u vezi sa ovim prethodnim - uocio sam da se mixer plina magicno drzi na trotelu , i postoje samo tri sicusne rupice na osnovi mixera (hteo sam da cistim trotel, koji je definitivno prekriven crnom garezi). Sta je u rupicama - mikro imbusi? Da li se mixer moze lagodno skinuti i vratiti, upravo u svrhu ciscenja trotela, ili je bolje da nista ne cackam da ne napravim neku stetu?
Čarobni mikser Imbusi su u pitanju i silikon za zaptivanje. Imbusi su 2 ili 2.5? Znam prstom na tabli da ti pokažem Skini pa očisti, namaži silikonom oko u**** i vrati u isti položaj. Ne verujem da možeš nešto zbrljati
ja ne racunam, posto motor nije opterecen pri tako malim obrtajima...
digni na 5000+ obrtaja da se motor iznutra dobro zagreje (komora sagorevanja dovoljno zagrejana da sagori taloge koksa), recimo.
nije toliko stvar u brzini koliko u tome da je motor opterecen adekvatno- do daske stisnuta pedala gasa.
i da nema problema, povremeno"produvavanje " motora nece skoditi
Hm, hoces reci da mu posle dva sata provedenih na konstantnih 5000 obrtaja (malo crveno pocinje na 5500, a veliko crveno - no-go zone, na 6000) nece biti nista ?! Mislim, to se da srediti voznjom u nizim stepenima prenosa, ne mora da idem dvesta, samo mi reci da sam dobro razumeo...
Aha, i hteo sam da te pitam sta si mislio pod onim da V6 motori tolerisu rastelovane ventile?
da. ni posle 10 sati provedenih na 5500 rpm motoru nece biti nista, osim sto ce biti prociscen iznutra, manje trositi goriva kasnije i biti u opstem boljem stanju. naravno podrazumeva se da je mehanicki ispravan sam posebi, da ima ulja, antifriza koliko treba.
motor nije tako osetljiv kako bi se pomislilo na prvi pogled.
ako pitas da li sam to radio, da. mnogo puta sa vise razlicitih auta i nikada nijedan motor se nije bunio.
pitanje 2- u nizim prenosima sve i da vozis na 6000 rpm sam motor je rasterecen i nema trazenog efekta koji se zeli postici sa italian tune upom.
poenta nije sam broj obrtaja kao cilj nego potpuno opterecen motor a to znaci potpuno otvoren leptir odnosno do kraja stisnuta pedala gasa.
to moze biti i voznja uz neko jace brdo sa opterecenim (natovarenim) autom a uz manje obrtaje...poenta je da se komora inzutra dobro zagreje i sagori taloge koji su nakupljeni kroz kombinaciju termike i hemije.
pitanjke 3- V6, I 6, V8 i veci motori su vrlo fino balansirani sami po sebi i posledicno u voznji se ne oseca (kroz vibracije i oscilacije snage) hipoteticka razdesenost ventila kao kod cetvrtaka.
motor i dalje sasvim ugladjeno i fino radi, nema treske u sedistima, prozori ne klaparaju a volan skace....
malo karikiram, ali je 6 cilindara mnogo kultivisanije od nekog razdesenog cetvrtaka.
pogotovu motor kapaciteta 3000 kubika skoro sa relativno laganim autom se lako izbori, jedva se oseti ta (hipoteticka) razdesenost.
na V12 jos manje izrazen efekat, npr.
vazduh si proverio, izduv si eliminisao bese, za varnicu si nasao jedan tezi problem/ kvar u sistemu- nadam se da je sada reseno sve i da auto radi tip top ponovo
Ha, ha, ovo me podseca na ruske lovce LaGG 3 iz 2. svetskog rata. Ako ga vozis duze od 5 min na 80% snage, svecice se umaste i avion padne...
Ako ga vozis duze od 5 min na 100%, motor se pregreje i avion padne...
Ti gledaj da budes izmedju... Ako nista drugo, nisi se mogao uspavati vozeci ga, imao si konstantnu zabavu...
