Polovan Sequent56 za BMW 328i

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #31
    Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

    Zato mi je malo smešno kad neko izjavi to se samo montira i lakše je od venturija. Nije, veća je prevara i više treba da se zna jer su posledice veće zbog nesavršenosti celog sistema, rekao bih čak velike nesavršenosti, iznenadjujuće u odnosu na doba i kojem živimo i automobile kojima je namenjeno.
    E to sam hteo da kazem, ali se nizam znao, pismeno, dobro izaziti. Od tebe sam, Dora, i naucio, a kasnije i iskusio, da je venturi pouzdaniji od sekventa, samo je veci problem ustelbati ga. No, to nije bitno za temu, i necu se mesati dalje, jer je covek privukao sve najbitnije plin Mastere da se jave na temu.
    Long Live CBC!!!

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #32
      Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

      Da bi bili načisto kada govorimo o toj generaciji BRC gasnih uređaja i kontroli ubrizgavanja bilo kog goriva,moram da iznesem činjenicu da pomenuti "savršeni, kojeg nemci hvale" uređaj za proračun ubrizgavanja ne koristi map senzor,pa iz toga proizilazi i da nema podatak o opterećenju motora u realnom vremenu, pa je i smeša u momentima promene opterećenja na momente bogatija ili siromašnija u odnosu na neophodnu. Situaciju popravlja benzinski ECU promenom FT,obično STFT,mada pojava zna da deluje i na LTFT.
      Fakat, za "snimanje" mapa ubrizgavanja koristi se namenski senzor koji prati i map,a koji se posle kalibracije menja PT senzorom koji ne meri map situaciju.
      Znači,mapiranje sa merenjem opterećenja,a posle toga radi bez merenja opterećenja
      Zatim, signal broja obrtaja se uzima sa senzora na radilici... Voleo bih Gavrin i Tečin komentar na ovu činjenicu .
      Zatim, "šina" se 6 dizni iz komada sa crevima dužine kao za zalivanje travnjaka. Doduše može i 2x3kom,ali su creva još uvek predugačka,čak i ako bi fabrički komplet nasilno skratili.
      Zatim,vrlo zanimljivo zamišljena šema kombinovanja gasnih dizni raznih "veličina" sa reduktorima raznih "velčina" za određenu snagu. Nikad nisi siguran da li si dobro izabrao,a ne i da li bi sledeći put istu kombinaciju izabrao za isti agregat.
      Ipak,prednosti ovog uređaja se ogledaju u Keihin diznama ili njihovim BRC kopijama koje su zasigurno najbrže i najpreciznije dizne na tržištu gasnih dizni. Mogu da rade sa pritiskom gasa i preko 3 bara,teoretski. Praktično,smeta im najmanja prljavština i pritisak od 1,5 bara uglavnom učini da procure na sve strane. Srećom,pristupačna cena od oko 100eura po komadu opravdava svrhu (ili ne?)....Iskustvo govori da mogu da crknu na atmo. motoru već posle 8,5kkm, i to potpuno nove,mada znaju da rade i 200kkm bez da se zakašlju,ali samo ako imaju Keihin potpis.

      Malo ću i o onome posle manuelnog dela posla. Interfejs,hardverski i softverski ključ,programiranje samog gasnog računara da bi mu dodelio život,zatim podešavanje konfiguracije,kalibracija,podešavanje posebnih korekcija ubrizgavanja,podešavanje obogaćenja/osiromašenja smeše...
      Ključevi i šifre za različite nivoe podešavanja...Neka me muka hvata samo kad pomislim.

      Nadam se da nisam preterano smorio. Nije mi bila namera.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

        @BaneKG
        Drago mi je što me ceniš ali nemoj me više braniti
        Venturi nikako ne može biti pouzdaniji od sekventa sem u slučaju gde prirodno pripada, karburator i monopoint. Pouzdanije deluje jer sekvent ugradjuje kurta i murta a nijedan nije išao u školu zato, čak ni oko škole i onda nastaje problem i to ne valja...

        @Teča
        jer ako se na primer filter zapusi mora da poveca vreme ubrizgavanja. U slucaju da to ne uradi morao bi to da preuzme ECU benzinki koji bi onda nekad javio da je out of range i tako prijavio gresku.
        Kad se filter zapuši, da, ali to se dogadja jednom u sto godina. Do zapušenja ima neka granica na koju će raditi a mana je da neće prijavljivati rizičnu granicu za motor ni prebacivati na benzin.

