obraćam vam se u vezi FIAT PALIO 1.9 JTD 80 konja, godiste 12/2002. Auto je uvezao iz Italije čovek koji se bavi preprodajom automobila i ja sam ga kupio od njega mesec dana kasnije od kako je auto registriran. Evo hronike auta:
19.11.2007. Kupio sam auto. Naravno auto je radio besprekorno.
23.11. 2007 uradio sam servis. Tom prilikom zamenjeno je sledeće:
filteri, zupčasti kaiš , zatezači, kanalni kaiš, ulje Selenia 5w40. Uradjena je i kompjuterska dijagnoza i sve je OK bilo. Jedino što sam 2 nedelje kasnije primetio je uljana masnoća na mestu gde se široka cev koja ide od filtera vazduha spaja sa užom cevi koja ide u motor (to je baš ispred mesta gde se pritiska hauba da bi se zatvorila, ja se ispričavam, ne razumem se). Majstor je rekao da je to uljana para i da ne brinem.
20.12.2007. se ispraznio akumulator. Izvadi sam akumulator i odneo ga da se napuni u drugi servis. Potom je auto radio odlično kao i pre.
07.01.2008. nisam koristio auto.
08.01.2008. otisao da napumpam gume na benzinskoj stanici (prešao oko 6 km) i kada sam potom probao da upalim auto nisam uspeo. Verglao je, akumulator je bio OK, ali nije hteo da se upali motor. Posle dužeg verglanja upalila se i crvena lampica (AVARIA AL SISTEMA DI INIEZIONE). Tek iz desetog puta je upalio i lampica se ugasila. (Tog dana je bilo inace dosta toplije, iznad 0, dok se svih prethodnih dana temperatura drzala ispod 0, čak se bila nedelju dana pre toga spustila i na minus 20, i tada je auto ipak lepo radio.) Kasnije tog dana auto je upalio u garaži bez problema, otišao sam kod prijatelja i ostavio auto napolje. Sat vremena kasnije auto je upalio iz 6,7 puta. Zabrinuo sam se. Telefonom mi je serviser kazao da dijagnozu može uraditi tek ako auto neće da upali, ne i onda kada pali.
0d 09.01. do 14.01. auto samo ponekad nije hteo da upali i to samo kad bi ga ugasio u gradu. U garaži je uvek palio bez problema.
15.01. auto mi se ugasio dok je radio u leru pod ručnom, posle vožnje, dok sam bio do prodavnice. Odbijao je da upali. Spoljna tempertaura oko 10 stepeni. Pola sata kasnije, kad se ohladio auto, upalio je. U medjuvremenu sam ključ obrisao krpom natopljenom rakijom. Otišao do servisera i radili probnu vožnju. Nije imao zamerki na rad auta. Auto je i palio i gasio bez problema. Ključ sam kući ponovo obrisao odmašćivačem WD-40 i krpom za svak slučaj.
17.01. Auto pokušavam da upalim na parkingu, upalio iz 7,8 puta. Krenuo u rikverc 1m sa polu-pritisnutim kvačilom i auto se ugasio. Nije hteo da upali pola sata. Sačekao da se ohladi. Upalio. Crvena, gore pomenuta lampica, koja se uvek upali kad auto ne upali, se i ovog puta ugasila kad je auto upalio. Otišao kod servisera. Auto je lepo palio. Rešio sam da ga ostavim tu pola sata da se ohladi tako da pokazuje četvrtinu od normalne ugrejanosti, jer sam primetio da tada nastaju problemi. Tako je i bilo. Auto posle nije upalio. Čekali sa serviserom da se skroz ohladi, upalio auto i radili opet probnu vožnju. On je vozio. Auto nam se, kad se zagrejao, ugasio: u trenutku kada je zakočio da stane na raskrsnici. Auto je upalio kad se ohladio. Spoljna temperatura 2,3 stepena. Ostavio sam auto kod servisera.
18.01. Serviser radi probne vožnje, auto kaže lepo radio, malo se kao mučio u 5oj brzini pri ubrzavanju od 90-120. Uveče je tek nekom prilikom auto odbio da upali. Priključio na dijagnostiku i kompjuter je pokazao nešto na radilici (to je serviser sredio) i pokazao je neispravnost senzora temperature vazduha. Rekao mi je da uzmam auto i odvezem kući dok ne nabavi taj senzor. Auto mi se u vožnji ugasio, kada sam na skretanju oduzeo gas pa pokušao da dodam gas. Upalio kad se ohladio.
