Odavde iz PO ljudi uporno idu u KG jer je tamo jeftinija 20 - 30 evra ugadnja.
To je normalno u mom poslu bilo pre 10-ak godina, idu u Beograd zato što je tamo računar bio jeftiniji 50-100 DEM (1500-2000 se kretala cena), dok ode pojede nešto, prošeta... izađe ga i više od toga, a jednog poznanika sam urekao tom pričom (nije hteo da kupi od mene), prve nedelje je dva puta išao za BG na reklamaciju i plus su mu uvalili čuveni, kako su ga tad prevaranti reklamirali, Pentium Celeron Cyrix 300MHz (koji je dve generacije stariji cpu) umesto normalnog Intel Pentium Celeron procesora.
Ta prevara sa Celeron Cyrix (dve reči koje ne idu zajedno) je imala velikog uspeha uparena sa cenom od 1300DEM (normalna cena slične - mnogo jače mašine 1700DEM) uz čuveno pitanje "A zašto meni ovo ne radi?"
To pitanje postoji i danas i u svakom poslu.
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
ali shvatam realnost, a ovi sto bacaju drvlje i kamenje na nekog tamo koji ugradjuje, a da pritom niko ne zna kakva je ugradnja...
Vecina(90%) nas majstora koja komentarise ovde,zna odlicno o kakvoj se ugradnji radi jer se svakodnevno srecemo sa takvim slucajevima.Ja licno sam cak i imao kontakte sa nekima od njih,tako da s razlogom mogu reci da njihova usluga ne vredi ni 5 para.Svaki majstor je svestan svog znanja i na osnovu toga formira cenu rada.Mozda ce u buducnosti biti drugacije,ali trenutno je tako.Jos nisam video ni kvalitetan rad ni kvalitetan uredjaj za male pare.Cena rada se zna koja je i ko silazi drasticno ispod toga,to znaci da nezna nista kao m a g a r a c i da je njegovo znanje i rad ravno nuli,pa ga zato nemoze ni naplatiti,nego hvata naivne na daleko nizu cenu.
...A inace, i dalje mislim da niska cena ne znaci obavezno i nizak kvalitet ugradnje, kao sto i visoka ne garantuje visok.
Evo situacije u Kraljevu:
Postoji majstor u Kovanluku koji sekvent radi za 500 eura i evo sta dobijete kod njega: AC Stag 4, isparivac koji mu padne pod ruku ali u zadnje vreme je to Alex, dizne Valtek, boca turska Atiker, multi-ventil turski FEMA, kompletna creva su bugarska (koja ce da traju 2 god otprilike)... on sam sekvent zavrsi oprilike za 8 sati, pedantnost nikakava, radionica ista takva, znanje o LPG-u ... pa bio je pre toga mehanicar... a kalibrise uredjaj za 5 minuta i to tako sto mu mnozilac krece od 1,8 ili 2,0... garanciju daje 12 meseci... misli da sam dovljno rekao...
Postoji majstor u okolini Kraljeva koji sekvent radi za 430 eura njegovo nista necu da spomenem... sem cinjenicu da taj auto koji dodje posle njega kod mene minimalna intervencije kosta 50 eura a cena cesto bude i 2x veca...
Postoji cuveni majstor Goran koji radi Zavoli i Stako za 650 eura (cena koju diktira Stanisic)...
Evo recimo Bojke (takodje prisutan na ovom forumu) i moja radionica (velike slicnosti u rukama,cene iste) sledece ugradimo za 550 eura (molim moderatore da se ne ljute sto sam izneo moje cene, nije mi svrha reklama vec da razotkrijem razne sarlatane koji su u ovom poslu i ukazem ljudima da su u zabludi sto se tice jeftinih sekventa... opet ako ljutnja postoji neka izbrisu moj post...) AC Stag 300 +, Tomasetto Alaska, Valtek, boce GZWM ili Lifam "M", multi-ventil Lovato TYPE 305 E67R-01 (ili ti sa "spulnom"), creva kompletna Parker Italy, ili u skorije vreme Lovato "Smart", isparivac Lovato RGJ, Dizne Lovato JLP, creva boca i multi ventil isti... sam rad traje minimu 12 sati, a cesto to traje i mnogo duze, o pedantnosti govore dela i slike, dosta ulozeno u radionice, alate i znanje, nasa podesavanja traju minimum sat vremena i to 30 do 50 km na otvorenom i voznja kroz grad 20ak minuta sa prikljucenim obd testerom (AEB 214 koji sam kosta 500 eura), damo garancije 24 meseci sa servisnim knjizicama itd.