        @BaneKG
        Sekvent bar ima mogućnost (uz dobro podešavanje) da spreči stradanje motra a venturi to nema, zato je sekvent svetlosne godine ispred venturija Normalno, pričam o teoriji koju će opvrgnuti stotine hiljada zadovoljnih vlasnika venturija koji nisu ni svesni da su skratili vek motoru za XX kilometara, ili ih za to trenutno ili trajno nije briga.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • banekg
          CBC Senator XXL
          • 06.09.2010
          • 1274
          • Nis
          • Toyota Carina e 2.0

          #34
          Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

          Dobro objasnjeno i sa moje strane shvaceto. Razlog mog javljanja je bio da ukazem coveku na citanje gas sekcije, i nemojte se ljutiti, majstori, ali ipak mislim da bi se coveku moglo pomoci, kad se vec bavi odredjenim poslovima, i ima zelju da se oproba i u ovome.
          Long Live CBC!!!

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #35
            Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

            Upravo to i radimo Mora da shvati koliko ne zna pa onda postavi pravo pitanje pa onda
            izbor uredjaja pogrešan, uverenje da je dobar samo zato što ga nemci ugradjuju a italijani hvale, poverenje... upitani odgovore nešto što se meni ne svidja, ne ubedjivanje pitanog da obrazloži zašto se ne poklapa moje ubedjenje sa njegovim vidjenjem stvari a ja ću i dalje misliti da je moje ubedjenje ispravno, čitanje podešavanja bez predznanja kako taj uredjaj uopšte radi i pitanje oko finalizacij podešavanja a vidi se da ne zna osnovne probleme itd...
            Delimično na žalost, većina stvari koja se može naći na netu je hvalospev proizvodjača i šturo objašnjenje podešavanja. Sa strane proizvodjača i esnafa to je donekle uredu jer im nije interes da svi znaju sve iz više razloga a jedan od njih je moguć prevelik broj reklamacija usled ipak nestručnosti. To važi za sve pa i za gas.
            TO spada u obuku.

            Ispočetka sam bio drugačiji, priznajem, sad sam se već smorio, pitanja su kompleksna i nije moguće odgovoriti u jednoj poruci od 1000 karaktera, treba nekoliko desetina hiljada i to svi koji su ovde prozvani znaju. Čitaocima sa strane izgleda da neće da se pomogne ali nije tačno.

            Moji današnji (sadašnji) kriterijumi za pomoć su.

            1. Ako me pitaš onda veruješ da znam.
            2. Ako veruješ da znam onda ne proveravaš moje odgovore a naročito ih ne proveravaš u odnosu na tvoje odgovore jer da znaš ne bi pitao.
            3. Ili 1. informišeš se maksimalno pa onda idemo u struku.

            Tu se petlja zatvara.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #36
              Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

              A petlja ti je uglavnom OL.

              Comment

              • nnad
                CBC Veteran
                • 16.01.2008
                • 171
                • pancevo

                #37
                Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                au stratos sta si sve napisao, sutra vadim squent 24 napolje. inace ono sto je dora rekao o nesavrsenosti sistema generalno, je bio moj prvi utisak i razocarenje posle ugradnje ovog uredjaja u auto. jedno ne mogu da shvatim a to je da je bugarski ili ceski uredjaj bolji od italijanskog.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                  Reklam iliti propaganda je čudo, ti si još jedan koji robuje tome. ne mislim ništa loše ali tako je, plasira se sve i svašta pa se tako za ono lepo punjenje čaše sa hladnim sokom na reklami koristi ricinusovo ulje, lepo klizi i ne prska...

                  Svaki proizvod je onoliko dobar koliko je tim inženjera imao dozvolu da potroši pare ili entuzijazma kad nisu pare u pitanju. Ekonomija je surova. Maje su izumrle, Inke su izumrle, Egipat je izumreo, jedino se kinezi drže koliko toliko a svi su bili napredni u svoje vreme. Nisu znali da se prilagode...

                  Zverko ima odličan potpis i to je stvarno mentalitet nemačkog naroda, nemac je napravio znači da je to dobro, jako daleko od istine ali ako to kažeš nemcu rizikuješ da popiješ nešto loše, makar svadju...
                  Sad već posle ovoliko poruka u temi mogu da kažem svoje mišljenje BRC je najgori uredjaj od svih brendiranih za koje vi znate. To je samo moje mišljenje a mišljnje je kao guza, svako ima jednu svoju.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #39
                    Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                    @nnad
                    I pored najveće zarade,najteže mi pada kada moram da ugradim pomenuti uređaj. Mnogo se rinta,a ishod nekada nije 100% u mojoj moći.
                    Sve što sam napisao je moje iskustvo iz prakse. Možda je u meni problem?Ipak i sam imaš isto zapažanje.

