[sekvencijalni] Koliko benzina potrošite pored gasa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #16
    Au tek sad bolje procitah naslov.
    Pa ja nemam sekvent.
    Ali eto ipak mogu da dodam da bi meni po smederevu sekvent trosio vise benzina nego plina.

    Comment

    • Misko M
      CBC Senator XXL
      • 17.03.2007
      • 652
      • BG Vozdovac

      #17
      ...meni iskreno trosi dosta benzina !!! pogotovo sad kad je napolju hladno, ako auto stoji napolju duze od 30 minuta opet mora malo na gorivo da se provoza pre nego li prebaci na plin !
      ovako odokativno nek bude u najboljem slicaju da 10% para ode na gorivo tj na svakih 10000din datih na plin ode i 1000din dato za gorivo !!!
      a ako su male relacije onda zna i vise da potrosi !!! kod venturija mi je 1000din benzina mnooogo duze trajalo a uvek sam ga palio i gasio na benzin !!!

      ...skoro da mi se vise isplati da ga ne gasim !!!

      koristi opciju edit


      Poruku izmenio: Ivvan

      sory mislio da ce sam da prikaci !!!

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #18
        Po ovome što ljudi pišu, deluje kao da treba preći 15-18.000 km da bi se sistem otplatio. Može li neko da me ispravi u računici?
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • Misko M
          CBC Senator XXL
          • 17.03.2007
          • 652
          • BG Vozdovac

          #19
          sve zavisi gde ga i kako vozis, na otvorenom i velikim kilometrazama predjenim u cugu se isplati extra !!!
          ali u gradu kreni stani i na kratkim relacijama malo teze !!!
          recimo da se u gradu taksistima dobro isplati posto im je auto uvek ugrejan !

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #20
            Ili voze venturi
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #21
              Sve je relativno...
              Dok sam imao Tenk (venturi + LCS) uvek se imalo min pola tanka benzina i uvek je odlazilo oko 50-70e mesecno za benzin. Doduse, pare za plin nisam ni merio (ni litre) jer je tad plin bio max 33 din/1l.
              Vozile se duge ture (70-180 km u pravcu) i tih 50e mesecno sam posmatrao kao "taxu" na plin.
              kako god okrenete, mesecno neka cifra ide za benzin i ona je vise-manje fixna, a ostala kinta ide na plin.
              Posmatrajte celu pricu u tom svetlu i bice jednostavnije.
              Dakle, meni je odlazilo godisnje ~750 na benzin, a na plin xy hiljada jevreja... broja im se ne zna...
              U ovoj prici nije bitan broj kilometara vec broj paljenja automobila.
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                moje iskustvo je za 6 meseci, oko 70 litara benzina na oko 2300 litara plina.

                imam inace tacnu evidenciju do nivoa 10 mililitara, ovo je odokativna procena, samo me mrzi da racunam.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  #23
                  Brick, ti beše imaš dosta vangradske vožnje? To nisu kratke relacije od 2-3km hladnog starta?
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    otprilike pola pola.
                    imam jako puno kratkih voznji po gradu, ali samo je prva voznja ujutru hladan motor.
                    kasnije u toku jednog dana, 5, 6 do 10 gradskih voznji je sa vec delimicno do potpuno zagrejanim motorom.

                    tada oko 6 sekundi motor radi na benzin, i to je dovoljno da se dogreje obicno, pa onda predje na gas.

                    letos mi je bila relativno najveca potrosnja benzina, veliki rezervoar po povrsini a relativno plitak po visini (75 litara) pa benzin brzo ispari.

                    sada zimi je tu negde na tom nivou, dok je bilo malko toplije oko 15-20C pre mesec i malo jace tada mi je bila najmanja potrosnja benzina.

                    malo cudno, ali moja zapazanja su tako nekako.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Srdjan
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 2416
                      • Bajina Basta/Beograd

                      #25
                      Originally posted by sw.brick
                      moje iskustvo je za 6 meseci, oko 70 litara benzina na oko 2300 litara plina.

                      imam inace tacnu evidenciju do nivoa 10 mililitara, ovo je odokativna procena, samo me mrzi da racunam.
                      Ovo je bas malo potrosenog benzina.. Koliko brzo ti motor dostize temperaturu koja je potrebna da bi se prebacilo na gas? Koliko brzo dostize radnu temperaturu?
                      Lancia Kappa 2.0 20v

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        pa kada je ovakvo vreme, 0-5C, upalim krenem sa parkinga, to je oko 10 sekundi do glavne ulice.

