palio, ne palio, vozim Fiat Palio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    pokusavao sa elektricarem koji nema semu ni dijag., ali za koga verujem da ima pristojno znanje, ali koga je mrzelo da proucava moj auto,
    ne treba sema, ne treba dijagnosticki kompjuter, dovoljno je znanje.

    sema se lako nacrta, premeri se postojece stanje i prebaci na papir i eto seme (ako je bas nuzna).

    nekako tog elektricara motivisi ako ne, kreni samostalno u resavanje.

    nije to tako (pre)komplikovano da ne moze da se savlada u hodu , doduse uz malo vise opreza.

    prvo pronadji gde je taj senzor radilice fizicki montiran, gde se nalazi.
    vec ce ti neko ovde na forumu pomoci sa objasnjenjem kako izgleda, koliko je veliki senzor, gde je tacno postavljen.

    posto je radilica u donjem delu motora, tu je negde i senzor, i tu su negde kablovi i konektor.
    a tamo dole je voda, so, temperatura, naidje macka, veverica, kuna, mis i zagrize kabl.

    desava se, ne bi bio prvi kome je neka zivuljka izgrizla kabl.
    ( u Nemackoj se prodaje poseban kit zastite kablova od ujeda kune za pojedine modele automobila, ako zelis vise informacija ukucaj "Marder" u gugletu).

    dakle, 1) pronadjes taj senzor radilice.
    2) dobro prodrmas konektor rukom, otkacis i pod dobrim svetlom pregledas.

    to sve mozes sam.

    javi sta vidis, sta primecujes, ima li ostecenjea izolacije.

    3) vratis konektor nazad, gurnes dok ne legne.

    sve to ne moze da pokvari vise nego sto je sada pokvareno, ne kosta te nista osim truda, volje i prljanja ruku.

    i malo eventualno straha od nepoznatoga.

    nista strasno, idemo dalje.

    ako si ista sumnjivo primetio na izgledu zica ili konektora, ili je konektor recimo labav (povremeno gubi spoj) na dobrom si tragu da blize lociras samo mesto kvara.

    ako nista nije sumnjivo, rukom i pogledom ispratis gde dalje ide taj kabl.
    ide negde nagore, do nekog cvorista kablova, do nekog veceg konektora gde se spaja sa drugim kablovima.

    ili je potpuno samostalan kabl i kao takav pojedinacno ulazi u kabinu i ide ka ECU (ili ide ka ECU ispod haube).
    ne znam kako je na Fiatu, pricam generalno.

    dakle, ta faza je da nadjes sve konektore na putu tog kabla od senzora radilice do ECU.

    i svaki taj konektor pregledas, mrdnes jace rukom, ako treba i povuces.

    ako je dobar konektor nista se nece desiti, ako ne valja moze se desiti da povuces zicu i da ti ostane u ruci.

    to je dobar znak, nasao si mesto koje je problematicno (jedno od, ako ih ima vise).

    kada ispregledas detaljno (ovo je vazno, detaljno a to znaci strpljivo, pedantno, savesno, sa 4oro ociju) celu trasu kuda ide kablm na redu je spoj sa ECU tj onaj veliki konektor na samoj ECU jedinici.

    ako procenis da ti nije bas jasno na tom mestu sta i kako, zastani.
    tu vec mozes da napravis problem sa tim konektorom ako primenis preteranu silu, to ostavi za elektricara.


    ako si sve navedeno do sada sam uradio, obavio si veci deo dijagnostike oko tog senzora.
    imas stanje poznate situacije oko stanja kabla/ konektora.

    s obzirom na opis kvara koji se povremeno javlja, pa nestane pa se javi, velika je verovatnoca da ces sam naci mesto problema, i sam obaviti kompletnu dijagnozu.

    za sve navedeno ne treba ti nikakav elektricni instrumetn, dijagnosticki uredjaj, bilo sta.

    dobro dodje jedna lupa, jedan jak i koncentrisan izvor svetla, i potrebno je iskustvo.

    prva 2 faktora ti obezbedi sebi, a iskustvo ces nadoknaditi vremenom koje ti imas na raspolaganju da se posvetis problemu.

    svoje vreme sebi ne naplacujes, pa se stoga nemoj zuriti.
    vazno je PEDANTNO pregledati do detalja sve spojeve i izgled izolacije zica.

    opipaj rukom, ne boj se, nece te udariti struja, nista se nece pokvariti.


    ako nadjes problematicno mesto, dalji korak je da pokazes prstom elektricaru pa da on sanira spoj, konektor, izolaciju, sta je vec osteceno ili,

    opet sam sakupis malo dodatne hrabrosti kupis potreban materijal i krenes da sam popravis.

