smeshu.
Gura je jedna mala upruga na sipci koja povezuje mehanizam leptira sa pumpom.
Isto tako , jedan potencijalni problem moze da bude klecanje u razvodniku koji je upravljan sa vakumom , crevom sa usisne grane.
Jedan deo proizvodjaca je to resio postavljanjem redukcionog ventila protoka na liniju. Dakle paljenje malo kasni u odnosu na naglo davanje gasa i nagli pad vakuma u usisu.
Sad si vrlo blizu konacnom resenju.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Detonacije su JAKO stetne po motor pa bih ti preporucio da preduzmes nesto. Za pocetak, obelezi poziciju razvodnika, otpusti onaj sraf 13 ispod i samo malo okreni razvodnik na levo. Zategni sraf i onda probaj auto.
Ako okrene razvodniik u levo imaće još ranije paljenje, da li si to hteo?
al' slicno se i dalje dogadja (sa 95-icom, a malo manje sa 98-icom), ali samo kad je motor vrlo vruc i ne u normalnoj voznji, vec kad ga isprovociram tako sto pri recimo 60km/h u 4. brzini malo jace legnem na gas
nemoj tako da vozis taj auto. sam motor po sebi je tako konstruisan da ne moze da otrpi takvu upotrebu/voznju i tu ne pomaze nikakav benzin.
samodetonacije se javljaju i pri upotrebi LPGa od 105 oktana kada kao ti na malom broju obrtaja zelis da koristis puni trotel.
to je ugradjena konstrukciona mana tog motora i tu pomoci nema.
jedini lek je da se sudrzis od imitacije sportskih zahteva, da pomeris paljenje na kasnije (najvise 3-5% pre GMT) ako ostajes na fabrickom sistemu paljenja.
ili da ugradis visokoenergetski sistem paljenja sa MAP senzorom i izbacis vakuumski regulator paljenja u samom razvodniku (veoma je neprecizne regulacije).
ako nisi skoro uradio ja preporucujem da obavezno ocistis motor/ kompresioni prostor iznutra na masini i vrlo preporucljivo koristiti iskljucivo visoko detergentna ulja poput sintetike s obzirom da taj motor proizvodi dosta koska i ima (fabricki) lose podeseno/konstruisano sagorevanje benzina.
i ako hoces tako da ga vozis, pod opterecenjem promeni termostat u sistemu za hladjenje i stavi onaj za 82C, da bi se smanjila radna temperatura motora i umanjili problemi u glavi motora usled pregrevanja (lako se pregreje tackasto pri opterecenju).
svi Fiatovi motori na bazi 128. bloka/ konstrukcije nisu pogodni za ostriju voznju i imaju kontrukcione mane koje se manifestuju losim sagorevanjem pri opterecenju motora/ malim vakuumom.
vec odmah kada izadje iz fabrike, taj motor prikazuje te mane u ponasanju sa bilo kojim regularnim gorivom tako da promena pumpe ili benzina nece otkloniti uzrok problema, mozda samo malo bolje zamaskirati odnosno pomeriti granicu opterecenjea koju motor moze da izdrzi.
iz mog iskustva, za sve brzine preko negde 70km/h ako se zeli ubrzanje mora se koristiti 3.ca brzina dok jedino preko negde 110km/h nastupaju obrtaji motora kada moze i cetvta da se (korisno) upotrebi bez naprezanja motora/ samodetonacija.
peta je uglavnom kozmeticka, nema nikakvu svrhu na Jugu osim delimicno pri voznji na autoputu sa veoma malim opterecenjem auta, ono prazan, idealno ravan put, veoma lagan pritisak pedale gasa.
za ubrzanje bez detonacija samo druga i treca brzina i obrtaji preko 3500 koliko toliko omogucavaju normalan rad motora.
inace sam motor ima ekstremno kratak hod, i jako mali obrtni momenat sto veoma ogranicava upotrebljivi opseg broja obrtaja- motor ne trpi ni nize a ni vise obrtaje vec samo srednji opseg 3500-5000 za trajnu upotrebu.
takav dizajn motora je Fiat kompletno napustio pocevsi od FIRE generacije Una, sto nije slucajno
Comment