Uradi sam autogas i atest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #31
    Originally posted by Dora View Post
    Sistem je danas bio zabagovan pa otud više istih poruka

    Prihvatam kritiku i rekoh da ću obrisati višak, hemija je bila odavno pre 35 godina kao i tehnologija ali rad na terenu je svež
    Znam šta i kak ose ponaša čist (kvalitetan) bakar a kako loš da li zbog izrade ili zbog sastava svejedn, ali kad ga savijam odmah znam kakvog je kvaliteta. Objašnjenja su u žaru borbe verovatno smešna ali se ne zmaram time

    Što se ostatka tiče, kad se gleda kao opasne materije onda tu ima prostora za neki specijalizovani servis, sa druge strane isto tako bojler raznese pola kuće ali ne mora da ga montira neko sa sertifikatom.

    Kočnice su isto škakljive. Neko (oni) će nači opravdanje da će kočnice nedaj bože usmrtiti više ljudi jedino ako pogode stajalište buske stanice dok gas može da eksplodira pa...

    Opet sa druge strane nema eksplozije kao na filmu sem u specijalnim okolnostima koje bi manje više bile posledica loše ugradnje ili loših delova kao i neispravnih delova. Mislim da pojedinačan faktor ne bi izazvao eksploziju opasnu po širu okolinu ali djavo en spava.

    To nas vraća na to da ipak mora biti neko ko će da pregleda ili garantuje da je uradjeno dobro.

    U belgiji to radi servis i stoji iza toga sa svim odgovornostima, u Nemačkoj to radi obučen i ovlašćen pregledač na svakom tehničkom pregledu, ovi gledaj uauto a on samo gas. Kod nas to rade preko fotografije jer su sada Atestatirci samo evidentičari dokumentacije i slikeri koji sve lepo islikaju i šalju agenciji na pregled i odobrenje.

    Kako ćemo dans odobravati, lako, iz fotelje... Zanima me baš jako šta je razlika u znanju i neznanju atestatircaa kod prvog pregleda i kod kontrolnog pregleda. Zašto kod prvog ne zna da pregleda nego ima supervizora a kod drugog zna da pregleda i netreba supervizor. Razumeo bih da ga naobučavaju pa da posle odredjenih X pregleda stekne samostalnu licencu za pregled ali ne razumeme kako na istim kolima jednom zna da pregleda a drugi put ne zna...




    Tema je za to da ti isti koji znaju da pregledaju odobre nekom rad iako nije morao da dokaže da ima radionicu ili poslastičarnicu makar i da nije bar metalske struke. Pošto smo svakako zagadili temu ja bih se zapitao a što mene onda maltretiraju PEČATOM i ostalim glupostima.
    Lepo dodje čovek i mi mu prstom pokazujemo a on sve montira sam, svi zadovoljni.
    A neke se i ne vide (ovde sam citirao samo prvi deo ali sada "istrčava" i drugi).
    A sa drugim citatom (ako se ovde bude video) se potpuno slažem: neko mora da odgovara i to neko ko je dovoljno stručan. NE, ne mora da ima akademsko znanje (mada neki dosta znaju, samo su malo "rusty") u da objašnjava korisniku (idi kod "expendabla" pa kad odletite u vazduh zajedno a vi se vratite kod mene) zašto je 2+2=4 (nije ni bitno, toliko je koliko je) iako može da bude i 4,0 (ako je 2,0+2,0 ... zato i neću dalje).

    Suština je da si (a valjda smo odavo na ti) skrenuo pažnju čoveku na više stvari koje je prevideo.
    Objašnjenje za koroziju tankozidnih cevi u ugljovodonicima nije nimalo jednostavno (češće je u slučaju freona i ima "gomila" stručnih i naučnih radova o tome), kao i uticaj nedovoljno prečišćene smeše propan-butan ... kao kada su neposredno posle studije gde se ubiše od dokazivanja da bakarnim cevima u razumnom roku (15 god.) ne šteti posebno ni malo više vlage i H2S-a od dozvoljenog a da ni loš "gas" neće stvoriti depozite autori iste (studije) naveli primer takvih slučajeva zbog izuzetno sumporom bogatog prirodnog gasa iz Severog Mora ("tata, ovog nije bilo")

    Na kraju krajeva, eksperiment (praksa) je čudo! I to se računa. Teorija jeste prečišćena praksa ali nikada se teorijski NE mogu predvideti tačni uslovi u praktičnoj primeni. Zato i što u principu "ne drži vodu" (malo verovatno) može da se pojavi u praksi. A onda prvo slušaj pa posle kritikuj. Iako mi ponešto izgleda malo verovatno ne mogu da kažem da se ne dešava (jer je zapravo (itekako) moguće).