    ako dodje do te faze, vici ovde pa ces biti usmeren za dalje.


    ili, ako to sve jos uvek stvara sve zajedno nelagodu, juri majstora da on obavi pregled.
    ali je vazno da se fokusira na taj senzor (koji je nuzan za rad motora), da pedantno pregleda i radi ubrzanja pregleda upotrebi osciloskop ili ako ga nema digitalni voltmetar (obavezno digitalni, sa impedansom od minimum 10 megaoma a nikako onaj sa skalom i kazaljkom).

    shodno rezultatima pregleda videce se gde je problem- zice i konektori sto se popravlja ili sam senzor koji se mora zameniti novim.

    ako nadjes semu od tvog modela, na njoj ce biti ucrtano gde su spojevi locirani ispod haube, koje su boje zice, kakav je signal, konektor i raspored pinova na ECU jedinici.
    prakticno gotovo sve sto bi bilo potrebno za defektazu.

    verujem da ti samostalno mozes da popravis ovakav kvar, ili bar ogranicis poreklo smetnje na tacnu lokaciju.

    vazno- ako u bilo kojoj fazi posumnjas u svoj rad, ili nije ti jasno tacno sta radis odmah odustani pa priupitaj.

    ali nemoj da se bojis samog pregleda pod rukom, odnosno ocima pod svetlom.

    iako se radi o prolasku "struje" mnogo sto sta se moze videti sa spoljasnje strane zice/ kabla.

    mozes da mi odgovoris na ovo pitanje: da li je moguce da je u ovom slucaju neki osigurac pregoreo, pa da nesto sto on osigurava

    moguce je da ima osigurac los spoj.
    nije moguce da je pregoreo (pa se ponovo sam popravio), jer tada vise nikada ne bi mogao da upalist motor niti u jednom slucaju.

    ECU se napaja preko osiguraca, preko 2 osiguraca i moguce je da njegovo napajanje takodje problem.

    opet ista prica, oko konektora, spojeva, izolacije zica itd.

    ovde u igru ulaze i rasteretni releji koji takodje prave probleme bas na nacin kako je kod tebe slucaj.

    ali, receno je da pri prvoj ocitavanju kodova greske prijavljen gubitak signala senzora radilice, pa bih se ja prvo skoncentrisao na taj podatak greske i prvo uverio 100% da signal sa radilice ispravan stize u ECU a tek kasnije proveravao napojne vodove.

    da ponovim vaznu stvar, signal sa senzora radilice je jako malen (slabasan) i zahteva besprekorno stanje konektora i svih spojeva.

    korozija zice smeta prolasku signala, i "koci" ga, zaustavlja prolaz dalje.

    korozija obicno nastupa tamo gde moze da prodre vlaga, a to su konektori i razni spojevi.
    ili ako se osteti izolacija kabla mehanickim/ termickim putem.

    zato, prvo pregled zica i konektora a onda dalje kroz proces dijagnostike.


    nadam se da sam ti pomogao da steknes uvid i to sta je dijagnostika kao proces, pomocni alati su koristi i ubrzavaju stvari ali nisu neophodni da se locira problem u ovoj ranoj fazi trazenja uzroka kvara.

    zelim da verujem da te kvar nije uplasio, a ni nezainteresovanost majstora jer to njima predstavlja "gubljenje vremena", vremena koje treba naplatiti nekako.

    ako mozes da fotografises stanje zica i konektora na koje naidjes, moze i ovako daljinski da se dalje razmatra.

    danas se i medicinske operacije mogu izvoditi na daljinu, preko kamera, mozemo valjda jedan auto i jedan kvar da zajedno pobedimo
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Sta sam primetio? Auto sam vozio noramlno oko 4km i onda kada sam video da se priblizava radnoj temperaturi sam se parkirao i cekao, jer se tad obicno gasi. Pretpostavka mi je bila da se auto gasi kada namanjim broj obrtaja (kao sto se to desava u krivinama) do broja obrtaja pri leru - oko 850-900. Sedeci pod rucnom na leru dodao sam jaci gas, auto se noramlno odazvao, a pri vracanju na 900 okreta se zatreseo volan. To je pretpostavljam normalno kod dizelasa. (Inace podrhtava i kada krecem iz mirovanja u prvoj brzini). Onda sam nezno dodao gas do 1000 okreta, auto se odazvao i vratio na 900 bez vibracija; to sam uradio jos 2 puta i auto se ugasio. Dakle, ja zakljucujem da se auto gasi pri ler okretima,
      dizel je, na leru su najvece vibracije.
      zice se najvise tresu na leru.
      dakle ne gasi se svaki put ali pri ler vibracijama, pri voznji u krivini je to cesci slucaj.

