Punto 2 AC Stag 4 Mapa-potrosnja i zanimljiva pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nedlog
    CBC Član
    • 03.10.2011
    • 34
    • Vrba

    #16
    Sad sam stavio sve parametre kako kaze vecina da treba i sam sam mislio da treba dalje busiti dizne ali nisam siguran bio.
    Ne znam da li ce mi injektori Rail IG1 3om odraditi bez problema ako budem izbusio na 2.0mm ? u nedostatku burgije 1,9mm ?
    Opet oko potrosnje. Da li ce se smanjiti potrosnja busenjem na vise ? meni deluje veca rupa vise goriva prolazi pa logika mi kaze da ce vise trositi, ali mozda i ne.
    Nisam nasao nigde podatak zasto mnozilac treba da bude blize jedinici, sta mu on dodje?
    Bojim se dalje busiti tj. odmah na 2.0mm zbog nedostatka 1,9mm burgije jer nemam druge dizne a povratka nema i sta se moze desiti lose ? Za sada vidim da je u leru jos daleko gasno ubrizgavanje na 4,6ms od benziskih 2,8ms, jedino nisam probao na punu bocu sta se desava kad poraste pritisak u boci? Da li tu ojs ima lufta.

    Ako moze jos mala pomoc da nesto ne zabrljam jer me jako vuce da bude `picikato` tj jos taj mnozilac padne na bar 1,1-1,2 i onda nemam sta dalje ako sve radi ok, a i ako dalje trosi ko mali Ult neka mu

    Comment

    • slavko_bgd
      CBC Senator XXL
      • 24.03.2009
      • 771
      • Batajnica
      • Stilo 1.6 16V MW

      #17
      Nemoj citirati prethodni post na koji odgovaraš u celosti. NEma potrebe, podrazumeva se da na njega odgovaraš. Bez veze se otežava kasnija pretraga a tema pretrpava.

      - U odnosu na trenutno stanje moguće je sigurno bušenje do 2.2mm, eventualno do 2.4mm (krajnja granica). S obzirom da ne sedim u automobilu sa laptopom, hajde da neka "safety" rupčaga za te dizne bude 2.20mm; Motor 188A4 se radi sa diznama 1.8 do 2.0 i to je to.
      - Bušenjem na više neće se smanjiti potrošnja. Neće se ni povećati. Samo će se smanjiti razlika u vremenima otvaranja benzinskih i gasnih brizgača odnosno množilac će se smanjiti. Jedini benefit od toga je tvoja edukacija i razonoda .
      - Na punu bocu se ne dešava ništa. Pritisak se meri posle regulatora pritiska. Ako je minimalni pritisak gasa za povratak na benzin pravilno podešen, i sa maltene praznom bocom uređaj radi identično kao kada je puna.
      - "uterivanje množioca" na vrednost 1.1 do 1.2 ne donosi ništa, čak naprotiv: može se desiti da se u nekim režimima javi trzuckanje i da se potrošnja delimično poveća. Praksa je pokazala da za vrednosti množioca od 1.2 do čak 1.6 najveći broj tih motora radi apsolutno normalno;
      - postoje različite metode kojima se u nekoj meri može smanjiti potrošnja gasa. Takva podešavanja mogu da rade samo iskusni, dobro uigrani i dobro opremljeni instalateri. Pod "dobro uigrani" podrazumevam dvočlani tim: jedan koji zna da vozi i drugi koji zna da podešava. Cenim, uz svo dužno poštovanje prema tvom trudu i nivou do kojeg si došao, da ti fale obojica.

      Preterivanje sa smanjenjem potrošnje može doneti više štete nego koristi, tako da su dva osnovna merila za pravilno ugrađen i podešen uređaj: motor dobro radi i parametri ubrizgavanja benzina su u granicama normale.
      Ne znam da li si u temi već negde pomenuo koliko taj automobil troši benzina u istim uslovima vožnje?
      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

      Comment

      • Nedlog
        CBC Član
        • 03.10.2011
        • 34
        • Vrba

        #18
        Auto trosi vangradske 5 - 5,5L 80-90km/h, a u gradu 8,5-9L benzina. Imam dosta kratkih relacija pa nepostigne radnu temp.
        Ocu jos par testova da odradim sa pritiskom gasa, pa me jos interesuje da li da tezim da pritisak bude 1 bar ili mogu ici do recimo planiranih 1,18bara, kako se odrazava na potrosnju to povecanje pritiska ?

        Recimo da ne diram dalje dizne a da dignem pritisak pasce mnozioc pa bi to mogao biti jedan mali test kaka se ponasa na manjem mnoziocu ?
        Vidim da kada je motor hladan a prebacio je na gas pritisak je cak oko 1.25 i kako se motor greje tako pada. Po meni ako se vozi kao u mom slucaju dosta kratke relacije sa jos nezagrejanim motorom podesavanje mape je otezano jer bas zbog toga sto pritisak varira a to se odrazava i na mapu.
        To ne mogu srediti sa ovim Stag 4 Eco jer nema korekciju temperature zar ne ?