                        nastavim da vozim, i za oko 200-300m motor dostize 40C, i tada se prebaci na gas.

                        vozim dalje glavnom ulicom, imam oko 1 km do semafora gde obicno stanem. tu je vec motor zagrejan na radnu temperaturu.

                        otprilike oko 2 do 2 i po minuta laganica voznje do zagrejanog motora.


                        leti, kada je napolju recimo 25C, treba oko 50-100metara voznje da se zagreje motor, a prebacivanje na plin je vec dok se isparkiravam.

                        pricam o prvom startu posle nocnog odmora.

                        u toku dana, za stajanja do 3 sata motor ne stigne da se ohladi, pa po startovanju prakticno timer prebacivanja od 6 sekundi koliko sam postavio drzi na benzinu, inace moglo bi odmah na gas.

                        5 sekundi je fabricki timer kada se po startovanju motora ukljucuje klima kompresor, pa sam ja dodato jos 1 sekundu ekstra da ima motor vremena da se stabilizuje.

                        isprobavao sam sa raznim vremenima, od paljenja na gas ( 0 sekundi) do 15 sekundi.

                        u intervalu 1-4.5 sekunde prelaska na gas hoce motor da malo zatrese, kao da povuce i malo tecnog gasa. jedva se oseti, ali ja to osecam i smeta mi.

                        ako je interval 5 sekundi ili vise toga nema, i potpuno je svejedno motoru da li je 5 ili 55 sekundi, isto se ponasa.

                        stoga sam ostavio na 6 sekundi radi margine sigurnosti da je ECU pohvatao konce i stabilizovao rad motora.

                        kada je nesto hladnije napolju, tipa -10 ili -15C treba dosta vise za zagrevanje motora, cak i vise od kilometra voznje da prebaci na gas.

                        moje objasnjenje laicki je da je to dosta brzo zagrevanje iz razloga sto motor na 2500 rpm ima oko 70kW snage a to znaci da ima i oko 130-150kW toplotnih gubitaka, tj kapacitet zagrevanja motora je oko 70-90kW.

                        otprilike toliko racunam na odnos toplotnog gubitka kroz izduv i rekuperaciju toplote preko turbine + sam toplotni gubitak u bloku motora.

                        kako je u motoru tek oko 3-4 litra antifriza, i 3.5l litra ulja u karteru to i zagrevanje tih relativno malih kolicina ocekujem da bude relativno brzo.

                        mozda je bitno u celom sklopu konstruktivnih osobina i sto postoji elektricni grajac usisnog vazduha (greje vazduh tako da vec topli ulazi u turbinu, da se ne stvori led pri vlaznoj klimi pa osteti turbinu) sa termostatom, zatim ima grejanje motornog ulja preko interkulera, i ima grejanje ulja menjaca takodje preko zasebnog interkulera (ovo je isto regulisano termostatom).

                        tako da kada se vozi prakticno dobar deo otpadne toplote se jos dodatno iskoristi za zagrevanje menjaca (koji ima oko 120kg gvozdurije) gde se po principu termo aku peci sacuva deo toplote.
                        onda kada se startuje ohladjeni motor (mislim na ohladjeni antifriz), izmenjivac toplote ulja menjaca polagano vraca toplotu akumuliranu u menjacu i pomaze brzem zagrevanju antifriza.

                        ne mogu bas da dodjem do konkretnijih podataka o samim kW koji se "setaju" u raznim rezimima rada motora izmedju sklopova, ali u praksi (kako god da su napravili) sve zajedno zadovoljavajuce funkcionise.

                        mana je sto ima sijaset cevi i crevaca, spojeva raznih interkulera i time potencijalno mesta za curenje ali sta se moze. srecom to je dosta dobro napravljeno pa se svodi na kontrole i preventivnu zamenu ostarelih gumenih creva.

                        ah da ne zaboravim, grejanje kabine kontrolise kompjuter, pa kada je hladan motor nema grejanja dok se ne postigne +30C temepratura antifriza. tj, nema oduzimanja toplote od hladnog motora.
                        (tako je podesen termostat minimalne temperature motora).

                        mozda ovako deluje previse komplikovano, u praksi ovaj sistem je uveden 1987. godine (model 760 druge generacije) a i praksa od 20godina je pokazala da je dovoljno pouzdan u radu.

                        EDIT> danas sam bas nesto hteo da proverim.
                        prvo paljenje motora, +11C, voznja do 1.500 rpm, trebalo je celih 900metara voznje na benzin, da se zagreje na 40C motor i prebaci na plin.

