Peugeot 206 pali lampicu "check engine"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Evo ga, opet on...Mozda bi te neko i poslusao kad kazesda "...ne slusas ove sto predlazu ovo ili ono..." kada bi ti razlozno i argumentovano ukratko predocio ZASTO taj neko drugi gresi, i uzdrzao se od davanja "resenja" i dijagnoza problema koji nemaju veze s vezom...

    Samo je tebi jasno kako vadjenje katalizatora moze da "zagusi motor" i sta to u stvari znaci, ali hajde, dobro...

    Vadjenje katalizatora na 206 motorima sa 2 sonde ne bi trebalo da pravi nikakve probleme, ja makar nikakav problem te vrste nisam primetio jer sam svoj 206 vozio 5 godina bez katalizatora sa 2 sonde i nisam imao slican problem. Fabricki servisni, limp, mod je mnogo drasticniji nego ovi simptomi koje on ima.

    Takodje, nikome ocigledno ne pada na pamet niti uzima u obzir cemu, u stvari, sluzi lambda sonda, odnosno kada neka njena funkcija i podatak koji daje ima smisla - iskljucivo na leru i cruise modu, u ostalim rezimima rada nema ama bas nikakvog uticaja na rad motora i regulaciju smese.

    E sad, covek je lepo napisao: "...Katalizator je izvadjen dan pre ugradnje plina, a nekoliko dana posle ugradnje pocinju da mu se desavaju neke cudne stvari. Pre vadjenja katalizatora i ugradnje plina auto je isao fenomenalno..."

    Odavde meni nije jasno:

    1) u cemu je u stvari problem, auto ne ide, gusi se...?
    2) da li auto ima problema, koji god da su, sa radom na plin ili benzin?
    3) kako se utvrdilo da je katalizator uzrok problema kada su na autu u vrlo kratkom periodu uradjene 2 modifikacije?

    Dakle, dajte da vidimo prvo KAD se javlja problem, u kom rezimu voznje i na kom gorivu, u CEMU se on sastoji i kako se manifestuje, pa onda da dajemo dijagnoze i predlazemo resenja.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • 351c
      CBC Početnik
      • 27.03.2007
      • 8

      #17
      P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
      Prema kodu greske i osnovnim principima funkcionisanja, prvi razuman korak bi bio da se vrati kat. Pa onda ukoliko postoji i dalje problem pozabaviti se njime.
      Sistemi sa 2 sonde imaju potrebu za kat. jer sonda posle kat. ujedno i kontrolise ispravnost (funkciju) istog.
      Preporucio bih da se ubuduce zahvalis na "dobronamernim" savetima prijatelja, komsija, iskusnih majstora u svojim kasnim 60-tim itd. i da se suzdrzis od daljih radova pre nego sto se obratis za savet na forumu ili kod nekog ovlascenog servisa. Ustedeces i neki dinar.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        2 sonda kontrolise funkciju i ispravnost katalizatora - ali to je sve sto ona radi. Ne salje nikakvu korekciju, prema podatku koji daje ne vrsi se nikakva modifikacija parametara rada motora.

        Navedena greska indicira zacepljenost katalizatora, ili njegovu neoperativnost.

        Ja vozim bez katalizatora auto sa 4 sonde, imao istu gresku sa zacepljenim katovima, pocupao ih, sad imam gresku na kontrolnim lambda sondama, ali auto radi bez ikakvih problema, apsolutno nikakve negativne efekte ne ispoljava. A svakako ne neku "zagusenost motora", sta god to bilo...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #19
          2@351c

          poz i dobro dosao.

          Pre svega trebalo je da procitas pravila i popunis lokaciju u profilu...

          drugo da se predstavis!

          Hvala!
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • novice
            CBC Član
            • 22.11.2006
            • 51
            • Beograd

            #20
            Originally posted by 206
            2 sonda kontrolise funkciju i ispravnost katalizatora - ali to je sve sto ona radi.
            Ne salje nikakvu korekciju, prema podatku koji daje ne vrsi se nikakva modifikacija parametara rada motora.
            Nece biti da je bas tako. Evo dela iz servisne dokumentacije za BOSCH ME 7.4.4

            "The voltage supplied by the downstream oxygen sensor is offset in relation to the upstream oxygen sensor
            as the exhaust gases have to pass through the catalytic converter before reaching the downstream oxygen sensor.
            As a function of this voltage, the ECU analyses the efficiency of the catalytic converter and the combustion quality
            and from this decides whether richness regulation should be modified or not."