    Uostalom, čitajući (u sličnoj oblasti, korozije bakarnih legura) radove iz Engineering Failure Analysis svašta sam nalazio (i moguće i "nemoguće" i sjajne analize i u detaljima pogrešne). Hmmm ... možda objavim nešto tamo ... jednog lepog dana ... kad proradi srpska industrija.
    Dakle, nije lako ni objasniti (nekad teže od "čiste teorije") razlog otkaza ali još manje je moguće predvideti (nije nemoguće) šta se sve može desiti u višegodišnjem neprekidnom radu postrojenja.
    Ukratko, baš sam za doktorat ideju dobio na jednoj sjajnoj (izuzetnoj) analizi otkaza u pogonu za desalinizaciju (nije pomenuti časopis) ... na žalost ne tako često (da se može iskoristiti za disertaciju ... dobro ... moram priznati da je dobro "embedded" u čistu nauku ali ostaje da se može primeniti ... itekako ... još samo "malo" dok pozavršavam "neke sitnice").
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #32
      e zato ja banujem po kratkom postupku, bolje da misle da sam nadrndan nego da nemam pojma
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Eto sad

        Ja nisam nešto naročito surenjiv pa da ću dokazivati nedokazano. Često da skratim postupak objasnim najprostije što naravno može da se protumači kako god. Galvanska struja (možda nije dobar razlog) je spomenuta kod bojlera gde se (dokazano je) na prohronskim kazanima "pojede" plašt od bakra i crkne grejač, Elektroda od magnezijuma rešava stvar jer se on skida elektrolizom umesto bakra i spašava grejač.

        Tvrdoća bakra koja je opet spomenuta je takva kakva je, cev koju sam kupio a nisam iskoristio je sa protokom vremena sve tvrdja iako nije nikad korišćena. Zagrevanjem i naglim hladjenjem se omekšava. Često se koristi kod zaptivača od bakra kad nema novi.

        Naravno da će spolja na bakarnoj cevi ostati sve isto uprkos soli pa i nedostatku obloge, često se oguli nasedanjem auta ili bilo kako a i kočione cevi su nekad od bakra a nemaju nikakvu zaštitu. Dobiće patinu koja će ih štiti nadalje i kraj priče.

        Činjenica je da se posle izvesnog vremena cevi koje su tankozidne i prethodno pisane toliko istanje da i blago savijanje na neki drugi potreban ugao izaziva pucanje i lom. Tom priliko se jasno vidi unutrašnjost zida koji ima naslagu sive boje (ona iz filtera) koja je krta i puca ako se cev nadalje savija, često je uzrok zapušenju cevi pa se onda pokušava čeličnom žicom pročisiti ali je većinom bezuspešno pošto se otkida sledeće itd..
        Zašto ta obloga ne sprečava proces tanjnja cevi ne znam.
        Bakarna cev je direktno spojena na karoseriju na oba kraja, preko boce i preko isparivača tako da je provodnik i neki je koriste kao masu za špulne od ventila.

        Onda dodje gospodin Samardžić koji je imao u uvidu čak dva auta i koji nije to na njima nikad video i prema tome gospodin Speed a kasnije i ja lupamo za sve pare.

        Tu se ja naravno primi ko prase na krmaču i eto


        A sve je počelo od toga da se neko pita zašto majstor ne može odmah tačno reći koja je cena zamene boce jer nije siguran da li će biti prisiljen da menja cev ili ne. To će tangirati one koji nikad nisu videli kako izgleda bakarna cev posle 5 godina eksploatacije na kolima i na protoku gasa.

        I na karaju u skladu sa temom, postoje nastavci za cev koji rade na isti način kao i na mestima gde je priključak, dakle holender i "burić" i piše u zakonu da se može nastavljati na taj način ( i kočione cevi se tako nastavljaju) ali atestatirac uvek ima primedbu gde se taj sastav nalazi, mora biti vidljiv, na dohvat ruke i sl. Daklem negde na šoferci pa se stoga ja radije odlučim da zamenim cev nego da spasem sebe i mušteriju muke, on da plati a ja da ponovo provlačim cev što neka i nije baš jednostavno.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #34
          Vi ocigledno niste razumeli moju poruku jer je niste lepo procitali.

