Astra- knedla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Vratim dzek na NTC davac, spojim mu zicu ulaznog napona 5V tacnije 4,95 +-0,05V i merim na kraju izlaznog, napon isti ali tacno isti ni za nijansu slabiji od ulaznog
    posle Valentove slike i tek sada tvog opisa postalo mi je jasno ono sto nije, ona prica o dolaznoj i odlaznoj zici,i uopste 2 zice.

    da se vratimo na problem-
    sve do citiranog dela koliko kapiram se sve ponasa savrseno kako i treba ali ovde mi nastaje sumnja.

    to sto zoves ulazna zica je ok, a to sto si izmerio na izlaznoj (koristim tvoju terminologiju da se lakse nadjemo) je pogresno jer je to masa po shemi, znaci mora da bude napon tu nula.

    moj zakljucak je da je ta izlazna zica u prekidu od samog senzora do ulaska u ECU negde- i da kroz nju ne tece struja.

    znaci, ja bih uzeo parce zice odnosno dve zice i sa njima radi probe privremeno povezao senzor direktno na pinove ECU konektora, tacno ta 2 za to predvijdena.

    nekih 99,9% sanse su da je taj deo problema na instalaciji lokalizovan.

    tih blizu 5V na izlaznoj zici odgovara nekih -30C doziranju goriva pa je logicno i da se onda motor gusi u visku benzina i otuda ta knedla- poremecena smesa koja ne moze da sagori kao tesko prebogata.

    to je moje vidjenje...

    Spojim i precvikanu izlaznu iz davaca i upalim. Ha, auto odmah u knedli skinem bilo koju precvikanu dolaznu il odlaznu motor se vrati u normalan rad ali opet samo 55 sec
    po meni sasvim korektno, u smislu gore opisanog kvara u zicanoj instalaciji, odnosno prekidu u zici mase od senzora do ECU.

    probaj sa 2 provizorne zice pa javi rezultat, samo proveri 3 puta koji su tacno pinovi na ECU konektoru za senzor.
    ajd sa srecom da i to resimo...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      koliko mogu da procitam iz sheme i dijagrama u ispravnom stanju na zagrejanom motoru, posle tih 15 minuta treba da imas-


      1,60V na jednoj zici (dolaznoj kako ti zoves)
      0,0V na drugoj/odlaznoj zici.

      oba napona merena prema sasiji/masi vozila.
      napon na samom senzoru treba da bude 1,60V.

      razlika od 5V do 1,6V nastaje kao rezultat pada napona protokom struje kroz otpornik/senzor, ali to nije bitno za nas sada pa mozes i da zaboravis.

      ako ti nije jasno, mogu da ti navedem za jso neku temperaturu motora koliko treba da iznosi napon izmeren na senzoru- prema onom dijagramu.
      cisto radi kotnrole, mada ti si vec testirao senzor i on je potpuno ok, kako treba da bude.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Sad, kakve veze ima dal ECU dobija 5 V preko davaca koliko dobija kada je zagrejan ili direktno spojeno 5V sa tim da na jedan nacin u startu radi a da u drugom u opste ne radi
        tako treba da radi, to je logicno ponasanje s obzirom na elektricnu shemu.

        kada resimo problem ako treba pojasnicu zasto mislim da je to potpuno ok ponasanje za dati slucaj.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          moj zakljucak je da je ta izlazna zica u prekidu od samog senzora do ulaska u ECU negde- i da kroz nju ne tece struja.

          znaci, ja bih uzeo parce zice odnosno dve zice i sa njima radi probe privremeno povezao senzor direktno na pinove ECU konektora, tacno ta 2 za to predvijdena.
          alternativno, tu odlaznu zicu spoj direktno na masu negde u blizini a onu dolaznu (sa 5V) povezi na senzor.

          ovo je jednostavnije a isti je efekat sto se strujnog kola tice, i svrhe testiranja.