                    Inače,nikada nisam ugrađivao bugarske uređaje,samo sam ih popravljao. Od poljskih sam ugrađivao i popravljao skoro sve sorte a od Italijanskih veliku većinu,od onih zvučnih do onih nepoznatih.
                    Razlikujem ih po pouzdanosti u radu,povratku na reklamacije i jednostavnosti ugradnje,podešavanja i održavanja.Nešto zbog mušterija a nešto i zbog sebe . Sve jedno mi je kako se zovu i odakle su,znam da svaki ima mane i znam kako da izaberem konfiguraciju gasnog uređaja tako da ne pokaže nikakve mane u radu sa određenim motorom,tj da rade u skladu i dovoljno dugo. Džaba najbolji i najskuplji gasni uređaj,ako nije usklađen ostalim delom pogona.

                    Za ravnanje:Ne prodajem i ne reklamiram ni jedan gasni uređaj a težim tome da više ni jedan ne ugradim,znači briga me da se femkam i skupljam negde poene. Rekoh svoje ups! mislim mišljenje. Na vama je da ga prihvatite ili ne. I to mi je tako svejedno.

                    Comment

                    • nnad
                      CBC Veteran
                      • 16.01.2008
                      • 171
                      • pancevo

                      #40
                      Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                      pa evo covek koji je i otvorijo temu moze jos jednom da razmisli sta mu je najbolje, ima dosta materijala, ili da preformulise pitanje koji uredjaj da probam da ugradim u moj auto a da sve na kraju i radi. imam jos neka pitanja u vezi stelovanja ali to nekom drugom prilikom da ne ometam temu

                      Comment

                      • Nikolabob
                        CBC Član
                        • 28.12.2010
                        • 33
                        • Bec

                        #41
                        Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                        Malo sam samo bio odsutan i vec nemam sanse da iskomentarisem sve, mnogo se toga nakupilo. Drago mi je da su se i profesionalci javili i izneli bitne informacije. Pokusacu da prokomentarisem kratko, jer je stvarno nemoguce sve.

                        @stratos:

                        Elegantno se vadis iz pitanja koje sam ti postavio kakve stete ocekujes na mom motoru, jer si mi rekao da ce se to pojaviti, tako sto prebacujes meni da na to odgovorim sam. Ja otprilike i znam sta moze da se desi, ali si ti rekao da ce se to 100% sigurno desiti, pa sam hteo da vidim kakva su ti iskustva, posto ih ja licno nemam.
                        Ali ipak da odgovorim: Problematicno za delove motora je jedino to pomeranje u lean combustion(ne znam kako se kaze na srpskom, znaci manjak goriva) i time izazvan porast temperatura. U delovima operativnog polja gde motor nije na velikoj snazi, a to je sve do mozda nekih 70-80%, naravno samo pri vecem broju obrtaja, pri manjem bi moglo da dodje do cekicanja, taj lean combustion je samo pogodan, jer stedi gorivo. Ali se ne radi jer nikad ne bi zadovoljio izduvne gasove, zato i sluzi lambda-sonda da ga drzi na Lambda=1. U onim ostalim delovima se odstupa od te vrednosti, zamascuje je smesa, uglavnom zbog boljih performansi, smanjivanja cekicanja, i pre svega na vecim brojevima obrtaja sprecavanja pregrevanja katalizatora.
                        Upravo zato sam i pitao kako se ovaj deo steluje, samo on je kritican, sve ovo dole ide na lambda=1 i to benzinski ECU vec i onako regulise. Ovde je samo interesantno sta je dora rekao, da stari ECU (takav je i moj na BMW-u) ne javljaju odma gresku ako nisu na lambda=1. Noviji to odma rade, recimo od euro 3 na vise. Problem je taj deo visoke snage jer se plin ubacuje u gasovitom stanju, i tako mu se uzima veliki deo moci hladjenja, benzin je ima jer tek treba da ispari. ZAto u tom rezimu mora da se ubaci nadproporcionalno vise plina da bi hladio, i to je ono sto potrosnja tu raste ludo. Ali samo da pojasnim: na motoru od 2800 kubika to postaje intersantno tek na brzinama od nekih 160-180 na vise. Inace se jedino pri ubrzavanju dolazi u te tacke, ali to je toliko kratko da je nebitno.
                        Pitanje o meni i mom poslu: ZAvrsio sam masinstvo, smer motoristika, i radim u jednom razvojnom centru. Nemam veze sa konstrukcijom, samo termodinamika. Inace dosta sa alternativnim gorivima, ali ne tng do sada.