          Nisam ja prozivao servis zato sto je hteo da mi zameni cev.

          To je njegovo pravo da zahteva da bi garantovao kvalitet ali on nije hteo da je menja.

          On nije hteo da zameni cev tj nije hteo to da mi kaze da ce to da uradi.


          Problem je u tome sto na moje pitanje za koje naknadne troskove tek tada pominje cev

          ali cenu nece da kaze. Onda ja pitam za cenu a on kaze nesto malo preklo.

          Koliko malo? Pa oko 20e.

          A za savijanje i ukrucivanje ste vi poceli da pricate, nemojte da sad ja ispadnem grbav.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #35
            Ok, neću više da trošim vreme. Pročitaj prvo svoje poruke pa vidi šta si tvrdio pa ...

            Ukratko, ti napišeš to iznad, Speed ti objasni ukratko problematiku ( da ne bi pisao romane kao ja sada) a ti na osnovu svog neiskustva napadneš to u smislu šta lupetaš. Ja se upecam i nastavim jalovu priču umesto da te odmah oladim kao što reče Chubbs i rešim problem.
            Od glupe zamene cevi koja može i ne mora da bude se napravi nauka za 20 evra... Uzmeš i napraviš sam i rešen problem, i po zakonu je uredu..

            Jer, sve je nastalo baš zato što majstor nije znao da ti kaže koliko više i da li će biti više a onda si da bi pojačao utisak rekao "ko je video da se cev istanji, kako može da oksidira, kakav talog, to ne postoji itd... onda sam se ja izlupetao oko hemije i tehnologije a ti oko kulta ličnosti i neka na tome ostane. Ja moram da reagujem ako piše da auto stane ako crkne sijalica na instrument tabli pošto preko nje ide pobuda, tada je Franja koji je isti kao ti bio na ispravnoj strani a svi električari ubuduće neće odgovarati. Isto tako i kad neko tvrdi da ništa od gore napisanog nije tačno jer taj to zna pomoću dva automobila koje je vozio.

            To se nekulturno zove lupetanje a kulturno da nisi obavešten. U oba slučaja napišeš neki vic u zabavi i svi su zadovoljni.
            U protivnom smoriš one što znaju i odustaju. Ono pametniji popušta ima loš nastavak, zato budale vladaju svetom.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #36
              Ajd' samo da ne bude svađe ili se odmah isključujem (iz ove teme ali za svagda).
              I da ne bude ko je prvi počeo i zašto, inače ...
              Ono za šta je g. samardzic bio u pravu a što nije uvek u praksi mene dovodi do ključne stvari:
              "šta se to (pobogu) ugrađuje u TNG instalaciju??"
              Bakarne cevi "na koturu" (zapravo spirali ako je do 100m) su po pravilu (mada treba naglasiti pri kupovini) "mek bakar" (žaren posle savijanja) i kao takav neće da otvrdne ili izgubi elastičnost ni posle 20 (50) godina (stajanjem u garaži).
              "tvrd" (nežaren) bakar je ono što ne bi trebalo da se kupuje za ovu namenu (može se isporučiti i takav i jeftiniji je).
              "Stanjivanje" zida cevi (korozija?!) uz prethnodno ČAK sugeriše da bakar nije dovoljno čist (veliki procenat nečistoća ... do mere da je legura (makar mikrolegirana)).
              Dakle, jedno je šta se može (i treba) očekivati od cevi koje su rađene po standardima a šta od lošeg materijala (i loše proizvedenog i plus netretiranog).
              I zato nesuvisla rasprava, sve što ne može i ne bi trebalo, kod nas i može i dešava se!
              Zato je i ključno pitanje (možda) a čije su to cevi? (pa onda koja im je debljina, pa tek onda cena).
              Lično preporučujem cevi iz Majdampeka jer su sigurno po standardu i žarene su (mada se isporučuju i nežarene).
              Dakle za "mek(i)" bakar ne važi da gubi duktilnost posle par godina (?!) ...
              Tako je i nikako drugačije (nije teorija to je praksa a ugrađeno je cevi bakarnih do sada verovatno više miliona kilometara).
              Treba biti malo i obazriv prilikom teorije na osnovu prakse jer 2 ili 102 ... i dalje ne znači mnogo ... ako se ne zna o čemu se priča (po kojoj su tehnologiji (ili antitehnologiji) cevi izrađene, koje su čistoće, za koju namenu (naročito da li su za pravu ... homologacija ... to se kupuje ... kod nas i za sitne pare).
              ITD.
              Šta sam do sad rekao nije sve 100% precizno i tačno (pre ovog komentara/post-a, ovde sam već "merio" reči) pa se iz konteksta može izvući svašta. Za svaku od njih (rečenica) bi morao bar još 5 da dodam, pa tako unedogled.

