Sekvencijalni ili klasicni sistem.
Na kakve sve probleme moze da se naidje kod koriscenja gasa na turbo motorima.
Klasični sistem je nužno zlo kod turbo motora zbog načina na koji radi.
Venturi sistem zahteva mikser koji kod ATM motora ne predstavlaj neki problem dok kod turba može da predstavlja na benzinskom delu.
Drugi problem kod gasa je taj da u momentu "paljenja" turbine treba dovesti više gasa u kratkom vremenu što reguliše mehanika preko membrana pa to iz razloga kao što su prljavi filteri, ostarile membrane i slično, može predstavlajti problem. Ako u tom trenutku ne dobije dovoljno gasa može doći do detonacije.
Sa isparivačem za turbo i pravilnom ugradnjom uz normalno održavanje, sistem funkcioniše bez problema.
Dok nije bilo bolje, bilo je opravdano. Moje mišljenje.
Sekvencijani sistem je savremeniji pa time i znatno bolji. Prva prednost je što nema miksera. Gas ide pod pritiskom za razliku od venturi sistema.
Druga prednost je što je kofigurabilan preko softvera i može da se namesti tačno prema potrebama motora ili vlasnika vozila.
Posredno koristi sve parametre koje koristi i benzinska strana tak oda radi u skaldu sa mapama na benzinu. Gorivo je nešto slabije od benzina pa postoji razllika ali je daleko manja nego kod venturi sistema. Pošto se praktično upravlja preko benzinskih dizni, nema opasnosti da će zakasniti sa isporukom gasa kad treba jer prati rad benzinskog kompjutera. Isto tako, dizne se nalaze blizu ventila pa ne postoji opasnost od štete ako dodje do detonacije.
Po meni jedino pravo rešenje.
Pitanje je uopšteno, ako te zanima nešto konkretnije, tu sam.
Sekvencijalni ili klasicni sistem.
Na kakve sve probleme moze da se naidje kod koriscenja gasa na turbo motorima.
Definitivno sekvencijalni!
Sa izlaskom novih generacija sekvencijalnih autogas sistema je resen problem kako plasticnih usisnih grana, tako i TURBO motora. I s^am sam vlasnik jednog auta sa turbinom pa pricam iz prve ruke.
Ugradjivanje klasicnih sistema na TURBO motore dovodi, zbog smanjenja (redukcije) usisnog voda i do smanjenja snage auta na benzin. TURBO motori sta vise uglavnom traze jos manji precnik difuzora na gasnom mesacu od ekvivalentnih atmosferskih, pa su samim tim karakteristike auta malo promenjene. Jedno od resenja, ukoliko se bilo ko odluci, na klasican sistem, je povecanje pritiska turbine (BOOST help!). Sa povecanjem pritiska (samo ne treba preterivati) moze se vratiti snaga auta na benzin, a pri tom imati i odgovarajucu snagu na TNG.
Kod sekvencijalnih sistema situacija je mnogo laksa. Sama cinjenica da je vreme otvaranja benzinskih injektora jedan od najrelevantnijih podataka za rad tih sistema, govori da problema nece biti. Nema redukcije u plenumu pa su karakteristike na TNG i benzin skoro identicne.
Sa nasim benzinom (made in Serbia) i cinjenicom da nemamo visoko oktanski bezolovni benzin mogu slobodno reci da ce se TURBO automobili bolje ponasati sa TNG uredjajem (sekvencijalnim).
Jedina mana sekvencijalnih sistema u odnosu na klasicne je trenutna nesto visa cena, ali je to razlika koja moze da se izgubi kod prvog samozapaljenja smeshe sa klasicnim uredjajem.
video asm nekoliko puta obican isparivac na turbo motoru i venturi plocu ispred i iza turba, i to radi. da il tgo moze i gde treba da se stavi venturi ploca, tj sta je pravilnije. doro?
video asm nekoliko puta obican isparivac na turbo motoru i venturi plocu ispred i iza turba, i to radi. da il tgo moze i gde treba da se stavi venturi ploca, tj sta je pravilnije. doro?
Ako misliš na mikser, Ivan ti je već odgovorio. Ne razumem šta bi radila venturi ploča ispred turba, čak ni posle njega, što bliže leptiru, sem kod Bosch L Jetronica i sl...
Da li neko ima neka iskustva sa firmom MARINI.
Nasao sam njihov sekvencijalni komplet koji podrzava do 235 kw.
Na uredjaju pise Tulip Gas, ali ga prodaje Marini.
Nasao sam njihov sekvencijalni komplet koji podrzava do 235 kw.
Na uredjaju pise Tulip Gas, ali ga prodaje Marini.
Maximalni kapacitet po jednom plinskom brizgacu je trenutno 40kW (snaga koju pokriva jedan brizgach BRC, LOVATO, LandiRenzo),
shto u primeru Tulipa kaze da je taj za 6 cilindara. Ukoliko se radi o uredjaju za 4 cilindra, rachunica se negde neslaze. Tulip je italijanski proizvod i fabrika im je u Vicenzi, a osnovali su je inzenjeri iz jedne malo poznatije kuce. Uredjaj predstavlja pokusaj (kopiju) da se od uredjaja firme KOLTEC (koji se koristio za Opel-e) napravi univerzalni uredjaj koji ce zadovoljiti sve tipove automobila. Pokusaj nije uspeo u potpunosti s obzirom da se fabrika nalazi pred bankrotom. Postoji jos jedna velika mana uredjaja a to je da ubrizgavanje plina nije sekvencijalno, vec distributorsko (tipa benzinskih prastarih K jetronic sistema).
Po meni je deklarisana snaga od 235kW ogromna za 4 cilindricni uredjaj. Ukoliko neko ima drugachiju informaciju neka me ispravi.
Pozdrav!
Da li neko ima neka iskustva sa firmom MARINI.
Nasao sam njihov sekvencijalni komplet koji podrzava do 235 kw.
Na uredjaju pise Tulip Gas, ali ga prodaje Marini.
Samo da se nadovežem na Ivana, problem je softrver i interfejs za podešavanje, ak omožeš da nabaviš ok. Sledeća stavka je kasnije održavanje koje je potrebno.
Comment