19.01. Još nisam pozvan da zamenim deo. Ja sam zamenio filter vazduha, koji mi je bio sumnjiv još kada ga je serviser menjao, jer filter koji je on izvadio nije mogao da stane u kutiju filtera koji je on stavio. Zaista UFI filter koji je on stavio bio je 2 cm uži od starog. Stavio sam novi "CleanFilters" filter, MA1064, baš za moj model auta. Probao sam u vožnji i auto se posle 3,4 km opet ugasio i to posle skretanja u ulicu kada sam pokušao dodati gas. Upalio pola sata kasnije. Ugasio se 2 km kasnije kad sam skretao u svoju ulicu kad sam oduzeo gas i pokušao dodati. Pola sata kasnije je upalio i uterao u garažu.
20.01. Danas. Auto nisam vozio. Čekam da nabave onaj senzor. Nekako sumnjam da je do tog senzora, ali se ipak nadam da jeste. Moja sumnja potiče otud što sam čitao i čuo da auto ne bi trebalo da se gasi zbog kvara tog senzora.
Inače, auto sam od momenta kada je počeo da ne pali, a pre nego što je ubrzo počeo i da se gasi u vožnji, vozio na zaobilaznici oko grada 120 na sat i išao je dobro, sem što mi se samo u jednom deliću trenutka učinilo kao da nije primio gas pa je potom opet lepo nastavio da vuče.
Moje zapažanje: auto počinje sve češće i na sve kraćim relacijama da se gasi.
Pitanja:
1: da li je pogrešna dimenzija filtera za vazduh mogla dovesti do oštećenja senzora temperature vazduha?
2: da li je možda u pitanju akumulator, mada čini mi se da on dobro radi, jer ipak na kraju uvek pokrene motor?
3: Šta bi ste vi pregledali, ili šta je moj serviser dužan sve da pregleda i izmeri?
4: Auto je pre kupovine prešao oko 130.000 km, a posle oko 1.500. Da li je moguće da se pojavila voda u filteru za gorivo posle 1.500 km?
5: Šta bi mogla da znači ono uljano isparavanje, da li to stvarno ne treba da me brine?
Napomena: moj grad nema neki izbor servisera, ovlašćeni Fiat servis mi je udaljen oko 80 km, a sa ovim problemom ne mogu na takav put. Drugo, nemam drugi ključ za auto, samo karticu sa kodom.
19.11.2007. Kupio sam auto. Naravno auto je radio besprekorno.
23.11. 2007 uradio sam servis. Tom prilikom zamenjeno je sledeće:
filteri, zupčasti kaiš , zatezači, kanalni kaiš, ulje Selenia 5w40. Uradjena je i kompjuterska dijagnoza i sve je OK bilo. Jedino što sam 2 nedelje kasnije primetio je uljana masnoća na mestu gde se široka cev koja ide od filtera vazduha spaja sa užom cevi koja ide u motor (to je baš ispred mesta gde se pritiska hauba da bi se zatvorila, ja se ispričavam, ne razumem se). Majstor je rekao da je to uljana para i da ne brinem.
20.12.2007. se ispraznio akumulator. Izvadi sam akumulator i odneo ga da se napuni u drugi servis. Potom je auto radio odlično kao i pre.
07.01.2008. nisam koristio auto.
08.01.2008. otisao da napumpam gume na benzinskoj stanici (prešao oko 6 km) i kada sam potom probao da upalim auto nisam uspeo. Verglao je, akumulator je bio OK, ali nije hteo da se upali motor. Posle dužeg verglanja upalila se i crvena lampica (AVARIA AL SISTEMA DI INIEZIONE). Tek iz desetog puta je upalio i lampica se ugasila. (Tog dana je bilo inace dosta toplije, iznad 0, dok se svih prethodnih dana temperatura drzala ispod 0, čak se bila nedelju dana pre toga spustila i na minus 20, i tada je auto ipak lepo radio.) Kasnije tog dana auto je upalio u garaži bez problema, otišao sam kod prijatelja i ostavio auto napolje. Sat vremena kasnije auto je upalio iz 6,7 puta. Zabrinuo sam se. Telefonom mi je serviser kazao da dijagnozu može uraditi tek ako auto neće da upali, ne i onda kada pali.
0d 09.01. do 14.01. auto samo ponekad nije hteo da upali i to samo kad bi ga ugasio u gradu. U garaži je uvek palio bez problema.
