Chip tuning - moved by R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #91
    Cao!
    Nece "gazda" puno da se mesha u tvoja izlaganja, ima tu i chinjenica koje su od koristi i kao dobar putokaz za neupucene

    OK.. ovako.. danasnji automobili imaju promenljivu vrednost Lambde i to u zavisnosti od eksploatacije u datom trenutku.

    Svi, ama, bas, svi sa MAX LOAD (maksimalnim opterecenjem ) gase lambda scaning i teraju gorivo prema RPM. To je tada vec Lambda 13 ili oko nje iz jednog razloga: Drzati temperturu ekspanzije na neskodnom nivou.

    Sa teranjem motora na rezim bez zahteva na promenu energije (crusing) lambda vrednosti su oko 15 iz razloga da se neide na tachku najbolje ekonomije, samo zato sto pri najvisochijoj temperaturi dolazi do ekoloshkih smicalica (sad o ovome nebi jer nema ni smisla ) .

    Potentni motori koji imaju 100+ks/1000ccm radne zapremine izvlacheci maksimalne efekte na vrlo visokim obrtajima imaju jednu zajednichku stvar. To je naime da je sistem paljenja koji koriste neprecizan i nepoverljiv, te iz tog razloga i da bi se smanjila mogucnost od takozvanog usijanog paljenja (samodetonacije) sa sto vecim obrtajima iz sigurnosnih razloga proizvodjachi imaju Lambda vrednost na niskom nivou da bi smanjili temperaturu u cilindru.

    Jedan motor koji geometrijski ima naj obrtni momenat na recimo 3000 rpm, moze dobiti vci obrtni momenat sa vishe goriva, ali ta smesa sporije gori te zahteva optimizaciju paljenja na ranije.
    Dakle, opet je u pitanji marginal i to ne visok, ali zadovoljavajuci prema pochetnom nivou. Nekazem nikako da ima ekonomskog opravdanja, jer ste bolji efekat mogli dobiti presaltavanjem menjacha u jedan stepen nize Neki povecan max efekat je ovde iluzoran jer obichno se poveca max broj obrtaja motora te je povecanje snage kao produkt tih izmena. Naravno da tada motor uz ubrzan broj ciklusa dobija i vise vazduha te mu se davanjem vishe goriva povecava i efekat.

    Bregaste osovine su te koje neoprastaju, ukoliko je motor optimisan za neki obrtni momenat na nizim obrtajima, dakle motor je kostruisan za kupce koji imaju stil voznje matoraca, taj odma zaboravite da vete izvuci neki veci max efekat iz njega dok se nepozabavite hardware optimisanjem.

    Taj motor koji si naveo od 60 respektive 68ks , je dovoljno da ima samo 5-6 stepena drugachiju duraciju da bi pokazao druge rezultate.

    Dakle, nema i jare i pare, i to jos pa bez para , hardware optimizacija prvo, onda soft
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #92
      ipak mislim da vecina tunerskih kuca kod nas prodaje kopije chipova koje su radile neke daleko ozbiljnije firme sa zapada. To bi trebalo da daje iste rezultate za mnogo manje para.
      toga se upravo i bojim, prodaju se kopije cipova koji nisu prilagodjeni za nase aute ( i klimu, nadmorsku visinu, gorivo sto je sve dosta razlicito u odnosu na jednu Nemacku ili Holanijdu npr) uz nadu da su mape "pogodjene" i da ce mozda odgovarati nasim autima u nasim uslovima eksploatacije.

      a kako je to najobicnije copy& paste softvera najveci domet tih tjunera problem nastaje kada to sto je uradjeno i ugradjeni cip treba premeriti u svim uslovima eksploatacije motora, opterecenja, gustine i vlaznosti vazduha, zagadjenja istog, goriva, stanaj motora pa uporediti sa optimalnim.


      ja veoma sumnjam da kod nas postoji toliko tjunera ili bilo kojih radionica koji su bogati da imaju skupu mernu opremu, resurse da testiraju aute tokom desetina hiljada km po vreloji ledenoj klimi pre nego sto sklope softver bas za taj motor i bas te uslove i zato sam skeptik.
      nemam neke fakte osim sumnje da je marketinski zov love veci izazov od korektne tehnicke procedure ponovnog softverskog konstruisanja motora kako treba.

