[sekvencijalni] Koliko benzina potrošite pored gasa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    moram da sacekam da se ponovi ovaj dogadjaj izuzetka, ali u zadnje vreme mi opada potrosnja LPG kao neko pravilo u odnosu na ranije.
    zadnje sipanje, pun -pun uz umerenu voznju /blaga ubrzanja- ravnomerna voznja potrosnja mi je posle racunice takva da sam se sokirao- nepunih 10 litara.
    25,7 litara plina za 263 km predjenog puta.

    ili se blokirao plovak pri punjenju, ili brojcanik (na NISu) nesto zastajkivao, ili se LPG procistio od ranijih dodatka u smesi, ili se auto popravio naprasno pa mi cuva novcanik ili ...ma videce se brzo da li ce se ponoviti ili je neka zesca greska u pitanju.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • bili
      CBC Senator
      • 13.11.2007
      • 208
      • NS

      #62
      Originally posted by zoranbg
      1,33 litara benzina je "ugrubo " 2,66 litara gasa
      plus 10,66 litara gasa je 13,32 litara gasa a to je 692 dinara,
      a to je 7 litara benzina.

      koliko trosi kad se vozi samo na benzin po gradu? , da vidimo kad ce da se isplati u redjaj )

      @ladislav je upravu..mi svi vozimo na "pare" a ne na litre,kilograme...
      Pa u tim uslovima prošle zime oko 11 l benzina. Ponekad je potrošnja išla i 12 l benzina, ali u ekstrem slučajevima septembarskih gužvi i uključenom klimom.

      Grubo računato ušteda je 400 din. na 100 km ili oko 5 eur. Znači investicija mi se isplaćuje za 18000 do 20000 km ili 1,5 god. Dakle kao što sam i računao pre ugradnje.

      Ja, ipak, tvrdim da mi vozimo na "gorivo" (dakle litre, kilograme,...), a kupujemo ga (bar većina) za "pare".
      VW über alles.

      Comment

      • Ladislav
        CBC Senator
        • 14.12.2004
        • 223
        • Kragujevac
        • Lada Niva 1.7i

        #63
        Originally posted by bili
        Pitanje je bilo za sekvencijalne: Koliko benzina potrošite pored gasa?

        I onda dođe Ladislav i pomeša (грендмадерс i фрогс) litre goriva sa novcima i ponovo prebaci u litre i sračuna da se čovek uplaši kolika je potrošnja.

        Koliko ko love potroši nek računa sam, ako nekoga to interesuje.

        Ja tošim 12 litara goriva 1,33 l benzina i 10,66 l gasa. Uostalom o ovom sam izvestio u temi o potrošnji. Čisto gradska vožnja u zimskim uslovima.
        Ne plasim ja nikog, samo je cilj izracunati stvarnu rentabilnost.

        Kao sto ti Zoran rece, ti potrosis u datim uslovima ISTO kao neko kome je potrosnja 13,32 litara TNG-a a nikad ne vozi na benzin.

        Uostalom, sta je tu za "plasenje"? Pa 13,32 zimi po gradu je odlican rezultat!



        Sve sto napisah napisah zbog ljudi koji pricaju "lovacke price" tipa: "trosio mi je 7 litara benzina, a sad trosi 7.5 litara TNG-a". Ma kako da ne, 'oce to

        Ili odvala tipa: "voznja na TNG je DVOSTRUKO jeftinija od voznje na benzin. Ma daaaaa... To je vazilo samo u retkim periodima, kao npr. maj/jun 2007.

        Te "lovacke price" cesto serviraju bas ljudi koji npr. pale na benzin ili voze po malo na benzin, a isti ne ukalkulisu zato sto eto... naspu ga jednom u 3 meseca pa im se cini da je uticaj neznatan. A upravo ova tema pokazuje da uopste nije neznatan!!!

        Comment

        • bili
          CBC Senator
          • 13.11.2007
          • 208
          • NS

          #64
          Kao sto ti Zoran rece, ti potrosis u datim uslovima ISTO kao neko kome je potrosnja 13,32 litara TNG-a a nikad ne vozi na benzin.
          OK. Sa tim se slažem, pa bi se moglo reći trošim 12 litara (fizički ode iz rezervoara), ali kada prebacimo u novce to je 13,32 litara (fizički ode iz novčanika).

          Ne plasim ja nikog, samo je cilj izracunati stvarnu rentabilnost.
          Iz onog što sam rekao u prethodnoj poruci sledi da se vozim ne u pola cene negu u 2/3 cene. I to je neka realna ušteda u većini slučajeva.

          Gas bi trebao biti 1/3 cene benzina da bi se mi vozili duplo jeftinije.

          Što se tiče "lovačkih priča", Dora je davno rekao da bi ljudi radije priznali da im je mali nego kolika im je stvarna potrošnja.