@ RANK
Pitanja za tebe druze,
1. ko je u ovom slucaju zaradio vise?
A. majstori koji su naplatili 430 i 500 eura;
B. majstori koji su napaltili malo vise a ugradili original opremu i creva i dali duplo duzu garanciju.
2. ko je u ovim slucajevima prosao bolje odnosno ko je vise dobio za svoje pare?
A> covek sto je ugradnju platio 430 i 500 eura;
B> covek sto je skuplje platio ugradnju u ovom slucaju.
Pitanja su hipteticka ne moras da das odgovor jer mislim da je sve jasno kao dan.
Zapamtite dobar majstor nema cenu i nikad ne treba da vam bude skup!
Pravi majstori zna se za koje pare rade a ovi mehanicar, trgovci, poljoprivrednici i raznorazni sarlatani sto rade za male pare verujte da vise zaradjuju odnosno preskupi su...
Evo situacije u Kraljevu:
Postoji majstor u Kovanluku koji sekvent radi za 500 eura i evo sta dobijete kod njega: AC Stag 4, isparivac koji mu padne pod ruku ali u zadnje vreme je to Alex, dizne Valtek, boca turska Atiker, multi-ventil turski FEMA, kompletna creva su bugarska (koja ce da traju 2 god otprilike)... on sam sekvent zavrsi oprilike za 8 sati, pedantnost nikakava, radionica ista takva, znanje o LPG-u ... pa bio je pre toga mehanicar... a kalibrise uredjaj za 5 minuta i to tako sto mu mnozilac krece od 1,8 ili 2,0... garanciju daje 12 meseci... misli da sam dovljno rekao...
Postoji majstor u okolini Kraljeva koji sekvent radi za 430 eura njegovo nista necu da spomenem... sem cinjenicu da taj auto koji dodje posle njega kod mene minimalna intervencije kosta 50 eura a cena cesto bude i 2x veca...
Postoji cuveni majstor Goran koji radi Zavoli i Stako za 650 eura (cena koju diktira Stanisic)...
Evo recimo Bojke (takodje prisutan na ovom forumu) i moja radionica (velike slicnosti u rukama,cene iste) sledece ugradimo za 550 eura (molim moderatore da se ne ljute sto sam izneo moje cene, nije mi svrha reklama vec da razotkrijem razne sarlatane koji su u ovom poslu i ukazem ljudima da su u zabludi sto se tice jeftinih sekventa... opet ako ljutnja postoji neka izbrisu moj post...) AC Stag 300 +, Tomasetto Alaska, Valtek, boce GZWM ili Lifam "M", multi-ventil Lovato TYPE 305 E67R-01 (ili ti sa "spulnom"), creva kompletna Parker Italy, ili u skorije vreme Lovato "Smart", isparivac Lovato RGJ, Dizne Lovato JLP, creva boca i multi ventil isti... sam rad traje minimu 12 sati, a cesto to traje i mnogo duze, o pedantnosti govore dela i slike, dosta ulozeno u radionice, alate i znanje, nasa podesavanja traju minimum sat vremena i to 30 do 50 km na otvorenom i voznja kroz grad 20ak minuta sa prikljucenim obd testerom (AEB 214 koji sam kosta 500 eura), damo garancije 24 meseci sa servisnim knjizicama itd.
Na kojeg majstora u Kovanluku mislis? Na Rajka ili Makija? Slazem se da radionice nisu nesto lepe ali ja imam pozitivno iskustvo i sa jednim i sa drugim, doduse Maki mi je radio venturi, ali je sve bilo PEDANTNO upakovano, a Rajko pakuje zaista lepo jer je kod njega ugradjivao gas moj otac, odlican drugar, i bivsa cura. Nista tu ruzno nisam video, nakaradno upakovano da sve visi itd. Nikad niko nije imao problema. Jedan sekvent i dva venturija (jedan venturi sa LCS-om).
Za Gorana sam cuo svasta i kada sam ugradjivao plin u Vektru svi su me odgovarali da ne idem a tada nije bilo nekog velikog izbora. Ipak sam otisao i covek je uradio sve FENOMENALNO. Nikad problem.
Pazi ja ne znam da li su plave dizne bolje ili losije da li je mnozilac dobar ili nije meni auto ide bez gubitka snage, normalno trosi, ne trza, normalno ubrzava, sve uredno spakovano, atestirano i vozim se truble free onda kazem dobro je uradjeno. Da li je koristio ona ili ova creva ja ne znam, a ako sve radi kako je opisano izvini ali zasto bi me to bilo briga?
