volvo 440 turbo a lenj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dentobat
    CBC Član
    • 23.07.2007
    • 42

    volvo 440 turbo a lenj

    Imao sam problem sa west gate ventilom na turbini i taj problem je resen zamenom.Sada ,nov sam vlasnik ovog automobila,imam drugi problem.Naime,na leru radi nemirno,a u voznji trza.Ne mogu u voznji obrtaje nikako da navucem preko 4500.Potrosnja je ogromna oko 20 litara.
    Neki podaci o vozili: to je 1.7 motor,benzinski ima Garet T2turbinu, ne trosi ulje,nema ugradjen alarm,ima nove svecice,kablove za svecice.Od cega da pocnem?Protokomer ?

    Pozdrav
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    podaci o sastavu izduvnih gasova, brojke ?
    dalje, o?itati stanje sagorevanja sa sve?ica. opti?ki, uporedjivanjem zate?enog stanja na sve?ici sa poznatim problemima- postoji ?itava tema sa detaljnim opisom i slikama kako se ?itaju sve?ice tj tuma?i ono kako izgledaju.

    maseni mera? vazduha je koji tip, 007 zadnje 3 cifre ?
    tek kasnije dolazi na red njegovo podešavanje, nije on razlog za 20 litara pri vožnji.

    pritisak goriva iznosi koliko bara ?

    sistematski pristup analizi, tj komplet dijagnostici po saznanju o ta?nom stanju radnih parametara motora sada.
    i onda poredjenjem / podešavanjem na poterbne fabri?ke brojke.

    li?i da zaliva sa previše goriva u odnosu na datu koli?inu vazduha, ovako na prvu loptu bez podataka.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • dentobat
      CBC Član
      • 23.07.2007
      • 42

      #3
      Danas sam skinuo svecice sve su iste belo - drap boje bez tragova masnoce ili cadji.Merac protoka vazduha je bosh br.0 280 212 007.Danas sam i njega skidao sa onog creva i pogledao unutra ima jednu plocicu koja izlazi iz rebrastog tela a takodje tanku nit razapetu u obliku trapeza(cini se da je tu sve u redu).Zaboravio sam da ti u prethodnom postu napisem da postoji neki davac na usisnoj grani , spolja,(mislim da cita temperaturu) koji je nekako "klimav" u kucustu.Ne znam kako ja da proverim njegov rad(merenjem otpora?).Ajde na kraju lupicu verovatno glupost, ne radi mi brzinomer zbog , verovatno, impulsatora u menjacu.Auto ima obican petostepeni manuelni menjac.Ako i to ima neke veze a verovatno nema.Kad dam kontakt napise na displeju "check" i nedugo zatim "ok".Pumpu za benzin ne cujem da radi kada dam kontakt(zujanje).

      Znam da moram da idem na autodijagnostiku,ali probam da iscackam ovako,ako je neka glupost,jer mi se bas ne putuje do Bgd ili Nisa.
      Pozdrav

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        ovo ostalo navedeno je ok stanje.

        postoji neki davac na usisnoj grani , spolja,(mislim da cita temperaturu) koji je nekako "klimav" u kucustu
        ..mi nije jasno.

        Volvo koristi LH sistem (sa vru?om žicom, to je onaj trapez koji si video) koji meri masu vazduha. stoga nema mera? temperature vazduha u**** niti mu je potreban.
        kada bude potrebno, i ako bude potrebno, taj 007 AMM (air mass meter) se lako podesi ommetrom na 380 Ohma ravnotežnu vrednost.

        ako je na 007 još uvek fabri?ka plomba, ?ep, verovatno nije niko nikada pokušavao da razdesi sistem što je dobro.
        ako jeste dirano, rekoh lako se podešava.

        ne znam koji je to dava? koji je klimav, ali svakako ne treba da bude klimav i pošto je u usisu zaptivanje vazduha je jako važna osobina.

        koja je oznaka, Bosch broj na tom dava?u ?
        na Bosch sajtu se može na?i opis svih njegovih dava?a sa opisom funkcije i karaktersti?nim mernim vrednostima.

        idi negde na tehni?ki pregled, neka naprave analizu izduvnih gasova na leru i na 2,500 rpm.
        zapiši izmerene podatke.

        na sajtu Volvo UK kluba ima dokumentacija za LH sistem.
        kao i elektri?na shema LH, sa svim senzorima.
        takodje i na diakom.ru ima Volvo dokumentacije.