      znam iz prakse da jako mnogo faktora utice na sagorevanje motora i da najmanja greskica ili razdesenost direktno ima posledice na vek trajanja motora, a cesto i na perfomanse.
      dovoljno je vec promeniti kuciste filtera za vazduh i pokvariti snagu motora npr, ili staviti pogresnu svecicu i upropastiti motor.

      ne znam, nisam pobornik nasumicnog "popravljanja" fabrickih motora ali jesam za to da neki tjuner bude specijalizovan za neki motor i ima resenje koje je provereno bas za taj konkretni motor, najbolje kroz vise godina prakse na tom motoru.

      mozda sam previse konzervativan ali ne verujem u cuda bez mnogo znanja
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Deki
        CBC Senator XXL
        • 18.02.2005
        • 307
        • Beograd

        #93
        Da li vam ovaj dijagram goviri nesto?

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #94
          Meni on govori, izmedju ostalog, da Bravo ima najvecu snagu na 6000/min od oko 74Kw i najveci obrtni moment na 4000/min od oko 140Nm i da pristojih 120Nm pravi od 2500 do 6000/min


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Alex-bgd
            CBC Senator
            • 27.03.2005
            • 270
            • Beograd

            #95
            Ne bih da osporavam ocigledno obimno znanje pojedinih clanova ali komentare tipa( cipovi za njihovo i za nase podeblje) jednostavno ne mogu a da ne prokomentarisem. Dakle, jedina razlika koja moze uticati na snagu motora u odnosu na "njih" i nas je u kvalitetu goriva i tu je kraj.No, sva kola novije generacije imaju senzore detonacije i mogu menjati odredjene parametre u zavisnosti od kvaliteta goriva.To naravno ima svoje granice ali price tipa njihova i nasa teritorija ne prolaze...Sta kada jedan nemac sa recimo bmw m5 krene na neku planinu i popne se na 3000 metara nadmorske visine???Njegov m5 onda postaje "baba" a upuceni ce znati zasto. Zato ce recimo jedan porsche turbo sa dve turbine mnogo lakse podnosi razliku gustine vazduha ili nadmorske visine...I sve ovo nema veze sa tuningom ili nemackom,srbijom ili gde god bio...A kopije cipova inostranih firmi su svakako bolje ukoliko je renomirana firma u pitanju nego neki home made softver koji je zasnovan na licnom ubedjenju a ne na temeljnom znanju i proveri na dynometru...Softver je softver,ako je dobar mozes ga presnimavati 1000 puta iz auta u auto i isti je kao i onaj prvi,pod uslovom da su svi automobili u koje ga stavljas ispravni,radice isto kao i na prvom!!! Pricamo o istom tipu auta,broja kompjutera i softvera koji se u epromu nalazi...
            Ne treba bas biti iskljuciv u zivotu,ne znaci da je sve sto se ovde moze naci fals i divlje,samo sam to hteo da naglasim a i sam sam vise nego svestan gde zivim tako da je verovatnoca da nadjes nesto dobro mnogo manja od suprotne...
            Pozdrav svima
            Mislim da znam koliko ne znam

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #96
              Sve si to upravu, sem jedne stvari: Ja sam nekako po prirodi razmazen i vidim jednu problematiku kod podneblja.
              Naime, jedna stvar koja ipak ima veze sa geografskim podrucjem je da procenat vlage u vazduhu trazi izmenu parametara kad se prica o krajnjim granicama.
              A jedan tuning ako se nejure granice nije tuning, vec nesto meni nepoznato.
              Nema puno sistema koji su u stanju da mere combustion proces i da u realtime daju podatke ECU jedinici sta se desava, vecina sistema zavisi od tunerske sposobnosti da uslkladi tacku paljenja prema procentu vlage u vazduhu.
              Uzmi za primer Svedsku gde je vlaga vazduha u proseku 35% a kao max 55% ili podneblje SCG gde je retko ispod 60 a leti i 80-90% .

              Menjanjem ucesca vlage u vazduhu menja se vazdusna masa ali ne i procenat kiseonika u proporciji sa izmenom vlage.

              Dakle na ulaznu vazdusne mase u motor nema hidrostatskih senzora, vec se prvenstveno meri masa (proracunava) vazduha a odstupanje ucesca kiseonika u masi je izmenljivo u zavisnosti od procenta vlage ( H + O ).