Mislim da previse ostro osudjujes kolege u KV jer neke znam iz 10-te price a neke zato sto sam ugradjivao gas kod njih. Pogotovu svi pljujete tog Gorana a covek je uradio makar meni posao odlicno i eto znam za jos jedan auto moj daljeg rodjaka koji je ugradiokod njega seqvent a vozi taxira sa tim kolima i presao je boga oca. Dakle sve super. u pravu je Rank. Uopste cena ne mora da odredi kvalitet
You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Pazi ja ne znam da li su plave dizne bolje ili losije da li je mnozilac dobar ili nije meni auto ide bez gubitka snage, normalno trosi, ne trza, normalno ubrzava, sve uredno spakovano, atestirano i vozim se truble free onda kazem dobro je uradjeno. Da li je koristio ona ili ova creva ja ne znam, a ako sve radi kako je opisano izvini ali zasto bi me to bilo briga?
Neću puno da se mešam lepo vodite diskusiju ali mi ovo zahteva minimalno objašnjenje. Ja kupim komplet ali cevke bacam, nisu po mojim i svetskim kriterijumima. Sve lepo radi a nije bitan množilac, nije tačno, djavo dodje kad tad po svoje, strada motor polako a posle 50.000 km, neka neko kaže (dokaže) da je zbog gasa... Atest, pa ove silne slike neispravne ugradnje imaju 90 posto atest iza sebe.. Vozim se bez problema... Auto sa jednom sondom koju relativno ne uzima u obzir ima da napravi i kurta da se voziš bez problema, bar ne vidnih.
Šta je pojenta, kad se ugadja mušteriji na neki način a ovde je prvenstveno bitna cena onda se štipa na svemu, imaš 0.4 cevi od bakra i to je ok, nije ni po propisu a nije ni za posao dobro. Isto važi za ostatak opreme, ko navikne da to stavlja na kola tako će raditi sve, ako nema kriterijum u glavi za materijal odakle mu i za ostalo, mislim podešavanje i sl...
Tako da nije baš svejedno i ako radi ne boli me glava. Koliko god se vi trudili da se uverite da vas ne boli glava, stotine drugih svakodnevno kod boljih majstora dokazuju suprotno jer ispravljaju takve nedostatke, neke ranije a neke kasnije. Onom ko menja svećice kad auto stane na putu a ulje kad je otprilike tovat mast, sve će biti dobro pa i ako štuca, ček lampica sija, samo nek ide i neka se ne plaća...
Procenat zarade jednog servisa je znatno na strani popravki nego ugradnji, što je ugradnja jeftinija to je veći procenat popravki i meni lično je bolje. To nije slučaj samo u ovom poslu, svugde je tako, mala je zarada na ugradnji ili prodaji nekog proizvoda ali te čekaju na volej kod servisa, od toga auto industrija živi. Šta da servisiram kad stavim crevo koje traje minimum 5 godina?
Slazem se Doro svakako da si u tom poslu i da znas najbolje kako to ide. Ali kako da znam JA? Kao musterija? NIKAKO! Sam si rekao da cu posle 50-60-70 000 km imati problem koji cu malo prekosutra da povezem sa plinom, e sada kako ja znam da ti ili neko drugi nece uraditi isto? Garancija? Ok 24 meseca i sta onda? Rec? Ja sam prvi koji ce dati ne 100 ili 200 eur za kvalitetnu stvar vec i 2x toliko ako treba. Ali opet, isto MOZES i ti da uradis a ja cu to da otkrijem NIKAD. Zato kazem, poenta je da uopste ne mora da znaci da skupom ugradnjom dobijate kvalitet i dobro uradjen posao. Evo ZmajKV kaze da taj majstor u KV Goran radi najskuplje a da opet nije to to (mada ja imam drugacije iskustvo ali to nije tema) i sta sad? Gro automobila ide kod njega i ako bi po svakom parametru trebalo da presudjujem to je dobra preporuka, ali da li je? Isto tako neko ugradjuje za manje novca ot tog najskupljeg ali ga radi BOLJE, evo ti radis za 530 (na sajtu tako pise) jevtiniji si od tog pomenutog i sad bih ja rekao NE Dora to radi losije jer je jevtiniji, a ti ziva enciklopedija na ovom forumu. I?
Zato kazem: ako kvace kao patka i pliva kao patka onda je patka ne moz' da bude nista drugo.
You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
Comment