              Nego ... o čemu se zapravo radi?

              Ono što bi ja doprineo diskusiji je (samo) sledeće:
              Treba paziti gde se kupuje materijal (majstori) i paziti kod kog se majstora ide (korisnici).
              Iako (veoma dobro) znam osobine bakra (mada mi prerada nije baš uža struka i jača strana ... no malo više od osnovnog znam o tome) znam i šta sve može da se desi pa na neke stvari ne bih baš reagovao "usijane glave" (ako majstor kaže da bakarna cev ne može da se savije (a i alat za svaku dimenziju doduše treba imati (odnosno "od-do") onda NE može. Da imam alat i vreme možda bih je sam savio pa ako pukne, neka pukne. A što bi to radio ako po pečat moram negde ... makar u poslastičaru (neka mi onda i urade za taj pečat pa makar tamo, osim ako ne poznajem gazdu pa "pečat" naplati manje od cele intervencije).
              I toliko buke za 20 evra?
              Ajmo lepo dalje i bez svađe (reset). Ako potroših 3-4h na ovo valjda je dovoljno. Odo i ja da se resetujem ("klik").
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • speedplus
                RIP Bio nam je drug!
                • 15.01.2007
                • 2419
                • LAZAREVAC

                #37
                Vidi,postoje majstori i majstori,neki od njih su prevaranti neki nisu,neki znaju više a neki manje.Ono što sam ja hteo da kažem je da se nemože za nekog reći da je prevarant,ako ne poznajemo materiju,a pogotovo ako se nema iskustva.Neznam ko je dotični majstor i ne interesuje me,ali sam imao sličnih iskustava,da mi mišterija dođe sa predrasudama da sam lopov i makar mu ja besplatno nešto ponudio,otićiće u prvu kafanu i reći da sam pokušao da ga prevarim,jer sam jelte hteo da mu zamenim,naprimer oštećeno/ispucalo crevo.A to je sve skapirao na osnovu grimasa koje sam pravio,dok sam sa njim pričao.Mislim da je krajnje vreme da se okanemo toga.Ideš lepo kod majstora u kog imaš poverenja i zdravo.Ako majstor hoće da zavrne mušteriju,postoji 100 načina da se to uradi,tako da ... poštenje ili prevara idu svakom na savest,a retko kad na račun.Isto tako i prazne priče,sujete i predubeđenja.Ovde zaključavam moje dalje komentare u ovoj temi

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #38
                  Sad sto se tog majstora tice nije prva greska.

                  Moj drugar je cackao filter vazduha na autu i kuciste mu nije lepo naleglo na karburator.

                  Doso kod mene i kaze mora da menja isparivav 50e ovaj mu crko.

                  Sad dobro a kako ti crko? Pa kaze ja sam ga izgleda sjebao cackao sam nesto oko auta.

                  Sidjem do auta ono sraf i na isparivacu i na crevu zategnuti do kraja.

                  To mi je majstor uradio da ne curi gas posto mi se pokvario isparivac.

                  Namestim filter vazduha i nastelujem plin i auto radi vec 3 godine.

                  Naravno ja nisam hteo nista da kazem al covek shvatio i poceo da se malo nervira.

                  Nikad vise nije otiso kod njega.

                  Isti serviser je drugaru zakazao zamenu filtera plina, zato sto mu ler varira.

                  Otvorio sam haubu i bukvalno zavio pola kruga sraf na isparivacu.

                  Smesa je bila prebogata pa su obrtaji padali ispod lera pa je IAC ventil reagovao i

                  dodavao vazduh sto je izazivalo skok lera na 1500 obrtaja.

                  A sto mi je majstor reko da mora da se zameni filter da bi se ler stabilizovao?

                  Pa zato sto zavijanje ovog srafa nije mogo da ti naplati.

                  Imam jos bar tri slucaja o istom serviseru al cemu da pricam.

                  Znam jos slucajeva za druge servisere a mozda bi moglo da otvorim temu o tome pa svako

                  neka pise svoja iskustva.