            Comment

            • TDI
              CBC Član
              • 23.03.2007
              • 18

              #21
              ..pa ok ljudi..vidim misljenja su podeljena...
              kratko i jasno:
              Da li da vratim katalizator (ili univerzalni ili od druge 206-ce) ili da vozim ovako...????

              Sta mislite o univerzalnim katalizatorima koji bi se zavario na samu cev izduva...posto je original tesko naci a i prilicno je skup kao nov...???

              U tom slucaju bi se O2 senzor izmestio malo nazad...

              Da li bi mogao neki drugi katalizator (fiat,ford...golf) da iskoristim za taj poduhvat...????

              Pozdrav Sasa

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Pa kad bi konacno odgovorio na onih par pitanja sto sam postavio, mozda bi neko i mogao da te savetuje sta da radis...
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  @206-

                  pa zar tebi treba objanjavati zašto i kako funkcioniše rad motora sa povratnom spregom ali ajde kada pitaš.
                  lepo je napisano da je dijagnostika utvrdila da problem jeste u katalizatoru. napisano eksplicitno.
                  a kata i nema pa je to ta?no ono što se i o?ekuje.

                  samo treba prevesti ?udan engleski kodiran jezik na srpski.
                  kao npr...

                  merenjem upravlja?ki sistem konstatuje da je efekat rada kata loš, van predvijdenih granica.
                  stoga proba da vrši korekciju smeše.
                  ta taktika ne uspeva , kata nema.
                  u slede?oj fazi po osnovu samou?enja programa upravlja?ki sistem vrši preprogramiranje komplet sagorevanja motora.

                  opet ne uspeva da obezbedi korektno sagorevanje.

                  na kraju, izbacuje pomo?ni radni režim u kome nema više upravljanja radom motora po osnovu ?itanja senzora i motor radi sada napamet.

                  to je upravo ono što nam je napisano kroz navedeni kod greške.

                  režim motora predvidjen da se nekako auto dovu?e do servisa, troši goriva napamet (to zna?i više od potrebnog radi sigurnosne margine), povoznost motora je lošija, itd.
                  to zna?i i da je motor prigušen u razvijanju snage, slabije vu?e, auto je sporiji itd... i to opet zbog zaštite samog motora jer upravlja?ki sistem nije u stanju da preko o?itanog stanja sa senzora odredi stvarne potrebe motora.

                  uglavnom motor nikada ne radi u zagrejanom stanje u tom režimu, a što se ovde dogadja ako verujemo kodu koji je izbacila dijagnostika.

                  e sad, i bez mnogo analize upravlja?kog alogritma motora zdravom logikom je jasno da katalizator ne postoji tu radi ukrasa i da ne može da bude isto sagorevanje sa i bez njega.

                  kat je sastavni deo rada motora isto kao i sve?ica ili nešto drugo, to je prosto tako kod modernih euro 3 i 4 motora i stoga je deo koji se zameni kada se pokvari. najjeftiniji oblik popravka motora.

                  e sad, motorski upravlja?ki mehanizam se može nau?iti da radi i bez kata, samo ta prepravka (softver) nije u domenu popravke do fabri?ki ispravnog stanja. a dobijaju se samo problemi osim ako se ta?no ciljano i namerno ne zahteva skidanje kata zbog ne?ega i tome prilagodi novi program vodjenja sagorevanja motora.

                  nadam se da si sada zadovoljan objašnjenjem zašto je kat važan element u lancu upravljanja motorom.