        generalno FAQ o mnogim pitanjima ima na www.swedishbricks.net, kao i Volvo UK klubu kopija, kao i turbobricks.org sajtu.

        tu je opisan model 760 turbo, koji isto koristi LH 2.2 sistem i njegova dijagnostika po ponašanju/ problemima.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • dentobat
          CBC Član
          • 23.07.2007
          • 42

          #5
          Danas sam razmotao zice koje su uvijanjem bile produzene i ulepljene izolir trakom za dizne zalemio ih jedne za druge i izolovao.Takodje primetio sam da kad kuckam po kucistu onog EG? ventila motor menja rad.I za divno cudo situacija se smirila sto se tice mirnoce rada motora , i obrtaji su , one koje postize visi , oko 5000.Sta mislis oko tog ventila da li on moze da ima uticajea na te probleme koje imam?

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            EGR ventil. da pravi probleme ako ostane otvoren ili pukne membrana pa tu ulazi nemereni vazduh.
            takodje, treba resetovati LH ECU tako da se skine + klema sa akubaterija na duže od 40 sekundi. (obratiti pažnju na kodirani radio aparat i sli?no).

            za rad EGR ventila je bitna i njegova servo kontrola, naro?ito proveriti tanka gumena vakum creva kojima servo upravlja EGR ventilom.

            ta creva su 6 ili 8mm, u radnji ih prodaju kao "creva za benzin" na metar.

            posle toliko godina verovatno su creva popucala- porozna pa je preporu?ljivo da se preventivno zamene i ako se ne vidi golim okom.
            crevo košta oko 250 dinara metar, dovoljno je 4 metra da se sva zamene.

            dobro je da napredak postoji, poboljšava radni elan i entuzijazam. samo napred
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dentobat
              CBC Član
              • 23.07.2007
              • 42

              #7
              Nasao sam da je onaj "klimavi" senzor MAT senzor.On je kao jedna deblja plocica zasrafljen srafom spolja za usisnu granu, a taj sraf u isto vreme usrafljuje i granu za glavu i on je PROSLAJFOVAO. Fals vazduh vrlo moguc uz deregulaciju rada sa senzora.Dalje potpuno si bio u pravu za crevo EGR ventila potpuno je ispucalo.Kazi mi da li da se upustim u avanturu ciscenja senzora leptirastog ventila.Da li moj motor ima "obicnu"bobinu ili ne.

              Pozdrav od dosadnog coveka
              [/img]

              Comment

              • dentobat
                CBC Član
                • 23.07.2007
                • 42

                #8
                Na crevu od u**** do ERG sisti kao ludo.Mislim da sam na pragu problema!!!!
                Pozdrav

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  moj predlog redosleda...
                  prvo reši stanje svih mogu?ih creva. nekako mi se ?ini da je tu ve? verovatno?a postojanja problema nezaptivanja.

                  dalje pobrini se da su sve mase razno raznih senzora ?iste, dobro ušrafljene, da imaju dobar kontakt.

                  sami senzori jako retko crkavaju, elektronske jedinice gotovo nikada (samo od sebe).
                  ali kontakti mogu da budu problem.

                  zatim merenje sastava izduvnih gasova, ve? sam i dosadan, koje ?e pokazati kakva je hemija sagorevanja. ako valaju brojke dobro, a ko ne valjaju podesiti AMM (kako, ako bude zatrebalo) na pravilan odnos CO u % na leru.

                  nakon toga, ?iš?enje leptira do stanja visoko poliranog sjaja.

                  turbo Volvo motori nemaju jak vakuum a i usis uljnih para je odli?no rešen pošto je jako daleko od ku?išta leptira, pre ulaska u kompresorski deo, tako da je uljnog taloga na leptiru jako malo i treba malo više kilometraže da se tu nakupi (reda 350-400,000 km da ti baš pravi problem u radu)....


