Kombinacija problem(cica)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    #31
    Ovde se nastavljam cisto da izrazim svoju zbunjenost, ne da bi reshili problem.
    Naime:
    Zakovala mi je benz pumpa pre par dana, iako sam menj'o filtere bez obzira sto se minimalno vozam na benz.
    Elem, pripalih ja auto na onaj opasni i maksimalno nepreporucljivi nacin, direkt na gas, i auto ide, na gas - dakako, alright... Medjutim, ler gas drzi na 2500 obrtaja, tako da mogu da biram kad polazim, ocel' mi smrdet' gume, oli lamela...
    To je bilo prekjuce.
    Juce skinemo pumpu, sa nejasnom idejom da /je popravimo/kupimo novu/kupimo polovnu/ i kod sledeceg paljenja, ampak tudi opet na plin, skontam da je ler gas naskroz promenio ponashanje. Sada se auto uglavnom ugasi kad pustim gas. U stvari imas dve sekunde fore, dok mashina dva puta revne na leru i prc - ugasi se...
    Mislim, nije valjalo ni prije ni poslije, i nadam se da ce danas, sutra, kada vratim pumpu na mesto, stvar se vratiti u normalu...

    Ali, chudom se ne mogu nachuditi otkud je motor provalio da sam mu skinuo pumpu, i koje sad to veze ima da promeni ponashnje, jer mu isto hvatalo - u oba slucaja je paljen na plin... ...misterija...
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

    Comment

    • Duke
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2006
      • 753
      • Urbs Naissus

      #32
      Pumpa je ociscena, probana, radi besprekorno... Kad je van auta . medjutim na autu, nihc... Ne dolazi uopste, ili ne dolazi adekvatna struja do nje, izgleda da je negde zasmercovala kada je zakovala...
      Guess what, cim je pumpa vracena na mesto, ler gas je skocio na 2500 obrtaja...
      "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

      Comment

      • Duke
        CBC Senator XXL
        • 16.01.2006
        • 753
        • Urbs Naissus

        #33
        Bas me poteralo sa strujom... Zamenjen rele pumpe, ociscene neke grdne mase, i sad raboti... U medjuvremenu sam prao dizne, kazu likovi da u svojoj bogatoj karijeri prljavije nisu videli . Sad radi na opet benzin o cemu sam doskora imao samo daleko secanje. Sva sreca, jer su mi u medjuvremenu otkazali : anlaser - dobro, bez njega se moze, sutra idem da ga skidaju, i - alternator - bez koga se ne moze, pa sam prosle subote nervozno cupkao u Malom/Velikom Mokrom Lugu (naravno, bio sam na putu, u Bg) kod nekih hvaljenih majstora za elektriku. Lipsao regler, pa je zamenjen. Jesu ga opravili, svaka im cast...
        Elem podjem ja sav ozaren od majstora, a auto pocne da mi cima i trza na plin, i da se gasi, i generalno nije hteo da ide. Ja tu uzduz i popreko, i nerado sipam jos one "smrdljive i etericne tekucine, koje se secamo samo kroz maglu" - stono onomad reche Dora, zvane jos i - benzin, u kola i krenem dalje na put, jednim okom pazljivo motreci bord kompjuter - trenutnu potrosnju. To nikad ne radim na plinu iz dva razloga: prvi je, naravno, da ne "dajem ni govneta" (kao sto bi blistavo rekao Branko Bucalo, prevodilac djela Roberta Ludluma s kraja osamdesetih, kada smo jos uvek kupovali Otokar Kersovani izdanja!) koliko auto trosi plina, a drugi, mnogo vazniji, bord kompjuter je tragicno netacan kad meri potrosnju plina, da ne kazem - beskoristan. Nakon sto sam stigao u banju Vrujci (prva etapa mog puta) nabijem glavu ispod haube da vidim sta je to elektricar mogao da zakenja. I tu, na moju veliku radost, skuzhim da je majstorce, vadeci alternator, izvuklo na pola jednu od dve zice sa buksnama koje idu na isparivac. To normalna kola sigurno nemaju, i Dora je to tu stavio samo da me sekira. Nonsalantnim pokretom iskusnog mehanicara, osposobljenog da sipa vodu u posudu za pranje stakla i jos mnoge druge korisne stvari (umem da se ceskam po glavi ispod otvorene haube, i kopam nos, takodje) vratim ti ja zicu/buksnu na mesto, i gle cuda, auto je radio na plin - sve do kuce, sto je, priznacete, nemalo postignuce! Tako mi se sada bucka cetrdesetak litara u rezervoaru, tako da moj auto mora da je pomislio: *ebo te, pa ja sam opet u Austriji (jos imam nalepnicu A na zadnjem braniku, mora to da prelepim ovih dana jednim prikladnim SRB). No, kada je kushao kvalitetu domaceg benzina, pretpostavljam da je shvatio da je ipak u, dragoj nam, Srbiji...
        Ler gas je normalan, hvala na pitanju.
        Na plin, skoro da radi bez problema. Samo tako stojis na semaforu, pola minuta, i kao da ti je neko izvukao utikac, samo umre motor. Okrenes kljuc, upalis, (ako ti radi anlaser ) i pravis se da se nista nije desilo, i znas da tamo negde zive i oni koji nemaju ni vodu da piju, ni leba da jedu, pa sto bi se ti onda sekirao sto te auto *ebava...
        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