Hvala svima, probacu da se malo pozabavim autom i ispratim ponashanje, pa ako bude nekih promena, obznanicu...
Ovo pišem više da bi ste se malo uščudili, nego što očekujem neku korisnu sugestiju.
Daklem, skinem ti ja kompletan usis+ler motor onda obilato isprskam sprejem za karburatore, očistim i podmažem sa wd 40 (leptir, ulaz u trotel, sajle i šipke od pedale gasa). Drndam polugu gasa, leptir samo fercera... Sve prohodno, lepo radi. Filter vazduha pristojan i prohodan. Vratim sve na svoje mesto (nisam stavljao silikon, jer je originalna o-gumica - dihtung, još uvek fantastično elastična i mekana).
Rezultat - Dobar, ali ne u potpunosti. Ler gas se povećao - generalno stoji na oko 1050 -1100 o/min, a ponekad zaglavi na 1500. ALI, u najvećem broju slučajeva se povratila startnost i glatko neisprekidano ubrzavanje još sa niskih obrtaja. Nema ni onog cimanja pri promeni brzina.
To je u najvećem broju slučajeva, međutim, juče sam imao radikalan slučaj ne******nja mene od strane auta. Krenem, prva, druga, lagano, i onda dok sam držao pola gasa, auto je prestao da ubrzava u drugoj. Ja se zainatim i stisnem do daske. 1,2,3,4, 5 sekundi NIŠTA. Auto i dalje ide kao da držim 1/5 gasa. Nema ni promene u zvuku motora, onog BUUU koje npr čuje kad držite ruku na grlima karburatora, a pokušavate da turirate. Jednostavno - NIŠTA, kao da nisam ni dodavao gas.
Već pred istek tih pet sekundi, poče, bogami da me obliva hladan znoj: ako npr. vuče vazduh a nema plina... Već sam očekivao da mi odskoči hauba...
Na kraju sam morao da popustim - sklonim nogu s gasa pa ga nagazim opet, i auto krene, takoreći, najnormalnije... Ništa nije puklo (bogu hvala) ni ispred ni iza motora...
Sve vreme govorim o ponašanju na plinu.
Na benzin, ono paljenje je postalo još radikalnije. Auto se jednostavno ugasi nakon onog pika. Proradi tek iz trećeg verglanja. Ovo u slučaju da hoću da ga prisilim da radi na benzin. Naravno, uvek važi varijanta da kod prvog kresanja uhvatim pik, prebacim na plin i onda radi...
Ako ovo već nije čudno, kako objasniti ovo: kad auto radi na plin, i stavim ruku na usis ispred filtera, auto se ugasi. Kad radi na benzin - ne konstatuje zatvoren usis! Auto najnormalnije nastavi da radi, možda čak i podigne broj obrtaja. E sad, vrlo je moguće da kućište filtera ne dihtuje najbolje (čuje se da malo šušti kada se rukom zatvori truba u****), ali kako to ne važi i za plin! I odakle mu, dođavola, toliki falš vazduh da radi, kad ovom čudu treba litar i po za jedan obrtaj, a ima ih 16-17 u sekundi na 1000/min. To je 25 l u sekundi!
Pritom sve ovo "falširanje" se dešava ISPRED mesta gde ler motor i plinski by-pass uzimaju vazduh, pa držim da nije tako strašno sem što eventualno taj vazduh ne prolazi kroz filter, pa možda prođe i neka nečistoća...
Znači, po svoj prilici ste bili u pravu kada ste rekli da treba tražiti uzroke u vazduhu, jer da nije tako, ne bi došlo ni do kakvih promena posle intervencije...
Lambda radi, Loveco menja boje... Doduše učestalo mi je pojavljivanje MIL lampe za sondu, nakon moje intervencije... Vrlo često se upali kad auto radi u leru neko vreme...
Inače proverio sam u literaturi, comp, automatski predje u back up mode kad se upali MIL tako da sonda onda ispada iz funkcije jer comp drži neke preprogramirane vrednosti...