          ako po povezivanju na masu te odlazne zice motor radi kako treba celih 56 sekundi ili cak 57 naleteo si na minu

          dalje je sve lako...
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #35
            Jasno mi je da vas mrzi da citate po vise puta pa cu usput ispravljati pogresno shvacene stvari.
            Originally posted by brick
            posle Valentove slike i tek sada tvog opisa postalo mi je jasno ono sto nije, ona prica o dolaznoj i odlaznoj zici,i uopste 2 zice.

            to sto zoves ulazna zica je ok, a to sto si izmerio na izlaznoj (koristim tvoju terminologiju da se lakse nadjemo) je pogresno jer je to masa po shemi, znaci mora da bude napon tu nula.
            Da ok za nulu -. Nemam mnogo veze sa elektronikom te neznam njenu pravilnu terminologiju koju vi koji se bavite time koristite.
            Znaci da pojasnim, za mene In ulazna; Out izlazna zica iz davaca. Kada govorim za ECU isto vazi.

            Originally posted by brick
            moj zakljucak je da je ta izlazna zica u prekidu od samog senzora do ulaska u ECU negde- i da kroz nju ne tece struja.
            Voleo bih i ja da je tako, ali mi je ne osnovno iz razloga sto kada precvikam tu zicu dok je sve prikljuceno kako treba motor proradi kako treba (naravno 55sec.) Znaci neke veze do ECU-a ipak ima.


            Originally posted by brick
            tih blizu 5V na izlaznoj zici odgovara nekih -30C doziranju goriva pa je logicno i da se onda motor gusi u visku benzina i otuda ta knedla- poremecena smesa koja ne moze da sagori kao tesko prebogata.

            to je moje vidjenje...
            Nije tako. Motor se gusi uvek od siromasne smese, puca. Pracena je i sonda. Na sve to dakle nema promena u radu spojio 5V direktno ili bile ocvikarene obe zice znaci islo ka ulaznoj u ECU 0V sto bi naravno trebalo da ima razlike jer je razlika "ti" od na pr. 50ms kada je temp. O do 6ms kada je zagrejan motor. Ali nje nema, motor u oba slucaja radi do dzadza (55 sek.)
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #36
              Originally posted by brick
              koliko mogu da procitam iz sheme i dijagrama u ispravnom stanju na zagrejanom motoru, posle tih 15 minuta treba da imas-


              1,60V na jednoj zici (dolaznoj kako ti zoves)
              0,0V na drugoj/odlaznoj zici.

              oba napona merena prema sasiji/masi vozila.
              napon na samom senzoru treba da bude 1,60V.

              razlika od 5V do 1,6V nastaje kao rezultat pada napona protokom struje kroz otpornik/senzor, ali to nije bitno za nas sada pa mozes i da zaboravis.
              E ovo vec nesto nagovestava.
              Iz ovih dijagrama to je taj NTC davac, mislim sa tim vrednostima otprilike.
              Znaci na ovoj jednoj zici dolaznoj ka NTC davacu (kako je ja zovem) gde u pocetku imam 5V, kroz zagrejavanje motora i pada otpornosti davaca treba da imam pad napona do oko 1,6V pr. a ja imam uvek 5V. Isti napon od 5V imam i na samom senzoru zica prema masi a trebao bi da imam onaj od 1,6V jel tako.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #37
                Originally posted by brick
                Sad, kakve veze ima dal ECU dobija 5 V preko davaca koliko dobija kada je zagrejan ili direktno spojeno 5V sa tim da na jedan nacin u startu radi a da u drugom u opste ne radi
                tako treba da radi, to je logicno ponasanje s obzirom na elektricnu shemu.

                kada resimo problem ako treba pojasnicu zasto mislim da je to potpuno ok ponasanje za dati slucaj.
                Govori Brick ne mogu da docekam.
                Zasto je to logicno ponasanje a napon prema masi isti 5V direktno ili preko davaca.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  M !!

                  Shema koju je Valent okachio govori upravo zasto je bitno.