      na sta ukazuje, negde "nestaje" signal usled tih vibracija.

      labav spoj recimo ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • bojan palio
        CBC Član
        • 20.01.2008
        • 26
        • Pirot

        #33
        Brick, nemam reci zhvalnosti za tvoju pomoc. Videcu sutra, sad je vec kasno (imam i stojadinku, pa sam se s njom zezao, curi joj gorivo iz pumpe, inace je na plin), oticicu do elektr.-ra da izmerim napon njegove volje da mi pomogne, proveriti da li izmedju mene i njega postoji problem u kontaktu, ili kod njega nema napona pa cu morati da radim sam . Bas sam zeleo da sam pogledam o cemu se radi, ali ne znam kako da dodjem do lokacije senzora radilice. Verovatno treba da se skine plasticni poklopac motora. I ne znam da li se gleda odozdo ili odozgo. Ali mislim da ce se sve lepo zavrsiti u svakom slucaju. Hvala na podrsci ravnoj dobrom psihologu ili recimo dobrom treneru!

        Comment

        • bojan palio
          CBC Član
          • 20.01.2008
          • 26
          • Pirot

          #34
          E da pozdravljam i Zemun! Tamo sam ziveo 5 godina do juna 2005, dok sam studirao, ulica Tosin bunar 34, u maloj zgradici. Za Zemun i Zemunce sve pohvale!

          Comment

          • gorky
            CBC Senator XXL
            • 08.06.2007
            • 860
            • Vojvodina,Kikinda

            #35
            brick,tebi treba dati nobelovu nagradu,ako ni zbog čeg drugog onda na ovolikom trudu što se pisanja tiče,i naravno na vevericama mačkama i kunama
            bojane,iz najbolje namere,ja bih ti ipak savetovao da potražiš nekog iskusnijeg i opremljenijeg majstora da reši tvoj problem
            po principu uradi sam mogu se praviti kućice za ptice i još neke stvari,da se na ovaj način ne popravljaju kola ja bih imao upola manje posla,pošto svi popravljaju sve kod svih majstora je neviđena gužva,već dve nedelje radimo u dve smene i nemožemo da postignemo sve...uči se na tuđim greškama,ne na svojim

            Comment

            • bojan palio
              CBC Član
              • 20.01.2008
              • 26
              • Pirot

              #36
              Ok Gorki, mada ja razumem Bricka zasto je ovo napisao. Ne da bi ja pokvario svoj auto, nego je revoltiran nebrigom ili nezaintersovanoscu majstora. U isto vreme verovatno zeli da razbije famu o uzvisenosti posla priucenih servisera koje mnostvo vlasnika automobila dozivljava kao vrhunske, a u stvari su obicni "seci tamo, menjaj ovo, kupi to, e gadan ti je problem auta, bas sam se namucio...".

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #37
                Zna li neko koliko kosta taj senzor???

                Comment

                • bojan palio
                  CBC Član
                  • 20.01.2008
                  • 26
                  • Pirot

                  #38
                  Popodne sam uradio "test samoiskljucenja" mog auta "na hladno, u mestu" . Zapazanja su sledeca:
                  1) oko 10 min radio u garazi. Povremeno nakratko dodavao gas, pri vracanju u ler se jedva primetno tresao. Nije se ugasio. Temperatura motora se jedva pomerila.
                  2) napravio krug u naselju (oko 400m ili 1 min voznje). Nije se ugasio ni na jednom od 3 znaka "stop".
                  3) uterao u garazu. Sedeo oko 15 min. Lepo je radio. Primetio sam u dokolici tiho zujanje dok je ukljuceno poziciono svetlo, koje nestaje kad se svetlo iskljuci. Pri 15-om minutu, temperatura je bila blizu sredine skale (za koju pretpostavljam da predstavlja radnu t., jer je do tu dolazila skazaljka ranije dok auto nije imao problema). Iznenada i bez najave, motor se iskljucio.
                  4) kao nadri, pseudo i kvazi poznavalac auta, ekstrmno laicki sam pipao ispod volana, gde je volanova "shipka" , napipao neku vrucu cev koja je krivudala od prekidaca za ventilaciju ka utrobi auta. Bila je vruca oko 75 stepeni (kuci imam sopstveno parno grejanje pa sam naucio po pipanju radijatora koja je temeratura ). Bas je pekla. No nastavio sam sa ginekoloskim pregledom. Na tu vrucu cev se negde gore naslanjaju neke 4 i vise zica koje cini mi se imaju i neki zajednicki dzek. Tu sam stao, pomislivsi, "mozda sam napipao nesto gadno", da ne zabejem stvar.
                  Naravoucenije (moje): auto se dakle gasi I BEZ vibracija. Skoro po nekom pravilu se iskljucuje kad dodje blizu radne temperature. Molim za komentar.