Da ne falšira negde na usisnoj grani, majku mu... al' ne bi se tako ponaš'o, valjda...
Btw, da bi se zamenio senzor temperature vode, mora da se skinu usisni vodovi (creva itd), railovi sa brizgaljkama i - USISNA GRANA,
Mada je, iskreno, sve ovo vrlo pristupačno, i upraksovani mehaničar to može sve da skine za max pola sata... Note: - ja NISAM upraksovani mehaničar =]
Cini mi se da sam na dobrom putu da otkrijem deo problema koji su me ******li, barem na plin.
Nisam stigao da se pozabavim kolima jer sam imao smrtni slucaj u uzoj porodici (cale ) . Zato sada, kada je malo opao pritisak, vracam se problematici.
Da ne duljim, ocistio sam katalizator (sache sam izvadio, a lonac ostavio), koji NIJE bio zapusen. Mozda je bio nefunkcionalan, ali nije bio zapushen.
Nista se nije dogodilo.
Medjutim, na jednom usponu, meni pukne zadnji lonac, kao da si iz njega ispalio metak, sa sve izuvijanim metalom na mestu proboja. Auto bolje ide. Sva je prilika da se zadnji lonac polako raspadao i zatvarao izlaz i davio stroj. Kada je zapusenje dostiglo kriticne vrednosti, a na velikom opterecenju/protoku, lonac je jednostavno pukao na najslabijem mestu (verovatno gde ga je iznutra nacela korozija). Sto se rupa vise siri, auto bolje ide (normalno). Opet samo cvrche gume kad pritisnem gas, ne okleva, ne trza, nego vuche. Ovo govorim o plinu, benzin ima svoje probleme koji nemaju veze samo sa ovim.
Danas, sutra, definitivno cu da odsechem ***** (zadnji lonac) i vrljim ga u Nishavu. Onda cu da uzmem svoj trofejni kalasnjikov, dobro ga nauljim, i da idem da pobijem onu gamad u auspuh-servisu "Srdjan", gde mi je cela izduvna grana bila custom-made , pre nekih godinu dana.
Pre nego sto me javno izbrukaju forumashi sto ovo nisam ovo ranije mogao da konstatujem, u svoju odbranu zelim da kazem da su 3000 kubika veoma zajebana stvar koja moze da prikrije krupne nedostatke, i da se jednostavno isti tesko otkrivaju. Iz izduvne cevi je tuklo kao blesavo, i mislio sam da je to-to, da sve u redu. Medjutim, ocigledno je trebalo da duva jos jace... Zbog viska snage i cilindara i ogromnog protoka vazduha - problematicna svecica ili kabl, visak plina/benzina se skoro ne primecuju! Sve sto udje ima da izgori, ako shtucne jedna varnica, ima ih jos 5 itd, da ne nabrajam...
A, i, kazem, vec sam bio zakazao dijagnostike, i ciscenje dizni i proveru trista drugih elemenata, ali me je pomela porodicna tragedija...
Doro, Brick , sva je prilika da ste bili u pravu kada ste ukazali na vazduh. Izvesticu o promenama kada uklonim lonac sasvim i obavim dalje pretrage...
Ja sam imao slican problem na R19 1.7 MPI kada radi na leru na benzin, ima nepravilan ler cas poveca ler cas smanji, kada dodam gas motor se ugusi na trenutak pa prihvati gas.
U zvanicnom servisu u Nisu su mi menjali ler motor, svecice, razvodnu ruku, razvodnu kapu i nista. Na kraju sam skinuo brizgaljke, oprao ih u ultrazvucnoj kadi i problem je nestao, potrosnja se smanjila. Mozda je i kod tebe to problem
Ajd da me neko prosvetli... Cisto, razgovora radi, i edukacije (moje prvenstveno)...
Kada motor radi na plinu, na leru, ler motor je iskljucen i sav vazduh se uzima preko by-passa?
Koje mehanizme ima ECU da utice na rad motora na plin? Ispravite me ako gresim:
- Na gorivo ne moze da utice - plin ide, pa ide vuchen vakuumom.