                        @slavisa
                        Slucaj isti kao ja: Ugradio ga u slovackoj, vozio na crno, prodaje auto i sad ga vadi, jer ce dobiti ipak neke pare za njega, a sledecoj musteriji bi samo smetao i obarao cenu auta. Tako ce biti i kod mene za dve godine. Nemojte samo molim vas o tome koliko se isplati. Isplati se kad je ta cena, auto trosi dosta i zato se jos vise isplati.

                        Comment

                        • Nikolabob
                          CBC Član
                          • 28.12.2010
                          • 33
                          • Bec

                          #42
                          Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                          Morao sam da zapocnem novi post, nesto je ovde malo cudno, kad napunim odredjeni broj slova pocne da luduje stranica.
                          @ dora:
                          Ne slazem sa tvojim rezonom da ako ti postavim pitanje moram da budem ubedjen da si u pravu. Naravno da ti necu postaviti pitanje i zeleti da te ubedim da nsii u pravu, ali cu ipak biti radoznao da saznam kako si to dosao do tvog saznanja.

                          A sto se tice stelovanja:
                          Ne moze MAP senzor da sluzi za dinamicko merenje stanja, upravo to je ono sto on ne moze, i zato skoro svi benzinski ECU imaju TPS i ako imaju i MAP.
                          Ali koliko sam ja shvatio cela poenta tog plinskog ECU je da sav posao navali na benzinski ECU. On pri kalibraciji pokupi odnos izmedju vremena ubrizgavanja koje daje benzinski ECU i onoga koje treba na plinskim injektorima, i samo ga mnozi sa nekim faktorom. I sve dinamicke probleme manje vise prepusta ovom benzinskom, koje su pre toga vec timovi inzenjera dobro osmislili
                          E sad cela fora je u tome kako kod tako ludo dugackih creva za plin resiti problem gasenja kad je motor pogonjen bez benzina i stisne se naglo kvacilo. Tu mogu da se smisljaju foe kao na primer prebacivanje na benzin posle cut-offa i odma nakon koje sekunde opet na plin, znaci opet svaljivanje odgovornosti na benzinski ECU.
                          Isto tako i kod naglog davanja gasa. BEnzinski ECU tu i onako zamasti smesu,ovaj to samo preuzme. U slucaju da je ipak malo ima opcija da se malo to poveca.
                          I naravno kriticno je to kad se nekako promene karakteristike plinskog sistema pa je potrebna korekcija, to mi nije jasno bas jer koliko vidim sistemi rade bez informacije lambda-sonde. Kad bi je imali mogli bi stalno da je uzimaju u obzir i da ne prepustaju benzinskom ECU da to radi.
                          JEsam li dobro shvatio da to ne rade?
                          Eto nadam se da sam dovoljno rekao sta znam i da sam otprilike shvatio sta se desava u svemu tome. Ali naravno ne bih voleo da se tema okonca, sigurno profesonalci imaju jos ponesto da kazu, ja sam ovde postavio ipak po neko pitanje.
                          By the way: Danas sam konacno video/uzeo sistem (pre toga sam ga samo probao u autu tog tipa) i video sam da nije sekvent56, nego plug&drive. Ne znam koliko to menja situaciju, video sam da ima MAP senzor.U principu je isto, navodno malo moderniji softwer.
                          Samo je pitanje zasto je mocniji sa tim MAP senzorom?

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #43
                            Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                            @ dora:
                            Ne slazem sa tvojim rezonom da ako ti postavim pitanje moram da budem ubedjen da si u pravu. Naravno da ti necu postaviti pitanje i zeleti da te ubedim da nsii u pravu, ali cu ipak biti radoznao da saznam kako si to dosao do tvog saznanja.
                            Pa ne moraš ali se i ja ne slažem da ti nadugačko objašnjavam da sam u pravu sem kad imam debelo vremena i radi onako rasprave tek Da bi saznao kak osam došao do saznanja, moraš doći ovde ili raditi takav posao najmanje godinu dana i učiti, učiti, učiti....

                            Ja prosto ne verujem šta si sve napisao u poslednjoj poruci i time me skroz uverio da o ovome ama baš ništa ne znaš... Stvarno nemam ništa protiv da ti neko pomogne ali ja za to nemam živaca.