15.01. auto mi se ugasio dok je radio u leru pod ručnom, posle vožnje, dok sam bio do prodavnice. Odbijao je da upali. Spoljna tempertaura oko 10 stepeni. Pola sata kasnije, kad se ohladio auto, upalio je. U medjuvremenu sam ključ obrisao krpom natopljenom rakijom. Otišao do servisera i radili probnu vožnju. Nije imao zamerki na rad auta. Auto je i palio i gasio bez problema. Ključ sam kući ponovo obrisao odmašćivačem WD-40 i krpom za svak slučaj.
17.01. Auto pokušavam da upalim na parkingu, upalio iz 7,8 puta. Krenuo u rikverc 1m sa polu-pritisnutim kvačilom i auto se ugasio. Nije hteo da upali pola sata. Sačekao da se ohladi. Upalio. Crvena, gore pomenuta lampica, koja se uvek upali kad auto ne upali, se i ovog puta ugasila kad je auto upalio. Otišao kod servisera. Auto je lepo palio. Rešio sam da ga ostavim tu pola sata da se ohladi tako da pokazuje četvrtinu od normalne ugrejanosti, jer sam primetio da tada nastaju problemi. Tako je i bilo. Auto posle nije upalio. Čekali sa serviserom da se skroz ohladi, upalio auto i radili opet probnu vožnju. On je vozio. Auto nam se, kad se zagrejao, ugasio: u trenutku kada je zakočio da stane na raskrsnici. Auto je upalio kad se ohladio. Spoljna temperatura 2,3 stepena. Ostavio sam auto kod servisera.
18.01. Serviser radi probne vožnje, auto kaže lepo radio, malo se kao mučio u 5oj brzini pri ubrzavanju od 90-120. Uveče je tek nekom prilikom auto odbio da upali. Priključio na dijagnostiku i kompjuter je pokazao nešto na radilici (to je serviser sredio) i pokazao je neispravnost senzora temperature vazduha. Rekao mi je da uzmam auto i odvezem kući dok ne nabavi taj senzor. Auto mi se u vožnji ugasio, kada sam na skretanju oduzeo gas pa pokušao da dodam gas. Upalio kad se ohladio.
19.01. Još nisam pozvan da zamenim deo. Ja sam zamenio filter vazduha, koji mi je bio sumnjiv još kada ga je serviser menjao, jer filter koji je on izvadio nije mogao da stane u kutiju filtera koji je on stavio. Zaista UFI filter koji je on stavio bio je 2 cm uži od starog. Stavio sam novi "CleanFilters" filter, MA1064, baš za moj model auta. Probao sam u vožnji i auto se posle 3,4 km opet ugasio i to posle skretanja u ulicu kada sam pokušao dodati gas. Upalio pola sata kasnije. Ugasio se 2 km kasnije kad sam skretao u svoju ulicu kad sam oduzeo gas i pokušao dodati. Pola sata kasnije je upalio i uterao u garažu.
20.01. Danas. Auto nisam vozio. Čekam da nabave onaj senzor. Nekako sumnjam da je do tog senzora, ali se ipak nadam da jeste. Moja sumnja potiče otud što sam čitao i čuo da auto ne bi trebalo da se gasi zbog kvara tog senzora.
Inače, auto sam od momenta kada je počeo da ne pali, a pre nego što je ubrzo počeo i da se gasi u vožnji, vozio na zaobilaznici oko grada 120 na sat i išao je dobro, sem što mi se samo u jednom deliću trenutka učinilo kao da nije primio gas pa je potom opet lepo nastavio da vuče.
Moje zapažanje: auto počinje sve češće i na sve kraćim relacijama da se gasi.
Pitanja:
1: da li je pogrešna dimenzija filtera za vazduh mogla dovesti do oštećenja senzora temperature vazduha?
2: da li je možda u pitanju akumulator, mada čini mi se da on dobro radi, jer ipak na kraju uvek pokrene motor?
3: Šta bi ste vi pregledali, ili šta je moj serviser dužan sve da pregleda i izmeri?
4: Auto je pre kupovine prešao oko 130.000 km, a posle oko 1.500. Da li je moguće da se pojavila voda u filteru za gorivo posle 1.500 km?
5: Šta bi mogla da znači ono uljano isparavanje, da li to stvarno ne treba da me brine?
Napomena: moj grad nema neki izbor servisera, ovlašćeni Fiat servis mi je udaljen oko 80 km, a sa ovim problemom ne mogu na takav put. Drugo, nemam drugi ključ za auto, samo karticu sa kodom.
Comment