Metan - par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • weasel
    CBC Veteran
    • 07.06.2005
    • 115
    • Novi Beograd

    Metan - par pitanja

    Drug treba da kupi uvezenog megana u kome je ugrađen metan....

    Sad par pitanja posto ja ne znam nista o tome

    1) Koliko motori gube na snazi kad rade na metan , negde videh 30 % u sta mi je veoma tesko da poverujem

    2) da li ce imati problema sa atestom i registrovanjem posto nije fabricki ugrađen metan sistem
  • IlijaGM
    CBC Senator XXL
    • 02.12.2008
    • 313
    • Gornji Milanovac

    #2
    Re: Metan - par pitanja

    Samo da pitam i ja radi li ko servis tih uredjaja
    Originally posted by zoranbg
    nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

    Comment

    • rrapaic
      CBC Senator
      • 13.02.2008
      • 225
      • Beograd
      • Fiat Stilo 1.9 JTD

      #3
      Re: Metan - par pitanja

      Citao sam skoro prilog o metanu, bese u SAT casopisu. Pa posto sam sa fizikom dobar, upamtio sam neke cinjenice, pa evo da ih podelim sa vama...

      Ja licno bih zaobisao kola sa pogonom na metan; ima jedan krupan, za mene kljucan razlog. Metan prakticno NEMA tecnu fazu; to jest, ista se postize na enormno velikim (u praksi nemogucim) pritiscima.
      I sad, iz tog razloga metan se ne skladisti tako dobro kao LPG (propan/butan). Ovaj drugi, koji svi koristimo, kad predje u tecnu fazu, nebrojeno puta smanjuje zapreminu (tecnost brate ), pri cemu radni pritisak uopste nije problem (desetak bara).
      A boce za metan se prave za RADNE pritiske od 250 bara, i zato su strahovito teske i kabaste. Pri tom, kolicina gasa/energije uskladistene u metansku bocu nije ni deo energije iste takve boce za LPG; jer, ponavljam, i pod takvim pritiskom metan je GAS.
      Na zapadu se zato metan uglavnom ugradjuje u velika vozila, gde par dodatnih rezervoara/tankova i nije problem (kamioni i slicno).

      A zasto onda uopste petljati sa metanom? Pa, ima ga mnogo (svuda), i jeftin je; cini mi se duplo jeftiniji od LPG-a.
      Eto toliko

      Pozz

      Rajko
      Fiat Stilo 1.9 JTD

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: Metan - par pitanja

        Nisi morao da čitaš SAT, i ovde je dosta toga opisano za i protiv, ali je lakše postaviti pitanje nego potražiti i pročitati.

        Ukratko za druga, nek zaobidje auto ili zaboravi da ima gas u tom autu. Atest boca je drugačiji i pitanje je koliko su stare a drugačiji je upravo zbog velikog pritiska. Pumpe mogu da se izbroje na prste jedne ruke. AKo će voziti isključivo relaciju BG-Čačak onda ima svrhe vožnja na Metan. Ni ekonomski nije toliko opravdano a o težem autu da ne pričam.

        To što piše po novinama da ej dvaputa jeftinije od LPG-a nek okače mačku o rep. Gubitak snage je velik ako se ne stavi podešavanje pretpaljenja ne verujem da to neko ne stavi.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Snejk
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2008
          • 704
          • BG

          #5
          Re: Metan - par pitanja

          Ja sam svojevremeno testirao za TV jednu Oktaviju na metan, radili su je ljudi iz BRC-a. Sasvim je pristojno išla, mada je imala neku glupavu knedlu pri dodavanju gasa 'sa nule' i neke čudne (doduše retke) oscilacije u performansama. Naravno, kada sam im to pomenuo znali su za problem, ali su rekli da se ceo sistem 'mora još štelovati'.

          Napominjem da je to bila neka 2007ma, valjda se uznapredovalo od onda, ali u poređenju sa toliko razrađenim sistemom kao što je LPG, taj eksperimentalni auto je definitivno izgledao kao nezavršen proizvod.

          Comment

          • slavko_bgd
            CBC Senator XXL
            • 24.03.2009
            • 771
            • Batajnica
            • Stilo 1.6 16V MW

            #6
            Re: Metan - par pitanja

            Benzinac na metan:

            negativne osobine:
            1. Masa vozila: povećanje i do 100 kg, u zavisnosti od broja i veličine boca;
            2. Relativno mala autonomija u odnosu na ukupnu zapreminu boca;
            3. Pritisak gasa do 250 bar,velika opasnost u slučaju oštećenja instalacije;
            4. Pad snage motora od 15 do 25%. Delimično poboljšanje performansi naknadnom regulacijom uglova predpaljenja...
            5. Premalo punionica u Srbiji;
            6. Neopravdano visoka cena/kg gasa u Srbiji;
            7. Visoka cena instalacije ( 50% do 100% skuplje od TNG);
            8. Skuplje održavanje uređaja od TNG-a;

            pozitivne osobine:
            -ipak jeftinija vožnja nego na LPG( 30% do 40%) a sa benzinom je besmisleno porediti;
            -najpogodniji za vozila koja prelaze veliku km u gradskim uslovima (auto škole, taxi, laka dostavna vozila...);

            Pad snage na metan kod benzinskih motora se javlja zbog malog st.kompresije (do 9,5:1) i manje brzine sagorevanja od benzina.
            Kod dizel-motora se postižu odlični rezultati.