        Slavko i drugi, ovo sto si do sada napisao, mnogo, mnogo pomaze, razumem da je nekome to posao a nekome i recept za dobar hleb ali eto ima nas nekolicina koji u kucnoj radinosti bas zbog edukacije i radoznalosti mnogo znaci. Pa sve dok nas to neprodje

        Comment

        • macbook3
          CBC Početnik
          • 14.09.2015
          • 4
          • Banja Luka
          • Fiat Punto 2 1.2 8v

          #19
          Postovani forumasi nadam se da sam na pravom mjestu sto se tice mapiranja LPG sistema.....
          Naime posjedujem Fiat Punto Mk2 1.2 8v, Stag 4, Tomasetto AT 09 isparivac i Valtek 3 ohm injektore.
          Da ne bih duzio kako i sta....danas sam nakon izvjesnih problema, uradio update Firmware-a u racunaru STAG 4, na verziju od marta 2015 godine....
          Auto zagrijan, uradio sam uredno Autokalibraciju bez ikakvih gresaka, izvezao auto u voznju i nakon 4-5km, pogledao formiranu benzinsku mapu, zatim upalio LPG i istom rutom i slicnim nacinom voznje dobio sam LPG mapu. Mene sada interesuje da neko od vas koji ste strucni, pogledate ovu moju dobijenu mapu i ostale parametre, da li su u redu ili ipak treba nesto korigovati i zasto.

          Nadam se vasem skorasnjem odazivu. Unaprijed hvala....

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Dizne su male, treba malo veća rupa i kad uradiš tu kalibraciju prestisni koji put pun gas na putu, fali ti pola mape...
            Stisnuti pun gas n znači ići dvesta na sat nego na kratko vreme stisnuti pun gas. Usporiš pa opet...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • macbook3
              CBC Početnik
              • 14.09.2015
              • 4
              • Banja Luka
              • Fiat Punto 2 1.2 8v

              #21
              Sto se krive mape tice shvatio sam, sto se tice promjera dizni ne....naime prije je bio mnogo veci dijametar (2.10 ili veci), posjetio jednog iskusnog plinasa, kaze za taj auto ide 1.8mm dijametar,i to smo promijenili. Auto ide ok.
              Posto je racunar STAG 4, u dokumentaciji sam nasao da za motor koji ima snagu od 11-16PS pri pritisku isparvivaca od 1 bara, ide dijametar dizni od 1.7-1.8mm, sto smatram da je u mom slucaju korektno, zatim takodje u dokumentaciji stoji da druga tacka s lijeva multipliera nakon autokalibracije tj. Njena vrijednot treba da je u rasponu od 1.1-1.6, sto je po ovoj prilozenoj mapi opet ok (1.38).
              Da se ne bi slijepo drzao toga, ti kazes da su dizne male, mene interesuje na osnovu cega to zakljucujes... Ili jednostavno da budem konkretan,
              1.koja su to idealna vremena ubrizgavanja za ovaj auto i ovaj motor, a da dizne ne budu male
              2.koji novi pritiska ispraivaca je takodje idealan (zanima me sta se desava sa smanjenjm odnosno povecanjem pritiska)
              3.koji je idealna vrijednost multipliera
              4.da li je dovoljno za mapiranje, kako je navedeno u dokumentaciji samo voziti u 4 brzini ili je ipak potrebno mijenjati stepene prenosa, ucestalo i sa promijenama broja obrtaja

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                To što si pitao zahteva debeo referat da se dopisujemo a nema se vremena...

                Zaključio sam da su dizne male na osnovu množiocam jer da je 1 bar pritisak bio bi gore na bar 1.5 ili tu negde i po otvaranju gasnih dizni koje je skoro duplo veće od benzinskih. Za taj motor je ok 1.8 promer dizni ali ti onda verovatno hod dizni nije dovoljan ili ne znam šta.

                Jedan motor ima svakavo opterećenje dok se vozi a ako se vozi 4. a ne menja se ritam to je bez opterećenja. U prevodu vidim da nisi stisnuo gas nijednom, to kaže mapa.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • macbook3
                  CBC Početnik
                  • 14.09.2015
                  • 4
                  • Banja Luka
                  • Fiat Punto 2 1.2 8v

                  #23
                  Hvala ti na iscrpnim informacijama....

                  Isparivac i dizne su mi reparirane, zamijenjeni klipici i gumice na 55.000km, znas li koja je to kalibracija tj koje vrijednosti treba da ima taj injektor a da bi normalno radio, majstor koji je reparirao injektore i podesavao mapu, tada je multiplier bio isto oko 1.4 lijeva extremna vrijednost, rekao da je to ok.
                  mozes li mi okvirno dati neke vrijednosti u kojima bi se trebao kretati odnos vremena lpg injektora u odnosu na benzinske i koja bi to vrijednost multipliera bila ok.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Ja volim kad ne prelazi 1.2 na početku. To nije da mora, ja tako volim Takodje se trudim da namestim da su gasna vremena oko 50 posto više od benzinskog.. I to nije pravilo nego mi se svidja.

                    Dizne se ne repariraju, zaukaš (baciš) i staviš nove.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    Working...
                    X