                            Reći ću ti samo jedno a to su dva... Nijedna uredjaj nema povezivanje na TPS prema tome ni jedna nema pojma kad je opterećenje, pošto MAP senzor služi za pravljenje sladoleda... Drugo, nijedan gasni ECU nema veze sa benzinskim i ne prepušta mu ništa, benzinski ECU je u funkciji kao i do sada i nema pojma da postoji njegov retardrani brat blizanac koji mu se meša u posao i naravno kvari ga, sem najnovijih kako sam ti već napisao ali ne čitaš. I za te najnovije postoji osnovana sumnja da ipak ne rade kako treba ali u to nisam još uvek siguran i ne bih to elaborirao....

                            U ovome ti je sav odgovor na tvoje dileme a ujedno i odgovor zašto je bitan faktor izabrati dobar uredja i dobro ga podesiti.

                            Evo ipak i pomoć prijatelja u jednoj stvari, cut off radi i na plinu tako da nema problema prilikom stiskanja kvačila ili kočenja motorm.

                            Samo je pitanje zasto je mocniji sa tim MAP senzorom?
                            Ma to oni samo da bi bio skuplji
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Nikolabob
                              CBC Član
                              • 28.12.2010
                              • 33
                              • Bec

                              #44
                              Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                              Originally posted by Dora
                              Reći ću ti samo jedno a to su dva... Nijedna uredjaj nema povezivanje na TPS prema tome ni jedna nema pojma kad je opterećenje, pošto MAP senzor služi za pravljenje sladoleda... Drugo, nijedan gasni ECU nema veze sa benzinskim i ne prepušta mu ništa, benzinski ECU je u funkciji kao i do sada i nema pojma da postoji njegov retardrani brat blizanac koji mu se meša u posao i naravno kvari ga, sem najnovijih kako sam ti već napisao ali ne čitaš. I za te najnovije postoji osnovana sumnja da ipak ne rade kako treba ali u to nisam još uvek siguran i ne bih to elaborirao....
                              Koliko sam mogao da vidim iz uputstva ima mogucnost kacenja na TPS, ali ga ocigledno ne kacite.
                              A pogresno si me shvatio da sam rekao da njih dvojica komuniciraju, bas naprotiv sam mislio. Ja sam shvatio da plinski ECu zadaje samo taj faktor mnozenja izmedju ti benzinskog ka ti plinskom. E sad samo sto to ocigledno ne radi konstantno, nego u zavisnosti od toga gde se nalazi u mapi varira faktor, u tome i jeste fora. Ali kad nesto ne radi kako treba (tj. LAmbda nije na mestu)tu je benzinski ECU da koriguje (ili to ne uradi kako si ti napisao) jer tezi kao tome da ide na lambda=1.
                              TI mislis da nemam pojma, OK utoliko bolje za tebe, mozes lakse da mi ispricas svasta. Ali da mi kazes da nemam pojma nije resenje problema, mislim da je to ono sto kvari forume, ako nemas odgovor ili smatras da nisam vredan njega jednostavno ne pises. Tacno je da nemam pojma kako ti kompjuteri rade (dovoljno bi mi bilo kada bih shvatio ovaj BRC) zato sam i pitao ovde. A sta treba da bude rezultat znam odlicno. E sad koji senzor i kako je upravo ono sto sam mislio da ce mi ovde neko pojasniti.

                              Comment

                              • TECA
                                CBC Senator XXL
                                • 14.10.2007
                                • 2355
                                • Oz

                                #45
                                Re: Polovan Sequent56 za BMW 328i

                                Ne moze MAP senzor da sluzi za dinamicko merenje stanja, upravo to je ono sto on ne moze, i zato skoro svi benzinski ECU imaju TPS i ako imaju i MAP.
                                Ali koliko sam ja shvatio cela poenta tog plinskog ECU je da sav posao navali na benzinski ECU. On pri kalibraciji pokupi odnos izmedju vremena ubrizgavanja koje daje benzinski ECU i onoga koje treba na plinskim injektorima, i samo ga mnozi sa nekim faktorom. I sve dinamicke probleme manje vise prepusta ovom benzinskom, koje su pre toga vec timovi inzenjera dobro osmislili
                                Slazem se sa ovim gore napisanim,da dodam da je u igri i senzor obrtaja motora.Mislim da je sa ovim odgovoreno i na Stratosove zelje.

                                Comment

                                Working...
                                X