          Pa, uostalom i na forumu smo videli da mnogi ne znaju da izračunaju potrošnju jer pogrešno podele. Kaže prešao sam 250 km sa 30 l i potrošnja mi je 8,33, a ustvari je pogrešno podelio i potrošnja mu je 12.
          VW über alles.

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #65
            Imam neke nove podatke koje nisam ranije kačio:

            mart/april (1700 km): 2.4 benzina + 10.2 plina (u parama 240 din + 530 din)
            maj/jun/polovina jula (3300 km): 1.2 benzina + 11.3 plina (u parama 140 din + 600 din)

            Leto je zanimljivo, troši klima dosta

            Sve u svemu, ne verujem da bih mogao da se vozim po ovim cenama na benzin, potrošnja od 6.6 l je misaona imenica za mene
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • Heinz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 1027
              • Beograd, Voždovac
              • Avensis 2.0 D4D

              #66
              Evo najnovijih podataka, period je jul - avgust - septembar:

              34.5l benzina + 282.9l plina za pređenih 2920km, što daje prosek od 1.2l benzina + 9.7l plina na 100km pređenih, odnosno 115+520=635 din na 100km.

              Za ukupno pređenih 11620km otišlo je 205.9l benzina i 1210.7l plina, odnosno prosečna potrošnja je 1.8l benzina i 10.4l plina na 100km.

              U procentima: leti oko 10%, a zimi oko 20% (duplo tačno). Za 10 meseci je to oko 15% benzina od ukupne potrošnje u litrima. Nije zanemarljivo svakako.

              Neki zaključak bi bio da plina skoro uvek isto trošim, veća je oscilacija spram godišnjeg doba u potrošnji benzina (varira od 1.2 leti do 2.6 zimi).

              Čisto ako nekog zanima
              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

              Comment

              • antap
                CBC Član
                • 28.07.2006
                • 62
                • Beograd

                #67
                Evo i moje kalkulacije:
                Xsara Picasso, 1.8 16V, 85 kw. Od ugradnje plinske instalacije presao sam oko 4000 km i sve vreme belezio dolivene kolicine gasa i benzina.
                Sve u svemu, kad sam podvukao crtu - dobijem
                9.2 l plina/100km
                +
                0.6l benzina/100 k
                vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

                Comment

                • NShappy
                  CBC Senator
                  • 09.03.2005
                  • 261
                  • Novi Sad
                  • Ford Focus 1.8TDCi

                  #68
                  Eeee... ...promače mi ova zanimljiva tema.

                  I meni su pričali: "ma ode mnogo benzina kada se trčka po gradu".

                  Ali meni se čini da ova priča dosta zavisi i od kola. Sada imam Logana a pre njega sam vozio Tempru. Gas u oba. Logan sekvent a Fiat venturi. I primetio sam da Logan mnogo brže zagreva motor nego što je to radio Fiat. (Dobro, to je sada nevezano sa gasom)

                  Gas u daču sam ugradio kod urednika i primetio da prebacuje na gas već posle 200-300 metara. I to posle celonoćnog hlađenja. Ok, u tih 300m je izlazak s' uzanog parkinga, rikverc 50m, dva izlaska iz sporedne ulice i jedan Marfijev semafor (uvek crven).

                  Pomislih, samo 2-300m?!? Ma podesio je suviše nisko uslov temperature motora, ali vremenom sam primetio i da posle tih tristotinak metara grejanje već sasvim fino radi. Međutim, kod Tempre je trebalo proći mnogo veću udaljenost, i duplo, da se temperatura podigne toliko da se grejanje oseti. A ista lokacija, isti vozač. Kontrolisao sam termostat, ispravan je bio.

                  Od još par službenih kola što vozam (ima tu Lada Riva i Niva, Stojadina, Jugića, Škoda stara i nova, Florida EFi i Florida karburator) primetio sam da je vreme potrebno da motor dostigne temperaturu da se kabina lepo greje (ajd' da uzmem to kao merilo jer, jbš one termometre na tabli) veoma različito. Fabia i Logan su rekorderi bar od ovih što ja vozim.

                  A kada odstoji sat dva tri, Logan već posle 50 do 100m opet prelazi na gas. Kada stoji manje od sata, prebacuje čim se isparkira.

                  (Pade nam još davno na pamet, u trenutcima dokolice na poslu i kreativnog lelemudrojebisanja, što ne naprave blok motora sve s' menjačem (znači one masivne delove) toplotno izolovanim?!? Neka se kroz creva izvodi H2O do pravilno dimenzionisanog hladnjaka i neka ga to 'ladi u vožnji, ali kada stoji, neka mu čuva temperaturu koliko može. U tim režimima dostizanja temperature i potrošnja je velika a i zagađenje (na šta su ovi u zemljama gde i smišljaju kola posebno osetljivi)).
                  Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                  Comment

                  • bili
                    CBC Senator
                    • 13.11.2007
                    • 208
                    • NS

                    #69
                    Evo i mojih novih podataka.