                        moralo se polako, splet okolnosti pa nije motor dobacio do 2000 rpm.


                        nova provera, +8C, 600 metara od potpuno hladnog motora do prebacivanja na gas. vrlo lagana voznja plp 2000 rpm.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • jovancha
                          CBC Član
                          • 13.09.2006
                          • 80
                          • bgd

                          #27
                          Daj i ja malo da se ubacim sa nekom kalkulacijom
                          Znaci, od kad sam ugradio plin (18.12.2006) pa evo do sada vodim evidenciju koliko sam sipao, itd. Prvih 10ak puta sam to radio da bih video koliko trosi u razlicitim uslovima voznje, itd, a posle mi je toliko preslo u naviku da kad god sam na pumpi napisem u mobilni kilometrazu i litrazu kao jedan red, pa kad dodjem kuci upisem u excel fajl. Elem, audi a.6 2.4, landirenzo, prevashodno gradska voznja, ali svakog meseca otvoren put bar jedno 300, 400km. Sta kaze stat:
                          - Presao do 01.12.2007 17759km
                          - Ukupno litara plina : 2885.08 l
                          - Ukupno placeno plina : 107073.83 rsd
                          - Prosek potrosnje na 100km: 16.25 l
                          - Sipao plin 82 puta, sto ce reci oko 7 sipanja mesecno, ako je to bitno
                          E sad potrosnja je kad pogledam pojedinacne preseke od 11l (otvoren put) preko 14,15 (mesovito) pa do 17,18l po gradu, i po jednom 20 i 21l
                          Sto se tice benzina, sipano dva puta :
                          1) posle predjenih 5094km sipao 50.53l - prosek ispadne : 0.99l
                          2) posle predjenih jos 6478km sipao 51.35l - prosek ispadne : 0.79l
                          Sad sam presao jos 6187km od zadnjeg sipanja i rezervoar je blizu da upali lampicu, tako da treci presek jos nemam, ali ocekujem da bude kao i prosli put, jer rezervu pali kad potrosi oko 50l. Razloge za smanjenje potrosnje u odnosu na prvi put treba traziti u cinjenici da sam tada jos bio mladi vozac na plin pa sam stalno nesto uporedjivao, vozio cesce na benzin, pa je tu otislo tih 10l, dovoljno da sam vozio negde 100km na benzin samo

                          Pozdrav

                          Comment

                          • rascho123
                            CBC Član
                            • 26.01.2007
                            • 30
                            • Dugo Selo, Hrvatska

                            #28
                            Ja imam PDA i unosim svako punjenje u njega. Trenutni podaci obuhvaćaju 50000 km u zadnje dvije godine.

                            Lada 112 1.5 67kW
                            8.23l plina i 0.55l benzina u prosjeku na 100km.

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #29
                              Originally posted by jovancha
                              Prvih 10ak puta sam to radio da bih video koliko trosi u razlicitim uslovima voznje, itd, a posle mi je toliko preslo u naviku da kad god sam na pumpi napisem u mobilni kilometrazu i litrazu kao jedan red, pa kad dodjem kuci upisem u excel fajl.
                              Nisam jedini ludak izgleda koji to radi....


                              Inace, ja vozim venturi, ali imam nenormalno mnogo startova automobila, pa mi trosi dosta i benzina, recimo 1000+ dinara mesecno.
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • Ladislav
                                CBC Senator
                                • 14.12.2004
                                • 223
                                • Kragujevac
                                • Lada Niva 1.7i

                                #30
                                Ha-ha, tako znaci vi sa FI motorima postizete da vam potrosnja plina bude samo 10% veca u odnosu na potrosnju benzina - benzina bilo 8L/100Km, plina sad 8.8L/100Km i cool - a samo manji broj uzima u kalkulaciju i potrosnju benzina uporedo sa plinom u intervalu merenja potrosnje pšlina, hmmm...

                                Dakle, hipoteticki primer:

                                BILO: 8L/100Km benzina

                                SADA: 8.8L/100Km plina + benzina koji kosta recimo kao i 1.5L plina, dakle 8.8L + 1.5L = 10.3 L/100Km

                                A onda: 10.3/8=1.2875, dakle prirast potrosnje plina od 25-30%, koji se ostvaruje kod karburatorskih motora kad UOPSTE ne koriste benzin, vazi i za FI motore, barem u finansijskom smislu.

                                A posle Ladislav prica gluposti, dobro, dobro...

                                Comment

                                Working...