- Na vazduh ne moze da utice - a kako bi? Ili ima varijanta da pri otvorenom leptiru, ECU zabrljavi i pali i gasi ler motor? To je jedina varijanta da se utiche na vazduh, no u kojoj je to meri? da li bi se drasticno primecivalo u voznji?
- Na struju SVAKAKO moze da utice - ali opet kako? Pomeranjem ugla paljenja? I ima li razloga da ECU nesto tu menja?
Interesuje me to prevashodno, jer su problemi sa slabim "idenjem" na plin
nestali kada je uklonjen zapusheni zadnji lonac.
Medjutim, javlja se vrlo neobican rad ponekad, a to je da pri voznji gde se drzi konstantni gas, motor samovoljno ubrzava-usporava. Ovo je praceno konstantno povisenim ler gasom (2000 o/min).
Kada se dodaje gas, ovaj efekat nije prisutan, vuche linearno. Kada onda ugasim-upalim auto (Restart Windows ), ili ga pustim da radi na leru neko vreme (pola minuta, minut, moze i u voznji, izbacim iz brzine i krstarim), motor se prizove pameti i normalizuje rad. Kao da se neki parametar konacno probije do "mozga" ECU-a i on prestane da brljavi.
Medjutim, ponavljam, pitanje je, kako on izvodi ovo sto izvodi?
P.S. Na benzin je katastrofa. Radi na 2 cilindra, ali dajem ruku da nisu prljave dizne, jer postoje faze kad u trenutku "umazni" rad da je milina slusati motor, da bi opet poceo da radi na 2 cilindra. Da su dizne shtrokave, one ne bi mogle nekad da predu, a nekad da krkljaju. Uvek bi krkljale.
Da je struja, pa tek onda auto ne bi radio na plin!, a tu se, uglavnom, ponasha kako treba.
Kada motor radi na plinu, na leru, ler motor je iskljucen i sav vazduh se uzima preko by-passa?
ne bas...
ler motor je taj bypass a ono sto je iskljuceno je leptir (throtle) koji je zatvoren za protok vazduha.
kolicinu vazduha kroz bypass= ler motor odredjuje ECU po osnovu merenja broja obrtaja, nadmorske visine, temperature vazduha, mase vazduha, temperature motora (ili podpritiska) i ugla okidanja svecice na nacin da obezbedi adekvatnu mesavinu vazduh gorivo za dato opterecenje motora i klimatske uslove.
ECU menja 3 parametra kojima upravlja motorom-
vreme otvaranja brizgaljki benzina (kolicina),
vreme otvaranja ler motora (kolicina),
duzinu trajanja i trenutak kada okida varnicu svecice.
sveto trojstvo za rad benzinca- vazduh, gorivo, varnica.
na plinu je sve isto, samo sto elemenat ubrizgavanja goriva nema ulogu jer se benzin ne koristi, osim sto putem Venturija motor ne u****va cist vazduh vec mesavinu plin+gorivo koja je odredjena mesacem i isparivacem i njihovim odnosom (i podesavanjem).
isparivac funkcionise na nacin kao i karburator, ima mali ventil (mozemo da nazovemo i dizna) koji je kalibrisan i kroz njega se uvlaci gasoviti gas.
pre toga, tecni gas je zagrejan i doveden u gasovito stanje u prethodnom stepenu isparivaca.
na leru, funkcija kolicine goriva na gasu je (isto kao i na benzinskom karburatoru) odredjena podpritiskom i promenom istoga.
Hvala, mada nije bas konkretno odgovoreno na moje pitanje.
Kod moje instalacije za plin postoji i poseban by-pass iz usisnog creva do ispod leptira, nezavisno od ler-motora. Moje pitanje je bilo da li na plinu vazduh ide i kroz ler motor i kroz ovaj by-pass, ili samo kroz by pass.
Pri otvorenom leptiru se desava sta - ler motor je potpuno van funkcije (zatvara se)?
Pitam se da li ova pomenuta ljuljanja u voznji moze da proizvede falicni ler motor koji se otvara i zatvara, a ne bi smeo, jer je leptir otvoren?