                    Na gas za 10 meseci (11. '07. - 9. '08.) prešao 11000 km i ukupno sipao 1130 litara gasa i 100 litara benzina (km gore dole i litra gore dole, ali pošto su veće cifre u pitanju dovoljno precizno).

                    Dakle prosek nešto iznad 10 l gasa i oko 0,9 l benzina.

                    Zimi je bilo mnogo više benzina, ali ispada leti da je prilično malo, doduše tu je i odlazak u Grčku (cca 1800 km), iz računice sam izbacio cca 600 km voženih na benzin (računao prosečno 8 l benzina).
                    VW über alles.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      Neka se kroz creva izvodi H2O do pravilno dimenzionisanog hladnjaka i neka ga to 'ladi u vožnji, ali kada stoji, neka mu čuva temperaturu koliko može
                      napravljeno pre nekoliko decenija, masovno se koristi u Rusiji vec vise od 10 godina i prodaje se kao dodatna oprema za Lade.
                      jos od modela Samara iz 80tih napravljen je sistemom sa izolovanim sudom kao akumulatorom toplote.

                      omogucava topao start motora i do 20sati nakoh gasenja motora i to po ruskoj hladnoj zimi.
                      ima i test iz prakse sa sve slikama ugradnje, opisom rada i merenjima iz prakse.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • NShappy
                        CBC Senator
                        • 09.03.2005
                        • 261
                        • Novi Sad
                        • Ford Focus 1.8TDCi

                        #71
                        Znam za te akumulatore toplote. Imao to i neki BMW. To je relativno budžasto. Al' reko, da se blok motora odmah projektuje sa toplotnom oblogom. Danas sa kojekakvim sintetičkim penama to (možda) i nije neki problem.
                        Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                        Comment

                        • driverGT
                          CBC Veteran
                          • 29.09.2004
                          • 154
                          • Zemun

                          #72
                          Evo mom drugu je na vektri potrosio na ovoj sad temperaturi 15 litara benzina i 30 litara plina...Ide na posao 5 km i vraca se ...dva paljenja sa hladnim motorom i tek na pola puta prebaci na plin...Ekstra glupo...Sad mi se vise sekvent i ne svidja toliko....

                          Comment

                          • antap
                            CBC Član
                            • 28.07.2006
                            • 62
                            • Beograd

                            #73
                            Tu ima vise stvari. Nekim motorima je potrebno vise vremena za zagrevanje, nekima manje, neki su bolje, a neki losije konstrukciono reseni. Veci/jaci motori se sporije greju od malih/slabih, i tu se prosto ne moze uticati na brze zagrevanje motora (osim mozda postavljanja kartona na hladnjak)
                            Drugo, na kojoj temperaturi je podeseno prebacivanje na plin? Ovaj parametar se softverski menja, pa se moze spustiti minimalna potrebna temperatura, za koji stepen. Ovo svakako treba proveriti sa majstorom.
                            Trece, da li je odmah ukljuceno grejanje kabine, ili se saceka da se motor kol'ko tol'ko ugreje (napr. dok ne prebaci na plin)? Ako odmah ukljucis grejanje, onda motoru treba vise vremena da digne temperaturu, a u kabini se neces mnogo ogrejati na (polu)hladan vazduh iz ventilacije.
                            Ja sam zadovoljan brzinom prebacivanja na plin, na mom autu. I ne bi' tu nista dir'o.
                            vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

                            Comment

                            • savke
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 575
                              • Novi Sad, Temerin
                              • Laguna 2 ph2, Golf 3

                              #74
                              Renault Megane 1.6 16V 79KW
                              Ugradjen Tomasetot sekvent

                              Od ugradnje gasa sam presao nekih 3000Km i uz gas, cija se potrosnja krece od 8,2 do 9l/100km u nekoj mesovitoj voznji, ne racunajuci kad se ide negde malo dalje kada pada ispod 7,5l/km, potrosi se i oko 0,6l/100km benzina. Potrosnja benzina je racunata na 1500km, a gasa svaki put kad sipam gas (na 250-400km kako kad)
                              Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

                              Comment

                              • Antoaster
                                CBC Senator XXL
                                • 07.12.2007
                                • 343
                                • Beograd, Voždovac

                                #75
                                Kad smo vec kod potrosnje kao funkcije brzine prelaska na gas pogotovo u hladnim uslovima. Naime nije bas nepophodno ocuvati temperaturu bloka motora mada je pozeljno. Dovoljno je imati grejac reila koji ovaj proces ubrzava narocito u uslovima ekstremnih hladnoca kad bi prelazak na gas bio skoro nemoguc (-20).

                                Mislim mnogi od vas znaju za ovaj jednostavan uredjaj koji vrti rashladnu tecnost kroz jedan radiajator preko reila ali i mnogi nikad nisu culi za to pa ga zato pominjem.

                                Comment

                                Working...
                                X