              Nekazem da se nemoze nabosti prosek (to rade i fabrike) jer adaptvnost sistema je upravo jedan od parametara koji su u ovoj tematici vise na odmoci nego na koristi.



              Dobrodosao na CB forum
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #97
                To naravno ima svoje granice ali price tipa njihova i nasa teritorija ne prolaze...Sta kada jedan nemac sa recimo bmw m5 krene na neku planinu i popne se na 3000 metara nadmorske visine???Njegov m5 onda postaje "baba" a upuceni ce znati zasto. Zato ce recimo jedan porsche turbo sa dve turbine mnogo lakse podnosi razliku gustine vazduha ili nadmorske visine...I sve ovo nema veze sa tuningom ili nemackom,srbijom ili gde god bio
                nema veze naravno sa tuningom, ima veze sa fizikom i njenim pravilima po kojima rade motori. ako klimatski uslovi nimalo ne uticu na ponasanje motora zasto fabrike proizvode razlicite motore za razlicita geografska podrucja, i zasto se motori razlicito podesavaju prema ocekivanoj nadmorskoj visini upotrebe.


                i nije problem u fabrickim podesavanjima jer su ti motori testiranu i okviru predvijdenih marginala izdrzljivosti i u najgorim mogucim ulsovima rada, problem je kada neko izmisli svoj novi motor (promenom cipa) i potencijalno izadje iz tih marginala koje motor mehanicki jos moze da otrpi a iz prostog razloga sto ne zna sta radi, nema resurse za ispitivanje, nema morala da stiti kupce svojih cipova ili nekog desetog razloga.

                Ne treba bas biti iskljuciv u zivotu,ne znaci da je sve sto se ovde moze naci fals i divlje,samo sam to hteo da naglasim a i sam sam vise nego svestan gde zivim tako da je verovatnoca da nadjes nesto dobro mnogo manja od suprotne...
                upravo tako, nije sve fals ali je islustvo ovog podneblja takvo da su veoma velike sanse da raznorazni oglasi nude fals na bazi bajki a ne realnih ispitivanja. nije sporno da postoje dobri i odlicni setovi cipova, problem je sto takvo znanje i rad kostaju poprilicno i nema ih na pijaci ili buvljaku a iza takvih proizvoda stoje ozbiljni ljudi koji daju jake i kredibilne garancije na svoj rad i ulozeno znanje da konstruisu novi cip, odnosno softver.

                softver NIJE samo kopiranje, softver je mnogo vise, za motor isto toliko vazan koliko i izbor materijala i sastava legure od koje ce biti napravljen klip, ili slicno.

                kao sto nije svaki klip pogodan za svaki motor tako nije ni svaki softver pogodan za svaki motor, vec je potrebno sve usaglastiti u funkconalnu celinu a zasnovano na merenjima, ispitivanjima, ekoloskim normama, postprodajnoj podrsci itd.

                svaka cast, onima koji znaju da prave softver i znaju tacno sta rade-respekt a onima koji su resavska skola i kojima reklama kaze "na svakom autu snaga raste 30% a potrosnja opada 20% samo nam dajte xxx evra" mislim da ne zasluzuju neku paznju.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • duxducis
                  CBC Senator
                  • 19.10.2004
                  • 207
                  • Beograd

                  #98
                  Po kom principu funkcionise chip-tuning na motorima koji imaju Bosch K-Jetronic sistem ubrizgavanja goriva, s obzirom na to da se regulacija ubrizgavanja goriva vrsi mehanicki?
                  Res non verba!

