Koliko je bio presao?
Podsecam, ova moja nesreca 114000km bez ikakvog servisa motora, a 95 godiste, kad su stavljali sve i svasta...
p.s. Ni moj se ne buni kad mu se pomeri paljenje (al' samo sa 98-icom), al' onda ne vuce bas najbolje (nije da ovako vuce nesto extra ), a 150km/h (po cajgeru) mogu da predjem samo kad se spustam na autoputu NS-BG nizbrdo.
p.s. Ma kad mu bude vreme za generalnu, ide u njega 1.5 motor, posto sa modifikacijama i sredjivanjem ne kosta mnogo vise od generalne...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Dakle posto na obbrtaj odu 2 puta paljenje na tim obrtajima je razlika gde se postize tachka paljenja (nemoj da se zabludjujete u kad varnica krece) i samo greska od 1 stepen je greska koja trazi preciznost sistema od:
(1 / 200) / 360 = 1.38888889 × 10 na -5 sekunde.
Dakle: 0,00000138* sek , to je preciznost koja se trazi od sistema
Sad samo probajte da odgonetnete koliko jedna trunka prsine moze da promeni vreme reakcije goriva u stvaranju eksplozivnog talasa.
Brik kaze da motor nevalja, ovde se nebi slozio , konstrukciski znam sta sam radio takvom motori 70-ih godina i jednostavno nedelim iskustva te vrste.
Doduse italijanski motor sa obicnim centrifugalnim navodjenjem paljenja koje je pratilo samo po rpm krizvu paljenja.
Moja je preporuka da odes kod Dore, da malo isprobamo neke stvari.
Nadam se da Dora nema nista protiv da se odazove na ovaj poziv, jer cemo probati neke testove oko navodjenja motora ovako, ONLINE , dakle zeleo bi da Valent i ja budemo on line na MSNu dok Dora testira.
Od potrebnih rekvizita, stroboskopska lampa , vaccum metar dovoljno za razotkriti gde i sta nije u redu.
Taj motor iako samo 1116ccm nije nimalo naivan i ladno se nosio sa Fordovima od 1600ccm iz tog vremena.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
ne mora da znaci, ali ocekivati od tog motora da se ravnopravno nosi sa modernijim konstrukcijama je ipak tesko dostizivo u realnosti.
boost, motori koji si ti sretao u 70tim direktno iz Fiata i ovo sto je u Jugu a izaslo kao domaca modifikacija DMBa su poprilicno razliciti u praksi, pogotovu sto se tice tolerancija pri izradi.
razvodnik paljenja ladno ima mrtav hod od 2-3 stepena u radu,a to je toliko neprecizno kao sto si i izracunao da ne ostavlja mnogo mesta.
takodje IMPov karburator na tim motorima ne omogucava pravilno doziranje goriva u svim uslovima i obicno su Jugovi motori tih godista poprilicno prljavi iznutra od naslaga i vole da "trose" svecice, odnosno da ih prljaju ubrzano.
na papiru je mozda isto, svi koje znam i koji su odavno u Zastavinim/Fiatovim vodama zale za motorima iz 70tih pogotovu onima koji su isli u 101 Mediteran model, u odnosu na danasnju i skoriju KG produkciju.
ja bih na tom motoru prvo odradio jedno Wynns ciscenje, ceo tretman od pola sata.
promenio termostat.
po mogucstvu, nabavio novi razvodnik paljenja i novi sistem paljenja/zamenio izlazni stepen, komutator kako ko vec zove.
ako to nije dostupno bilo finansijski bilo nabavljivo, onda ubacio razvodnik samo sa centrifugalnim tegovima od starog Keca, sa originalnog Fiatovog motora dizajn a vakuum zapusio.
ove 3 stvari ne bi treblao da budu skupe, pogotovu prve dve.
tek onda dalja podesavanja.
OK.. brick sve to stoji , ali nikako menjanje delova pre ispitivanja same konfihuracije. Ja prvo zelim da dobijem predtavu o neprecisnosti sistema pre nego li dodjem na neki predlog za dalje.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Strob imam, vakumetar imam a naći će se i volje, ako treba biće i minikamera
Mada, ja ovako odokativno tvrdim da treba staviti deblji zaptivač na tu makinu...
ok, ja sam nekako to preskocio, skeptik da bi tu moglo da bude perfektno stanje sa autom sklopljenim tog godista, sa tada originalnim delovima iz Zastave.
da li je i sta do sada menjano i koje firme su zamenjeni delovi je nejasno (?)
Brick, razlika izmedju danasnjeg motora, chisto mehanichki gledajuci i toga nije nikakva.
Ako uzmemo za primer da je to jedan 8V motor sa velikim mariginalima, sta nam je ostalo?
Da sa svim saznanjima tehnike koja posedujemo danas u odnosu na godine kad je ta konstrukcija nastala nadjemo prechice.
Dakle kao sto jedan danasnji moderan sistem za navodjenje motora vrsi adaptaciju prema stanju hardware i navodi motor da radi korektno.
Nekazem da se kopanjem po problemu nece doci do toga da postoji greska, kako dela ili periferije no, ostaje da se vidi.
Jedan ONLINE diagnostic nemoze da skodi, mnogima moze da pomogne.
Svreha teorije je da se ide u praktichnu upotrebu iste.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
U mojem, najprije se postavi radna hipoteza, zatim se provjere komponente koje mogu uzrociti problem i tek onda se mijenjaju dijelovi za koje se ustanovilo da su neispravni.
U doticnom Delijinom slucaju mozemo imati vise mogucnosti koji se rjesavaju procesom eliminacije. Najjednostavniji test, u danim okolnostima je test vacum membrane koja regulira predpalenje. Ista bi trebala biti dostupna zasebno. Zasto kupovati cijeli distributor ako je membrana jedini problem.
Dalje, ako imamo karburator koji daje premrsavu smjesu, postavljanje novog distributora nece pomoci.
Pitanje loseg dizajna na jednu stranu, a pitanje komponenti koje ne funkcioniraju prema dizajnu na drugu.
Dva do tri stupnja nece me brinuti, ali dvadest uzrocenih losom regulacijom predpalenja hoce.
Jedna napomena u vezi Wynn's tehnologije. Ja imam masinu za ciscenje koja radi isti posao. Drugacija marka, isti princip. Taj proces je dobar za periodicno preventivno odrzavanje unutrasnjosti motora. Kad se radi o naslagama tvrdog karbona (koksa), ucinak je minimalan i zanemariv. Ja sam radi svoje vlastito istrazivanje na nekoliko razlicitih kemikalija. Inspekcija prije i poslje ciscenja daje jasnu vizuelnu sliku.
Comment