        Comment

        • Ols
          CBC Član
          • 15.01.2007
          • 22

          #34
          Ja imam slican problem sa Citroenom XM 1995 2.0 C.T (Bosh MP3.2)
          Naime nema sanse da odrzi ler gas kada je hladan , gusi se , radi na 2-3 klipa, nikako da se popne kazaljka na 1000 obrtaja.Kada mu malo dodam gas isto ne prima , puca lupa , ali posle 2-3 minuta kada se zagreje sve proradi normalno drzi ler i prima gas. Takodje sam primetio da vise ne podize broj obrtaja kada ukljucim klimu sto je pre radio. Proverio sam skoro sve , ler motor , hladni injector goriva , sva crevca , senzor pritiska u usisnoj grani sve otprilike radi. Sad neznam da li ECU moze da nesto brlja.Zamenio sam i razvodnu kapu tj. onu crnu boshovu kutiju. Da ne ne zna neko sta moze da predstavlja problem?

          Comment

          • Duke
            CBC Senator XXL
            • 16.01.2006
            • 753
            • Urbs Naissus

            #35
            JImao sam identican problem na svom starom autu, Renaultu 21. Kablovi za svecice. Probaj, mozda ti se posreci da je to...
            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

            Comment

            • Ols
              CBC Član
              • 15.01.2007
              • 22

              #36
              Videcu ponovo ali to sam prvo proveravao i bilo je ok ...

              Comment

              • Duke
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2006
                • 753
                • Urbs Naissus

                #37
                Ekhem, dobar dan, moj naklon...

                Pošto sam častio nedavno moj auto novim svećicama (NGK, po knjizi, za moj motor), novim HT kablovima (Bougiecord, čekao sam mesec dana da stignu iz Francuske, pošto u Jugoistočnoj Evropi nije postojao nigde komplet kablova za moj auto... ) rešio sam da krenem dalje "uz žicu" jer još postoji neka (moja)sumnja u rad električne instalacije, kojom ne bih želeo da gušim cenjeni auditorijum ovom prigodom (možda kasnije ).

                Pošto preostaju tri komponente: razvodna kapa sa rukom, bo(m) bina i komutator, molio bih da mi neko da praktični savet kako se procenjuje, to jest meri ispravnost ovih komponenti (ako se to uopšte može izvesti) pre nego što se dotične skinu i vrlje na bunjište?


                Neko mi reče da razvodna kapa i ruka se smatraju dobrim ako ne postoje fizička oštećenja istih (puknuta kapa, oštećeni kontakti). Tačno ili netačno?

                Šta sa bobinom i komutatorom?

                Naravno, metoda "nađi ispravne pa menjaj redom dok ne vidiš ima li razlike" - otpada
                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  razvodni prst i kapu menjas, jednostavno previse je jeftino da se bakces sa visokononaponskim proverama/ merenjima.
                  okom ne mozes nista da vidis osim ako nije neka krupna havarija pa da bode oci.
                  inace obe stvari se mehanicki trose tokom rada pa obicno je praksa da se svakih 200.000 km preventivno zamene.
                  moze i ranije moze i kasnije, kako ko proceni mada po fabrikama obicno nije predvidjena zamena u okviru redovnog odrzavanja dok je radni vek auta.
                  mada obicno ta ista uputstva i tabele redovnog odrzavanja su do samo 150.000km...

                  bobina se meri ommetrom.
                  dobijenu brojku uporedis sa normiranom vrednosti.
                  do 5-10% razlike se tolerise, ako je znatno vise menjaj.

                  nezgoda je sto bobina moze da bude na hladno kao ispravna a na vruce da probija.

                  pojacavac paljenja ne znam kako da proveris niti da izmeris, on prosto radi ili ne radi. nema neki medjustepen tipa delimicno radi.

                  moze neki kontakt da bude povremeno problematican, i to proveris tj ocistis do poliranog sjaja sve kontakte i namazes provodnom pastom pa sastavis.

                  to se prakticno nikada ne kvari, traje 20-30 pa i vise godina, osim ako nije neka tipicna konsturkciona greska na nekom konkretnom modelu auta/ neka losa proizvodna serija sa fabrickom greskom.

                  najbolja provera koja je lako dostupna svakome, je vizuelni pregled varnice na probnoj svecici u vazduhu, kao i "citanje" stanja svecica izvadjenih iz motora.
                  ako ne valja nesto sa paljenjem tu se moze sto sta videti po tragovima inacinu stvaranja taloga.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #39
                    Zahvaljujem na odgovoru.