            Pozdrav
            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

            Comment

            • weasel
              CBC Veteran
              • 07.06.2005
              • 115
              • Novi Beograd

              #7
              Re: Metan - par pitanja

              hvala svima

              Comment

              • bjov
                CBC Član
                • 23.09.2007
                • 52
                • Bgd

                #8
                Re: Metan - par pitanja

                Evo par mojih iskustava sa metan-om, mada nije isto/slicno vozilo/ugradnja:
                viewtopic.php?f=15&t=48738

                Comment

                • slikk
                  CBC Početnik
                  • 28.06.2009
                  • 3
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Metan - par pitanja

                  Postovanje svima

                  Imam jedno pitanje kupio sam vozilo koje ima ugradjenu instalaciju za metan ali nema boce,e sad zanimam me da li je ikako moguce prepraviti postojeci sistem da radi na plin?Proverio sam u jednom servisu da ne navodim ime ali mi rekose da se razlikuje i da ne rade takve intervencije.

                  Hvala

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Metan - par pitanja

                    Probaj kod Pane AG na ledinama ili Ledi iz Pančeva.

                    Comment

                    • eunet
                      CBC Član
                      • 28.02.2011
                      • 19
                      • BGD

                      #11
                      Re: Metan - par pitanja

                      Kad ugradis metan u pocnes da ga sipas i placas, onda se pitas samo jedno: Sta sam do sada cekao.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Re: Metan - par pitanja

                        Pojasni nam to malo, nema ovde puno ljudi koji teraju na Metan. Koliko košta, koliko se predje sa punjenjem itd...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • bjov
                          CBC Član
                          • 23.09.2007
                          • 52
                          • Bgd

                          #13
                          Re: Metan - par pitanja

                          Evo vec malo vise od godinu dana sam ponosni vlasnik punta na metan (fabricki), i zaista sam prezadovoljan. U pitanju je van verzija, tako da su boce malo vece. Statistike su sledece:
                          metan je 75din po kilogramu na kryogas-u (bio je cak 65din prosle godine)
                          Na otvorenom mi trosi 3.5kg/100km (do 420km sa jednim punjenjem)
                          U gradu mu trosi 5kg/100km (do 310km sa jednim punjenjem)
                          U boce mi stane bilo gde izmedju 13.5 i 16kg metana, zavisno od pritiska na pumpi (posto je on stalno u gasnom stanju)
                          Sa benzina na metan prebaci gotovo trenutno po paljenju, bilo zimi bilo leti. Za sada nisam imao bilo kakvih kvarova, tako da ne znam nista o odrzavanju..
                          Presao sam 13500km do sada.

                          Ako kazemo da bih benzina potrosio 135000 din do sada, a da sam potrosio grubo 50000din metana, mislim da je usteda od 85000din fenomenalna. Naravno sve ovo pod uslovom da vam je jedina pumpa u gradu negde na ruti ili ste taksista.. Inace se ne isplati..

                          Comment

                          • eunet
                            CBC Član
                            • 28.02.2011
                            • 19
                            • BGD

                            #14
                            Re: Metan - par pitanja

                            Prednosti metana u odnosu na plin>
                            1. cena (najvaznije) 50% u odnosu na plin
                            2. zimi nema problema za zamrzavanjem, uvek je gasovit.
                            3. ne utice na slabljenje grejanja u kabini
                            4. uz malo truda moze se ugraditi sistem za zatvaranje metana kada motor ne vuce, kod plina to zahtava jos jedan ventil (koji se vise ne proizvodi)
                            5. polovan uredjaj se moze naci za oko 200e sa bocama, ljudi su ga izbacivali jer nemaju pumpu u svom gradu, ili se plase pritiska.

                            auto sa motorom 1,6, boce 8,8 kg metana (660 din) prelazi od 160 do 230 km

                            Problemi:
                            1.ne postoji tocak boca
                            2. retki servisi za ugradnju.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Re: Metan - par pitanja

                              1. Niža jeste ali ne znam da je toliko.
                              2. Tačno, mada se ni plin ne smrzava sem kad nema rashladne tečnosti, što znači da je neispravan motor.
                              3. Jaka prednost, ne utiče ni plin.
                              4. Ako musliš pod "motor ne vuče" ugašen motor onda ima elektroventil ako misliš nešto drugo pojasni.
                              5. Koliko košta atest za polovnu bocu, koja je procedura za dobijanje atesta i sl...
                              6. Bez reklame molim.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X