                  IAC ventil, regulator vazduha na leru, može da se o?isti. ako je Bosch xx-016 tip taj model je dosta izdržljiv, i lako se ?isti.
                  ne bi trebalo o?ekivati problem u njegovom radu pre 250,000km..


                  proveri rad glavne pumpe za benzin, izmeri struju u AMperima koju vu?e.
                  to jeste Volvo hroni?na ta?ka, zna da se pojavi prelazni elektri?ni otpor na kontaktima osigura?a odnosno releju benzinske pumpe.
                  (svakih 10tak godina treba prelemiti kontakte tog glavnog releja ili ga zameniti- zamena košta oko 150 evra, zalemiti košta 50 dinara )

                  taj glavni relej je u kutiji sa osigura?ima i obi?no je bele boje za LH sistem.
                  može da bude i zelene boje zavisno od godišta.

                  karakteristi?an je, ne može se promašiti, a ozna?en je i nalepnicom na poklopcu kutije osigura?a.

                  ne pada mi na pamet šta još proveriti prventivno.

                  i da, ako nije dosada menjan nikada filter za gorivo, vreme je.
                  to treba uraditi svakih 100,000-150,000km i pri tome kupiti obavezno Boschov filter ili Volvo filter.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    bobina bi trebalo da bude nalik obi?noj, ali i nije baš obi?na.
                    posebna, visoko energetska niskoomska Bosch sistem.
                    to traje koliko i auto, barem 30tak godina si miran sa bobinom. ja bih poslednje na to sumnjao kod Volvoa.

                    na oko 200,000-250,000km se preporu?uje detaljan pregled i po potrebi zamena razvodne kape, razvodne ruke i VN kablova, radi pouzdanoasti tog sistema odnosno skidanja sumnji u bud?nosti.

                    kablovi obavezno moraju da budu original Volvo, ili za prvu ugradnju Buogicord francuski.
                    kompjuter paljenja se buni kada mu se poture pogrešni kablovi (druge marke).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dentobat
                      CBC Član
                      • 23.07.2007
                      • 42

                      #11
                      6000 ali uz muku.Promenio sam creva na EGR i sada glatko ide do 4500 tu onaj brundavi zvuk i ako drzis papucicu do kraja prodje to i umiri se i resko povuce do 6000.Jos cujem neko sistanje kad radi na leru,cini mi se da cela usisna grana ne dihtuje kako valja.Sutra je skidam i predihtovacu je.Uradi cu i analizu gasova i saljem ti rezultat.Nisam ti( a to perzistira oduvek) rekao , ima neke vibracije u svim brzinama na otprilike 2000-2200 obrtaja a kada to prodje radi resko i lepo do 4500 pa tu brunda pa opet resko do 6000 .

                      Comment

                      • dentobat
                        CBC Član
                        • 23.07.2007
                        • 42

                        #12
                        Bingo! Predihtovao sam usisnu granu, promenio sva vakum creva ocistio dizne i Bruuuuuuuuuuuuuuuuuuum kao metak.Potrosnju je spustio na oko 8.5 u gradu.Vodio si me i bas ti hvala.Ostalo je da te poslusam i uradim gasove mislim da mu slede ta sitna podesavnja. Hvala ti jos jedno. Poslacu ti analizu gasova pa bih te zamolio da me vodis u podesavanja protokomera(ako treba) itd.

                        pozdrav

                        Comment

                        • dentobat
                          CBC Član
                          • 23.07.2007
                          • 42

                          #13
                          Danas sam isao da izmere izduvne gasove i ovako mi je rekao majstor:"Ugljen monoksid 0.6"To je sve.Motor je bio zagrejan na radnu temperaturu a mereno na 800 obrtaja.
                          Pozdrav

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Mnogo je to.
                            Treba MAX oko 0,3 da bude CO.
                            Pod uslovom da imas ispravan katalizator.
                            Ako je sve ostalo sredjeno sad dolazi podesavanje CO na onom trimeru na meracu mase vazduha ako ga uopste ima kod tebe.
                            Mislim da ima ali nema na svakom modelu (kod mene nema a bilo je pre).
                            To ce Brick da objasni kako se radi ali to je trebao vec taj majstor da podesi kad je vrsio merenje CO.
                            Ipak je to sto sledi najmanji deo posla.

                            Comment

                            • dentobat
                              CBC Član
                              • 23.07.2007
                              • 42

                              #15
                              Hvala.Kada mi se brik bude javio reci ce mi pa cu da podesim i to.Imam potrebu da cujem jos jedno misljenje.Naime,na auspuhu pusi i smrdi na ulje.Kada izvucem crevo od ibera i izvucem sipku od meraca ulja onda se ne vidi ni na crevu ibera ni na rupi meraca da duva.Prokljuvio sam da taj dim potice iz turbine.Ali i to mi nije problem jer imam celu remontovanu.E sad me interesuje kada je montiram da li treba da ispustim vazduh (pretpostavljam da se stvore vazdusni cepovi )iz creva za vodu i ulje.

                              Hvala unapred i pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X