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #39
                    Mislim da tema već postoji! (iskustva sa serviserima TNG ili tako nešto)
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #40
                      Još samo ovo i isljučujem se (časna pionirska reč )
                      (čisto da sam sebi ne oduzmem diplomu zbog nepreciznosti ... do (za ing.-a korozije ... mada se nisam naradio kao takav) granice izlupavanja)
                      Dora je lepo objasnio galvansku koroziju na primeru bojelera (sa prohromskim kazanom). Samo da napomenem da je tu bakar (žrtvujuća) anoda jer ima negativniji potencijal (korozioni) od kazana. U sistemu TNG-a on može biti samo katodno zaštićen (k.z. ipak pod navodnicima) ... zapravo ni to.
                      TNG nije elektrolit (a nije ni vazduh) a i slabo rastvara kiseonik a bez njega će teško ići korozija.
                      No drugo htedoh reći (pa, valjda, dosta od mene).
                      Uz sve moguće (u vezi bakra) čini mi se da je tu slučaj "povika na vuka (bakar) a lisica (dvožđ(urij)e) slaninu nosi".
                      Dakle, isuviše je bakar "plemenit" (i dobar za primenu) da bi bilo do njega. Verovatno je talog u cevima iz čeličnog rezervoara ...
                      No to ide unedogled pa prekidam dok ne udavim (totalno).

                      P.S.
                      Dakle, ionako je tema (bar delimično) promašena (od sviju po malo) ... pa onda: kraj.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Zarazno je Aaaa

                        U principu posle 10 poruka je manjeviše sve jasno, ne samo ovde. Sve koji znaju mrzi da piše deset poruka odmah je dnoj dok se ne zadrvi situacija.

                        Svaki dan naučiš nešto novo, neke poruke ovde na forumu od onomad kad sad čitam i ja se smejem ali to ide sa vremenom

                        U kontekstu korozije, ide gvoždje (dekapirani lim, ili pocinkovan) pa čelik (boca) pa mesing (multiventil) pa bakar sa ćeličnim holenderom a na drugom kraju bakar sa čeličnim holenderom na aluminijum pa opet dekapirani lim. To se koristi (ne uvek) za minus od 5 do 9 ili 12 volti.

                        Što se tiče primesa u gasu i nedostatka vode, ovo je malo ekstremniji primer ali nije retko u manjim količinama.
                        Prvi deo snimka gde piša čista voda nisam još okačio...



                        P.S. zaboravih da dodam... Bakar se ne koristi u većini zapadnih zemalja ngo ojačana armirana plastika koja ima veći unutrašnji prečnik i sasvim normalno ništa od korozije, patine itd...

                        Mi je stavljamo skoro dve godine na aute.
                        Nekad smo je skidali sa stranih kola zbog propisa i atestatiraca jer nije "valjala" ali su srećom posle nekoliko godina uvideli zabludu.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #42
                          Ja stvarno neznam gde je ovde voda u gasu?

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #43
                            Očekuješ da tečnost pri izlasku viče ja sam voda, ja sam voda... Kako znaš da nije voda?
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • zulurbr
                              CBC Veteran
                              • 27.03.2010
                              • 169
                              • Zrenjanin
                              • Nuova Bravo Sport Tj

                              #44
                              Lično sam u nekoliko navrata i ovakve toroidne pune spremnike otvarao čak na spoljnoj temperaturi od 35°C (na otvorenom)
                              Pri tome nisam imao ovakve ultra mega giga efekte.
                              Ili ovo nije TNG, pa otud moja neznanje, ili ovde imamo slučaj koji je diskutabilan.
                              Ne usuđujem se polemisati već samo iznosim iskustva.
                              Naravno, pola sadržaja uspem sačuvati. [emoji16]
                              Kako bilo,moj savet je ne raditi ništa slično.

                              Comment

                              • bmiillan
                                CBC Senator XXL
                                • 18.04.2005
                                • 393
                                • beograd
                                • clk 200k

                                #45
                                Originally posted by Dora View Post
                                Očekuješ da tečnost pri izlasku viče ja sam voda, ja sam voda... Kako znaš da nije voda?
                                zna čovek iz iskustva, radi sa bakrom tolike godine i nije video, znači nije voda

                                ja sam se smorio posle čitanja druge poruke u temi, doro kako te ne mrzi da se cimaš sa naučnikom? šta bi ti lekar rekao?
                                ili ti je prepisao forum kao terapiju?
                                nemoj na silu uzmi veci cekic

                                Comment

                                Working...
                                X