                    BTW cena razvodne kape i prsta za moj motor je cca 130 €...

                    Svećice su i posle 20 i kusur hiljada izgledale dobro - ciste elektrode, sa minimalnim sivim depozitom na sebi, bez ulja i ostalih primesa. Čak je stanje elektroda procenjeno kao dovoljno dobro da svećice guraju još toliko, ali, ajde reko', nema veze.

                    O ovome sam već i ranije govorio.

                    U nekom opsegu do 2 k rpm, i na leru, rad motora je izrazito nemiran. Ne secka (seckanje i povremenu pucnjavu u izduvu smo rešili zamenom kablova), nego ljulja, trese, vibrira. Pogotovo na plin, na benzinu je gotovo neprimetno, da ne kažem, kad je na benzinu JA ZNAM da postoji nepravilnost, neko ko bi seo u moj auto to ne bi ni primetio... Posle 2 k rpm više se ne može primetiti nepravilnost u radu, kao da povišeno opterećenje "ispegla" grešku. Vuče silovito, linearno, bez ikakvog trzaja-seckanja ili vibracije. Prekjuče sam bio na auto putu, i npr. išao sam 180 pre nego što sam rekao upomoć, i naravno, mogao sam da idem još - držim da na 5 cilindara ne bi mogao da ide ovoliko, a pritom bi i tresao i pucao, što nije bio slučaj. Ovo se dešava samo do 2 k rpm.

                    Ah, da karakteristično je da ovog trešenja nema kada je motor led-leden, bilo da se radi o plinu ili benzinu. No, kako počne da se zagreva, već posle jednog minuta počne da se javlja ova manifestacija...

                    Možda mi je nezadihtovana usisna grana ispred nekog cilindra (mada koje bi ovo veze imalo sa temp motora )...
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #40
                      Identicno se i moj auto ponasao neposredno nakon ugradnje plina ( na benzin je bio ok), a resenje je glasilo:
                      fals vazduh na usisnoj grani.
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        alu legura glave se siri i skuplja sa promenom temperature.
                        kao sto je vec rekao @Hermes, vrlo sumnjivo je zaptivenost u****.
                        i da, tipicno za lose dihtovanje je da se osetno menja sa promenom temperature.

                        po tvom opisu treba da dotegnes srafove koje drze usis na glavi.
                        tj proveri makar da se nisu malo odvili.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Duke
                          CBC Senator XXL
                          • 16.01.2006
                          • 753
                          • Urbs Naissus

                          #42
                          Ma ima da ga ovih dana predihtujem novim dihtunzima, to bar nije raketna tehnologija. Ako je nesto na izvolte na ovom motoru to je usisna grana, racunam da nema vise od 2 sata posla (za mehanicara, ne za mene ).

                          Izvesticu o rezultatima.

                          Pozdrav!
                          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                          Comment

                          • NickRP
                            CBC Senator
                            • 19.10.2005
                            • 263
                            • Serbia - Germany

                            #43
                            Problemi zbog fals vazduha se i manifestuju kada je vakuum u grani znacajan. Kada mu otvoris gas znacajno, mala razlika izmedju atmosferskog i podpritiska u grani nije dovoljna da uvuce bilo kakvu ozbiljniju kolicinu vazduha (kolicinu koja bi poremetila smesu). Imas na netu dosta tekstova o tome kako se traze "leak"-ovi na usisu, pa ti preporucujem da postupis po tome.

                            Moj tip bi ti bio da i proveris napon na lambda sondi, to ce ti dati neku grubu sliku o smesi. Naravno, podrazumevajuci da su sonda i sistem za paljenje ispravni.

                            Pozdrav od ex-Nislije!

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #44
                              Hvala na misljenjima, trebalo mi je par sekundi dok sam desifrovao sta si mi napisao... elem, lakse je zameniti dihtunge nego traziti gde "cure" tako da cu, uz bozju pomoc danas-sutra oterati do garage gde opravljam sitnije stvari da mi predihtuju usis...
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              • Probisvet
                                CBC Senator XXL
                                • 07.06.2005
                                • 423
                                • FRANCUSKA

                                #45
                                Prateci ovaj topic da ti samo prenesem iskustva jednog mog drugara u vezi lambda sonde. On je ugradio u svoj Audi A3 gas i kad je isao na odmor pricao mi je da mu auto , kad radi na gas, ubrzava i usporava iako ne pomera papucicu za gas u toku voznje. Rekli su mu u Audi servisu da lambda sonda nije adekvatna tj nije odgovarajuca jer su mu zamenili sa nekom drugom posle ugradnje gasne instalacije, pre nego je posao na put.

                                Comment

                                Working...
                                X