                  Sama ECU jedinica ima konrtrolu nad sistemom da li je senzor tu ili ne, sta mislis kako?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #39
                    OK imam vezu. Ali ne potpunu. Ecu trazi neki napon. Kada ga nema posle 55 sec vodi se prema nekim svojim programiranim vrednostima kao i kada je stalno 5V, tad naravno nema masu na motoru (mozda to), pa se vodi prema istom programu tom od 55 sec . Ali vezu koju opet tu ne vidim je zasto je odmah u knedli kada ide preko davaca a tada mu daje 5V sto bi trebalo da je bogato a ono je siromasno.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #40
                      M, prikopcaj Tech II. Razdvoji dzek od sensora i pogledaj parametar temperature. Zatim premosti zice na dzeku, napravi direktan spoj i pogledaj temperaturu. To mozes napravit sa ukljucenim kontaktom, a mozes i dok motor radi. Ako se hoces igrati mozes istovremeno pratiti signal L. sonde ili puls ubrizgavaca pa ces uvidjeti korelacije.
                      Ako budes nice kid, mozda ce ti Boost objasniti znacenje dijagrama koji sam postavio, pa onda mozes zbrojiti 2+2. Naravno, to je 5.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        mala pauza da sacekam dalji tok dogadjaja koji je Valent uputio.

                        E ovo vec nesto nagovestava.
                        Iz ovih dijagrama to je taj NTC davac, mislim sa tim vrednostima otprilike.
                        Znaci na ovoj jednoj zici dolaznoj ka NTC davacu (kako je ja zovem) gde u pocetku imam 5V, kroz zagrejavanje motora i pada otpornosti davaca treba da imam pad napona do oko 1,6V pr. a ja imam uvek 5V. Isti napon od 5V imam i na samom senzoru zica prema masi a trebao bi da imam onaj od 1,6V jel tako
                        da ne davima i opterecujem uktratko- NTC je potrosac, ima funkciju reostata i kroz njega treba da protice neka struja.

                        ECU je generator/strujni izvor i istovremeno senzor koji prati promenu pada napona na resotatu i time tumaci posredno temperaturu.
                        sam NTC ne daje nikakav napon.

                        napon od 1,6V treba da imas na dolaznoj zici a na samom senzoru zica prema masi treba da imas 0V.

                        iz sheme kroz NTC treba da tece struja, tada ima pada napona.
                        ne tece struja, nnema pada napona i on je tih 5V.

                        zasto cemo videti.

                        ako imas stalno 5V bez obzira na sve, moguce je i da je problem u samom ECU, ali o tome kasnije kada razresimo postojece dileme.

                        taj Tech II bi puno pomogao za razresenje, kako je Valent naveo.

                        ne zameri, nikada nisam video niti Astrinu elektriku niti njen ECU, ako ti se cini da te pogresno razumem.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #42
                          ECU je generator/strujni izvor i istovremeno senzor koji prati promenu pada napona na resotatu i time tumaci posredno temperaturu.
                          sam NTC ne daje nikakav napon.


                          PCM vidi samo izlazni napon prema sensoru koji je pri raskopcanom sensoru 5V. Taj napon tumaci kao --40 stupnjeva i to se moze vidjeti
                          na bilo kojem testeru koji cita parametre, nije potreban Tech II. Kad struja pocne "teci" preko otpornika, ulazni napon prema sensoru pada i PCM ga gleda i preracunava u temperaturu. Kad se spojnica odpoji od sensora i napravi direktan spoj izmedju A i B, doci ce do veceg pada napona i PCM tester ce to citati kao punu radnu temperaturu. Vrlo pouzdan nacin da se testira sam PCM i doticni strujni krug. Drugi nacin je da se umjesto sensora stavi kalibrirani otpornik i izmjeri pad napona ili reakcija PCM-a preko testera.
                          Posjedovanjem laserskog termometra moze se provjeriti tocnost mjerenja temperature od strane PCM-a u trenu. Izmjeri se temperatura motora u okolici sensora i usporedi s parametrom na PCM testeru.
                          Metod je vrlo pouzdan.

                          Sad, koliko je sensor temperature i njegov signal dio M-ovog problema je drugo pitanje.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #43
                            M <<< Ajde, pokrenes temu pa te nema
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #44
                              Nije prvi put Mozda resava problem

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #45
                                Ha,ha sve je ok , nisam nasao vremena za referat...bice...hvala na strpljenju.
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X