                  2 sonda kontrolise funkciju i ispravnost katalizatora - ali to je sve sto ona radi. Ne salje nikakvu korekciju, prema podatku koji daje ne vrsi se nikakva modifikacija parametara rada motora.
                  ovo pretpostavljaš na osnovu ?ega ?

                  upravo si naveo gde je zez, druga sonda takodje upravlja radom motora posredno preko ECU.
                  nema signala druge sonde, i ECU modifikuje rad motora prema unapred zadatom ciklusu rada u koji predje kao zaštitnu funkciju.

                  tako treba da radi ispravan euro 3, 4 upravlja?ki sistem, po pravilu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    @TDI-
                    zašto bi po?eo rešavanje problema sa prepravkom motora i uzimanjem kata od drugog tipa vozila (koji je i druga?ijih karakteristika), pa onda premeštanjem lambda sonde i na kraju da praviš novi softver (mapu sagorevanja) koji upravlja celim sistemom ?

                    zar nije najjednostavnije i najjeftinije da dovedeš auto u fabri?ko stanje ugradnjom rezervnih delova za tvoj auto, bez svih muka oko prepravki sa nekim neodgovaraju?im delovima.

                    auto sa 2 sonde moda da ima kat da bi radio potpuno ispravno.
                    i bez kata ?e raditi motor, bi?e ve?i deo vremena van optimalnog režima rada, ima?e manju snagu, troši?e više, bi?e manje povozan i manje udoban za vožnju.
                    uz sve to zagadjuje i okolinu više nego što je potrebno.

                    na tebi je da odlu?iš da li je zamena kata tako komplikovan posao da opravdava navedene mane kroz duži period upotrebe auta.

                    na kraju ?e cena biti ista kroz pove?anu potrošnju goriva plati?e se uštedjeno na neugradnji kata. a potrošnja goriva ?e biti ve?a i zbog ?injenice da skidanjem kata se menja disanje auta, umanjuje se protiv pritisak pa goriva smesa brže napusti cilindar - efekat promaje- ?iji jedan deo uopšte ne sagori.
                    bukvalno skidanjem kata bacaš sa svakim predjenim metrom koji gram benzina kroz izduvnu cev.

                    fabrika zna zašto je stavljen baš taj kat koji jeste, zašto kvariti to optimizovano rešenje nasumi?nim probama.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • TDI
                      CBC Član
                      • 23.03.2007
                      • 18

                      #25
                      Sve je to tacno..postoji drugi problem...ne mogu naci bas takav isti polovan katalizator...

                      takav katalizator imaju ovi novi Yugici 1.1 in L sa motorima marke Pezo..
                      verovatno ih ima i Florida sa takvim 1.6 motorom..

                      U Zastavi je takav 34.000 din ,a univerzalni za motor od 1.6 je 100e...

                      Sta uraditi:

                      1.Kupiti nov univerzalan (pomeriti drugu sondu malo nazad i zavariti katalizator na cev) ?
                      2. Naci originalan ali polovan??
                      3. Uzeti od nekog drugog auta i isto uraditi kao sa univerzalnim....??



                      P.S. Ovu su karakteristike univerzalnog katalizatora:




                      Univerzalni katalizator WALKER


                      Telo katalizatora od nerđajućeg čelika

                      Monolit (keramički): jezgro katalizatora koje je prekriveno plemenitim metalima

                      Ekološki unutrašnji apsorpcioni materijal

                      Walker katalizator je identičan originalnom- brzo i lako se ugrađuje






                      Pozdrav Sasa

                      Comment

                      • Veseli
                        CBC Veteran
                        • 23.09.2005
                        • 107
                        • Vreoci

                        #26
                        Može da se odradi emulacija signala koji šalje sonda...

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Na koju sondu mislis?

                          BTW. Sta se ustvari desilo sa originalnim katalizatorom i zasto je uopste skinut?

                          Comment

                          • Veseli
                            CBC Veteran
                            • 23.09.2005
                            • 107
                            • Vreoci

                            #28
                            Pa zbog velike snage koja se pritom dobija

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              I meni se nesto svasta cini ali ajde da ne budem uvek najgori na forumu.

                              Ne bi da raspravljamo sta bi sve moglo nego je lakse da se kaze kako treba. Operacija izbacivanja katalizatora ocigledno nije tako laka misija bas kod svakog auta a to je upravo taj koji je dao tako pametan predlog zaboravio da objasni unapred ili nije znao da auto ima dve sonde i da je to malo tvrdji orah.
                              Vecina posla jeste kovacki ali nije bas sve osim ako se jednostavno ne razbije MIL.
                              Sta ona tu ima da svetli koj djavo?

                              Comment

                              Working...
                              X