                  Novo pitanje, paranoicne prirode koje nece uplasiti veliku decu:
                  procitao sam sta se desilo IGORNS-u s Corsom. Riknuo mu komp je dijagnoza njegovog servisa. Pre toga ga pitali u servisu da li je cackao kasetash, kao to je uzrok smrti njegovog kompa. Tu sam se upalsio, ali paranoicno, dakle ne potpuno opravdano. U mojim kolima imam kasetash koji nije fabricki (uporedio sa Manualom koji imam, Fiat ugradjuje drugi tip). Kas. od kupovine auta ne radi kako treba, to vam je verovatno poznat problem, da se zvuk sam od sebe skroz smanji. Navikao sam na to i nije mi problem. Primetio sam bio da se pre kvara mog vozila povremeno gubio prijem kao da se gubi neki kontakt, a onda se oporavi i tera dalje. Evo i pitanja: da li je ovaj problematicni radio (neko pre mene je izgleda pokusao da ga skine i malo ochepio plastiku oko radija) mozda mogao da utice na nastale nepravilnosti u radu mog vozila nekim VOLTAZNIM nacinom?

                  Comment

                  • bojan palio
                    CBC Član
                    • 20.01.2008
                    • 26
                    • Pirot

                    #39
                    Originally posted by TECA
                    Zna li neko koliko kosta taj senzor???
                    Pa cuo sam da kosta oko 4.000 din.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      ponavljam ovaj put izdvojeno

                      vazno- ako u bilo kojoj fazi posumnjas u svoj rad, ili nije ti jasno tacno sta radis odmah odustani pa priupitaj

                      i majstori su nekada pocinjali od nule
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #41
                        Sa zamenom,to je korektna cena!

                        Comment

                        • bojan palio
                          CBC Član
                          • 20.01.2008
                          • 26
                          • Pirot

                          #42
                          danas odmaram od auta. Obaveticu vas kad ima nesto novo.

                          Comment

                          • bojan palio
                            CBC Član
                            • 20.01.2008
                            • 26
                            • Pirot

                            #43
                            Odmor od auta mi je poduze trajao, proslo je skoro 2 nedelje. Prekjuce sam bio na dijagnostici, ukljucenoj dok auto radi, bez da mi svetli upozoravajuca lampica (jer se auto jos nije bio ugasio), odmah je pokazalo da je neispravan senzor radilice. Dugih gresaka nije bilo, proverene vrednosti t. vazduha i jos neke druge, sve su bile valjane. Danas sam otisao da zamenimo senz. radil. koji je majstor porucio. Cena 53 evra + postarina, za ruke nije trazio nista, castio sam ga, zamenio je za 2 minuta. Auto sam vozio oko 25 km i bio je normalan. Nadam se da je to to. Pohvalio bih sve koji su mi pomagali za odlicno znanje, odnosno za vestu procenu. Veliki pozdrav! P.S. jos uvek sam nekako nepoverljiv prema autu, ali se nadam da ce to brzo proci.

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #44
                              Omasismo za 3evra+postarina

                              Comment

                              • Probisvet
                                CBC Senator XXL
                                • 07.06.2005
                                • 423
                                • FRANCUSKA

                                #45
                                Evo da ti objasnim moj problem sa obicnim dizelom koji ima normalno elektro ventil za gasenje motora na pumpi visokog pritiska. Pocetni simptomi su bili takvi da kad sam vozio na auto putu iznenada se zatrese vrlo kratko i normalno radi i to se ponavljalo negde tri ili cetiri puta, ja sam pomislio da se radi mozda o losem gorivu obzirom da se to desavalo na auto putu obicno u Hrvatskoj. Posle izvesnog vremena se manifestovalo sa jakim trzajima i gasenjem, svaki put posle ovog kad si stacioniran on upali bez problema. Na kraju se na jednoj uzbrdici tresao dok se nije ugasio i vise nisam mogao da ga upalim. Sta sam otkrio? Kod dzeka koji povezuje taj EV za gasenje motora vizuelno nije moguce odkriti da se jedna zica u samoj izolaciji prekinula, pa sam potezanjem zica, ima ih tri, jedna se odkinula upravo na mestu prekida. Posle ponovnog povezivanja tog prekida do danas mi se nije desilo da se to ponovi. Ovo je jedno od iskustava sa dizel motorom.

                                Comment

                                Working...
                                X