Jer ako vec ne moze da varira kolicina goriva (plina), jer ECU nema uticaja na isto, da li moze da utice na rad menjanjem parametara vazduha?I da li bi ta kolicina vazduha propustena kroz ler motor pri otvorenom leptiru mogla da da ovakvo ponasanje, ili je zanemarljiva u odnosu na totalni protok, pa sve i da se to desava ne bi se primetilo?
Ja gnjavim sa ECUom, to jest insistiram na tome da brljavi menadzment a ne mehanika. Sumnjam da je mehanicki problem. Problem bi uvek bio tu (da je mehanicki), a ne bi se mogao ukloniti resetovanjem (paljenjem i gasenjem motora). Kao sto mislim da djubre u injectoru bi blokiralo isti u svim uslovima, a ne samo ponekad.
taj bypass koji dodatno imas nije potreban ali kada je neispravan ler motor onda se tako postavi i to extra da bi se umanjio uticaj ler motora.
vazduh (i gas sa njim) prolazi i kroz ler motor i kroz bypass.
ponavljam, bypass u EFI sistemu ne bi trebao da postoji.
da, cim motor predje oko 1200 obrtaja ler motor gubi funkciju i ne koristi se odnosno prestaje da tece vazduh kroz njega.
Ja gnjavim sa ECUom, to jest insistiram na tome da brljavi menadzment a ne mehanika. Sumnjam da je mehanicki problem. Problem bi uvek bio tu (da je mehanicki), a ne bi se mogao ukloniti resetovanjem (paljenjem i gasenjem motora).
kod Bos LH sistema i Motronica kada brljavi mehanika ler motora to je uzrok ispadanja ECU iz radnog opsega.
resetovanjem ECU se postavlja ispocetka referentni nivo (fabricki) za ler motor i kontrola se odvija u okviru zadatih granica.
kada mehanika ler motora gnjavi ECU pokusava da odrzi ler i pri tome upada u vrednosti van predvidjenog rada, pomera se referentna tacka i odjednom samo "pukne" i ne zna gde se nalazi ta pocetna tacka.
elektronski sklop koji upravlja ler motorom (driver) je sa float naponom i na kolektoru i na emitoru a redno su vezana dva tranzistora.
hocu da kazem da ne postoji povratna sprega sa ler motora, ECU tih godina je bio prilicno glup.
meni se sa Bosovim ECU serije 9xx desavalo da mehanicki motor zahteva siri (duzi vremenski) impuls modulacije pri ukljucivanju klime sto ECU odradi a kada zatreba da se vrati u normalu ECU "zaboravi" gde je ta normala. posto se nalazi na granici ne desava se uvek a lek je reset odnosno gasenje motora na 30tak sekundi.
to je ispravljeno u update-u softvera u zamenskom ECU i potpuno reseno u 3.1 verziji sistema.
na netu postoji bin fajl za ECU , postoji i elektricna shema za proucavanje ali treba napraviti alat- programator i zezati se oko mehanickog skidanja memorije posto je zalemljena (nije u podnozju).
kada se zameni/ocisti ler motor i otklone mehanicke smetnje /trenje i problem lutanja ECU nestaje ili se retko pojavljuje.
znam da zvuci glupo ali to sto si opisao je bas tako, mehanika uzrokuje odstupanje ECU koje zahteva resetovanje i ucitavanje pocetnih fabrickih stanja.
PS. ako izmeris digitalnim voltmetrom napon na ler motoru (meri se u odnosu na 12V) kada se desi to zaglupljivanje ECU bice oko 6.5V do 8V AC.
granica razuma za ECU je 7.8V AC i kada padne ispod toga zbuni se.
manji apsolutni napon duze otvoren protok na leru, veca kolicina vazduha.
na zagrejanom motoru sa malim opterecenjem napon je oko 10.2-10.5V AC.
barem sam ja merenjem na mom primerku ECU dobio takve rezultate uz 3 razlicita ler motora.
Comment