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #99
                    mene su ucili da kolicina benzina i kolicina kiseonika moraju da se prate, i da tek uz porast oba elementa jeste moguc porast snage motora.

                    gde gresim.
                    [/quote]

                    Gore navedeno je netocna konstatacija. Omjer 14.7:1, ili Lambda 1, je idealna smjesa s obzirom na cistocu ispusnih plinova i nije omjer koji treba sacuvati da bi se povecala snaga. Putnicka flota je radjena na bazi povecanja goriva od 10% pri krajnjim opterecenjima. Dakle, fizicki omjer smjese ce ici do Lambda 0.90 sto predstavlja 10% bogatiju smjesu od stohiometrijsog centra. Mjereno vise puta na vise razlicitih modela.
                    Da se ne zaboravi, putnicka flota. Inace, kod lambda 0.80 pocinje proces trokiranja uzrocenog bogatom smjesom.
                    Samo mala nadopuna u vezi gornje tvrdnje.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Lambda 074 , nema trokiranja

                      Recept, Cosworth svecica sa uvucenom elektrodom , dakle ne originalna i 60.000 V

                      Naravno uz kapacitivno paljenje
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        Originally posted by duxducis
                        Po kom principu funkcionise chip-tuning na motorima koji imaju Bosch K-Jetronic sistem ubrizgavanja goriva, s obzirom na to da se regulacija ubrizgavanja goriva vrsi mehanicki?
                        Zato te ovo zanima
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          Originally posted by Boost
                          Lambda 074 , nema trokiranja

                          Recept, Cosworth svecica sa uvucenom elektrodom , dakle ne originalna i 60.000 V

                          Naravno uz kapacitivno paljenje
                          Tesla coil would be better. )

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Po kom principu funkcionise chip-tuning na motorima koji imaju Bosch K-Jetronic sistem ubrizgavanja goriva, s obzirom na to da se regulacija ubrizgavanja goriva vrsi mehanicki?
                            po prvoapriliskom. chip, a sta to bese ?

                            nema chipa pa logicno i ne postoji chip tuning, osim u masti
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Darko_NS
                              CBC Senator XXL
                              • 02.12.2004
                              • 557
                              • Srpska Atina

                              kaze "M" da se obratim ovde, u redu. unapred da kazem da se ne razumem u ovo sto cu pisem pa bih voleo da mi neko kaze narodnim jezikom da li da radim sledecu aktivnost ili ne!?


                              verovatno vecina zna da sam promenio automobil, trebao je da stigne fiat stilo jtd sa 116hp. medjutim nazalost stigao je sa motorom jtd 80hp. sam automobil je tezak 1320kg i mogu da kazem da iako tih 80hp deluju slabasno za tu tezinu, zaista je lepo podnosi (cak i bolje nego sto sam ocekivao), ja nisam tip koji je napaljen na jurcanje, ..itd, nego me neke stvari interesuju iz prakticnih razloga. u gradskoj voznji je sve ok, ali cesto se vozi sa +4 osobe u autu i uz frusku goru, cime se ispoljava slabasan karakter motora.. a sa druge strane procitao sam milion puta na forumu da su turbo diesel motori odlicni za lako podizanje snage.
                              dakle da predjem na stvar, imam mogucnost da dobijem chip (superchips)
                              koji dize snagu motora sa 80 na 100 hp (sto pretpostavljam nije puno za taj motor), medjutim konsultovao sam jednog coveka koji se bavi chipovima za fiata i evo sta mi je rekao pa me bacio u nedomicu
                              problem je samo sa kuplungom.da bi se ispoljio pravi okretni moment onda u 3-4-5 brzini klizi kuplung
                              moj sw diže na 100 ks i više.moj punto ima 115.sa sw koji sam dobio od taliana kuplung klizi.ja sam ga prepravio tako da se to izbjeglo u max mogučoj količini a da auto i dalje dosta bolje ide.ja mogu korigirat snagu kako god ti hočeš (sukladno sa mojim sugestijama).stim sw-rom garantiram ako nečeš klat auto, sve može trajat jednako kao i seriski auto, jer se ti motori u dižu do 140 ks (treba druga trubina,115-116 ks verzije)
                              naravno ja mogu da dobijem gotov chip, to jest nema naknadne izmene softwera.. da li mogu imati nekakvih problema, inace motor je u izuzetnom stanju (53000km)?

                              dakle sta Vi mislite, drugari boost, M, brick...???

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                Kazi tom tipu da se uozbilji i da nelupa, kvacilo klizi od obrtnog momenta a ne od KS

                                Dakle, ako je "tuner" neka odradi korektan software i da produzi krivulju obrtnog momenta malo duze u obrtaje bez da je dize iznad limita sta kvacilo trpi.

                                Ajd sad, nema potrebe vishe o ovome dok se nejavi na ovo, salji dalje, kaze, pozdravio ga Shaban sa Cannona
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X