Cao!
Nece "gazda" puno da se mesha u tvoja izlaganja, ima tu i chinjenica koje su od koristi i kao dobar putokaz za neupucene
OK.. ovako.. danasnji automobili imaju promenljivu vrednost Lambde i to u zavisnosti od eksploatacije u datom trenutku.
Svi, ama, bas, svi sa MAX LOAD (maksimalnim opterecenjem ) gase lambda scaning i teraju gorivo prema RPM. To je tada vec Lambda 13 ili oko nje iz jednog razloga: Drzati temperturu ekspanzije na neskodnom nivou.
Sa teranjem motora na rezim bez zahteva na promenu energije (crusing) lambda vrednosti su oko 15 iz razloga da se neide na tachku najbolje ekonomije, samo zato sto pri najvisochijoj temperaturi dolazi do ekoloshkih smicalica (sad o ovome nebi jer nema ni smisla
) .
Potentni motori koji imaju 100+ks/1000ccm radne zapremine izvlacheci maksimalne efekte na vrlo visokim obrtajima imaju jednu zajednichku stvar. To je naime da je sistem paljenja koji koriste neprecizan i nepoverljiv, te iz tog razloga i da bi se smanjila mogucnost od takozvanog usijanog paljenja (samodetonacije) sa sto vecim obrtajima iz sigurnosnih razloga proizvodjachi imaju Lambda vrednost na niskom nivou da bi smanjili temperaturu u cilindru.
Jedan motor koji geometrijski ima naj obrtni momenat na recimo 3000 rpm, moze dobiti vci obrtni momenat sa vishe goriva, ali ta smesa sporije gori te zahteva optimizaciju paljenja na ranije.
Dakle, opet je u pitanji marginal i to ne visok, ali zadovoljavajuci prema pochetnom nivou. Nekazem nikako da ima ekonomskog opravdanja, jer ste bolji efekat mogli dobiti presaltavanjem menjacha u jedan stepen nize
Neki povecan max efekat je ovde iluzoran jer obichno se poveca max broj obrtaja motora te je povecanje snage kao produkt tih izmena. Naravno da tada motor uz ubrzan broj ciklusa dobija i vise vazduha te mu se davanjem vishe goriva povecava i efekat.
Bregaste osovine su te koje neoprastaju, ukoliko je motor optimisan za neki obrtni momenat na nizim obrtajima, dakle motor je kostruisan za kupce koji imaju stil voznje matoraca, taj odma zaboravite da vete izvuci neki veci max efekat iz njega dok se nepozabavite hardware optimisanjem.
Taj motor koji si naveo od 60 respektive 68ks , je dovoljno da ima samo 5-6 stepena drugachiju duraciju da bi pokazao druge rezultate.
Dakle, nema i jare i pare, i to jos pa bez para , hardware optimizacija prvo, onda soft
Nece "gazda" puno da se mesha u tvoja izlaganja, ima tu i chinjenica koje su od koristi i kao dobar putokaz za neupucene

OK.. ovako.. danasnji automobili imaju promenljivu vrednost Lambde i to u zavisnosti od eksploatacije u datom trenutku.
Svi, ama, bas, svi sa MAX LOAD (maksimalnim opterecenjem ) gase lambda scaning i teraju gorivo prema RPM. To je tada vec Lambda 13 ili oko nje iz jednog razloga: Drzati temperturu ekspanzije na neskodnom nivou.
Sa teranjem motora na rezim bez zahteva na promenu energije (crusing) lambda vrednosti su oko 15 iz razloga da se neide na tachku najbolje ekonomije, samo zato sto pri najvisochijoj temperaturi dolazi do ekoloshkih smicalica (sad o ovome nebi jer nema ni smisla

Potentni motori koji imaju 100+ks/1000ccm radne zapremine izvlacheci maksimalne efekte na vrlo visokim obrtajima imaju jednu zajednichku stvar. To je naime da je sistem paljenja koji koriste neprecizan i nepoverljiv, te iz tog razloga i da bi se smanjila mogucnost od takozvanog usijanog paljenja (samodetonacije) sa sto vecim obrtajima iz sigurnosnih razloga proizvodjachi imaju Lambda vrednost na niskom nivou da bi smanjili temperaturu u cilindru.
Jedan motor koji geometrijski ima naj obrtni momenat na recimo 3000 rpm, moze dobiti vci obrtni momenat sa vishe goriva, ali ta smesa sporije gori te zahteva optimizaciju paljenja na ranije.
Dakle, opet je u pitanji marginal i to ne visok, ali zadovoljavajuci prema pochetnom nivou. Nekazem nikako da ima ekonomskog opravdanja, jer ste bolji efekat mogli dobiti presaltavanjem menjacha u jedan stepen nize

Bregaste osovine su te koje neoprastaju, ukoliko je motor optimisan za neki obrtni momenat na nizim obrtajima, dakle motor je kostruisan za kupce koji imaju stil voznje matoraca, taj odma zaboravite da vete izvuci neki veci max efekat iz njega dok se nepozabavite hardware optimisanjem.
Taj motor koji si naveo od 60 respektive 68ks , je dovoljno da ima samo 5-6 stepena drugachiju duraciju da bi pokazao druge rezultate.
Dakle, nema i jare i pare, i to jos pa bez para , hardware optimizacija prvo, onda soft

Comment